ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" вересня 2015 р. Справа № 809/3062/15
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Григорука О.Б.
при секретарі Гринчишин Х.І.
за участю: представника позивача - ОСОБА_1, представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом:
Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатська Кераміка"
до відповідача: Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області
про визнання незаконним, скасування наказу №441 від 03.08.2015 та скасування рішення №1 від 04.08.2015,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпатська Кераміка" звернулося до суду з адміністративним позовом до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання незаконним, скасування наказу №441 від 03.08.2015 та скасування рішення №1 від 04.08.2015.
Позовні вимоги мотивує тим, що Калуською оДПІ видано наказ №441 від 03.08.2015 про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Карпатська Кераміка" на підставі п.п. 78.1.12 п. 78 .1 ст. 78 Податкового кодексу України. У зв’язку із тим, що оскаржуваний наказ був виданий податковим органи із порушенням вимог податкового законодавства, позивачем не було допущено до проведення перевірки працівників податкового органу, внаслідок чого податковою інспекцією було прийнято рішення № 1 від 04.08.2015 про застосування адміністративного арешту майна платника податків. Позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та законних інтересів, просить суд визнати незаконним та скасувати наказ №441 від 03.08.2015 та рішення №1 від 04.08.2015.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, позовні вимоги просив задоволити.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав, з посилань наведених у письмовому запереченні (а.с. 15-18). Зазначає, що податковий орган під час винесення наказу №441 діяв на підставі та у межах повноважень, за наявності підстав, відповідно до п. 78.1.12 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України. Також зазначає, що оскільки перевіряючих не було допущено до проведення перевірки, внаслідок цього податковим органом правомірно було прийнято рішення про застосування адміністративного арешту платника податків ТОВ "Карпатська Кераміка". Просить у задоволені позову відмовити повністю.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши докази, судом встановлено наступне.
Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатська Кераміка" зареєстроване, як юридична особа та взяте на облік, як платник податків у Калуській оДПІ.
Наказом Калуської оДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області №441 від 03.08.2015 "Про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Карпатська Кераміка" на підставі п.п. 78.1.12 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України призначено з 04.08.2015 позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ "Карпатська Кераміка" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012 по 31.12.2014.
Оскаржуваний наказ виданий на виконання листа Головного управління ДФС у Івана-Франківській області від 21.07.2015 № 4567/7/09-19-22-01-14 та службової записки заступника начальника відділу податкового аудиту Калуської оДПІ, у зв'язку встановленням факту неповного з’ясування питань, що повинні були бути встановлені під час проведення планової документальної перевірки ТОВ "Карпатська Кераміка". Наказом за підписом начальника Головного управління ДФС в Івано-Франківській області №253 від 13.07.2015 зобов’язано в.о. начальника Калуської ОДПІ призначити службове розслідування стосовно працівників Калуської оДПІ, які проводили планову документальну перевірку ТОВ "Карпатська Кераміка" (акт від 12..05.2015 №674/22-00/3214889) та в ході службового розслідування провести позапланову документальну перевірку ТОВ "Карпатська Кераміка" на підставі норм п.п. 78.1.12 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.
Посадові особи відповідача до проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ "Карпатська Кераміка", призначеної на підставі наказу Калуської оДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області №441 від 03.08.2015 не були допущені, про що відповідача повідомлено листом за №202 від 04.08.2015 .
У зв'язку із цим, податковою інспекцією складено акт №299/22-03/32014889 від 04.08.2015 про відмову у допуску працівників Калуської оДПІ до проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Карпатська Кераміка" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012 по 31.12.214 та прийнято рішення №1 від 04.08.2015 про застосування адміністративного арешту майна ТОВ "Карпатська Кераміка" .
Щодо правомірності та відповідності нормам податкового законодавства наказу №441 від 03.08.2015 про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Карпатська Кераміка", прийнятого Калуською оДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, суд зазначає наступне.
Відповідно до пп. 75.1.2 п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Порядок проведення документальних позапланових перевірок регламентовано ст. 78 Податкового Кодексу України. Згідно п.п 78.1.12. п. 78.1 вказаної статті встановлено, що документальна позапланова перевірки проводиться, якщо контролюючим органом вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається контролюючим органом вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або їм повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.
Таким чином, для здійснення позапланової документальної перевірки діяльності платника податків з питання, що вже перевірялось органом державної податкової служби, є необхідна наявність наказу органу податкового органу вищого рівня за умови наявності службового розслідування або порушеної кримінальної справи відносно осіб які проводили перевірку.
Так, згідно з долученого до матеріалів справи наказу №419 від 24.07.2015 виданого в.о. начальника Калуської оДПІ Головного Управління ДФС в Івано-Франківській області призначено провести службове розслідування стосовно дій працівників Калуської оДПІ при проведенні планової виїзної документальної перевірки ТОВ "Карпатська Кераміка"(акт від 12.05.2015 №674/22-00/3214889).
Однак, наказ №441 від 03.08.2015 про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Карпатська Кераміка" виданий Калуською оДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, а не податковим органом вищого рівня, в даному випадку Головним управління ДФС в Івано- Франківській області, як це передбачено положенням пп. 78.1.12. п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.
Що стосується посилань представника відповідача про наявність наказу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області №253 від 13.07.2015 згідно яким в.о. начальника Калуської ОДПІ зобов’язано призначити службове розслідування стосовно працівників Калуської оДПІ, які проводили планову документальну перевірку ТОВ "Карпатська Кераміка" (акт від 12.05.2015 №674/22-00/3214889) та вході службового розслідування провести позапланову документальну перевірку ТОВ "Карпатська Кераміка" суд зазначає, що необхідною умовою для проведення повторної перевірки платника податку з підставі на які посилається відповідач є рішення про призначення такої перевірки податковим органом вищого рівня, а не рішення такого органу про зобов’язання податкового органу нижчого рівня призначити відповідну перевірку.
Таким чином, наказ Калуської оДПІ №441 від 03.08.2015 не відповідає нормам законодавства, є протиправним та підлягаю скасуванню в судовому порядку.
Щодо заявленої позовної вимог про скасування рішення Калуської оДПІ №1 від 04.08.2105 про застосування адміністративного арешту, суд зазначає.
Згідно з п.81.3 ст. 81 Податкового кодексу України під час проведення перевірок посадові (службові) особи органів державної служби повинні діяти у межах повноважень, визначених цим Кодексом.
Пунктом 81.1. ст. 81 Податкового кодексу України визначено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки;копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
При цьому, непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Враховуючи, що наказ на проведення перевірки від 03.08.2015 №441, який був пред'явлений податковим органом перед початком перевірки, визнаний судом протиправним та таким, що не відповідає нормам податкового законодавства, а тому відмова ТОВ "Карпатська Кераміка" у допуску посадових осіб Калуської оДПІ до проведення перевірки товариства є правомірною, а відтак відсутні підстави застосування арешту майна платника податків ТОВ "Карпатська Кераміка".
За таких обставин, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатська Кераміка" до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання незаконним, скасування наказу №441 від 03.08.2015 та скасування рішення №1 від 04.08.2015 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати наказ Калуської оДПІ №441 від 03.08.2015, рішення Калуської оДПІ №1 від 04.08.2015.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатська Кераміка", код 32014889, сплачений судовий збір у сумі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Григорук О.Б.
Постанова складена в повному обсязі 11.09.2015 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2015 |
Оприлюднено | 07.10.2015 |
Номер документу | 51848545 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні