Ухвала
від 09.12.2015 по справі 809/3062/15
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 грудня 2015 року Справа № 876/9815/15

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Курильця А.Р.,

суддів Кушнерика М.П., Мікули О.І.,

з участю секретаря Кіри Н.В.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальностю «Карпатська кераміка» до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про скасування наказу, рішення,-

в с т а н о в и в:

ТзОВ «Карпатська кераміка» звернулося в суд з адміністративним позовом до Калуської ОДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про скасування наказу, рішення

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2015 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано наказ Калуської ОДПІ №441 від 03.08.2015 року, рішення Калуської ОДПІ №1 від 04.08.2015 року.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції Калуська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС в Івано-Франківській області оскаржила її, подавши до Львівського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу, в якій зазначає, що оскаржувана постанова є незаконна і необґрунтована та прийнята з неправильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, недоведеністю обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, при невідповідності висновків суду обставинам справи і підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позову, оскільки податковий орган під час винесення наказу №441 діяв на підставі та у межах повноважень, за наявності підстав, відповідно до п. 78.1.12 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України. Крім того, оскільки перевіряючих не було допущено до проведення перевірки, внаслідок цього податковим органом правомірно було прийнято рішення про застосування адміністративного арешту платника податків ТзОВ "Карпатська Кераміка".

Представник відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав, просить постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2015 року скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Представник позивача в судовому засіданні апеляційну скаргу заперечив, просить постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2015 року залишити без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового розгляду, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області не підлягає до задоволення виходячи з наступного.

Наказом Калуської ОДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області №441 від 03.08.2015 "Про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТзОВ "Карпатська Кераміка" на підставі п.п. 78.1.12 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України призначено з 04.08.2015 року позапланову виїзну документальну перевірку ТзОВ "Карпатська Кераміка" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012 року по 31.12.2014 року.

Оскаржуваний наказ виданий на виконання листа Головного управління ДФС у Івана-Франківській області від 21.07.2015 № 4567/7/09-19-22-01-14 та службової записки заступника начальника відділу податкового аудиту Калуської ОДПІ, у зв'язку встановленням факту неповного з'ясування питань, що повинні були бути встановлені під час проведення планової документальної перевірки ТзОВ "Карпатська Кераміка". Наказом за підписом начальника Головного управління ДФС в Івано-Франківській області №253 від 13.07.2015 зобов'язано в.о. начальника Калуської ОДПІ призначити службове розслідування стосовно працівників Калуської ОДПІ, які проводили планову документальну перевірку ТзОВ "Карпатська Кераміка" (акт від 12..05.2015 №674/22-00/3214889) та в ході службового розслідування провести позапланову документальну перевірку ТзОВ "Карпатська Кераміка" на підставі норм п.п. 78.1.12 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.

Посадові особи відповідача до проведення позапланової виїзної перевірки ТзОВ "Карпатська Кераміка", призначеної на підставі наказу Калуської ОДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області №441 від 03.08.2015 не були допущені, про що відповідача повідомлено листом за №202 від 04.08.2015 .

У зв'язку із цим, податковою інспекцією складено акт №299/22-03/32014889 від 04.08.2015 про відмову у допуску працівників Калуської ОДПІ до проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТзОВ "Карпатська Кераміка" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012 року по 31.12.2014 року та прийнято рішення №1 від 04.08.2015 року про застосування адміністративного арешту майна ТзОВ "Карпатська Кераміка" .

Статтею 20 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до пп. 75.1.2 п. 75 ст. 75 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Згідно із пп. 78.1.12 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, як органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається органом державної податкової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу.

Таким чином, у випадку службового розслідування або порушення кримінальної справи щодо посадової особи податкового органу, яка здійснювала перевірку платника, податковий орган вищого рівня вправі прийняти рішення про повторне проведення документальної позапланової перевірки платника.

Як встановлено судом першої інстанції, оскаржуваний наказ відповідачем прийнято на підставі листа Головного управління ДФС у Івано-Франківській області від 21.07.2015 № 4567/7/09-19-22-01-14. Проте, наказ Головного управління ДФС у Івано-Франківській області на проведення перевірки позивача - відсутній, а оскаржуваний наказ прийнято Калуською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, тобто органом того ж рівня, що приймав попередній наказ, та органом у діях посадових осіб якого було виявлено порушення і щодо яких повинно розпочатися службове розслідування.

В обґрунтування наявності підстав, визначених п.п.78.1.12 п.78.1 ст.78 ПК України, для проведення повторної перевірки позивача відповідач посилається на наказ ГУ ДФС в Івано-Франківській області від 13.07.2015 року № 72-р, згідно з яким в.о.начальника Калуської ОДПІ зобов'язано провести службове розслідування щодо працівників Калуської ОДПІ, які проводили планову документальну перевірку ТзОВ «Карпатська кераміка», та призначити позапланову документальну перевірку.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно виходив з того, що зазначена підстава для проведення повторної перевірки, на яку посилається відповідач, не є підставами, передбаченими п.п. 78.1.12 п. 78.1 ст. 78 ПК України. Як вказано раніше, необхідною умовою для проведення повторної перевірки позивача з підстав, визначених п.п. 78.1.12 п. 78.1ст. 78 ПК України, є рішення про призначення такої перевірки податковим органом вищого рівня, тобто ДФС в Івано-Франківській області, а не рішення про зобов'язання призначити відповідну перевірку.

З огляду на встановлені судом першої інстанції обставини, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що відповідачем прийнято спірний наказ з порушенням порядку, встановленого Податковим кодексом України, та про відсутність законних підстав у відповідача для призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Карпатська кераміка» на підставі пп. 78.1.12 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

Крім того, колегія суддів зазначає, що оскільки наказ на проведення перевірки від 03.08.2015 №441, який був пред'явлений податковим органом перед початком перевірки, визнаний судом протиправним та таким, що не відповідає нормам податкового законодавства, відмова ТзОВ "Карпатська Кераміка" у допуску посадових осіб Калуської ОДПІ до проведення перевірки товариства є правомірною, а відтак відсутні підстави застосування арешту майна платника податків ТзОВ "Карпатська Кераміка".

Вказаної правової позиції дотримується і Вищий адміністративний суд України, про що свідчать ухвала від 17.11.2014 року (справа №К/9991/52445/11) та ухвала від 12.05.2015 року (справа №К/800/52393/14 ).

Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.

Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст.ст.195,198,200,205,206,254 КАС України, суд, -

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2015 року у справі № 809/3062/15 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий А.Р.Курилець

Судді М.П.Кушнерик

ОСОБА_3

Повний текст ухвали виготовлений 09 грудня 2015 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2015
Оприлюднено14.12.2015
Номер документу54169363
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/3062/15

Ухвала від 04.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 19.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 09.12.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Постанова від 07.09.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Постанова від 07.09.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 07.08.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні