Постанова
від 08.02.2013 по справі 1570/4243/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/4243/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2013 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

при секретарі Васіній А.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Авторитет-8» до Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0000252230 від 17 травня 2012 року та № 0000242230 від 17 травня 2012 року,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та в обґрунтування позовних вимог зазначає, що Державною податковою інспекцією в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби за результатами перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Авторитет - 8» були прийняті податкові повідомлення-рішення № 0000252230 від 17 травня 2012 року та № 0000242230 від 17 травня 2012 року, які, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки всі необхідні первинні бухгалтерські документи щодо придбання товарів є в наявності у товариства з обмеженою відповідальністю «Авторитет - 8», відповідають вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», складені у відповідності до приписів Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за № 168/704, та містять всі дані щодо обсягів отриманого товару, його асортименту та вартості. На підставі викладеного позивач просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби № 0000252230 від 17 травня 2012 року та № 0000242230 від 17 травня 2012 року.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечував, в обґрунтування заперечень зазначив, що посадовими особами Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби згідно із п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, відповідно до постанови старшого слідчого з ОВС СУ ДПС в Одеській області капітана податкової міліції Балахтіна І.М. від 10.02.2012 року, отриманого вироку Іллічівського міського суду Одеської області від 07.12.2011 року, що набрав законної сили, проведено позапланову виїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Авторитет - 8» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року, за результатами якої встановлено заниження ТОВ «Авторитет - 8» значення податку на прибуток на загальну суму 509824, 00 грн. та заниження значення податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 433322, 00 грн. Також представник відповідача зазначив, що у зв'язку зі встановленими порушеннями, Державною податковою інспекцією в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби правомірно прийнято податкові повідомлення-рішення № 0000252230 від 17 травня 2012 року та № 0000242230 від 17 травня 2012 року. На підставі викладеного, представник відповідача просив суд у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Вислухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши та проаналізувавши надані сторонами докази, суд встановив наступне.

До Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби надійшла постанова про призначення документальної позапланової перевірки від 10 лютого 2012 року, винесена старшим слідчим СУ ДПС в Одеській області старшим слідчим з особливо важливих справ СУ ДПС в Одеській області капітаном податкової міліції Балахтіним І.М., в рамках розгляду кримінальної справи № 051201100163 (а.с. 229-230 том 18).

Вказаною постановою про призначення документальної позапланової перевірки від 10 лютого 2012 року співробітникам ДПІ в Приморському районі міста Одеси Одеської області ДПС доручено провести документальну позапланову перевірку фінансово-господарської діяльності товариства з обмеженою відповідальністю «Авторитет - 8» (ЄДРПОУ 36111176) з питань взаємовідносин з ТОВ «ВСТК» (ЄДРПОУ 35179825), ПП «Антре Едвертайзінг» (ЄДРПОУ 32086932), ТОВ «Восторг строй» (ЄДРПОУ 35819659), ТОВ «Гражданпромспецпроект» (ЄДРПОУ 36502478), ТОВ «Перша міська будівельна компанія» (ЄДРПОУ 36553936) за період з 01.01.2010 року по 31.12.2011 року.

09 квітня 2012 року начальником Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби прийнято рішення оформлене наказом № 386 від 09.04.2012 року «Про проведення позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Авторитет - 8», код ЄДРПОУ 36111176» (а.с. 117 том 1).

В наказі № 386 від 09.04.2012 року зазначено, що перевірку ТОВ «Авторитет - 8» призначено відповідно до вимог п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

В період з 17 квітня 2012 року по 23 квітня 2012 року посадовими особами ДПІ в Приморському районі міста Одеси Одеської області ДПС згідно із п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, відповідно до постанови старшого слідчого з ОВС СУ ДПС в Одеській області капітана податкової міліції Балахтіна І.М. від 10.02.2012 року, отриманого вироку Іллічівського міського суду Одеської області від 07.12.2011 року, що набрав законної сили, проведено позапланову виїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Авторитет - 8», код ЄДРПОУ 36111176, з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року, за результатами якої складено акт № 1354/22-3/36111176 від 28 квітня 2012 року (а.с. 8-43 том 1).

У висновку акту № 1354/22-3/36111176 від 28 квітня 2012 року, крім іншого, зазначено, що перевіркою встановлено порушення ТОВ «Авторитет - 8» п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено значення податку на прибуток на загальну суму 509824 грн.; п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено значення податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 433322 грн.

На підставі акту № 1354/22-3/36111176 від 28 квітня 2012 року ДПІ в Приморському районі міста Одеси Одеської області ДПС винесено податкове повідомлення-рішення № 0000242230 від 17 травня 2012 року, яким ТОВ «Авторитет - 8» збільшено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість на 433 322 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 47 579 грн., та податкове повідомлення-рішення № 0000252230 від 17 травня 2012 року, яким ТОВ «Авторитет - 8» збільшено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток на 509824 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 35951 грн. (а.с. 58, 59 том 1).

Відповідно до п. п. 78.1.11. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

Згідно до п 78.4. ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Пунктом 86.9. ст. 86 Податкового кодексу України (в редакції чинній станом на дату прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень) встановлено, що у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.

Згідно до п. 58.4. ст. 58 Податкового кодексу України (в редакції чинній станом на дату прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень) у разі коли судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, винесено обвинувальний вирок, що набрав законної сили, або винесено рішення про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами, відповідний контролюючий орган зобов'язаний визначити податкові зобов'язання платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, та прийняти податкове повідомлення-рішення про нарахування платнику таких податкових зобов'язань і застосування стосовно нього штрафних (фінансових) санкцій у розмірах, визначених цим Кодексом. Складання та надсилання платнику податків податкового повідомлення-рішення за податковими зобов'язаннями платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, забороняється до набрання законної сили рішенням суду у справі або винесення постанови про закриття такої кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.

Таким чином, зі змісту вищезазначених норм законодавства вбачається, що матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку, а статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність, а тому матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби не можуть бути досліджені в порядку адміністративного судочинства до набрання законної сили рішенням, прийнятим в порядку кримінально-процесуального судочинства.

Також, за результатами перевірок платників податків, призначених в рамках порушеної кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори (ст. 212 Кримінального кодексу України), контролюючий орган визначає суми грошових зобов'язань, але податкове повідомлення-рішення не приймає до набрання законної сили обвинувальним вироком, винесеним судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, або рішенням про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.

Крім цього, в судовому засіданні представник відповідача підтвердив, що підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень був акт № 1354/22-3/36111176 від 28 квітня 2012 року, та станом на дату прийняття вказаних податкових повідомлень-рішень № 0000242230 від 17.05.2012 року та № 0000252230 від 17.05.2012 року у Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області ДПС були відсутні вирок суду або постанова про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами, які набрали законної сили, по кримінальній справі № 051201100163.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов до висновку, що ДПІ в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби в порушення норм Податкового кодексу України (в редакції чинній станом на дату прийняття спірних податкових повідомлень-рішень) на підставі акту № 1354/22-3/36111176 від 28 квітня 2012 року прийнято податкові повідомлення-рішення № 0000242230 від 17.05.2012 року та № 0000252230 від 17.05.2012 року.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

З урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд дійшов до висновку, що податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби № 0000242230 від 17.05.2012 року та № 0000252230 від 17.05.2012 року є протиправними та підлягають скасуванню.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби № 0000252230 від 17 травня 2012 року та № 0000242230 від 17 травня 2012 року.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 08 лютого 2013 року.

Суддя /підпис/ О.А. Левчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2013
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51853606
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/4243/2012

Постанова від 08.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 04.09.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 27.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 18.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Жук С.І.

Ухвала від 12.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Жук С.І.

Ухвала від 27.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 12.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні