ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"12" вересня 2011 р. Справа № 2a-2774/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Маковійчук С.М.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Заступника прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Комунальник-КВП"
про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 4634,91 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (надалі - позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Комунальник-КВП" про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 4468,75 грн., та пені в сумі 166,16 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що товариство з обмеженою відповідальністю "Комунальник - КВП" (надалі по тексту - відповідач) всупереч вимог статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" самостійно не сплатило до 16.04.2011 року адміністративно-господарські санкції за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, внаслідок чого до відповідача застосовано адміністративно-господарські санкції в сумі 4468,75 грн., а також на суму недоїмки, за весь її строк, нароховано пеню в розмірі 166,16 грн., які стягуються в судовому порядку.
Прокурор в судове засідання не з'явився, хоч про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином, причини неявки суду не відомі. Заяв або клопотань про відкладення розгляду справи чи про розгляд справи без участі прокурора до суду не надходило.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві. Додатково зазначив, що відповідачем у 2010 році не подавались звіти до Косівського районного центру зайнятості для працевлаштування інвалідів, а тому позовні вимоги є підставними. Просив позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, посилаючись на статтю 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо не застосування адміністративно-господарських санкцій до даного товариства, вказував на те, що оскільки товариство є низькорентабельним і немає прибутків, застосування вказаних санкцій може призвести до його банкрутства. Просив в задоволенні позову відмовити повністю.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом, встановлено, що позивачем було проведено перевірку виконання ст. ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", якою встановлено порушення відповідачем ст. 19 вказаного Закону, а саме відповідачем згідно поданого звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік зазначено незайняте одне робоче місце для працевлаштування інвалідів та самостійно не сплачено адміністративно-господарські санкції за встановлені Законом порушення (а.с.9). Виявлені правопорушення зафіксовані в акті перевірки № 64 від 19.04.2011 року (а.с.8).
Згідно із ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця. Роботодавці, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів і відповідно до нормативу забезпечують працевлаштування інвалідів.
Статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" визначено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
У відповідності до положень ч.4 ст. 20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» , відповідач за одне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, зобов'язаний був до 16 квітня 2011 року самостійно перерахувати на розрахунковий рахунок Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарську санкцію в сумі - 4468,75 грн.
Відповідно до частини другої статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Враховуючи, що адміністративно-господарськї санкції до 16.04.2011 року відповідачем самостійно не сплачено, на суму недоїмки в розмірі 4468,75 грн., нараховано пеню за нечвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій, що становить 166,16 грн., (а.с. 7).
Доводи представника відповідача про відсутність правових підстав для застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені, виходячи із змісту ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" суд вважає помилковими і такими, що суперечать змісту вказаної статті, оскільки товариство з обмеженою відповідальністю "Комунальник-КВП" як відповідач по справі є госпрозрахунковою організацією в формі господарського товариства, створеного з метою отримання прибутку, яке жодними чином не охоплюється поняттям підприємства, що повністю фінанасується з місцевого бюджету, а тому положення згаданої частини статті на відповідача не поширюються. А сам факт скрутного фінансового становища відповідача, в силу вказаного Закону, не є підставою для звільнення від сплати адміністративно-господарських санкцій та пені.
Статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено, що спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку. Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.
За наведених обставин та вказаних правових норм, суд вважає вимоги позивача про стягнення заборгованості в розмірі 4634,91 грн. обґрунтованими, та такими, що підлягають до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Комунальник - КВП" (ідентифікаційний код 19399973) на користь Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції та пеню в розмірі 4634 (Чотири тисячі шістсот тридцять чотири гривні) 91 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: /підпис/ ОСОБА_3
Постанова складена в повному обсязі 16 вересня 2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2011 |
Оприлюднено | 07.10.2015 |
Номер документу | 51847930 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні