ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 вересня 2015 року справа № 813/2407/15
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Братичак У.В.,
секретар судового засідання Бугара М.Р.,
за участю:
представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Галенерго" до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -
встановив:
До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства "Галенерго" до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 12.11.2014 року № НОМЕР_1.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що висновки акта ДПІ у Галицькому районі м.Львова ГУ ДФС у Львівській області, на підставі якого прийняте оскаржуване податкове повідомлення-рішення, не відповідають фактичним обставинам господарської діяльності позивача. Відповідач в акті перевірки зробив висновок про порушення позивачем податкового законодавства, однак не досліджено первинних документів, факти порушень не обґрунтовано належним чином. При цьому у підприємства наявні усі первинні документи, податкові накладні, що підтверджують господарські операції з контрагентом.
Відповідач подав заперечення на позовну заяву та додаткові пояснення б/н, б/д, які мотивовані тим, що позивачем до перевірки не представлено податкових, видаткових накладних, договорів, укладених з ТзОВ "Компанія "Бітіком" по господарських операціях по яких було подано уточнюючі розрахунки до декларації з ПДВ у 2012р. та в Системі співставлення АІС Податковий блок містяться розбіжності, відтак податкове-повідомлення-рішення винесено правомірно.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві та в письмових поясненнях, просив позов задовольнити.
В судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечив з підстав, наведених у запереченні на позов.
Заслухавши пояснення представників сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд робить висновок, що позов підлягає задоволенню, з огляду на таке.
ДПІ у Галицькому районі м.Львова ГУ ДФС у Львівській області на підставі направлення від 21.10.2014р. №771, наказу від 21.10.2014 р. №722, проведено виїзну позапланову документальну перевірку Приватного підприємства "Галенерго" (код ЄДРПОУ - 34462266) з питань здійснення операцій з контрагентом ТзОВ "Компанія Бітіком" (ЄДРПОУ 36698188), по якому 27.01.2012р. подано уточнюючі розрахунки за січень, лютий, березень, квітень, травень, листопад 2010р., в яких до складу податкового кредиту (Додаток 5) включено податкові накладні даного контрагента за січень, лютий, березень, квітень, травень, листопад 2010р., за результатами якої складено акт від 30.10.2014 року №1711/13-04-22-10/34462266 (далі - Акт перевірки).
Перевіркою встановлено порушення п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями, безпідставно включено до складу податкового кредиту з ПДВ по взаємовідносинах із ТзОВ "Компанія Бітіком"" у поданих 27.01.2012р. Уточнюючих розрахунках податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку із виправленням самостійно виявлених помилок в сумі 44863,73, в тому числі за січень 2010р. в сумі ПДВ - 4420 грн., лютий 2010р. в сумі ПДВ 5861,04 грн., березень7151,69 в сумі ПДВ 5861,04 грн., квітень 2010р. в сумі ПДВ 3976,8 грн., травень 2010р. в сумі ПДВ 7300 грн., листопад 2010р. в сумі ПДВ 16154,2 грн., без надання до перевірки належним чином заповнених податкових накладних, з моменту виписки яких минуло 365 днів, що призвело до заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду в сумі 44863,73 грн., в тому числі за січень 2010р. в сумі ПДВ - 4420 грн., лютий 2010р. в сумі ПДВ 5861,04 грн., березень7151,69 в сумі ПДВ 5861,04 грн., квітень 2010р. в сумі ПДВ 3976,8 грн., травень 2010р. в сумі ПДВ 7300 грн., листопад 2010р. в сумі ПДВ 16154,2 грн.
На підставі акта перевірки від 30.10.2014р. №1711/13-04-22-10/34462266 винесено податкове повідомлення-рішення від 12.11.2014 року №0004112210 про збільшення позивачу суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 67295,60 грн., в т.ч. 44863,73 грн. основного платежу, 22431,87 грн. штрафних санкцій.
Позивач не погодився із вказаним податковим повідомленням-рішенням та звернувся із адміністративним позовом до суду.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.
ПП "Галенерго" 21.01.2012р. подало уточнюючі розрахунки за січень, лютий, березень, квітень, травень, листопад 2010 року, в яких відображено заміну контрагентів. У листі від 23.10.2014р. № 959 позивач зазначив, що ПП "Галенерго" не здійснювало операцій з контрагентом ТзОВ "Компанія Бітіком". У звітних періодах за січень, лютий, березень, квітень, травень, листопад 2010 року проводились операції з ТзОВ "Агенство "Українські ділові контакти". В поданих 21.01.2012р. уточнюючих розрахунках помилково поставлений ІПН 366981826545 ТзОВ "Компанія Бітіком", а мало бути відображено ІПН НОМЕР_2 ТзОВ "Агенство "Українські ділові контакти" та зі знаком "мінус" ІПН 369261026557 ТзОВ "Центральна Європейська фінансово-торгова група".
Саме на підставі вказаної інформації від позивача податковий орган дійшов висновку про порушення ПП "Галенерго" вимог податкового законодавства, та відповідно прийняте оскаржуване податкове повідомлення-рішення. Будь-які первинні документи, які б підтверджували інформацію позивача, викладену у листі податковий орган не перевіряв.
Представник позивача надав пояснення у судовому засіданні, та зазначив що інформація у листі не відповідає дійсності, бухгалтер котрий готував такий лист звільнений з посади. В той же час до матеріалів справи долучено первинні документи, що підтверджують відомості, зазначені в Уточнюючих розрахунках за січень, лютий, березень, квітень, травень, листопад 2010 року, поданих 21.01.2012р.
Так, між позивачем та ТзОВ "Компанія Бітіком" укладено договори № 1/2-01-2010П від 05.01.2010р., № 02/02-2010П від 03.02.2010р., №03/02-2010П від 03.02.2010р., № 04/02-2010П від 03.02.2010р., №05/02-2010П від 04.02.2010р., № 06/02-2010П від 04.02.2010р., № 07/02-2010П від 05.02.2010р., № 1/03/2010П від 04.03.2010р., №5/1-03-2010П від 05.03.2010р., №5/2-03-2010П від 05.03.2010р., №09/2-04-2010П від 09.04.2010р., № 01/05/2010П від 06.05.2010р., № 1/11/2010П від 20.10.2010р., №2/11/2010П від 20.10.2010р. щодо надання послуг з електрозабезпечення та виконання електромонтажних робіт на відповідних об'єктах. На виконання вказаних договорів суду представлено податкові накладні, акти виконаних робіт, докази оплати за виконанні роботи. Суми податку на додану вартість згідно податкових накладних відповідають сумам зазначеним в Уточнюючих розрахунках за січень, лютий, березень, квітень, травень, листопад 2010 року, поданих 21.01.2012р.
Відповідно до п.3-4 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого Наказом ДПА України від 22.12.10 №984, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 січня 2011 р. за № 34/18772, результати документальних перевірок оформляються у формі акта або довідки. У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт, а у разі відсутності порушень довідка. Акт - це службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС. Акт документальної перевірки повинен містити систематизований виклад виявлених під час перевірки фактів порушень норм податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.
У п. 6 Порядку визначено, що факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів.
Згідно п.5.2 Порядку у разі встановлення перевіркою порушень податкового законодавства за кожним відображеним в акті фактом порушення необхідно: чітко викласти зміст порушення з посиланням на конкретні пункти і статті законодавчих актів, що порушені платником податків, зазначити період (місяць, квартал, рік) фінансово-господарської діяльності платника податків та господарську операцію в результаті якої здійснено це порушення, при цьому додати до акта письмові пояснення посадових осіб платника податків або його законних представників щодо встановлених порушень, зазначити первинні документи на підставі яких, вчинено записи у податковому та бухгалтерському обліку навести регістри бухгалтерського обліку кореспонденцію рахунків операцій та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, та докази що підтверджують наявність факту порушення.
Всупереч викладеному, у акті перевірки, складеному ДПІ у Галицькому районі м. Львова, висновки ДПІ щодо встановлених порушень ПП В«ГаленергоВ» ґрунтуються на підставі розбіжностей встановлених Системою співставлення АІС Податковий блок та відсутні будь-які покликання на первинні документи ведення бухгалтерського обліку, не розкрито у повній мірі суті порушення.
Відтак, господарські операції повинні підтверджуватися належними первинними документами і лише ті документи, які відповідають вимогам законодавства, можуть бути визнані допустимими засобами доказування відповідної господарської операції.
При цьому податковий орган взяв до відома помилково надану інформацію від позивача, не перевіривши відповідність її первинним документам.
Згідно із пунктом 198.2 статті 198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Як визначено в статті 201 ПК України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну. Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг. Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку. Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (пункт 201.10 ст. 201 ПК України).
Податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом (пункт 201.6 ст. 201 ПК України).
Не дозволяється включення до податкового кредиту будь-яких витрат по сплаті податку, що не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями, а при імпорті робіт (послуг) - актом прийняття робіт (послуг) чи банківським документом, який засвідчує перерахування коштів в оплату вартості таких робіт (послуг). У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, встановлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами (пункт 198.6ст. 198 ПК України).
Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що господарська операція - це дія або подія, що викликає зміни у структурі активів і зобов'язань, власному капіталі підприємства. Із положень ч. 1, 3 ст. 9 вказаного Закону вбачається, що бухгалтерський облік полягає, зокрема, у складанні та прийнятті до обліку первинних документів, які фіксують факти здійснення господарських операцій, складенні на їх підставі зведених облікових документів, систематизація інформації первинних документів на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Системний аналіз наведених правових норм, дослідження наявних в матеріалах справи договорів, податкових накладних, актів виконаних робіт свідчить про те, що документи, на підставі яких позивач сформував податковий кредит, відповідають критеріям первинного документу, а відтак - дії позивача щодо уточнення розрахунків за період січень, лютий, березень, квітень, травень, листопад 2010 року, є правомірними.
Враховуючи те, що судом не встановлено порушення позивачем вимог податкового законодавства в межах цього спору, застосування до нього штрафних санкцій є протиправним.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на викладене вище, податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Галицькому району м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області від від 12.11.2014 року № НОМЕР_1 є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до ст. 94 КАС України на користь позивача належить стягнути судовий збір у розмірі 182,70 грн.
Керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1.Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.Визнати протиправним та скасувати винесене Державною податковою інспекцією у Галицькому районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області податкове повідомлення-рішення від 12.11.2014 року № НОМЕР_1.
3.Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "Галенерго" (ЄДРПОУ - 34462266 ) судовий збір у розмірі 182 грн. 70 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови складений та підписаний 28.09.2015 року.
Суддя Братичак У.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2015 |
Оприлюднено | 05.10.2015 |
Номер документу | 51626098 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні