ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
12 березня 2011 р. Справа № 2а/0270/1086/11 м. Вінниця
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Чернюк Алла Юріївна, розглянувши матеріали позовної заяви:
за позовом : Фірми "Богатир-ЛТД" товариство з обмеженою відповідальністю
до: Жмеринської об`єднаної державної податкової інспекції
про: відмову у внесенні змін в реєстраційні документи і видачі довідки та зобов`язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В :
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Фірми "Богатир-ЛТД" товариство з обмеженою відповідальністю до Жмеринської об`єднаної державної податкової інспекції про відмову у внесенні змін в реєстраційні документи і видачі довідки та зобов`язання вчинити певні дії.
Ознайомившись з позовною заявою та доданими матеріалами, вважаю, що зазначена позовна заява підлягає залишенню без руху з наступних підстав.
Частиною 1 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи:
1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність;
2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником);
3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу;
4) належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства і чи підсудна позовна заява даному адміністративному суду;
5) подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо подано заяву про поновлення цього строку, то чи є підстави для її задоволення);
6) немає інших підстав для повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 104 КАС України позов пред`являється шляхом подання позовної заяви до суду першої інстанції.
При цьому адміністративний позов подається до адміністративного суду у формі письмової позовної заяви (в тому числі і шляхом заповнення бланка позовної заяви, наданого судом), яка повинна відповідати загальним вимогам, що встановлені статтею 106 КАС України.
За правилами ч. 2 ст. 5 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Таким чином, суд керується кодексом адміністративного судочинства України зі змінами, внесеними Законом України "Про судоустрій і статус суддів" № 2453-VI від 07.07.2010 року, який набув чинності 30.07.2010 року.
Дослідивши матеріали позовної заяви судом встановлено, що позивачем при оформленні позовної заяви не дотримано ряд вимог передбачених у ст. 106 КАС України.
Відповідно до п.п. 2, 3 ч.1 ст.106 КАС України, у позовній заяві повинні бути зазначені ім'я (найменування) позивача та відповідача, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є (відомі).
В поданій позовній заяві не зазначені номера засобів зв'язку та адреси електронної пошти як позивача так і відповідача, або ж відомості про їх відсутність.
Окрім того, в наданому адміністративному позові позивач порушує вимоги п.3 ч.1 ст. 106 КАС України, а саме неповно вказує ім'я відповідача, зокрема, Жмеринська об`єднана державна податкова інспекція, тоді як повним ім`ям відповідача є Жмеринська об`єднана державна податкова інспекція у Вінницькій області.
Також відповідно до ч. 4 ст. 106 КАС України, позовна заява підписується позивачем або його представником із зазначенням дати її підписання. Тобто, обов'язковою умовою є дата складання та підписання позовної заяви, яка проставляється в прохальній частині позовної заяви.
У поданій заяві відсутня дата підписання адміністративного позову.
Відповідно до ст. 56 ч. 7 КАС України, законним представником органу, підприємства, установи, організації в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом, положенням, статутом. Відповідно до ст. 106 ч.ч. 4, 5 КАС України, позовна заява підписується позивачем або його представником. Якщо позовна заява подається представником, то одночасно з позовною заявою подається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника.
Частиною 2 ст. 58 КАС України зокрема передбачено, що повноваження законних представників підтверджуються документами, які стверджують займану ними посаду.
Позовна заява підписана членом ліквідаційної комісії в інтересах фірми "Богатир-ЛТД" ТОВ - ОСОБА_1. Проте, заявником до матеріалів позовної заяви не додано документів на підтвердження повноважень та посади особи, що підписала позовну заяву.
Так, зокрема, в додатках до позовної заяви надано копії довідок ЄДРПОУ № 5397 та № 64, в яких керівником Фірми "Богатир ЛТД" ТОВ вказаний ОСОБА_2. В свою чергу, з Протоколу №1 "Про проведення зборів засновників фірми "Богатир-ЛТД" товариства з обмеженою відповідальністю" від 15.02.2006 року вбачається те, що директором фірми "Богатир-ЛТД" ТОВ було вирішено прийняти ОСОБА_3. Більш того, до поданої позовної заяви доданий витяг з ЄДРПОУ станом на 02.03.2011 року, який містить відомості про те, що фірма "Богатир-ЛТД" ТОВ перебуває у стані припинення підприємницької діяльності, а головою комісії з припинення юридичної особи - визначено ОСОБА_4.
З огляду на викладене на момент звернення до суду з даним позовом особою, що наділена правом представляти інтереси фірми "Богатир-ЛТД" ТОВ є голова комісії з припинення юридичної особи - ОСОБА_4.
Водночас, суд відмічає те, що ч. 2 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, про що робиться запис у його трудовій книжці, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута, якщо цього не було зроблено раніше.
Отже, будь-яких доказів, підтверджуючих підпис на позовній заяві ОСОБА_1, як керівника Фірми "Богатир ЛТД" ТОВ чи голови комісії з припинення юридичної особи станом на дату звернення до суду, позивачем не представлено.
Для усунення цього недоліку позовної заяви потрібно надати документ на підтвердження повноважень та посади особи, що підписала позовну заяву (наказ про призначення, протокол загальних зборів, довідка ЄДРПОУ тощо).
Разом з тим, суд звертає увагу позивача на те, що на підтвердження своїх вимог позивач додав до позовної заяви окремі світлокопії документів (копію інформації про засновників, копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 №147995, копію довідки №64 з ЄДРПОУ від 13.02.2006 року, копію Протоколу №1 "Про проведення зборів засновників фірми "Богатир-ЛТД" ТОВ), які не засвідчені належним чином - відсутній запис "З оригіналом згідно", підпис, посада, прізвище, ініціали особи, яка засвідчує копію, дата засвідчення, скріплені печаткою.
Враховуючи, що додані до позовної заяви документи належним чином не засвідчені, вони не можуть бути доказами по справі.
За приписами ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до визначень наведених в п. 8 ч. 1 ст. 3 КАС України позивач це особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
Кожна особа має право в порядку, встановленому КАС України, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушенні її права, свободи або інтереси (ч.1 ст.6 КАС України).
Водночас, суд звертає увагу на те, що п. 4 ч. 1 ст. 106 КАС України визначено, що у позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.
Утім, у позовній заяві не обґрунтовано, які саме права та інтереси Фірми "Богатир-ЛТД" ТОВ порушено відповідачем і що стало підставою для його звернення до суду як позивача.
Тобто, в позовній заяві не зрозуміло викладені позовні вимоги, не зазначено, яке право позивача порушене та потребує судового захисту,
На ряду з цим, як зазначено у ч. 3 ст. 105 КАС України адміністративний позов може містити вимогу про зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії. В контексті з п. 4 ч. 1 ст. 106 КАС України це означає, що така вимога має бути обґрунтована, тобто враховано всі обставини, що мають значення для її задоволення.
Так, позивач просить: "Зобов`язати Жмеринську ОДПІ внести зміни в реєстраційні документи, взяти на податковий облік платника і видати довідку за Ф №4-ОПП довідка про взяття на облік платника податків фірмі "Богатир-ЛТД" ТОВ".
Проте, в аргументаціях позовної заяви не зазначено, за яких підстав цей відповідач наділений повноваженнями вчинити саме такі дії, а також не вказано компетенцію цього відповідача на прийняття (вчинення) таких рішень (дій).
Тобто, у поданій позивачем позовній заяві має місце неконкретизований виклад позовних вимог і спосіб судового захисту не визначений правовими підставами адміністративного позову.
Більш того, з наведеного тексту позовної заяви залишається незрозумілим, з якою метою і у який спосіб, суд має розглянути та вирішити першу вимогу позивача щодо "порушення провадження у справі за заявою фірми "Богатир-ЛТД" ТОВ (код 13327659) до Жмеринської ОДПІ (код 268900357) про встановлення з якої дати не внесені зміни в реєстраційні документи і не видана довідка за Ф №4-ОПП довідка про взяття на облік платника податків фірмі "Богатир-ЛТД" ТОВ Жмеринською ОДПІ", і яким чином така форма судового захисту позивача узгоджується з принципами та завданням адміністративного судочинства.
Суд відмічає, що позовна вимога - це матеріально-правова вимога позивача до відповідача, відносно якої суд повинен винести рішення, за умови що дана вимога відповідає матеріально-правовим способам захисту порушеного права, визначених законом.
З огляду на викладене суд вважає, що перша позовна вимога та обставини якими вона обґрунтовуються в позовній заяві викладена необґрунтовано, та з сумбурністю, що не узгоджується з приписами ст. 106 КАС України.
Недоліки позовної заяви можуть бути усунені шляхом урахування вищевказаних зауважень.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що у поданій позивачем позовній заяві мають місце окремі недоліки, в т.ч. неконкретизований виклад обставин, що в свою чергу позбавляє суд правильно визначити зміст спірних правовідносин між позивачем і відповідачем, встановити підстави позову, а тому з метою додержання статті 107 КАС України та для вирішення питання про відкриття провадження у справі зазначені обставини потребують попереднього з'ясування.
Стаття 106 КАС України не містить виключень і поширюється на всі випадки звернення до суду з позовною заявою, у зв'язку з чим недотримання її положень свідчить про її невідповідність вимогам Закону
Вищезазначені обставини позбавляють суд можливості вирішити питання щодо відкриття провадження по справі.
За правилами визначеними ч. 1 ст. 108 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених в ст. 106 КАС України, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, про що повідомляє позивача та надає йому строк для усунення недоліків.
Таким чином, суд приходить до висновку, що матеріали позовної заяви слід залишити без руху та надати позивачу строк для виконання всіх вимог перелічених в ст. 106 КАС України.
Керуючись статтею 108 КАС України, -
У Х В А Л И В :
1. Позовну заяву Фірми "Богатир-ЛТД" товариство з обмеженою відповідальністю до Жмеринської об`єднаної державної податкової інспекції про відмову у внесенні змін в реєстраційні документи і видачі довідки та зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху.
2. Надати позивачу п`ятиденний термін для усунення недоліків позовної заяви визначених судом з моменту отримання даної ухвали, шляхом подання суду доказів на підтвердження виконання вимог цієї ухвали.
3. Роз`яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків, зазначених в ухвалі про залишення позовної заяви без руху, позовна заява буде повернута позивачу.
4. Дану ухвалу направити позивачу.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України. Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Чернюк Алла Юріївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2011 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51839850 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чернюк Алла Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні