Постанова
від 18.05.2015 по справі 814/141/15
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

18.05.2015 р. Справа № 814/141/15

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

адміністративним позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергетик-2013» (АДРЕСА_1, 54015)

до відповідача : Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області (вул. Потьомкінська, 24/2, м. Миколаїв, 54030)

про: визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергетик-2013» (далі - ТОВ «Енергетик-2013») звернулось до Миколаївського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області (далі - відповідач, ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва), в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області які полягають у внесенні до інформаційних баз даних Міністерства доходів і зборів України змін (коригувань) показників податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергетик-2013» з платниками податків контрагентом-постачальником ПП «СТРІКС» та контрагентом-покупцем ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» за березень 2014 року на підставі довідки № 324/14-03-22-08/38525429 від 30.07.2014 року;

- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області відновити показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, задекларованих ТОВ «ЕНЕРГЕТИК - 2013», що були відкориговані (змінені) в інформаційних базах даних Міністерства доходів і зборів України на підставі довідки № 324/14-03-22-08/38525429 від 30.07.2014 року «Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Енергетик-2013» із платниками податків контрагентом-постачальником ПП «СТРІКС» (код ЄДРПОУ 38996759 та контрагентом-покупцем ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» (код ЄДРПОУ 24584661). дослідження їх реальності та повноти відображення в обліку за березень 2014 року».

В обґрунтування своїх вимог «Енергетик-2013» зазначає, що висновки, які містяться у довідці про результати проведення зустрічної звірки не відповідають дійсності, порушують права позивача, завдають шкоди та знижують його ділову репутацію серед контрагентів.

Відповідач проти адміністративного позову заперечив, в письмових запереченнях зазначив, що дії відповідача щодо складання довідки про результати проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Енергетик - 2013» не впливають на коло прав, свобод, законних інтересів чи обов'язків позивача, а також встановлених законом умов їх реалізації (арк. спр. 29 - 31).

Представник позивача подав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження (арк. спр. 55). Суд вважає, що справа може бути розглянута по суті на підставі наявних у справі доказів, відповідно до ст. 128 КАС України.

Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

ТОВ «Енергетик - 2013» зареєстроване к юридична особа та перебуває на обліку в ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва як платник податків.

E період з 29.07.2014 року по 30.07.2014 року спеціалістами відповідача було проведено зустрічну звірку ТОВ «Енергетик - 2013» із платниками податків контрагентом-постачальником ПП «СТРІКС» (код ЄДРПОУ 38996759) та контрагентом-покупцем ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» (код ЄДРПОУ 24584661), дослідження їх реальності та повноти відображення в обліку за березень 2014 року, про що складено довідку № 324/14-03-22-08/38525429 від 30.07.2014 року (арк. спр. 7 - 20, далі - Довідка).

За результатами вказаної звірки ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва дійшла висновку, що реальність здійснення господарських відносин із платниками податків контрагентом-постачальником ПП «СТРІКС» та контрагентом-покупцем ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» документально не підтверджено.

На підставі Довідки відповідачем внесено зміни до інформаційних баз даних Міністерства доходів і зборів України, а саме: обнулено показники ТОВ «ЕНЕРГЕТИК - 2013» по відносинах з платниками податків контрагентом-постачальником ПП «СТРІКС» та контрагентом-покупцем ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» за березень 2014 року.

Про даний факт свідчить відповідь ДПІ у Центральному районі від 25.12.2014 року № 6948/10/14-03-22-08 на інформаційний запит позивача № 09/12-14 від 09.12.2014 року, в якому відповідач зазначає, що станом на 25.12.2014 року по підприємству ТОВ «ЕНЕРГЕТИК - 2013» рахуються розбіжності в частині заниження податкових зобов'язань на суму ПДВ 124 162,00 грн. Розбіжності по заниженню податкових зобов'язань виникли у зв'язку з проведенням контрольно-перевірочних заходів по платнику ТОВ «Енергетик - 2013», та відповідним відображенням їх в базі даних «ПОДАТКОВИЙ БЛОК» шляхом коригування та зменшення податкового кредиту та податкових зобов'язань на підставі довідки № 324/14-03-22-08/38525429 від 30.07.2014 року (арк. спр. 21).

Не погоджуючись з вищевказаним, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Приймаючи рішення по справі, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 63 ПК України - облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковому органу, відповідно до ст. 66 Податкового кодексу України, надано право вносити зміни до облікових даних платника податків на підставі інформації органів державної реєстрації; інформації банків та інших фінансових установ про відкриття (закриття) рахунків платників податків; документально підтвердженої інформації, ще надається платниками податків; інформації суб'єктів інформаційного обміну, уповноважених вчиняти будь-які реєстраційні дії стосовно платника податків; рішення суду, що набрало законної сили; даних перевірок платників податків.

Внесення змін до облікових даних платників податків здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно з пунктами 183.1, 183.12, 183.15 статті 183 ПК України будь-яка особа, що підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як платники податку. У разі зміни платником податку місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого контролюючого органу зняття такого платника з обліку в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Системний аналіз вказаних норм дозволяє прийти до висновку про право Відповідача вносити зміни в облікові дані платника, проте, лише в ті, що не пов'язані із зміною податкового навантаження чи податкового кредиту, оскільки такі зміни за собою несуть податкові зобов'язання, які визначені підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України.

Водночас, згідно з пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір ш підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Податкові зобов'язання визначаються платником податків на підставі поданих декларацій самостійно чи визначаються контролюючим органом.

Відповідно до пп. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначені контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Згідно пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать пре заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Таким чином, зміни в облікові дані операцій по податку на додану вартість здійснюються лише на підставі податкових повідомлень-рішень чи на підставі довідок, складених за результатами перевірок, коли контролюючим органом не виявлено фактів порушень платником податків законодавства України.

Відтак внесення змін до облікових карток платника податків, що не пов'язані із зміною податкового навантаження (тобто, податкової звітності, розшифровки результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі гадано контрагентів) з податку на додану вартість, можливе лише на підставі або самостійно поданої декларації платника податку на додану вартість або прийнятого контролюючим органом податкового повідомлення-рішення після закінчення строків його узгодження.

Отже, за відсутності винесених, на підставі складеного за результатами перевірки акта, податкових-повідомлень рішень про визначення позивачу сум грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, дії відповідача щодо самостійної зміни показників податкового кредиту та податкових зобов'язань позивача на підставі акту перевірки без прийняття податкового повідомлення-рішення та без зміни цих показників самим позивачем шляхом подання уточнюючих декларацій (розрахунків) є протиправними.

Відповідно до ст. 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів осіб, або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.

Згідно п. 1.3 «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця», затверджених наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 року № 165, під час реалізації Методичних рекомендацій використовуються такі програмні продукти, зокрема, підсистеми інформаційної системи «Податковий блок» - «Реєстрація ПП», «Обробка податкової звітності та платежів», «Податковий аудит», «Аналітична система», «Облік платежів».

Пунктом 2.3 Методичних рекомендацій передбачено, що приймання та обробка податкової звітності з ПДВ здійснюється відповідно до вимог глави 2 «Податкова звітність» гний Кодексу, а згідно пп. 2.5.5 п.2.5 - реалізація матеріалів камеральної перевірки, прийняття повідомлень-рішень за її результатами та порядок оскарження її результатів проводиться у встановленому порядку.

Згідно з вимогами ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В ст. 21 Податкового кодексу України передбачено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з ПК України та іншими законами і нормативними актами. Державна податкова інспекція є органом державної влади і, відповідно, її діяльність має підпорядковуватись вимогам наведеної норми Конституції України, вимогам ПК України.

Вносячи в електронні інформаційні бази даних показники, відмінні від тих, що задекларував платник податків, податковий орган не у спосіб, передбачений законом, змінює податкову звітність позивача, а саме, без винесення податкового повідомлення-рішення, рішення про відмову у прийнятті податкової звітності, без визнання сумнівних угод про недійсними в судовому порядку. Наведене порушує права та законні інтереси позивача, оскільки платник податків має право розраховувати на те, що задекларовані ним в податкових деклараціях показники податкового кредиту та податкових зобов'язань відповідають показникам централізованої бази даних податкової звітності.

Крім того, внесення відповідачем інформації до автоматизованих баз даних податкових органів на підставі вказаної довідки про результати проведеної звірки, змінило стан Позивача як платника податків на ризиковий, а проведене коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту вплинуло на фінансові інтереси інших суб'єктів господарювання, у податковій звітності яких були відображені взаємовідносини з Позивачем, що призвело до погіршення ділової репутації підприємства позивача.

Слід також наголосити, що у податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин (у тому числі і щодо формування даних податкового обліку), доки це не спростовано у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання в порядку статті 54 ПК України та його узгодження.

Згідно з ч. 3 ст. 71 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 71, 128, 158, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів в Миколаївській області які полягають у внесенні до інформаційних баз даних Міністерства доходів і зборів України змін (коригувань) показників податкової звітності ТОВ «Енергетик - 2013» з платниками податків контрагентом-постачальником ПП «СТРІКС» та контрагентом-покупцем ДЕ «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» за березень 2014 року на підставі довідки № 324/14-03-22- 08/38525429 від 30.07.2014 року.

3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області відновити показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, задекларованих ТОВ «Енергетик - 2013», що були відкориговані (змінені) в інформаційних базах даних Міністерства доходів і зборів України на підставі довідки № 324/14-03-22-08/38525429 від 30.07.2014 року «Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕНЕРГЕТИК - 2013» (код ЄДРПОУ 38525429) із платниками податків контрагентом-постачальником ПП «СТРІКС» (код ЄДРПОУ 38996759 та контрагентом-покупцем ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» (код ЄДРПОУ 24584661). дослідження їх реальності та повноти відображення в обліку за березень 2014 року».

Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголошення/отримання постанови, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постанови за наслідками апеляційного провадження.

Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.

Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Малих О.В.

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2015
Оприлюднено07.10.2015
Номер документу51852525
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/141/15

Ухвала від 18.05.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Постанова від 12.11.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Ухвала від 28.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Ухвала від 28.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Постанова від 18.05.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 12.03.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 21.01.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні