ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"08" вересня 2015 р. Справа № 809/2953/15
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Могили А.Б.
за участі:
секретаря судового засідання Житняк Л.М.
представника відповідача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції у Городенківському районі Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №6191-17 від 25.06.2015 року,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 звернулася в суд із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Городенківському районі Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №6191-17 від 25.06.2015 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, що контролюючим органом прийнято спірне рішення, яким нараховано ОСОБА_2 25000 грн. транспортного податку на підставі ст.267 Податкового кодексу України. Вважає рішення контролюючого органу протиправним, оскільки автомобіль марки BMW 540і 1998 року випуску вперше зареєстрований на території України в 2007 році. Згідно довідки-рахунку №ВІА693086 від 29.07.2014 року проведено технічну операцію «Вторинна реєстрація ТЗ, придбаного в торговельній організації». За таких обставин, даний автомобіль не є об'єктом оподаткування. Крім того, відповідно до приписів п. 231.1 ст. 231 Податкового кодексу України платниками збору є фізичні особи, які здійснюють першу реєстрацію в Україні транспортних засобів, проте ОСОБА_2 не відноситься до даної категорії платників. Отже, податкове повідомлення-рішення слід скасувати.
Позивач та її представник в судове засідання не з'явилися. Представником позивача подано суду клопотання про розгляд справи за його відсутності. В попередньому судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримала з підстав викладених в адміністративному позові. Просила позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, з підстав викладених в письмовому запереченні. Додатково вказала, що позивач володіє автомобілем марки BMW 540і 1998 року випуску з об'ємом двигуна 4398 куб. см., про що свідчить надане свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу. При цьому, в даному свідоцтві зазначено дату першої реєстрації - 16.05.2013 року. Згідно із п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. Використанню будь-якого автомобіля передує державна реєстрація. Зважаючи на те, що дата першої реєстрації вказаного автомобіля - 16.05.2013 року, то автомобіль використовується до 5 років, об'єм двигуна 4398 куб. см. За таких обставин, в задоволенні позову слід відмовити.
Заслухавши заперечення представника відповідача, дослідивши в сукупності письмові докази, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги, а відповідач заперечує їх, суд зазначає наступне.
ОСОБА_2 на праві приватної власності належить автомобіль марки BMW 540і, 1998 року випуску з об'ємом двигуна 4398 куб. см., зареєстрований в Центрі з надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування м.Коломиї, Коломийського, Городенківського, Снятинського, Косівського та Верховинського районів при УДАІ УМВС в Івано-Франківській області 14.08.2014 року (а.с.45).
З інформації Центру з надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування м.Коломиї, Коломийського, Городенківського, Снятинського, Косівського та Верховинського районів при УДАІ УМВС в Івано-Франківській області від 13.08.2015 року №967 вбачається, що в експлуатації даний автомобіль перебував з 2007 року (а.с.45).
Крім того, згідно копії свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії СХХ за номером 373612 вбачається, що за ОСОБА_2 зареєстровано транспортний засіб марки BMW 540і, 1998 року випуску з об'ємом двигуна 4398 куб. см. з реєстраційним номером АТ 8884 АТ та датою первинної реєстрації 16.05.2013 року (а.с.10).
На підставі отриманої інформації відповідачем було винесене податкове повідомлення-рішення від №6191-17 від 25.06.2015 року на суму 25000 грн. (а.с.9).
Не погодившись з даним рішення, позивач оскаржила його до вищого за підпорядкуванням контролюючого органу, шляхом подання скарги (а.с.12-15).
Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України.
Відповідно до п.п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 Податкового кодексу України, платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті є об'єктами оподаткування.
Підпунктом 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 Кодексу передбачено, що об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.
Згідно з п. 267.4 ст. 267 Податкового кодексу України ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті.
Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку (п.п. 267.6.1 п. 267.6 ст. 267 Податкового кодексу України).
Щодо об'єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності (абзац другий п.п. 267.6.2 п. 267.6 ст. 268 Кодексу).
У відповідності до п.п. 267.6.3 п. 267.6 ст. 267 Податкового кодексу України органи внутрішніх справ зобов'язані до 1 квітня 2015 року подати контролюючим органам за місцем реєстрації об'єкта оподаткування відомості, необхідні для розрахунку податку.
З 1 квітня 2015 року органи внутрішніх справ зобов'язані щомісячно у 10-денний строк після закінчення календарного місяця подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем реєстрації об'єкта оподаткування станом на перше число відповідного місяця.
У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об'єкт.
За об'єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу (п.п. 267.6.5. п. 267.6 ст. 267 Кодексу).
Відповідно до п. 14.1.251 Податкового кодексу України транспортні засоби, що використовувалися, - транспортні засоби, на які уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право експлуатувати такі транспортні засоби.
Згідно з пп. 14.1.163 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України перша реєстрація транспортного засобу - реєстрація транспортного засобу, яка здійснюється уповноваженими державними органами України щодо цього транспортного засобу в Україні вперше.
В ст. 34 Закону України «Про дорожній рух» зазначено, що державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків. Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.
Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.
На транспортні засоби оформляються та видаються реєстраційні документи, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України, та закріплюються номерні знаки, які відповідають вимогам стандартів. Закупівля за державні кошти бланків реєстраційних документів та номерних знаків для транспортних засобів здійснюється відповідно до вимог законодавства тими органами, на які покладений обов'язок щодо їх реєстрації.
Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388.
Якщо на транспортні засоби уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право їх експлуатувати, вони вважаються використовуваними.
Датою початку користування (вводу в експлуатацію) транспортних засобів, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата їх першої реєстрації, визначена в реєстраційних документах, які видано уповноваженими державними органами та дають право експлуатувати ці транспортні засоби на постійній основі. У разі відсутності реєстраційних документів першої реєстрації транспортних засобів датою початку використання транспортного засобу вважається календарна дата його виготовлення (день, місяць, рік). У разі якщо календарну дату визначити неможливо, то такою датою слід вважати 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах.
Враховуючи викладене вище, обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку, починаючи з 1 січня поточного року та включаючи місяць, в якому термін використання легкового автомобіля досягне 5 років.
Підставою для запису в свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу BMW 540і АТ 8884 АТ, 16.05.2013 року - датою першої реєстрації було, як це вбачається з матеріалів справи (а.с.45), переобладнання автомобіля, в квітні 2013 року, що супроводжувалося заміною кузова та двигуна. Здійснення такого запису відбулося з врахуванням пункту 22 постанови Кабінету Міністрів України №1388 від 07.09.1998 року.
Оскільки, відповідно до наданих суду документів, дата первинної реєстрації позивачем автомобіля марки BMW 540 і 1998 року випуску з об'ємом двигуна 4398 куб. см., 16.05.2013, то він зобов'язаний сплатити транспортний податок за останній рік використання з січня 2015 року по грудень 2015 року включно.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, прийняте контролюючим органом податкове повідомлення-рішення від 25.06.2015 № 6191-17 на суму 25000 грн. є правомірним, а тому в задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування вищевказаного рішення, слід відмовити.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя /підпис/ ОСОБА_3
Постанова складена в повному обсязі 14.09.2015 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2015 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51848708 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Могила А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні