Постанова
від 07.03.2012 по справі 2а-589/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" березня 2012 р. Справа № 2a-589/12/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.,

за участі секретаря Озаря О.Я.,

прокурора: Аверкової Н.О.,

представника позивача: ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом заступника прокурора міста Івано-Франківська в інтересах держави в особі Івано-Франківсько територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Брошнівський експериментальний завод "Лісдеревмаш" про стягнення штрафних санкцій в розмірі 1530 гривень, -

ВСТАНОВИВ:

22.02.2012 року заступник прокурора міста Івано-Франківська в інтересах держави в особі Івано-Франківсько територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі по тексту позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Брошнівський експериментальний завод "Лісдеревмаш" (далі -відповідач) про стягнення штрафних санкцій в розмірі 1530 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушення положень статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, не подав до територіального управління Комісії з цінних паперів та фондового ринку, не опублікував в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та не розмістив в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, регулярної річної інформації за 2010 рік. Позивачем, за такі факти вчинення правопорушень, постановами за №№ 59-ІФ, 60-ІФ, 61-ІФ від 22.08.2011 року про накладення санкцій за правопорушення ринку цінних паперів застосував до відповідача штрафи на загальну суму 1530 гривень, які відповідачем не сплачені.

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав вказаних в позовній заяві.

Відповідач в судове засідання не з'явився, без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений. Правом подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався, а тому, у відповідності до положення частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу вирішено за відсутності відповідача на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що даний адміністративний позов підставний та підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що 31.03.1994 року Рожнятівською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області проведено державну реєстрацію юридичної особи -відкритого акціонерного товариства «Брошнівський експериментальний завод "Лісдеревмаш", організаційно-правовою формою якої є відкрите акціонерне товариство, діє на підставі статуту, являється емітентом.

11.08.2011 року уповноваженою особа Комісії на підставі статті 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в України»проведено перевірку Відкритого акціонерного товариства "Брошнівський експериментальний завод "Лісдеревмаш", якою встановлено порушення відповідачем норм статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, а саме, в частині: неподання до територіального управління Комісії регулярної річної інформації за 2010 рік; неопублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної інформації за 2010 рік та нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2010 рік.

За результатами перевірки позивачем складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 60-ІФ, 61-ІФ та 60-ІФ від 11.08.2011 року (а. с. 7, 9, 11).

За наслідками розгляду вказаних актів перевірок уповноваженою особою Комісії постановами про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 59-ІФ, 60-ІФ, 61-ІФ від 22.08.2011 року (а. с. 8, 10, 12) відповідачу нараховано штрафи у розмірі тридцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожен факт вчинення зазначених правопорушень на загальну суму 1530 гривень.

Вказані постанови відповідачем до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або в судовому порядку не оскаржувалися.

Закон України «Про цінні папери та фондовий ринок»регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.

Відповідно частини 2 статті 2 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»учасники фондового ринку -емітенти, інвестори, саморегулівні організації та професійні учасники фондового ринку.

Емітент -юридична особа, ОСОБА_2 Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.

Згідно частини 1 статті 39 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:

- розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Таким чином, статтею 39 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»визначено обов'язок емітента розкривати інформацію на фондовому ринку.

Згідно частини 1 статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»регулярна інформація про емітента -річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

У відповідності до частини 2 статті 40 даного Закону звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.

Частиною 6 цієї ж статті Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»передбачено, що строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до пункту 15 частини другої статті 7 та пункту 13 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", статей 15, 39 - 41 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку Рішенням за №1591 від 19.12.2006 року затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (далі Положення), яке регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі -Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі -Комісія).

Згідно пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Відповідно статті 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»державне регулювання ринку цінних паперів -здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 5);

нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів -у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 6);

неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку -у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 7).

Як встановлено судом, позивачем 22.08.2011 року винесено постанову за №59 - ІФ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до відповідача застосовано санкцію -накладено штраф в розмірі тридцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян в сумі 510 гривень, за неподання до територіального управління Комісії регулярної річної інформації за 2010 рік.

22.08.2011 року винесено постанову за №60 - ІФ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до відповідача застосовано санкцію -накладено штраф в розмірі тридцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян в сумі 510 гривень, за не опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2010 рік.

Тоді ж, винесено постанову за №61 - ІФ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до відповідача застосовано санкцію -накладено штраф в розмірі тридцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян в сумі 510 гривень, за нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2010 рік.

Статтею 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»встановлено порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідачем порушено норми статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», пункт 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, застосування фінансових санкцій постановами за №№ 59-ІФ, 60-ІФ, 61-ІФ від 22.08.2011 року про накладення санкцій за правопорушення ринку цінних паперів у відповідності до статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», є правомірними, а сплата фінансових санкцій є обов'язком відповідача, при цьому дії товариства щодо несплати штрафних санкцій в розмірі 1530 гривень, є протиправними.

Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Брошнівський експериментальний завод "Лісдеревмаш" (ідентифікаційний код 00274246) на користь державного бюджету штрафні санкції, застосовані Івано-Франківським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку постановами за №№ 59-ІФ, 60-ІФ, 61-ІФ від 22.08.2011 року про накладення санкцій за правопорушення ринку цінних паперів в розмірі 1530 (однієї тисячі п'ятсот тридцяти) гривень.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складена в повному обсязі 12.03.2012 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2012
Оприлюднено06.10.2015
Номер документу51677231
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-589/12/0970

Постанова від 07.03.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 07.03.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 23.02.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 07.03.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 23.02.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні