КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/3610/14 Головуючий у 1-й інстанції: Лапій С.М. Суддя-доповідач: Романчук О.М.
У Х В А Л А
Іменем України
29 вересня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого: Романчук О.М.,
Суддів: Глущенко Я.Б.,
Пилипенко О.Є.,
при секретарі Артюхіній М.А.,
розглянувши в судовому засіданні в місті Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві на постанову Київського окружного адміністративного суду від 27 травня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сучасні маркетингові технології» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В :
ТОВ «Сучасні маркетингові технології» звернулося до Київського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просило визнати протиправними дії ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, яку реорганізовано у ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві, з проведення зустрічної звірки, результати якої оформлені Актом від 16.05.2014 № 1402/26-55-22-07/38921615 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.02.2014 по 31.03.2014»; заборонити відповідачу використовувати факти, викладені у даному Акті, як доказову інформацію при виявленні порушень вимог законодавства при проведенні перевірок контрагентів Товариства.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що діями податкового органу з проведення зустрічної звірки щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.02.2014 по 31.03.2014 порушені законодавчо встановлені порядок та спосіб проведення зустрічних звірок, передбачені п. 73.5 ст. 73 ПК України та нормами Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1232.
Так, на думку позивача, акт про неможливість проведення зустрічної звірки може засвідчувати лише наявність фактів, які не дають змогу провести зустрічну звірку та по своїй суті не може містити іншої податкової інформації. Натомість, відповідачем в акті зроблено висновки про не підтвердження задекларованих податкових зобов'язань з податку на додану вартість, порушення позивачем норм Податкового кодексу України та нікчемність правочинів з його контрагентами.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 02.07.2014, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 09.10.2014, позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із вказаними судовими рішення, відповідачем оскаржено їх у касаційному порядку.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 08.04.2015 постанову Київського окружного адміністративного суду від 02.07.2014 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 09.10.2014 скасовано, справу направлено до суду першої інстанцій на новий розгляд.
Скасовуючи рішення судів першої та апеляційної інстанцій, колегія Вищого адміністративного суду України зауважила, що для правильного вирішення даного спору судам слід було встановити, чи були використані Інспекцією висновки, викладені в акті від 16.05.2014 № 1402/26-55-22-07/38921615 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.02.2014 по 31.03.2014», для внесення змін до інформаційної бази даних податкового органу (зокрема, до Автоматизованої системи «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України»), за необхідності вирішивши питання про вихід за межі позовних вимог для належного захисту прав платника.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 27 травня 2015 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві з проведення зустрічної звірки, результати якої оформлені Актом від 16.05.2014 № 1402/26-55-22-07/38921615 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Сучасні маркетингові технології» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.02.2014 по 31.03.2014». У задоволенні решти позовних відмовлено. Суд першої інстанції вийшов за межі позовних вимог. Зобов'язав Державну податкову інспекцію у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві вилучити з АІС «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» інформацію, викладену в Акті від 16.05.2014 № 1402/26-55-22-07/38921615 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Сучасні маркетингові технології» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.02.2014 по 31.03.2014». Зобов'язав Державну податкову інспекцію у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві відновити задекларовані Товариством з обмеженою відповідальністю «Сучасні маркетингові технології» податкові зобов'язання та податковий кредит з податку на додану вартість за лютий, березень 2014 року в АІС «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України».
Не погодившись із постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу в якій просить її скасувати, та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні адміністративного позову.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ «Сучасні маркетингові технології» зареєстроване як юридична особа 02.10.2013 року, як платник податків перебуває на обліку в ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві з 03.10.2013 року за №265513157482.
Згідно Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 01.11.2013 №200145669 ТОВ «Сучасні маркетингові технології» є платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 389216126556).
У травні 2014 року відповідачем здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Сучасні маркетингові технології» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.02.2014 по 31.03.2014.
За результатами проведених заходів складено Акт від 16.05.2014 року №1402/26-55-22-07/38921615 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Сучасні маркетингові технології» щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.02.2014 по 31.03.2014».
Згідно висновків Акту звіркою встановлено порушення позивачем п. 187.1 ст. 187, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України, що призвело до завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період з 01.02.2014 по 31.03.2014 та завищення податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.02.2014 по 31.03.2014.
За результатами звірки ТОВ «Сучасні маркетингові технології» не підтверджено задекларовані податкові зобов'язання з ПДВ за період з 01.02.2014 по 31.03.2014, а також не підтверджено задекларований податковий кредит з ПДВ за період з 01.02.2014 по 31.03.2014.
Також зустрічною звіркою встановлено, що правочини, укладені з контрагентами, порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб.
Вважаючи дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено Акт та відображену в ньому інформацію протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів виходить з наступного.
В силу п. 73.5. ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 затверджено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок. Пунктами 4-7 вказаного Порядку передбачено, що орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Відповідно до п.4.4. Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Методичні рекомендації), затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - акт), реєструє його у журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - журнал реєстрації довідок/актів) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.
Відповідно до п. 4.5. Методичних рекомендацій при отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Кодексу термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження.
Відповідно до п. 4.6. Методичних рекомендацій за результатами проведення зустрічної звірки складається Довідка про результати проведення зустрічної звірки (далі - Довідка) (додаток 5) у двох примірниках та реєструється в Журналі реєстрації довідок/актів не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пункту 3.2 або 4.5 Методичних рекомендацій.
Як вбачається з матеріалів справи, а саме згідно акту від 16.05.2014 №1402/26-55-22-07/38921615 податковим органом не вказано про наявність запиту та не зазначено про вчинення будь-яких дій для проведення зустрічної звірки ТОВ «Сучасні маркетингові технології», окрім використання відомостей акту від 08.04.2014 № 1107/26-55-22-08/38864243 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Біем-Пром» (код 38864243) щодо підтвердження господарських взаємовідносин з платниками податків за період 01.12.2013 - 28.02.2014», податкових декларацій позивача з ПДВ та інформації бази даних ІАС «Податковий блок», пошуково-довідкової системи ЦБД ДПС України, тощо (а.с.11).
Податковим органом не надано суду жодних доказів для підтвердження вчинення заходів з проведення зустрічної звірки ТОВ «Сучасні маркетингові технології».
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог про визнання протиправними дій ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві з проведення зустрічної звірки, результати якої оформлені актом від 16.05.2014 року №1402/26-55-22-07/38921615.
Оскільки суд дійшов висновку про порушення відповідачем вимог закону при проведенні перевірки, складанні відповідного Акту та формуванні його висновків, тому коригування показників податкової звітності позивача на підставі висновків Акту є неправомірним.
Так, податковий орган зазначає, що інформація викладена в Акті, не вплинула на задекларовані позивачем податкові зобов'язання та податковий кредит, і їх коригування не відбувалось, а певні відхилення пояснюються тим, що позивачем та його контрагентами задекларовано різні суми податкових зобов'язань і податкового кредиту.
Однак, ці доводи спростовуються змістом наданих податковим органом витягів з АІС «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» за лютий, березень 2014 року, зі змісту яких слідує, що до графи «Відхилення - Сума ПДВ» віднесено:
- податкові зобов'язання, зокрема, щодо ТОВ «Вайс Сервіс» у сумі 2 446 грн., ТОВ «Клік Будсервіс» у сумі 371 грн., ТОВ «Кресфонт» у сумі 83,34 грн., ТОВ «Вимпел 3В» у сумі 26 316,66 грн., ПрАТ «ЧАЗ» у сумі 2 525,60 грн., ТОВ «Акар Текстиль» у сумі 0,03 грн., ТОВ Брістоль Менеджмент» у сумі 0,13 грн., ТОВ Іріда Тревел» у сумі 1 595 грн., ТОВ «Авінекс Укр» у сумі 5 333,33 грн., ТОВ «Альянс Плюс К» у сумі 13 224,25 грн., ТОВ «Профіінокс» у сумі 18 352 грн., ТОВ «Вимпел В» у сумі 263 316,57 грн., ПрАТ «Укрзахіденерго» у сумі 2 107,59 грн., ПП «КЛК Груп» у сумі 2 617 грн., ТОВ «Агро-Регіон» у сумі 1 833,68 грн., ТОВ Іріда Тревел» у сумі 1 700,83 грн., ФОП О.Є.Пилипенко у сумі 4 166,68 грн., ТОВ Профінокс» у сумі 9 040 грн., ТОВ «ТЕК «Віт Експорт» у сумі 14 216,50 грн., ТОВ «Арт Холдинг «Все для тебе2 у сумі 18 583,34 грн., ТОВ «Ейвері Деннісон Матіралс Україна» у сумі 20 661,13 грн., ТОВ №Естейт-Менеджмент» у сумі 1 055,04 грн.
- податковий кредит щодо ТОВ «Біем Пром» у сумі 2 176 619,30 грн. та 1 670 467,65 грн.
Крім того, податковим органом не заперечувається внесення до АІС «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» змін на підставі висновків Акту (а.с. 43).
Враховуючи викладене, з метою відновлення порушених прав позивача на виконання завдання адміністративного судочинства, визначеного ч. 1 ст. 2 КАС України, суд першої інстанції правомірно вийшов за межі позовних вимог та зобов'язав відповідача вилучити з АІС «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» інформацію, викладену в Акті від 16.05.2014 № 1402/26-55-22-07/38921615 та відновити задекларовані позивачем податкові зобов'язання та податковий кредит за лютий, березень 2014 року.
Відповідно до статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів, вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення відповідно до норм матеріального та процесуального права.
За таких обставин, апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статтями 183-2, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві - залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 27 травня 2015 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали виготовлено 30.09.2015 року.
Головуючий суддя: О.М. Романчук
Судді: Я.Б. Глущенко
Пилипенко О.Є.
Головуючий суддя Романчук О.М.
Судді: Глущенко Я.Б.
ОСОБА_2
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2015 |
Оприлюднено | 05.10.2015 |
Номер документу | 51659845 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Романчук О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні