Постанова
від 09.03.2010 по справі 2а-5198/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09.03.2010 р. № 2а-5198/09/1370

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої-судді ОСОБА_1

при секретарі судового засідання Білас Ю.Ю.,

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_2, згідно доручення,

від відповідача - 1: не з'явились,

від відповідача - 2: не з'явились,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції (далі - ДПІ) у Пустомитівському районі до Пустомитівського дорожнього ремонтно-будівельного державного підприємства №62 та Державної служби автомобільних доріг України про зобов'язання Пустомитівського дорожнього ремонтно-будівельного державного підприємства №62 та Державної службу автомобільних доріг України виконати вимоги наказу Укравтодору від 05.03.2002р. №93 "Про зміни у структурі управління державними дорожніми підприємствами в Автономній республіці Крим, областях і м. Севастополі", -

в с т а н о в и в :

ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області звернулась до адміністративного суду з позовом, в якому, згідно поданих 12.01.2010 року та 23.02.2010 року уточнень, просить зобов'язати Пустомитівське дорожнє ремонтно-будівельне державне підприємство №62 та Державну службу автомобільних доріг України виконати вимоги наказу Укравтодору від 05.03.2002р. №93 "Про зміни у структурі управління державними дорожніми підприємствами в Автономній республіці Крим, областях і м. Севастополі".

В обґрунтування своїх вимог позивач покликається на те, що згідно наказів Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодору) від 05.03.2002р. № 93 "Про зміни у структурі управління державними дорожніми підприємствами в автономній республіці Крим, областях і м. Севастополі" та від 09.04.2002 року № 156 "Про створення дочірніх підприємств ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", Пустомитівське дорожнє ремонтно-будівельне державне підприємство № 62 реорганізовано у Філію "Пустомитівську державну ремонтно-будівельну дільницю №62" Дочірнього підприємства "Львівського облавтодору" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 26256990) без права юридичної особи. Все майно і фінансові ресурси Пустомитівського ДРБП №62 передано на баланс ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", визначено дочірні підприємства правонаступниками зобов'язань та договорів ліквідованих обласних об'єднань та реорганізованих дорожніх державних підприємств. Відповідно до статуту ДП "Львівський облавтодор" являється правонаступником зобов'язань та договорів ліквідованого Львівського обласного об'єднання державних дорожніх підприємств до складу якого входило Пустомитівське ДРБП №62. На виконання наказу Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодор) від 05.03.2002 року № 93 до статутного фонду ДАК "Автомобільні дороги України" передано майно Пустомитівського ДРБП № 62 (код ЄДРПОУ - 03446204) у cyмi 5452,3 тис. грн., що підтверджується Актом передачі майна від 27.05.2002р. Kpiм цього, станом на 31.03.2002р. начальник Пустомитівського ДРБП № 62 ОСОБА_3 передала, а ДАК "Автомобільні дороги України" прийняв на баланс майно (в т.ч. запаси, кошти, розрахунки, iнші активи та зобов'яння) згідно з інвентаризаційними описами. Пунктом 17 зазначеного наказу зобов'язано голів ліквідаційних комісій та комісій з реорганізації здійснити заходи щодо виключення з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України об'єднань i дорожніх державних підприємств та проінформувати про це Державну службу автомобільних доріг України. Згідно п. 13 Наказу №93 головами комісій з реорганізації призначено керівників підприємств, що реорганізуються. Однак станом на 11.08.2009 року процедура реорганізації Пустомитівського ДРБП №62 (код ЄДРПОУ 03446204) не завершена, оскільки підприємство не виключено з ЄДРПОУ. Невиконання відповідачами наказу № 93 завдає шкоди інтересам держави та порушує норми ст.67 Конституції України, згідно з якою, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених Законом України "Про систему оподаткування". Просить позов задовольнити.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві. Додатково зазначив, що за Пустомитівським ДРБП №62 рахується непогашена заборгованість в сумі 345585,03 грн., яка не може бути погашена в зв'язку з ухиленням відповідачами від виконання наказу № 93.

Представник відповідача-1 та відповідача-2 в судове засідання не з'явилися, хоча належним чином були повідомлені про час та місце судового розгляду справи, про причини своєї неявки суд не повідомляли, від відповідачів не надходило заяви про розгляд справи у відсутності їх представників.

Відтак, суд вважає за можливе розглядати справу на підставі наявних в ній доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд вважає, що позов слід задовольнити, виходячи з наступного.

В судовому засіданні було досліджено письмові докази, які наявні в матеріалах справи.

Згідно наказів Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодору) від 05.03.2002р. № 93 "Про зміни у структурі управління державними дорожніми підприємствами в автономній республіці Крим, областях і м. Севастополі" (надалі -Наказ № 93) та від 09.04.2002 року № 156 "Про створення дочірніх підприємств ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" (надалі -Наказ № 156), Пустомитівське дорожнє ремонтно-будівельне державне підприємство № 62 реорганізовано у Філію "Пустомитівську державну ремонтно-будівельну дільницю №62" Дочірнього підприємства "Львівського облавтодору" Відкритого акціонерного товариства "державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 26256990) без права юридичної особи.

Згідно п. 13 Наказу №93, головами комісій з реорганізації призначено керівників підприємств, що реорганізуються.

Пунктом 15 вказаного Наказу зобов'язано об'єднанням та дорожнім державним підприємствам у встановленому порядку передати з балансу, а Компанії прийняти на баланс майно і фінансові ресурси згідно з результатами інвентаризації.

Пунктом 17 зазначеного Наказу зобов'язано голів ліквідаційних комісій та комісій з реорганізації здійснити заходи щодо виключення з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України об'єднань i дорожніх державних підприємств та проінформувати про це Державну службу автомобільних доріг України.

Однак, станом на момент розгляду справи процедура реорганізації Пустомитівського ДРБП №62 (код ЄДРПОУ 03446204) не завершена, за підприємством рахується непогашена заборгованість в сумі 345585,03 грн., підприємство не виключено з ЄДРПОУ.

Починаючи з 2003 року Пустомитівське ДРБП №62 подає податкову звітність з нульовими показниками, що свідчить про відсутність фінансово-господарської діяльності, а з червня 2004 року підприємство не подає податкової звітності.

В судовому засіданні встановлено, що невжиття відповідачами заходів щодо виключення з ЄДРПОУ об'єднань і дорожніх державних підприємств, зокрема, щодо Пустомитівського ДРБП № 62, завдає шкоди інтересам держави та порушує норми ст. 67 Конституції України, відповідно до якої, кожен зобов'язаний сплачувати податки i збори в порядку i poзміpax, встановлених законом, п.3 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування», яким передбачено, що платники податків i зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до довідки про суми податкового боргу платника податків № 6926/10/19-023 від 03.06.2009 року, виданої ДПІ в Пустомитівському районі Львівської області, заборгованість Пустомитівського ДРБП № 62 по податках і зборах перед бюджетом становить 345585,03 грн.

Примусово стягнути ці кошти за рахунок активів платника податків в порядку, передбаченому Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", не представляється можливим, оскільки у підприємства відсутнє будь-яке майно.

Згідно наявної в матеріалах справи копії Акту передачі майна до статутного фонду ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", затв. головою Укравтодору 27.05.2002 року, до статутного фонду ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" передане майно Пустомитівського ДРБП № 62 на суму 5 452 300 грн.

Статтею 59 Господарського кодексу України встановлено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду. У разі злиття суб'єктів господарювання усі майнові права та обов'язки кожного з них переходять до суб'єкта господарювання, що утворений внаслідок злиття.

Відповідно до ч. 2 ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Реорганізація Пустомитівського ДРБП №62 шляхом злиття фактично відбулася, оскільки все майно підприємства було передано до статутного фонду ДАК «Автомобільні дороги України»та, відповідно до статуту, ДП «Львівський облавтодор»являється правонаступником зобов'язань та договорів ліквідованого Львівського обласного об'єднання державних дорожніх підприємств, до складу якого входило Пустомитівське ДРБП №62. Однак, Пустомитівське ДРБП №62 не можна вважати таким, що припинилось, оскільки відповідного запису до Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи не вносилось.

Звернення з даним позовом ДПІ в Пустомитівському районі Львівської області про зобов'язання вчинити дії зумовлено тим, що згідно з положеннями п.п. 1, 2 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу", державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), забезпечують правильність обчислення і своєчасність надходження податків, платежів.

Крім того, відповідно до п. 1.16 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи із забезпечення погашення податкового боргу у межах компетенції, встановленої законами, а в силу п.п. 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 цього Закону органами стягнення є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.

Згідно з ч. 3 ст. 50 Бюджетного кодексу України органи стягнення забезпечують своєчасне та в повному обсязі надходження до державного бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів відповідно до законодавства.

Отже, даний спір стосується реалізації податковим органом своїх повноважень як контролюючого органу та органу стягнення стосовно забезпечення надходження до державного бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів). Зазначені контролюючі повноваження податкового органу визначають їх статус у спірних правовідносинах як суб'єкта владних повноважень. Відтак, вказані правовідносини є відносинами влади та підпорядкування (субординації) і за способом виникнення та регулятивним характером є адміністративними.

Відтак, на підставі наведеного, суд прийшов до висновку про підставність та обґрунтованість позовних вимог.

Пунктом 4 ст. 94 КАС України встановлено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідач -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити.

Зобов'язати Пустомитівське дорожнє ремонтно-будівельне державне підприємство №62 та Державну службу автомобільних доріг України виконати вимоги наказу Укравтодору від 05.03.2002р. №93 "Про зміни у структурі управління державними дорожніми підприємствами в Автономній республіці Крим, областях і м. Севастополі".

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постанови виготовлений 14.03.2010 року.

Суддя Потабенко Варвара Анатоліївна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.03.2010
Оприлюднено07.10.2015
Номер документу51852276
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5198/09/1370

Постанова від 09.03.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Постанова від 09.03.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні