УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"30" вересня 2015 р. Справа № 906/1093/14.
Господарський суд Житомирської області у складі:
Судді: Лозинської І.В.
розглянувши заяву Управління ДКСУ у Чуднівському районі Житомирської області про зміну способу та порядку виконання рішення суду у справі за позовом: Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України"
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Житло.Комфорт" (смт.Вакуленчук, Чуднівський район, Житомирська область)
про стягнення 79779,29 грн.
Присутні:
- від заявника:ОСОБА_1 - начальник юридичного відділу ГУ ДКСУ у Житомирській області, дов. №01-10/367 від 17.09.2015
- від стягувача: не прибув
- від боржника: не прибув
На примусове виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 18.03.2015 у справі № 906/1093/14 за розглядом апеляційної скарги Дочірньої компанії "Газ України" НАК "Нафтогаз України" на ухвалу господарського суду від 12.02.2015 за скаргою позивача на дії органу виконавчої служби (а. с. 130 - 137), 08.04.2015 господарським судом Житомирської області видано наказ №906/1093/14 про стягнення з ВДВС Чуднівського РУЮ на користь Дочірньої компанії "Газ України" НАК "Нафтогаз України" 609 грн витрат зі сплати судового збору за подання апеляційної скарги (а. с. 159).
11.09.2015 до господарського суду надійшла заява від Управління ДКСУ у Чуднівському районі Житомирської області від 09.09.2015, вих. №01-09/346 про зміну способу та порядку виконання судового рішення (а. с. 182 -193).
В обґрунтування поданої заяви заявник посилається на те, що для здійснення безспірного списання коштів з рахунків боржника, у рішенні про стягнення коштів відповідно до абз. 2 ч. 2 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №845 від 03.08.2011, має бути конкретно визначений боржник, а саме розпорядник (бюджетні установи) бюджетних коштів, рахунки якого відкриті в органах казначейства. При цьому, окремо затвердженого кошторису по ВДВС Чуднівського РУЮ немає, та як відділ обслуговується в централізованому порядку відділом фінансового забезпечення, бухгалтерського обліку та звітності ГУЮ у Житомирській області, а в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Житомирській області на ім'я управління ДВС ГУЮ в Житомирській області відкритий лише депозитний рахунок.
Ухвалою господарського суду від 14.09.2015 заяву про заяву про зміну способу та порядку виконання судового рішення прийнято до розгляду та призначено судове засідання.
Представник заявника в засіданні суду заяву про зміну порядку і способу виконання судового рішення в частині відшкодування судового збору підтримала в повному обсязі; просила змінити спосіб виконання судового рішення шляхом звернення стягнення на кошти в сумі 609,00 грн., що обліковуються на рахунку, відкритого в ГУ ДКСУ у Житомирській області на ім'я Головного управління юстиції у Житомирській області. Разом з тим, пояснила, що в ході опрацювання наказу господарського суду від 08.04.2015, який було пред'явлено до виконання Чуднівському управлінню ДКС, були встановлені обставини, що ускладнюють його виконання, оскільки рахунок, який відкритий в ВДВС Чуднівському РУЮ управлінні Житомирської області призначений лише для зарахування коштів, які надійшли від боржників для виплати стягувачам по виконавчим документам, а розрахункового рахунку, з якого можна було б погасити Дочірній компанії "Газ України" НАК "Нафтогаз України" витрати судового збору, не існує; всі витрати проводить відділ фінансового забезпечення Управління ДВС ГУЮ у Житомирській області, що підтверджується листом від 30.06.2015,вих. №2918, направленого Відділом ДВС Чуднівського РУЮ УДКСУ в Чуднівському районі (а. с. 150).
Представники стягувача та боржника в засідання суду не з'явилися, про час і місце розгляду заяви повідомлялися завчасно та належним чином.
Розглянувши вказану заяву, заслухавши пояснення представника заявника, суд приходить до висновку про відмову в її задоволенні, враховуючи таке.
Відповідно до статті 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Згідно із ст. 115 ГПК України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".
Відповідно до ч. 1 ст. 116 ГПК України виконання рішення господарського суду провадиться на підставі виданого ним наказу, який є виконавчим документом.
За ст. 2 Закону України "Про виконавче провадження" примусове виконання рішень покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України.
Відповідно до ч. 2 цієї статті рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 затверджений Порядок виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ (далі - Порядок №845).
У п. 17 Порядку № 845 зазначено, що стягувачі, на користь яких прийняті судові рішення про стягнення надходжень бюджету, подають до органу Казначейства, на рахунки в якому зараховані надходження бюджету, документи, зазначені у п. 6 цього Порядку, крім випадків, передбачених п. 23 цього Порядку.
Згідно з п.19 Порядку №845 безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету або у заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
Відповідно до пункту 16 Порядку №845, органи Казначейства за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету здійснюють безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів:
1) для повернення надмірно та/або помилково сплачених податків і зборів;
2) що надійшли в результаті повернення бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою або під державні гарантії;
3) що надійшли від реалізації конфіскованого або зверненого судом у дохід держави майна, іншого майна, у тому числі валютних цінностей, що переходять у власність держави, вилученого уповноваженими державними органами;
4) що надійшли в результаті конфіскації національної або іноземної валюти;
5) що надійшли в інший установлений законодавством спосіб;
6) з метою забезпечення бюджетного відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного та місцевих бюджетів з відшкодування такого податку.
Абз. 5 п. 18 Порядку № 845 передбачає, що виконання виконавчих документів щодо стягнення судових витрат, зарахованих до державного бюджету, здійснюється органами Казначейства без звернення до органу, що контролює справляння надходжень бюджету, за відповідною інформацією.
Судом встановлено, що стягувач не може отримати з боржника - ВДВС Чуднівського РУЮ присуджений на його користь судовий збір в розмірі 609,00 грн, оскільки у відділі не існує розрахункового рахунку з якого можна було б погасити витрати судового збору.
Статтею 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" від 05.06.2012 № 4901-VI встановлено, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 15.04.2013 №267 до Порядку №845, внесено зміни, а саме: пункт 25 доповнено абзацом такого змісту: «У разі наявності у боржника окремої бюджетної програми для забезпечення виконання рішень суду безспірне списання коштів з боржника (виконання рішень суду про стягнення коштів з боржника) здійснюється лише за цією бюджетною програмою. При цьому пункти 24 - 34 цього Порядку застосовуються лише щодо зазначеної бюджетної програми.".
Пункт 33 викладено в такій редакції: "У разі коли судове рішення стосується спорів фізичних осіб із суб'єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг або судове рішення неможливо виконати протягом двох місяців з дня надходження документів, зазначених у пункті 6 цього Порядку, орган Казначейства для виконання рішення про стягнення передає до Казначейства документи та відомості згідно з підпунктом 1 пункту 47 цього Порядку. При цьому органом Казначейства відновлюється проведення платежів боржника".
Таким чином, державні виконавці позбавлені можливості проводити будь-яке списання коштів за виконавчими документами за якими боржниками є державні органи, тому стягувач вірно звернувся до органів Державної казначейської служби України, для виконання вищевказаного наказу господарського суду
.
Відповідно до ст.121 ГПК України, при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.
Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.
Пунктом 7.1.4 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 № 9 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» зазначено, що статтею 121 Господарського процесуального кодексу України не передбачено подання і розгляд заяв про встановлення способу та/або порядку виконання рішення. Такі спосіб і порядок визначаються державним виконавцем на підставі Закону України «Про виконавче провадження» та виходячи зі змісту резолютивної частини рішення господарського суду.
Стягнення 609,00 грн. з рахунку Головного управління юстиції у Житомирській області на користь ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України", по своїй правовій природі не є зміною порядку виконання рішення суду, а є його встановленням, що в силу норм Закону України "Про виконавче провадження" має визначатися державним виконавцем , а не господарським судом.
Крім того суд зазначає, що з огляду на приписи статті 121 ГПК України, законодавцем визначений вичерпний перелік осіб, за заявами яких можливий розгляд вимог про зміну способу та порядку виконання рішення суду.
Як вбачається з матеріалів справи, Управління Державної казначейської служби України у Чуднівському районі Житомирської області не є стороною у даній справі.
У зв"язку з викладеним, в задоволенні заяви Управління Державної казначейської служби України у Чуднівському районі Житомирської області про зміну способу та порядку виконання судового рішення в частині відшкодування судового збору слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 86, 121 ГПК України, господарський суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Управління Державної казначейської служби України у Чуднівському районі Житомирської області про зміну способу та порядку виконання судового рішення в частині відшкодування судового збору відмовити.
Ухвала господарського суду набирає законної сили у встановленому законом порядку.
Суддя ОСОБА_2
Друк:
1 - в справу
2 - ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 1)
3 - ВДВС Чуднівського РУЮ (13200, м. Чуднів, вул. 50-річчя Жовтня, 3)
4 - Управління Державної казначейської служби України у Чуднівському районі (13200, м. Чуднів, вул. Героїв Майдану, 132)
5 - ГУЮ у Житомирській області (10014, м. Житомир, Майдан Соборний, 1)
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2015 |
Оприлюднено | 06.10.2015 |
Номер документу | 51682988 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Лозинська І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні