КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/10354/15 Головуючий у 1-й інстанції: Келеберда В.І. Суддя-доповідач: Мельничук В.П.
У Х В А Л А
Іменем України
01 жовтня 2015 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого-судді: Мельничука В.П.
суддів: Лічевецького І.О., Мацедонської В.Е.,
при секретарі: Сергійчук Л.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, згідно ст. 41 КАС України, в залі суду апеляційну скаргу представника Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області - Кушнір Юлії Василівни на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 липня 2015 року у справі за адміністративним позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И Л А:
У червні 2015 року Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області звернулася до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи. Свої вимоги обґрунтовує тим, що вважає протиправним внесення до Єдиного державного реєстру оскаржуваного запису про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край-ЛЦ», у зв'язку з порушенням п. 9 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 липня 2015 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням представник Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області - Кушнір Юлія Василівна подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нову постанову про задоволення даного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось, оскільки особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не з'явились.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства України, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, оскаржувану постанову суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, п. 1 ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Відповідно до ст. 195 КАС України рішення суду першої інстанції підлягає перегляду в апеляційному порядку в межах апеляційної скарги.
Судом першої інстанції було встановлено, що 03 лютого 2014 року до Єдиною державного реєстру було внесено запис про припинення юридичної особи TOB «Наш Край-ЛЦ» за рішенням засновників (учасників) юридичної особи а6о уповноваженого ними органу.
14 квітня 2014 року відповідачем до Єдиного державного реєстру внесено запис за № 10681120025035558 про припинення TOB «Наш Край-ЛЦ» в результаті реорганізації.
Не погоджуючись з внесенням до Єдиного державного реєстру зазначеного запису, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції виходив з того, що вимоги позивача є неправомірними та необгрунтованими, а тому не підлягають задоволенню.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції та вважає його обгрунтованим з огляду на наступне.
Згідно ч. 1, 3, ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявления кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.
Частина 3, ст. 111 Цивільного кодексу України визначає, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
Судом першої інстанції було встановлено, що за TOB «Наш Край-ЛЦ» станом на 27 травня 2015 року рахується податковий борг по авансовим внескам з податку на прибуток в сумі 16 032,21 грн.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:
заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;
довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;
довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;
довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.
Порушення положень частин другої та третьої цієї статті 111 Цивільного кодексу України є підставою для відмови у внесенні до єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи та державній реєстрації створюваних юридичних осіб - правонаступників.
При цьому, судом першої інстанції було встановлено, що у липні 2014 року Публічне акціонерне товариство «Райффайзен Банк Аваль» звернулось з позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, в якому просило: відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край-ЛЦ» та визнати нечинним запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі також - Єдиний державний реєстр) № 10681120025035558 від 14 квітня 2014 року про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край-ЛЦ»; зобов'язати відповідача внести до Єдиного державного реєстру запис про відміну державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край-ЛЦ».
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.09.2014 року позов задоволено частково. Відмінено державну реєстрацію припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край-ЛЦ» (код ЄДРПОУ 33537597), що була здійснена Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві шляхом внесення 14 квітня 2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 10681120025035558. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 09.10.2014 року постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.09.2014 року скасовано та ухвалено нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 09.06.2015 року постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 09 жовтня 2014 року скасувати, залишивши в силі постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 вересня 2014 року.
Відповідно до частин третьої та п'ятої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.09.2014 року відмінено державну реєстрацію припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край-ЛЦ» (код ЄДРПОУ 33537597), що була здійснена Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві шляхом внесення 14 квітня 2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 10681120025035558.
Суд, який постановив рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи (ч. 2 ст. 41 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців").
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, оспорювана державна реєтрація припинення юридичної особи вже скасована в судовому порядку.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення даного позову.
Доводи апеляційної скарги спростовуються вищевикладеним, а тому вона задоволенню не підлягає.
За змістом ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим - ухвалене судом на підставі повного та всебічного з'ясування обставин в адміністративній справі, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст. ст. 2, 41, 159, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу представника Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області - Кушнір Юлії Василівни - залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 липня 2015 року - без змін .
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий-суддя: В.П. Мельничук
Судді: І.О. Лічевецький
В.Е. Мацедонська
Головуючий суддя Мельничук В.П.
Судді: Лічевецький І.О.
Мацедонська В.Е.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2015 |
Оприлюднено | 06.10.2015 |
Номер документу | 51762030 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Мельничук В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні