ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2015 р. Справа № 804/9113/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Турової О.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КС-МЕГАТРЕЙД» до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними,-
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю «КС-МЕГАТРЕЙД» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просило визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо несвоєчасного відображення в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість відомостей уточнюючої податкової декларації з податку на додану вартість позивача за лютий 2015 року від 10.07.2015р. за реєстраційним номером НОМЕР_1 з додатками.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначалося, що після набрання чинності положеннями Податкового кодексу України щодо електронного адміністрування податку на додану вартість (з 01.07.2015р.) у позивача виникли труднощі з таким адмініструванням, оскільки у формулі, за якою платник податків відповідно до п.200-1.3 ст.200-1 Податкового кодексу України обчислює суму податку, на яку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не враховано від'ємне значення податкового зобов'язання, яке виникло у позивача станом на 01.02.2015р. При цьому згідно роз'яснень ДФС України, викладених в листі від 06.03.2015р. за вих.№7796/7/99-99-03-02-17, платники податку на додану вартість, у яких станом на 01.02.2015р. склалося від'ємне значення податку на додану вартість, при заповненні розділу ІІІ декларації за лютий 2015 року можуть включити в рядок 20.1 суми непогашених станом на 01.02.2015р. залишків від'ємного значення попередніх податкових періодів (рядки 20.2 та 24 декларації за січень 2015 року) у розмірі рядка 18 декларації за лютий 2015 року. Водночас, таку суму не дозволяють включити в Додаток 2 (Д2) декларації за лютий 2015 року і врахувати її у збільшення реєстраційної суми. Отже, сума податку на додану вартість у рядку 20.1 декларації за лютий 2015 року не враховується в реєстраційну суму (тобто зобов'язання за лютий 2015 року по витягу не враховується як погашене), що призводить до заниження реєстраційної суми в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. На думку позивача, для коректного відображення суми від'ємного значення податку на додану вартість на 01.02.2015р. в декларації за лютий 2015 року у розділі ІV та додатку Д2 потрібно було суму від'ємного значення на 01.02.2015р. включити у повному обсязі, або в витягу з системи електронного адміністрування податку на додану вартість передбачити рядок, в який була б включена сума по рядку 20.1декларації за лютий 2015 року. Внаслідок вищевказаних обставин відбулося штучне заниження реєстраційної суми податку на додану вартість позивача на 8130,0грн. Задля вирішення цієї ситуації позивач у липні 2015 року тричі звертався до відповідача із відповідними запитами, однак, останній жодних дій на усунення виниклої проблеми не вчинив, чим допустив протиправну бездіяльність. Ситуація владналась лише після обнуління показників в системі електронного адміністрування на 01.07.2015р., яке ДФС України провела 2-3 серпня 2015 року, коли реєстраційна сума згідно витягу з системи електронного адміністрування від 05.08.2015р. збільшилась до суми 49223,80грн., що свідчить про те, що сума 8130,00грн. була нарешті зарахована в реєстраційну суму (в складі 14000,00грн., які позивач був вимушений сплатити 14.07.20155р. на електронний рахунок, щоб мати можливість реєструвати податкові накладні.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи був належним чином повідомлений, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.
Відповідач пред'явлений позов не визнав, подав на нього письмові заперечення, в яких просив повністю відмовити у його задоволенні, посилаючись на те, що у розумінні приписів ст.200-1 Податкового кодексу України та Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014р. №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» реєстраційна сума обчислюється автоматично та централізовано на рівні ДФС України для кожного платника податку щоразу, як відбувається зміна значення будь-якого з показників формули. Отже, у Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відсутні визначені законом підстави та можливості внесення будь-яких змін до системи електронного адміністрування податку на додану вартість. Таким чином, відповідачем бездіяльності у даному випадку допущено не було.
Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, був належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.
Зважаючи на приписи ч.4 ст.122, ч.6 ст.128 КАС України, суд розглянув дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.
Дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку про те, що даний адміністративний позов задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.
ОСОБА_1 встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «КС-МЕГАТРЕЙД» (далі - ТОВ «КС-МЕГАТРЕЙД») (код ЄДРПОУ 38640852) перебуває на обліку в Новомосковській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - Новомосковська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області) як платник податків та, зокрема, є платником податку на додану вартість.
19 березня 2015 року ТОВ «КС-МЕГАТРЕЙД» подало до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2015 року №9043309605 з додатками, яка згідно квитанції №2 є прийнятою (а.с.8-12).
В означені податковій декларації позивач відобразив: в розділі ІІІ в рядку 18 «позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 9 - рядок 17)» 8130,00грн.; в рядку 20 «від'ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 20.1 + рядок 20.2 + рядок 20.3)» 8130,00грн.; в рядку 20.1 «значення рядка 24 декларації попереднього звітного (податкового) періоду» 8130,00грн.; в розділі ІV в рядку 26 додаток Д2 «сума залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на початок поточного звітного (податкового) періоду (рядок «Усього, в т. ч.:» графи 6 таблиці 1 Д2)» 14356,00грн.
10 липня 2015 року ТОВ «КС-МЕГАТРЕЙД» на підставі абз.4 п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України було подано до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області уточнюючу податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2015 року у зв'язку із виправленням самостійно виявлених помилок №9143470095, яка згідно квитанції №2 є прийнятою (а.с.13-18).
В уточнюючій податковій декларації позивач відобразив зміну наступних показників: у розділі ІV у рядку 26 додаток Д2 «сума залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на початок поточного звітного (податкового) періоду (рядок «Усього, в т. ч.:» графи 6 таблиці 1 Д2): 22486,00грн., різниця із попереднім показником склала 8130,00грн.; у рядку 27 додатку Д2 «сума залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів, на яку у поточному звітному (податковому) періоді збільшено суму податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначену пунктом 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу (рядок «Усього, в т. ч.:» графи 7 таблиці 1 Д2) (переноситься до рядка 20.2 декларації поточного звітного (податкового) періоду)» 8130,00грн., різниця із попереднім показником склала 8130,00грн.
13 липня 2015 року ТОВ «КС-МЕГАТРЕЙД» направило до поштової скриньки ДФС України запит щодо отримання реквізитів рахунку та відомостей про стан рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
З отриманого на вказаний запит витягу з системі електронного адміністрування податку на додану вартість вбачалося, що уточнена позивачем згідно уточнюючої податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2015 року №9143470095 сума податку на додану вартість у розмірі 8130,00грн. не була врахована у рядку 9 цього витягу «сума збільшення, на яку платник податку маж право зареєструвати податкові накладні.
Зважаючи на наведене, ТОВ «КС-МЕГАТРЕЙД» було направлено три запити до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області (від 13.07.2015р. за вих.№25, від 14.07.2015р. за вих.№26 та від 15.07.2015р. за вих.№26) щодо надання пояснення відносно не включення в розрахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні (а.с.21-23).
Проте, не зважаючи на означені звернення позивача, відповідачем жодних дій щодо включення в розрахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні, згідно уточнюючої податкової декларації з податку на додану вартість позивача за лютий 2015 року від 10.07.2015р. за №9143470095 зроблено не було.
Наведене підтверджується витягом з системи електронного адміністрування податку на додану вартість від 14.07.2015р., згідно якого: 1. Стан рахунку: «-»; 2. ОСОБА_1 податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: «-1717,70»; реєстраційний номер документу, відповідно до якого відбулись останні зміни суми «ліміту» НОМЕР_2; дата реєстрації 17.04.2015р.; 9. ОСОБА_1 збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних: « 14356,00»; реєстраційний номер документу, відповідно до якого відбулись останні зміни суми «ліміту» НОМЕР_3; дата реєстрації 19.03.2015р. (а.с.19).
У зв'язку із наведеним позивачем задля покриття негативного сальдо рахунку в розмірі 1717,70грн. та забезпечення можливості реєструвати податкові накладні 15.07.2015р. внесено на спеціальний рахунок 14000,00грн., що підтверджується відомостями витягу з системи електронного адміністрування податку на додану вартість від 15.07.2015р., згідно якого: 1. Стан рахунку: « 14000,00»; 2. ОСОБА_1 податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: « 12282,30»; реєстраційний номер документу, відповідно до якого відбулись останні зміни суми «ліміту» 1466140; дата реєстрації 14.07.2015р.; 9. ОСОБА_1 збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних: « 14356,00»; реєстраційний номер документу, відповідно до якого відбулись останні зміни суми «ліміту» НОМЕР_3; дата реєстрації 19.03.2015р. (а.с.20).
При цьому, як зазначено позивачем в уточненій позовній заяві, непорозуміння з частиною суми від'ємного значення податку на додану вартість станом на 01.02.2015р., яка погашала позитивне значення декларації з ПДВ за лютий 2015 року (в даному випадку 8130,00грн.) було вирішено в системі електронного адміністрування ПДВ лише станом 04.08.2015р., а саме: реєстраційна сума згідно витягу з вказаної системи від 05.08.2015р. збільшилась до суми 49223,80грн., що свідчить про те, що сума 8130,00грн. зарахувалась до складу реєстраційної суми (а.с.45).
Отже, фактично права позивача на відображення в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість відомостей уточнюючої податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2015 року від 10.07.2015р. №9143470095 було відновлено ДФС України у серпні 2015 року.
При цьому слід зазначити, що основні принципи функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - ПДВ) визначено статтею 200-1 розділу V Податкового кодексу України, якою було доповнено вказаний Кодекс згідно Закону України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», що набрав законної сили з 01.01.2015р.
Так, згідно п.200-1.1, п.200-1.2 ст.200-1 Податкового кодексу України (в редакції до 29.07.2015р.) система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України. Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
На виконання приписів вказаної норми Податкового кодексу України постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі - Порядок №569) було затверджено Порядок електронного адміністрування ПДВ, яким визначено механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.
Згідно п.1 Порядку №569 система електронного адміністрування податку запроваджується поетапно: на перехідний період (до 1 липня 2015 р. або іншої дати, визначеної окремим рішенням Верховної Ради України про скорочення такого періоду) - у тестовому режимі; із зазначеної дати - на постійній основі.
При цьому п.35 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України встановлено, що період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року є перехідним періодом, протягом якого реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Відповідно до п.2 Порядку №569 рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.
За змістом приписів п.200-1.3 ст.200-1 Податкового кодексу України (в редакції до 29.07.2015р.) платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (ОСОБА_1 Накл), обчислену за такою формулою:
ОСОБА_1 Накл = ОСОБА_1 НаклОтр + ОСОБА_1 + ОСОБА_1 ПопРах - ОСОБА_1 НаклВид - ОСОБА_1 Відшкод - ОСОБА_1 Перевищ, де:
ОСОБА_1 НаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
ОСОБА_1 - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України;
ОСОБА_1 ПопРах - загальна сума поповнення рахунку в системі електронного адміністрування податку з поточного рахунку платника;
ОСОБА_1 НаклВид - загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
ОСОБА_1 Відшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок;
ОСОБА_1 Перевищ - загальна сума перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Разом з тим, 29.07.2015р. набрав чинності Закон України від 16.07.2015р. №643-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість», відповідно до якого всі складові формули, визначені приписами п.200-1.3 ст.200-1 Податкового кодексу України, на третій робочий день після набрання чинності цим Законом дорівнюють нулю, крім значень її складових ОСОБА_1 НаклОтр, ОСОБА_1 НаклВид та ОСОБА_1, що були сформовані починаючи з 01 липня 2015 року. Під час обрахунку показників SНаклОтр та SНаклВид також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям - платникам податку. Для обрахунку показників SНаклОтр, SНаклВид та SМитн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку суми SНакл також використовуються показники, визначені пунктом 34 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу.
Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі платники податку самостійно зараховують на вказані електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, відкритих у банківських установах, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ.
З 1 липня 2015 року на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують також кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України та надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.
Пунктом 33 Розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України встановлено, що за вибором платника податку, який він відображає у заяві, що подається у складі податкової декларації, непогашені залишки сум податку на додану вартість, що були заявлені платниками податку до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року, задекларовані до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року в рахунок зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних звітних (податкових) періодів, від'ємне значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 цього Кодексу, та залишок від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларовані платниками податку за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року: а) або без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, збільшують розмір суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначену пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, з одночасним збільшенням розміру суми податкового кредиту у податковій декларації за звітний (податковий) період, в якому було здійснено таке збільшення. ОСОБА_1 такого від'ємного значення та/або бюджетного відшкодування можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку; б) або підлягають поверненню платнику у порядку, визначеному статтею 200 Кодексу у редакції, що діяла станом на 31 січня 2014 року.
При цьому п.9-1 Порядку 569 передбачено, що сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначена відповідно до пункту 9 цього Порядку, за рішенням платника податку може бути збільшена на суму непогашених залишків сум податку, заявлених ним до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 р., задекларованих до бюджетного відшкодування за такі періоди в рахунок зменшення податкових зобов'язань з податку наступних звітних (податкових) періодів, від'ємного значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 Податкового кодексу України , та залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларованих платником податку за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року. Таке рішення платник податку відображає у заяві, що подається у складі податкової декларації за звітний (податковий) період після 1 лютого 2015 року, в якому воно прийняте. ДФС після проведення камеральної перевірки зазначеної податкової декларації автоматично збільшує суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, на відповідну суму та на запит платника податку інформує його про суму збільшення шляхом надсилання електронного повідомлення. ОСОБА_1 такого збільшення відображається платником податку у складі податкового кредиту податкової декларації за звітний (податковий) період, в якому воно здійснене.
Згідно п.9-2 Порядку №569 після закінчення перехідного періоду, зазначеного у пункті 1 цього Порядку: 1) ДФС автоматично збільшує розмір суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначеної відповідно до пункту 9 цього Порядку, на суму середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців/ чотири квартали, та на запит платника податку інформує його про суму збільшення шляхом надсилання електронного повідомлення. ОСОБА_1 такого збільшення щокварталу підлягає автоматичному перерахунку ДФС шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком з урахуванням середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців/чотири квартали, станом на дату перерахунку. На запит платника податку ДФС інформує його про результати такого перерахунку шляхом надсилання електронного повідомлення; 2) сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначена відповідно до пункту 9 цього Порядку, автоматично збільшується на суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку. На суму такого збільшення: зменшується сума, задекларована до сплати до бюджету в звітному (податковому) періоді, або збільшується сума від'ємного значення, задекларована в звітному (податковому) періоді; помилково та/або надміру сплачені грошові зобов'язання з податку вважаються погашеними.
За змістом приписів п.10 Порядку №569 ДФС: 1) обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі; 2) оприлюднює на офіційному веб-сайті алгоритми обрахунку показників формули обчислення зазначеної суми та джерела їх формування.
Так, 30 липня 2015 року Державна фіскальна служба України повідомила план заходів ДФС для забезпечення реалізації норм Закону України №643-VІІІ з удосконалення системи електронного адміністрування ПДВ, в розділі ІІІ якого передбачено обнуління показників та перерахунок суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), для зареєстрованих платників податку, зокрема ( http://sta-sumy.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya pdv/63853.html ):
- з 00 годин 00 хвилин 3 серпня 2015 року (на початок третього робочого дня після дня набрання чинності Законом №643) ДФС буде проведено обнуління суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН («СУМА»Накл), сформовану відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 та пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та значення усіх її складових, визначених Податковим кодексом України, крім показників «СУМА»НаклОтр, «СУМА»ОСОБА_1 та «СУМА»НаклВид, що були сформовані, починаючи з 1 липня 2015 року;
- протягом 3 серпня 2015 року (третього робочого дня після дня набрання чинності Законом №643) сума «СУМА»Накл зареєстрованим платникам податку збільшиться на:
- суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/4 квартали («СУМА»овердрафт);
- суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ станом на 01.07.2015 («СУМА»Перепл);
- суму від'ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року;
- суму залишків коштів на електронних рахунках платників у системі електронного адміністрування ПДВ станом на початок робочого дня 3 серпня 2015 року за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 200-1.6 статті 200-1 цього Кодексу, також така сума зменшується на суму податкових зобов'язань, задекларованих платником за звітний (податковий) період за червень 2015 року/II квартал 2015 року;
- на кінець третього робочого дня після дня набрання чинності Законом №643 сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН («СУМА»Накл), буде обрахована на підставі оновлених значень усіх її складових та інших показників, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України.
При цьому, планом заходів окремо зазначено, що у зв'язку із переведенням роботи системи електронного адміністрування ПДВ в штатний режим:
- починаючи з 04.08.2015р. реєстрація в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування, складених до 1 липня 2015 року, здійснюватиметься без обмеження сумою «СУМА»Накл.;
- до 20 серпня 2015 року платникам податку, що застосовують звітний податковий період квартал, сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН («СУМА»Накл), буде збільшена на суму від'ємного значення, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за ІІ квартал 2015 року.
Враховуючи офіційну інформацію ДФС, протягом 03 серпня 2015 року були відновлені, у тому числі й позивача, права на достовірне відображення в системі електронного адміністрування ПДВ відомостей щодо сум податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкову накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка відображається в рядку 2 Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ.
Водночас наведене свідчить про те, що система електронного адміністрування ПДВ організована на централізованому рівні ДФС України, на цьому ж рівні відбувається і автоматичне обчислення реєстраційної суми щоразу при зміні значення будь-якого з показників формули.
За таких обставин, Новомосковська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області не наділена повноваженнями щодо внесення будь-яких змін до системи електронного адміністрування ПДВ, отже, в даному випадку відсутня протиправна бездіяльність відповідача щодо не включення в розрахунок в системі електронного адміністрування ПДВ суми податку, на яку позивач, як платник податку, має право зареєструвати податкові накладні, про що останній просив вказаний контролюючий орган у своїх запитах від 13.07.2015р. за вих.№25, від 14.07.2015р. за вих.№26 та від 15.07.2015р. за вих.№26.
Таким чином, позовні вимоги є такими, що задоволенню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 122, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «КС-МЕГАТРЕЙД» до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними - відмовити у повному обсязі.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2015 |
Оприлюднено | 05.10.2015 |
Номер документу | 51624964 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні