ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 лютого 2010 рокуСправа № 2а-130/10/0370
Волинський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Димарчук Т.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної інспекції з енергозбереження до Державного підприємства "Волиньвугілля" про стягнення підвищеної плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів,
ВСТАНОВИВ:
Державна інспекція з енергозбереження звернулася з позовом до Державного підприємства "Волиньвугілля" про стягнення підвищеної плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у розмірі 21190 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що державними інспекторами територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Волинській області проведено комплексну перевірку відповідача щодо використання паливно-енергетичних ресурсів, за наслідками якої складено акт № 15-4/32-43 від 30.09.2009 року, в якому зазначено, що відокремленим підрозділом Державного підприємства В«ВолиньвугілляВ» В«Шахта № 9 В«НВВ» допущено нераціональні перевитрати паливно-енергетичних ресурсів. На підставі акту перевірки начальником територіального управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Волинській області винесено постанову № 15-4/34-10, якою до відповідача застосовано підвищену плату за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у розмірі 21 190 грн. Оскільки відповідачем підвищена сума плати у добровільному порядку не сплачена, тому просить стягнути на користь державного бюджету зазначену суму заборгованості.
Представник позивача ОСОБА_1 в своєму клопотанні від 05.02.2010 року просить розглядати справу у його відсутності, позовні вимоги підтримує з підстав викладених у позовній заяві та просить їх задовольнити.
У своєму клопотанні від 05.02.2010 року відповідач просить слухати справу у відсутності його представника. Позовні вимоги визнає в повному обсязі.
Відповідно до ч. 3 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа яка бере участь у справі , має право заявляти клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Дослідивши письмові докази, суд вважає, що позов слід задовольнити повністю з наступних підстав.
Судом встановлено, що 30.09.2009 року державними інспекторами територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Волинській області проведено комплексну перевірку відповідача з питань щодо раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів. За результатами перевірки складено акт № 15-4/32-43 від 30.09.2009 року, в якому зазначено, що перевіркою відокремленого підрозділу В«Шахта № 9 В«НВВ» Державного підприємства В«ВолиньвугілляВ» виявлено перевитрати теплоенергії через відсутність теплоізоляції трубопроводу подачі пари від парового котла №2 до розподільчої гребінки , розподільчої гребінки подачі пари та трубопроводу подачі пари від розподільчої гребінки до баків підігріву води в кількості 77,7 Гкал/рік. На підставі акту перевірки начальником Територіального управління державної інспекції з енергозбереження по Волинській області винесено постанову № 15-4/34-10 від 30.09.2009 року про застосування до відповідача економічних санкцій (підвищеної плати або енергетичного збору за нераціональне (неефективне) використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів) у розмірі 21190 грн.
Крім цього, генеральному директору ДП В«ВолиньвугілляВ» для усунення недоліків виявлених в результаті перевірки направлено припис від 30.09.2009 року, пунктом 2 якого відповідача зобов'язано відновити теплоізоляцію трубопроводу подачі пари від парового котла № 2 до розподільчої гребінки, розподільчої гребінки подачі пари та трубопроводу подачі пари від розподільчої гребінки до баків підігріву, а пунктом 3 зобов'язано відновити частково відсутню теплоізоляцію тепловикористовуючого обладнання та трубопроводів подачі пари в котельні, а саме: трьох бойлерів підігріву води, швидкісних пароводяних підігрівачів подачі води до системи опалення, трубопроводів подачі пари від розподільчої гребінки до калориферної установки підігріву повітря кліткового стволу, до швидкісних пароводяних підігрівачів. Пунктом 6 вказаного припису відповідача зобов'язано до 30.10.2009 року перерахувати підвищену плату за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів згідно постанови № 15-4/34-10 від 30.09.2009 року в сумі 21190 грн.
Невиконанням припису директором Державного підприємства "ВолиньвугілляВ» ОСОБА_2 було вчинено правопорушення, передбачене ст.188-14 Кодексом України про адміністративні правопорушення, за що постановою Нововолинського міського суду від 21.12.2009 року на останнього накладено адміністративне стягнення у виді штрафу 340 грн.
Згідно з абз. 1,2 ст.5 Закону України В«Про енергозбереженняВ» № 74/94 -ВР від 01.07.1994 року (надалі Закон України № 74/94-ВР) суб'єктами правового регулювання відносин у сфері енергозбереження є юридичні та фізичні особи, в результаті діяльності яких здійснюються проведення енергозберігаючої політики та заходів щодо енергозбереження в усіх галузях народного господарства - промисловості, транспорті, будівництві, сільському господарстві тощо, соціальній сфері та побуті, а також у сфері міждержавного та міжнародного співробітництва.
Пунктом В«еВ»ст.11 Закону України № 74/94 -ВР встановлено, що економічні заходи для забезпечення енергозбереження передбачають введення плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у вигляді надбавок до діючих цін та тарифів залежно від перевитрат паливно-енергетичних ресурсів щодо витрат, встановлених стандартами.
Відповідно до ст. 26 Закону України № 74/94 -ВР державний контроль у сфері енергозбереження здійснюється Державною інспекцією з енергозбереження згідно з порядком, встановленим Кабінетом Міністрів України.
Державному контролю підлягає енергетичне господарство, що включає всі підприємства і установи по отриманню, переробці, перетворенню, транспортуванню, зберіганню, обліку та використанню паливно-енергетичних ресурсів, розміщених на території України, окремі споруди та інженерні об'єкти інших підприємств і установ, які використовуються для зазначених цілей.
Порядок здійснення державного контролю у сфері енергозбереження визначається цим Законом та чинним законодавством України.
Згідно з ч.1 ст. 27 Закону України № 74/94 -ВР порушення законодавства про енергозбереження тягне за собою встановлену цим Законом, а також чинним законодавством України дисциплінарну, адміністративну або цивільну відповідальність.
Відповідальність за порушення законодавства про енергозбереження несуть особи, винні у використанні паливно-енергетичних ресурсів з систематичним перевищенням стандартизованих енергетичних рівнів та порушенні інших вимог щодо раціонального використання та ощадливого витрачання паливно-енергетичних ресурсів. (п.є ч.2 ст.27 вказаного Закону)
Частиною 4 ст. 27 Закону України № 74/94 -ВР передбачено, що юридичні і фізичні особи повинні відшкодувати збитки, заподіяні ними внаслідок порушень законодавства про енергозбереження, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Розрахунком втрат теплової енергії на котельні по виробничому підрозділу В«Шахта № 9 НВВ» Державного підприємства В«ВолиньвугілляВ» через часткову відсутність теплоізоляції трубопроводів подачі пари та розподільчої гребінки до акту перевірки № 15-4/32-43 від 30.09.2009 року, проведено нарахування суми підвищеної плати, яка становить двократний розмір встановленої ціни на нераціонально використані енергетичні ресурси в розмірі 21190 грн. Винесеною постановою № 15-4/34-10 від 30.09.2009 року відповідача зобов'язано сплатити підвищену плату за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів.
Відповідно до розділу ІІ Постанови Кабінету Міністрів України В«Про заходи щодо ефективного використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в народному господарствіВ» № 699 від 02.09.1993 року за перевитрати газу та інших паливно-енергетичних ресурсів внаслідок неефективного його використання, виявлені органами Державної інспекції з енергозбереження, сплачується підвищена плата.
Процедура проведення Державною інспекцією з енергозбереження та її територіальними органами перевірки ефективного (раціонального) використання паливно-енергетичних ресурсів та усунення фактів їх неефективного (нераціонального) використання на підприємствах, в установах та організаціях (далі - юридична особа) визначена Порядком здійснення державного контролю за ефективним (раціональним) використанням паливно-енергетичних ресурсів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 22 жовтня 2008 р. N 935. (надалі Порядок).
Згідно пунктів 8-14 Порядку у разі прийняття рішення про застосування економічних санкцій, передбачених Законом України "Про енергозбереження", та за наявності підстав для їх застосування, визначених зазначеним Законом, видається постанова, яка підписується начальником Інспекції або уповноваженим ним керівником її територіального органу.
Постанова складається у двох примірниках, один з яких залишається в Інспекції чи її територіальному органі, а другий у п'ятиденний строк видається керівникові або уповноваженому представнику юридичної особи під розписку чи надсилається рекомендованим листом.
Постанову може бути оскаржено в порядку, установленому Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Юридична особа повинна сплатити кошти в обсязі, визначеному постановою, не пізніше ніж протягом тридцяти днів після її надходження, а у разі оскарження - не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після прийняття рішення про залишення скарги без задоволення. Юридична особа зобов'язана у п'ятиденний строк після внесення платежу письмово повідомити Інспекцію чи її територіальний орган про сплату коштів та подати копію платіжного доручення. Постанова вважається такою, що виконана, після надходження інформації про зарахування коштів.
У разі несплати коштів у зазначений строк їх сума стягується в судовому порядку.
Враховуючи те, що відповідачем рішення про застосування економічних санкцій № 15-4/34-10 від 30.09.2009 року не оскаржувалось та не надано доказів про сплату підвищеної плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у розмірі 21190 грн., суд приходить до висновку, що позовні вимоги є законними, обґрунтованими та такими що підлягають до задоволення.
Керуючись ст. ст.11, 17, 158, 160 ч.3, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України В«Про енергозбереженняВ» , суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства В«ВолиньвугілляВ» підвищену плату за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у розмірі 21190 грн. (двадцять одна тисяча сто дев'яносто гривень). Вказані кошти зарахувати на розрахунковий рахунок 31215202700005, призначення платежу: В«Штрафні санкції за порушення законодавства з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсівВ» , отримувач державний бюджет м. Нововолинська, банк ГУДКУ у Волинській області, МФО 803014, ЄДРПОУ 21740497.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження було подано, але апеляційна скарга не буде подана у встановлений строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Заява про апеляційне оскарження подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Т.М. Димарчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2010 |
Оприлюднено | 05.10.2015 |
Номер документу | 51541913 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні