Постанова
від 31.07.2015 по справі 826/4943/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

31 липня 2015 року 14 год. 30 хв. № 826/4943/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Данилишина В.М., суддів Качура І.А., Келеберди В.І., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Всеукраїнського громадського об'єднання інвалідів "Всеукраїнське товариство гемофілії" до Міністерства охорони здоров'я України про визнання протиправними дій.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов Всеукраїнського громадського об'єднання інвалідів "Всеукраїнське товариство гемофілії" (далі - позивач) до Міністерства охорони здоров'я України (далі - відповідач, МОЗ України) про визнання протиправними дій комітету з конкурсних торгів МОЗ України щодо оголошення конкурсних торгів на закупівлю 21.20.2. Препарати фармацевтичні, інші (Лікарські засоби для забезпечення дітей, хворих на хворобу Віллебранда 3-го типу - 2 лоти): лот 1 - фактор коагуляції крові людини VIII та фактор Віллебранда людини, флакони, 450МО та/або 500 МО; лот 2 - фактор коагуляції крові людини VIII та фактор Віллебранда людини, флакони, 900МО та/або 1000 МО (оголошення №195483 (МЕД), оприлюднене на веб-порталі уповноваженого органу з питань державних закупівель, бюлетень від 19 листопада 2014 року №132/1/1 (19.11.2014) (далі - закупівля).

В обґрунтування позову зазначено, що заявлена вимога підлягає задоволенню, оскільки відповідачем протиправно обмежено коло потенційних учасників конкурсних торгів за рахунок встановлення особливого співвідношення фактору коагуляції крові людини VIII до фактору Віллебранда людини - не менше 1:0,8. Документація конкурсних торгів прописана таким чином, що її вимогам відповідає тільки один учасник, який виробляє препарат Вілате.

Відповідною ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі, яку призначено до розгляду у судовому засіданні колегією суддів.

У ході судового розгляду справи представник позивача підтримав позов та просив задовольнити його повністю, а також заявив письмове клопотання про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судові засідання не прибув, хоча про дати, час та місце судового розгляду справи відповідач повідомлений належним чином, заява про розгляд справи за відсутності його представника до суду не надійшла.

Враховуючи викладене та зважаючи на достатність наявних у матеріалах справи доказів для розгляду та вирішення справи по суті, у відповідному судовому засіданні судом, відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження.

Оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд -

ВСТАНОВИВ:

Як з'ясовано у ході судового розгляду справи та підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, 19 листопада 2014 року на веб-сайті уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі (ВДЗ №132/1/1 (19.11.2014) №195483).

Позивачем у судовому порядку оскаржуються дії відповідача щодо оголошення конкурсних торгів на закупівлю, оскільки документація конкурсних торгів, за переконанням позивача, не відповідає вимогам законодавства, а саме вона прописна таким чином, що її вимогам відповідає тільки один учасник.

В контексті викладеного суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 7 розділу 3 документації конкурсних торгів 21.20.2. Препарати фармацевтичні, інші (Лікарські засоби для забезпечення дітей, хворих на хворобу Віллебранда 3-го типу - 2 лоти), затвердженої рішенням комітету конкурсних торгів МОЗ України від 18 листопада 2014 року (протокол №91) (далі - документація конкурсних торгів), особливі умови: "фактор коагуляції крові людини VIII та фактор Віллебранда людини, амп., фл., шпр., 450 МО, 500 МО, 900 МО, 1000 МО" - препарат повинен мати показання для лікування хвороби Віллебранда 3-го типу та співвідношення фактору коагуляції крові людини VIII до фактору Віллебранда людини повинен становити не менше 1:0,8.

У матеріалах справи міститься копія рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель (далі - Постійно діюча колегія) від 09 грудня 2014 року №1555-р/пк-ск, яким зобов'язано відповідача внести зміни до документації конкурсних торгів з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення.

Зі змісту рішення №1555-р/пк-ск вбачається, що ТОВ "Київське регіональне фармпідприємство" (далі - скаржник) до Антимонопольного комітету України подано скаргу щодо встановлення МОЗ України (далі - замовник) дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів.

У ході розгляду скарги Постійно діючою колегією встановлено, що дії замовника в частині встановлення у документації конкурсних торгів вимог до загальної кількості одиниць без розподілу за переліком дозувань порушують вимоги ч. 3 ст. 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та принципи здійснення закупівель, визначених ст. 3 Закону, а саме об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників.

Станом на 01 грудня 2014 року в Україні зареєстровані, внесені до Державного реєстру лікарських засобів України та дозволені для медичного застосування три лікарські засоби "фактор коагуляції крові людини VIII та фактор Віллебранда людини".

Серед зареєстрованих в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів України, а також дозволених для медичного застосування лікарських засобів "фактор коагуляції крові людини VIII та фактор Віллебранда людини" є один із дозуванням 450 та 900 МО, а саме Вілате 450 МО, 900 МО.

Зазначені у документації конкурсних торгів особливі вимоги щодо препарату унеможливлюють участь у процедурі закупівлі учасників, які можуть запропонувати лікарські засоби з іншим дозуванням, ніж 450 МО, 900 МО, що є дискримінацією по відношенню до потенційних учасників, у тому числі скаржника.

Документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

У зв'язку з викладеним, замовник повинен внести відповідні зміни до документації конкурсних торгів.

Згідно зі ст.ст. 3, 22 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням; вільного переміщення товарів; свободи надання послуг.

Після оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі кожна фізична/юридична особа має право безоплатно отримати документацію конкурсних торгів.

Документація конкурсних торгів безоплатно надсилається або надається замовником протягом трьох робочих днів з дня отримання від фізичної/юридичної особи відповідного запиту.

Документація конкурсних торгів безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу і може бути безоплатно отримана кожною фізичною/юридичною особою.

Документація конкурсних торгів повинна містити: 1) інструкцію з підготовки пропозицій конкурсних торгів; 2) кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до ст. 16, вимоги, встановлені ст. 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством; 3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; 4) кількість товару та місце його поставки; 5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 7) проект договору або основні умови, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю; 8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані пропозиції конкурсних торгів, у разі, якщо учасникам дозволяється подати пропозиції конкурсних торгів стосовно частини предмета закупівлі (лота); 9) перелік критеріїв та методику оцінки пропозицій конкурсних торгів із зазначенням питомої ваги критеріїв; 10) строк, протягом якого пропозиції конкурсних торгів вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів; 11) інформацію про валюту, в якій повинна бути розрахована і зазначена ціна пропозиції конкурсних торгів; 12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені пропозиції конкурсних торгів; 13) зазначення способу, місця та кінцевого строку подання пропозицій конкурсних торгів; 14) порядок надання роз'яснень щодо документації конкурсних торгів; 15) розмір, вид та умови надання забезпечення пропозицій конкурсних торгів (якщо замовник вимагає його надати); 16) розмір, вид, умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 17) місце, дату і час розкриття пропозицій конкурсних торгів; 18) прізвище, ім'я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками; 19) у разі закупівлі робіт або послуг - вимогу про зазначення учасником у пропозиції конкурсних торгів інформації (повне найменування та місцезнаходження) про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.

Документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.

Документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

На підтвердження виконання вимог рішення №1555-р/пк-ск представником відповідача надано суду копію звіту про результати проведення процедур відкритих і двоступеневих торгів та попередньої кваліфікації від 29 грудня 2014 року №212, у якому зазначено, що відповідачем внесено зміни до документації конкурсних торгів та продовжено строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів.

Разом з тим, вказаний звіт, за переконанням суду, не є достатнім доказом внесення відповідачем відповідних змін до документації конкурсних торгів. Будь-яких інших доказів, які б свідчили про виконання відповідачем рішення №1555-р/пк-ск, у ході судового розгляду справи відповідачем не надано.

Отже, враховуючи вище викладені норми та з'ясовані обставини, суд вважає протиправними дії комітету з конкурсних торгів МОЗ України щодо оголошення конкурсних торгів на закупівлю.

Відповідно до з ч. 1 ст. 11, ч. 1 ст. 69, ч.ч. 1, 2, 6 ст. 71 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Таким чином, із системного аналізу вище викладених норм та з'ясованих обставин суд прийшов до висновку, що позов Всеукраїнського громадського об'єднання інвалідів "Всеукраїнське товариство гемофілії" до Міністерства охорони здоров'я України про визнання протиправними дій є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). У зв'язку з тим, що позивачем не заявлено вимогу про стягнення судового збору за рахунок бюджетних коштів, суд не присуджує на користь позивача здійснені ним судові витрати відповідно до задоволених вимог.

Керуючись ст.ст. 24, 25, 69-71, 86, 128, 158-163, 167, 267 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними дії комітету з конкурсних торгів Міністерства охорони здоров'я України щодо оголошення конкурсних торгів на закупівлю 21.20.2. Препарати фармацевтичні, інші (Лікарські засоби для забезпечення дітей, хворих на хворобу Віллебранда 3-го типу - 2 лоти): лот 1 - фактор коагуляції крові людини VIII та фактор Віллебранда людини, флакони, 450МО та/або 500 МО; лот 2 - фактор коагуляції крові людини VIII та фактор Віллебранда людини, флакони, 900МО та/або 1000 МО (оголошення №195483 (МЕД), оприлюдненого на веб-порталі уповноваженого органу з питань державних закупівель, бюлетень від 19 листопада 2014 року №132/1/1 (19.11.2014).

Копії постанови направити (вручити) сторонам (їх уповноваженим представникам) у порядку та строки, встановлені ст. 167 КАС України.

Згідно зі ст.ст. 185, 186 КАС України, постанова може бути оскаржена шляхом подання до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги протягом десяти днів із дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.

Відповідно до ст. 254 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Головуючий суддя В.М. Данилишин

Суддя І.А. Качур

Суддя В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.07.2015
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51651203
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4943/15

Постанова від 08.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 07.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 12.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 12.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Постанова від 31.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні