ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"31" серпня 2011 р. Справа № 2a-2567/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Маковійчук С.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську
до відповідача: Івано-Франківського регіонального молодіжного фонду "Молода Галичина"
про стягнення заборгованості в сумі 1829,61 грн,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція в м. Івано-Франківську звернулася в суд з адміністративним позовом до Івано-Франківського регіонального молодіжного фонду «Молода Галичина» про стягнення податкового боргу в сумі 1829,61 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачено до бюджету узгоджені податкові зобов'язання з податку на прибуток в загальній сумі 1829,61 грн., які виникли внаслідок порушення відповідачем вимог Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який регулює правовідносини між податковим органом та платником щодо питань оподаткування та порядку погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами. Оскільки, податковий борг відповідача в загальній сумі 1829,61 грн. не сплачений до бюджету станом на момент звернення податкового органу до суду, позивач просить стягнути заборгованість з розрахункових рахунків відповідача, що є відкритими у банківських установах та за рахунок готівкових коштів, що належать відповідачу у відповідності до приписів ст.95 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01.01.2011 року та є чинним на момент розгляду та вирішення справи в адміністративному суді.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи судом повідомлявся належним чином. До суду надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності. Позовні вимоги підтримує повністю. Просив позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце проведення судового розгляду справи судом повідомлявся належним чином. Причин неприбуття в судове засідання суду не надав. Клопотань та заяв щодо розгляду справи за відсутності відповідача в суд не надходило. До суду повернулось поштове відправлення з повісткою, яка не вручена відповідачу з незалежних від суду причин (а.с. 40).
Згідно із частиною 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата від її одержання) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж наслідки застосовуються у разі повторного неприбуття за таких самих умов відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень.
Розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивши надані суду письмові докази та інші матеріали адміністративної справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що Івано-Франківський регіональний молодіжний фонд «Молода Галичина» є юридичною особою та згідно ст. 15 Податкового кодексу України є платником податків та зборів. Крім того, дана юридична особа є неприбутковою організацією.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем встановлено порушення відповідачем пп.4.1.4 п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», а саме: відповідачем до податкового органу не було подано податкові декларації з прибуткового податку за 1 квартал 2008 року, 1 півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 11 місяців 2008 року, за 2008 рік, 1 квартал 2009 року, півріччя 2009 року, 9 місяців 2009 року, за 2009 рік.
Результати проведених перевірок відображені в актах №5054/15-1/22198095 від 16.04.2009 року, №5157/15-1/22198095 від 15.03.2010 року (а.с. 9, 14), на підставі яких відповідачем прийняті податкові повідомлення рішення про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій №0006141501/0 від 24.04.2009 року в сумі 850,00 грн., №0005131501/0 від 15.03.2010 р. в сумі 680,00 грн. (а.с.13, 8). Проте, відповідач вказані податкові повідомлення не отримав у зв'язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою, а тому податкові рішення про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій розміщені на дошці оголошень, про що складені відповідні акти (а.с. 12, 18).
Згідно з частиною першою статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп. 7.11.1 п. 7.11 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» №334/94-ВР від 28.12.1994 р. (чинного на момент виникнення спірних правовідносин), відповідач є неприбутковою установою, доходи якої згідно зі пп. 7.11.3 п.7.11. ст. 7 даного Закону звільнені від оподаткування податком на прибуток.
Приписами п. 16.4 Закону України №334/94-ВР від 28.12.1994 р. встановлено, що усі платники податку подають податкову декларацію у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.
Пунктом 4.1.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що податкові декларації за базовий податковий період, який дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю, подаються протягом 40 днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (пп. «б» пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4).
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Згідно з пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 вказаного Закону контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання платника податків, якщо платник податків не подав у встановлені строки податкову декларацію.
Відповідно до пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 зазначеного Закону встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податку податкового повідомлення, за винятком випадків його апеляційного узгодження і відповідно до пп. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
У разі неможливості вручення податкового повідомлення платнику податків податковим органом або поштою, податкове повідомлення розміщується на дошці оголошень. При цьому день розміщення податкового повідомлення на дошці вважається днем його вручення (пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 даного Закону).
Судом встановлено, що вищезазначені податкові повідомлення-рішення щодо застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкції у зв'язку із неподанням податкових декларації з прибуткового податку не вручені відповідачу, оскільки відповідач не знаходиться за адресою податкової реєстрації, а тому податкові рішення розміщені на дошці оголошень в порядку пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону.
Відповідно до пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня (пп. 16.1.1 п. 16.1 ст. 16 вказаного Закону).
У зв'язку з тим, що відповідачем не сплачено податкове зобов'язання в загальній сумі 1530,00 грн., яке визначено податковим органом, позивачем нарахована пеня в сумі 299,61 грн.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, зокрема, довідкою про борг та розрахунком пені на суму податкового боргу, що податковий борг відповідача станом на момент звернення до суду з даним адміністративним позовом становить 1829,61 грн.(а.с. 6,7).
Приписами частини 2 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Законом України від 02.12.2010 року № 2756-VI прийнятий Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01.01.2011 року. Даний Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів.
Відповідно до вимог статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Також, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пунктом 14.1.175 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Статтею 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Положеннями статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п.95.3. ст.95 Податкового кодексу України).
Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.4 ст.95 Кодексу).
Враховуючи, що на момент судового розгляду даної справи відповідачем не надано підтвердження сплати податкового боргу в розмірі 1829,61 грн., з яких сума штрафних (фінансових) санкцій становить 1530,00 грн., а сума пені - 299,61 грн., тому вказана сума боргу підлягає стягненню в судовому порядку.
Виходячи з наведеного, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення в повному обсязі.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків у банках, що обслуговують Івано-Франківський регіональний молодіжний фонд "Молода Галичина" (ідентифікаційний код 22198095) та за рахунок готівки, що належить Івано-Франківському регіональному молодіжному фонду "Молода Галичина" (ідентифікаційний код 22198095) в дохід бюджету податковий борг в сумі 1829 (ОСОБА_1 тисяча вісімсот двадцять дев'ять гривень) 61 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: /підпис/ ОСОБА_1
Постанова складена в повному обсязі 05.09.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2011 |
Оприлюднено | 07.10.2015 |
Номер документу | 51847882 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні