Ухвала
від 16.12.2013 по справі 921/1065/13-г/7
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

"16" грудня 2013 р.Справа № 921/1065/13-г/7 УХВАЛА

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Стадник М.С.

розглянув матеріали справи

за позовом: Відділу освіти Зборівської районної державної адміністрації, вул.Хмельницького, 41, м.Зборів, Тернопільська область

до відповідача: Зборівської міської ради, вул.Б.Хмельницького, 13, м.Зборів, Тернопільська область

За участю представників:

позивача: ОСОБА_1 - доручення №б/н від 16.10.2013р.

відповідача: ОСОБА_2 - довіреність №б/н від 04.11.2013р.

Суть справи:

Відділ освіти Зборівської районної державної адміністрації звернувся з позовом про cтягнення з Зборівської міської ради 25664,72грн., як відшкодування вартості спожитих енергоносіїв.

Позивач в обґрунтування заявлених позовних вимог посилається на те, що між Відділом освіти Зборівської районної державної адміністрації та Зборівської міською радою укладено договори про відшкодування затрат на газо-, електро-, водопостачання. При проведенні ревізії фінансово-господарської діяльності Відділу освіти Зборівської районної державної адміністрації за період з 01.05.2011р. по 31.05.2013р. (акт №17-22/212 від 13.08.2013р.) виявлено порушення щодо нарахування відшкодувань за спожиті енергоносії Зборівським дитячим ясла-садком №2 на суму 25664,72грн. Порушення виникло внаслідок подання завідуючою ясла-садка №2 недостовірної інформації про об'єм приміщення, яке оплюється, так як за даними проведеного контрольного обміру об'єму приміщень комісія встановила, що фактичний об'єм будівлі ясла-садка становить 6773м 3 . На вимогу суду позивач додатків до договорів газо-, електро-, водопостачання не подав, а представник в судовому засіданні 16.12.2013р. пояснив, що такі додатки подати не має можливості, у зв'язку з їх відсутністю у позивача.

Відповідач заперечує позовні вимоги з огляду на те, що за договорами про відшкодування затрат на електроенергію, природний газ та воду, які використані для обслуговування приміщення дитячого ясла-садка №2 у нього відсутня заборгованість. Зазначає, що інформацію про об'єм приміщення ясла-садка відповідач не подавав, і вважає, що фактичний об'єм приміщення ясла-садка зазначено у робочому проекті "Детские ясли-сад на 280 мест по ул.Октябрьской, 1 в г.Зборове" виготовленого 1982р. Щодо акту обмірів фактичного об'єму приміщення ясла-садка складеного в ході проведення ревізії, заперечує його інформацію про об'єм приміщень які опалюються як недостовірну, оскільки такі обміри проведені без участі уповноваженого представника міської ради, як власника приміщення та засновника ясла-садка, а також без врахування положень щодо визначення об'єму приміщень викладених у Постанові Кабінету Міністрів України від 21.07.2005р. №630 "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення , постачання холодної та гарячої води і водовідведення", Додатку Б "Правила підрахунку загальної, корисної та розрахункової площі, будівельного об'єму, площі забудови та поверховості будинків" Державних будівельних норм В.2.2-9-2009 Громадські будинки та споруди (основні положення), затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №705 від 17.12.2009р.

Ухвалою господарського суду Тернопільської області від 03.12.2013р., з ціллю встановлення фактичної інформації щодо опалювальних площ суд зобов'язав Зборівську міську раду, як власника приміщення дитячого - ясла - садка №2, створити комісію у складі уповноважених представників: Зборівської міської ради, Відділу освіти Зборівської районної державної адміністрації та бюро технічної інвентаризації, представників тепло-, електро-, водопостачальних організацій, за необхідності - інших представників підприємств, для обстеження будівлі дитячого - ясла - садка №2 та встановлення площі приміщень, які опалюються.

На виконання ухвали суду від 03.12.2013р. розпорядженням Зборівської міської ради №73 від 10.12.2013р. створено комісію для обстеження будівлі дитячого ясла-садка №2 (м.Зборів, вул.Д.Галицького, 1) для встановлення опалювальної площі його приміщення.

Представники сторін в судовому засіданні повідомили, що відповідно до акту від 12.12.2013р., обстеження приміщення дитячого ясла-садка №2 не проведено, оскільки Зборівський РЕМ, КП "Зборівський водоканал" та Зборівське РБТІ, не забезпечили участі повноважних представників у визначений час та місце.

В судовому засіданні 16.12.2013р. суд прийшов до висновку щодо необхідності призначення у справі будівельно - технічної експертизи та запропонував представникам сторін подати перелік питань, які вони вважають за необхідне поставити перед експертом.

Представники сторін таких питань не запропонували.

Відповідно до ч.2ст.41 ГПК України, остаточне коло питань встановлюється господарським судом в ухвалі.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши в процесі розгляду справи пояснення учасників судового процесу, і приймаючи до уваги, що розглянути спір по суті не приставляється можливим, оскільки виникли питання роз'яснення яких потребує спеціальних знань щодо встановлення опалювального об'єму приміщення дитячого ясла-садка у м.Зборів, що викликано наступним:

- між Відділом освіти Зборівської районної державної адміністрації та Зборівською міською радою укладено 22.10.2008р. (термін дії: 22.10.2008р. - 22.09.2011р.), 15.10.2011р. (термін дії: 15.10.2011р. - 15.05.2012р.) та 15.10.2012р. (термін дії: 15.10.2012р. - 15.04.2013р.) договори про відшкодування затрат на газо-, електро, водопостачання, відповідно до умов якого міська рада взяла на себе зобов'язання відшкодовувати затрати природного газу, електроенергії та води використаних для опалення дитячого садка №2 м.Зборова згідно діючих тарифів та представлених відділом освіти рахунків пропорційно до об'єму приміщення шляхом безготівкового розрахунку;

- завідуюча дитячим ясла - садком у 2008р. подано начальнику Відділу освіти Зборівської РДА відношення №6, відповідно до якого проінформовано, що корисна площа приміщення дитячого ясла садка становить 1868кв.м., висота приміщення - 3,10м., об'єм приміщення 5790,8м.куб., довжина теплотраси - 208м.;

- відповідно до наданої завідуючим інформації про об'єм приміщення ясла - садка №2 Відділом осовіти Зборівської РДА здійснено розрахунок вартості спожитих послуг, та виставлено відповідні рахунки на оплату Зборівській міській раді, в тому числі за спірний період, які відповідач оплатив;

- актом ревізії фінансово - господарської діяльності Відділу освіти Зборівської РДА за період з 01.05.2011р. по 31.05.2013р. №17-22/212 від 13.08.2013р. встановлено, що на підставі укладених договорів про відшкодування затрат на газо-, електро, водопостачання в період з жовтня 2011р. по грудень 2012р. котельнею загальноосвітньої школи №1 м.Зборова проводилось опалення власних приміщень та приміщень Зборівського дитячого ясла-садка №1 Зборівської міської ради, однак, в порушення вимог укладених договорів та ч.1ст.193 Господарського кодексу України, Відділом освіти Зборівської РДА виставлялись рахунки на відшкодування вартості спожитого ясла-садком газу, з розрахунку не у відповідності до пропорційно займаного об'єму приміщень, що опалюються. В ході ревізії, актом від 08.07.2013р., комісією у складі інженера - будівельника відділу освіти - ОСОБА_3,заступника директора по господарській частині ЗОШ 1-111 ст.№1 м.Зборов - ОСОБА_4,завідувача дитячого садка №2 м.Зборова - ОСОБА_5, встановлено, що фактичний об'єм будівлі школи становить 29890м.куб. ,а об'єм будівлі дитячого садка - 6773м.куб., і відповідно в період з жовтня по грудень 2011р., з січня по травень та з жовтня по грудень 2012р. Відділ освіти Зборівської РДА покрив видатки іншої юридичної особи на загальну суму 25664,72грн. (2011р - 6349,27грн., 2012р. - 19315,45грн.);

- відповідач заперечує достовірність інформації встановленої актом про фактичний обмір приміщень при проведені ревізії, оскільки відповідно до усного пояснення завідуючого господарством дитячого ясла-садка №2 ОСОБА_5, такі обміри проводились комісією в межах зовнішніх поверхонь зовнішніх стін будівель, в порушення чинного законодавства, а саме Постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2005р. №630 "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення" та Додатку Б "Правила підрахунку загальної, корисної та розрахункової площі, будівельного об'єму, площі забудови та поверховості будинків" Державних будівельних норм В.2.2-9-2009 Громадські будинки та споруди (основні положення), затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №705 від 30.12.2009р.,згідно яких опалювана площа (об'єм) квартири (будинку садибного типу) - загальна площа (об'єм) квартири, а також будинку садибного типу без урахування площі лоджій, балконів, терас, яка вимірюється в межах внутрішніх поверхонь зовнішніх стін;

- разом з тим, відповідно до п.п.6.1.1, 6.1.2, 6.1.4 Міжгалузевих норм споживання електричної та теплової енергії для установ і організацій бюджетної сфери України, Затверджених Наказом Державного комітету України з енергозбереження від 25.10.1999р. №91, при опалюванні будівель і споруд теплота витрачається на відшкодування тепловтрат через будівельні огородження, а також тепловтрат, викликаних інфільтрацією зовнішнього повітря через нещільності в конструкціях і двері, що періодично відчиняються. Годинне споживання теплоти на опалювання будівель і споруд бюджетної сфери встановлюється за приладами обліку теплової енергії. При їх відсутності годинне споживання теплоти визначається: за показниками типових або індивідуальних проектів, за якими побудовані дані об'єкти; за даними інвентаризаційних бюро. При відсутності даних годинне споживання теплоти на опалення допускається брати за аналогією з типовими проектами, що найбільш відповідають характеристикам цих об'єктів. При неможливості визначення годинного споживання теплоти на опалення за фактичними даними річну потребу в теплоті належить вирахувати за встановленими формулами.

Оскільки, між сторонами виник спір щодо опалювального об'єму приміщення дитячого ясла-садка, та правомірності нарахування до відшкодування суми заявленої позивачем на підставі акту ревізії, із якого неможливо встановити яким чином проведено такий розрахунок та на підставі яких нормативних документів, а також враховуючи відсутність у позивача додатків до договорів укладених на надання послуг газо-, електро, водопостачання, та відсутність у міської ради інвентарної справи на даний об'єкт , у зв'язку з чим, у суду виникли питання які потребують спеціальних знань, а тому у справі призначається судова будівельно-технічна експертиза.

Враховуючи викладене, керуючись Законом України В«Про судову експертизуВ» , ст.ст.31, 41, п.1ст.79, ст.86 ГПК України, господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1. Призначити у справі №921/1065/13-г/7 судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручити Тернопільському відділенню Київського науково - дослідного інституту судових експертиз (вул. Січових Стрільців, 4).

2. На вирішення експерта поставити наступні питання:

1/ Який опалювальний об'єм (площа) приміщення дитячого ясла-садка №2 за адресою вул.Д.Галицього, 4, м.Зборів, Тернопільської області?

2/ Чи відповідає дійсності здійснений розрахунок суми відшкодування зазначений у Розрахунку покриття видатків з оплати комунальних послуг сторонньої юридичної особи(Зборівського дитячого садочка №2 Зборівської міської ради) (л.с. 18) у процентному співвідношенні частки займаного об'єму приміщення до загального ?

3. Суд, попереджає експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок.

4. Зупинити провадження у справі №921/1065/13-г/7 до проведення судової експертизи.

5. Оплату вартості проведення експертизи покласти на Зборівську міську раду (вул..Б.Хмельницького, 13, м.Зборів, Тернопільська область, ідентифікаційний код - 04058410).

6. Тернопільському відділенню Київського науково - дослідного інституту судових експертиз надати суду докази направлення рахунку на оплату вартості експертизи, та перелік документів необхідних для проведення експертизи, висновок експерта подати до 18.02.2014р.

Копію ухвали направити сторонам у справі, а Тернопільському відділенню Київського науково - дослідного інституту судових експертиз - копію ухвали та матеріали справи №921/1065/13-г/7 (м. Тернопіль, вул.Січових Стрільців, 4).

Суддя М.С. Стадник

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення16.12.2013
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51828604
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —921/1065/13-г/7

Ухвала від 15.01.2015

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 16.12.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 13.06.2014

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 15.05.2014

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 18.02.2014

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 04.03.2014

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 18.02.2014

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 03.12.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 23.01.2015

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 27.05.2014

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні