Постанова
від 26.08.2011 по справі 2а-2410/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" серпня 2011 р. Справа № 2a-2410/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Тимощука О.Л.

при секретарі Маковійчук С.М.

за участю: представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську

до відповідача: ПП "Буран-Сервіс"

про стягнення заборгованості в сумі 1566,99 грн,-

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція в м. Івано-Франківську звернулася в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства «Буран-Сервіс» про стягнення податкового боргу в сумі 1566,99 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачено до бюджету узгоджені податкові зобов'язання з податку на прибуток в загальній сумі 1566,99 грн., які виникли внаслідок порушення відповідачем вимог Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який регулює правовідносини між податковим органом та платником щодо питань оподаткування та порядку погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами, а саме: відповідачем несплачені штрафні санкцій в розмірі 1316,43 грн., які нараховано за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на прибуток, а також суми пені в загальному розмірі 250,56 грн. Оскільки, податковий борг відповідача в загальній сумі 1566,99 грн. не сплачений до бюджету станом на момент звернення податкового органу до суду, позивач просив стягнути податковий борг з розрахункових рахунків відповідача, що є відкриті у банках та за рахунок готівки, що належить відповідачу у відповідності до приписів ст.95 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01.01.2011 року та є чинним на момент розгляду та вирішення справи в адміністративному суді.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, наведених у позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце проведення судового розгляду справи судом повідомлявся належним чином. Про причини неприбуття в судове засідання суд не повідомив. Клопотань чи заяв щодо розгляду справи за відсутності відповідача до суду не надходило. Проте, до Івано-Франківського окружного адміністративного суду повторно повернулось поштове відправлення з судовою повісткою, яке не вручена відповідачу, у зв'язку із закінченням терміну зберігання.

Згідно із частиною 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повторного неприбуття в судове засідання без поважних причин відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши представника позивача, розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивши надані суду письмові докази та інші матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що приватне підприємство «Буран-Сервіс», відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є юридичною особою (а.с. 7-8) та згідно статтею 15 Податкового кодексу України є платником податків та зборів.

В судовому засіданні встановлено, що позивачем за результатами проведених перевірок своєчасності подання відповідачем податкової звітності з податку на прибуток підприємств за I півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 11 місяців 2008 року, 2008 рік, I квартал 2009 року, півріччя 2009 року, 3 квартали 2009 року, 2009 рік виявлено порушення відповідачем вимог пп. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» від 21.12.2000 року №2181-III, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, а саме: відповідачем не подано до податкового органу декларації з податку на прибуток за вказані періоди.

Крім цього, згідно п.6.2.ст.6 даного Закону позивачем на адресу відповідача направлено поштою відповідно першу податкову вимогу № 1/3607 від 04.12.2007 року та другу податкову вимогу № 2/255 від 23.01.2008 року про сплату податкового зобов'язання в сумі 170,00 грн., які відповідачем отримано, про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача на поштовому відправленні (а.с. 8). Проте, податкове зобов'язання відповідачем не сплачено.

Згідно із ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.16.4. ст.16 Закону України В«Про оподаткування прибутку підприємствВ» , чинного на момент виникнення спірних правовідносин, податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду. Порядок ведення і складання податкових звітів, декларацій про прибуток підприємств та розрахунків податку встановлюється центральним податковим органом (пп. 16.15 ч. 16 вказаного Закону).

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» від 21.12.2000 року №2181-III (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами по даній справі) встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). Податкові декларації за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному року, подаються платником податку протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Судом встановлено, що за наслідками вищенаведених податкових документальних перевірок своєчасності подання податкової звітності відповідачем, податковим органом встановлені порушення, а саме: не подання відповідачем податкових декларації з прибуткового податку до податкового органу за місцем його податкової реєстрації.

Результати проведених перевірок відображені в актах № 11867/15-1/31262579 від 08.09.2008 року, №4367/15-1/31262579 від 01.04.2009року, №4488/15-1/31262579 від 09.03.2010 року (а.с. 13, 16, 19), на підставі яких позивачем прийнято податкові повідомлення - рішення про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкції №0031261501/0 від 16.09.2008 року на суму штрафних санкції в розмірі 170,00 грн., №0004651501/0 від 06.04.2009 р. - на суму 310,00 грн., №00095701501/0 від 16.03.2010 р. - на суму 680,00 грн. (а.с. 12, 15, 18).

Судом встановлено, що вищезазначені податкові повідомлення-рішення щодо застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкції не вручені відповідачу в зв'язку з неможливістю вручення поштової кореспонденції, про що податковим органом складено акти, тому, на виконання положень пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», позивачем розміщено податкові рішення на дошці оголошень (а. с. 14, 17).

Відповідно до пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до п. 1.2. ст. 1 вказаного Закону податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Приписами пп. 5.2.1 п.5.2 ст. 5 даного Закону визначено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення. При цьому, у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення (пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 вказаного Закону).

Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків (п. 5.4 даного Закону).

Крім цього, відповідно до вимог пункту 16.1 статті 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня, нарахування якої, при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами, розпочинається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону.

Судом встановлено, що відповідачем добровільно не сплачені узгодженні податкові зобов'язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій в загальній сумі 1316,43 грн., внаслідок чого позивачем нараховано пеню у розмірі 212,74 грн., тому станом на момент звернення до суду податковий борг відповідача становить 1566,99 грн., що підтверджується довідкою про борг (а.с. 6).

Приписами частини 2 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Законом України від 02.12.2010 року № 2756-VI прийнятий Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01.01.2011 року. Даний кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів.

Відповідно до вимог статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковими та митним законодавством, декларації, звітність на інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Також, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Пунктом 14.1.175 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Статтею 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Положеннями статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України).

Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.4 ст.95 Кодексу).

Враховуючи, що на момент судового розгляду справи відповідачем не надано суду підтвердження сплати податкового боргу в розмірі 1566,99 грн., вказана сума боргу підлягає стягненню в судовому порядку.

Виходячи з наведеного, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення в повному обсязі.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих приватне підприємство "Буран-Сервіс" (ідентифікаційний код 31262579) та за рахунок готівки, що належить приватному підприємству "Буран-Сервіс" (ідентифікаційний код 31262579) в доход бюджету податковий борг в сумі 1566 (ОСОБА_2 тисяча п'ятсот шістдесят шість гривень) 99 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: /підпис/ ОСОБА_2

Постанова складена в повному обсязі 31.08.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.08.2011
Оприлюднено07.10.2015
Номер документу51847839
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2410/11/0970

Постанова від 26.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 26.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 26.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 26.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні