Справа № 815/1490/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 вересня 2015 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Вовченко О.А., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області, третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування розпорядження, суд -
В С Т А Н О В И В
ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1, позивач), 10 березня 2015 року звернувся в Одеський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправним та скасування розпорядження № 1891/А-2012 від 05 жовтня 2012 року «Про надання громадянці України ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 0,06 га у власність для ведення садівництва на території Фонтанської сільської ради (за межами населеного пункту) Комінтернівського району Одеської області».
В обґрунтування позовних вимог в адміністративному позові зазначено, що з 23.06.2008 року позивач є членом Садівничого товариства «Пограничник» та в його користуванні знаходиться земельна ділянка НОМЕР_2 загальною площею 0,06 га за адресою: вул. Одеська на території СГ «Пограничник», СМ «Вапнярський», Фонтанська сільська рада, Комінтернівський район, Одеська область (за межами населеного пункту). В 2008 році СТ «Пограничник» пройшло перереєстрацію в державних органах, було затверджено нова редакція Статуту товариства, рішенням господарського суду Одеської області від 21.11.2008 року по справі № 12/21-08-4343 за СТ «Пограничник» було визнано право користування земельною ділянкою загальною площею 13,7 га, розташованої між селами Олександрівка та Вапнярка Комінтернівського району Одеської області на схилах Великого Аджаликського лиману. Згідно рішення Фонтанської сільської ради № 367-V від 08.08.2008 року садівничому товариству був виданий дозвіл на розробку містобудівного обґрунтування розміщення садівничого товариства та затверджені списки громадян-членів товариства, затверджені назви вулиць та номера ділянок, закріплені номери земельних ділянок за кожним громадянином-членом товариства. На підставі розпорядження від 02.04.2009 р. № 560/А-2009 Комінтернівської районної державної адміністрації СТ «Пограничник» було дозволено розробку містобудівного обґрунтування розміщення садівничого товариства за вказаною адресою. В подальшому було розроблено та узгоджено із відповідними службами містобудівне обґрунтування розміщення товариства, яке було затверджено рішенням Фонтанської сільської ради від 25.08.2011 року № 176-VI. Крім того, рішеннями господарських судів по справі № 2-а-13338/09/1570, № 5017/921/2012 встановлено, що у товариства виникло право користування земельною ділянкою, а Комінтернівська РДА чинила перешкоди СТ «Пограничник» в закінченні оформлення документів на землю в 2009-2012 роках. Також, Комінтернівська РДА видала ряд розпоряджень на ім'я третіх осіб, які не є членами СТ «Пограничник». У 2014 році позивач на підставі ст.118 ЗК України мав намір реалізувати право на безоплатну приватизацію земельної ділянки і з цією метою виготовив технічний звіт з кадастрової зйомки на виділену йому в користування земельну ділянку, звернувся до Управління Держземагентства у Комінтернівському районі Одеської області із заявою про надання відомостей з документації із землеустрою, що включена до Державного фонду документації із землеустрою щодо бажаного місця розташування земельної ділянки, яка передбачається до відведення в АДРЕСА_1 на території Фонтанської сільради. В кінці вересня 2014 року позивач отримав копію розпорядження Комінтернівської РДА від 05.10.2012 року № 1891/А-2012 «Про надання громадянці України ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 0,06 га у власність для ведення садівництва на території Фонтанської сільської ради (за межами населеного пункту) Комінтернівського району Одеської області», яке на думку позивача порушує його права та вимоги чинного законодавства. Зокрема, оскаржуване розпорядження прийнято всупереч вимог ст. 116 ст.118 ЗК України, оскільки зазначена земельна ділянка перебуває у користуванні СТ «Пограничник» і безпосередньому користуванні позивача та не вилучалась, однак погодження від СТ «Пограничник», та від позивача ОСОБА_2, не отримувала. На момент прийняття оскаржуваного розпорядження відповідач був обізнаний про вищезазначені обставини, однак до уваги не взяв та, порушивши приписи земельного законодавства, прийняв неправомірне рішення, що й зумовило позивача звернутись за судовим захистом.
Представник позивача в судове засідання 15 вересня 2015 року не з'явився, проте подав до суду заяву за вхідним №22882/15 про розгляд справи в порядку письмового провадження.
07.04.2015 року від представника відповідача до суду надані заперечення на адміністративний позов де зазначено, що Комінтернівська РДА позовом та заперечує проти його задоволення. В запереченнях зазначено, що 03.10.2012 року від гр. ОСОБА_2, в порядку ст.ст. 22,116, ч.6 ст. 118, 121 ЗК України до Комінтернівської РДА надійшло клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення садівництва. До клопотання додано графічний матеріал з позначенням бажаного місця розташування та конфігурація земельної ділянки. Райдержадміністрацією розглянуто клопотання ОСОБА_2, та винесено 05.10.2012 року розпорядження № 1891/А02012. На час прийняття оскаржуваного розпорядження спірна земельна ділянка знаходилась за межами населеного пункту, у землях запасу, що відповідно до п.12 Розділу Х ЗК України (в редакції, чинній на момент прийняття розпорядження), свідчить про належність ділянки до земель державної власності. У свою чергу, ст.122 ЗК України наділяла повноваженнями райдержадміністрації на виділення земельних ділянок державної власності за межами населених пунктів для ведення садівництва. Будь-яких рішень компетентних органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, як підстави набуття земельної ділянки позивачем або СТ «Пограничник» немає. При цьому користування земельною ділянкою повинно здійснюватися на підставі відповідного рішення уповноваженого органу.
Представник відповідача в судове засідання 15 вересня 2015 року не з'явився. Про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлявся завчасно та належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням та телефонограмою.
Суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Третя особа ОСОБА_2, про дату , час та місце проведення судового розгляду повідомлений у відповідності до приписів ст. 35 КАС України належним чином та своєчасно, проте до суду третя особа не з'явилася про причин неявки суд не повідомила.
Відповідно до вимог статті 122 КАС України, адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Приписами ч. 6 ст. 128 КАС України визначено, що якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні.
З урахуванням приписів ст. 128 КАС України, зважаючи на те, що у судове засідання прибули не всі особи, які беруть участь у справі, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, судом встановлено.
Садівниче товариство «Пограничник» (ідентифікаційний код 35845741), зареєстроване в ЄДР 17.12.1992 року за адресою: 67571, Одеська область, Комінтернівський район, Фонтанська сільрада, (а.с. 46-47).
25.05.2008 року загальними зборами членів СТ «Пограничник» затверджено в новій редакції Статут СТ «Пограничник» та рішенням виконавчого комітету Фонтанської сільської ради № 48 від 29.05.2008 року зареєстровано нова редакція Статуту товариства (а.с. 134-144).
Відповідно до ч.1 ст. 19 ЗК України (від 18.12.1990 року), сільські, селищні Ради народних депутатів надають земельні ділянки у користування для всіх потреб із земель сіл, селищ, а також за їх межами для будівництва шкіл, лікарень, підприємств торгівлі та інших об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням населення (сфера послуг), сільськогосподарського використання, ведення селянського (фермерського) господарства, особистого підсобного господарства, індивідуального житлового, дачного і гаражного будівництва, індивідуального і колективного садівництва, городництва, сінокосіння і випасання худоби, традиційних народних промислів.
Згідно ч.1 ст. 57 ЗК України (від 18.12.1990 року), для ведення колективного садівництва кооперативам громадян за рішенням сільської, селищної, міської, районної Ради народних депутатів передаються у власність земельні ділянки, розмір яких не повинен перевищувати 0,12 гектара на одного члена кооперативу.
17 грудня 1992 року виконавчий комітет Фонтанської сільської ради народних депутатів Комінтернівського району Одеської області розглянувши заяви громадян України садівничого товариства «Пограничник», прийняв рішення № 108 «Про виділення земельних ділянок для індивідуального садівничого дачного будівництва» (а.с. 25). Відповідно до ст. 19, 57 ЗК України зазначеним рішенням виділено земельні ділянки по 600 кв.м. під садівниче та дачне будівництво на землях Г 33, на не угіддях з виступаючими на поверхню твердими породами в районі правого берегу Великого Аджаликского лиману з північної сторони села Вапнярка громадянам садово-огороднього товариства «Пограничник». До рішення долучено викопіювання земельної ділянки під дачне будівництво (а.с. 26-27) і план розташування садівничих ділянок товариства «Пограничник» (а.с. 28).
Рішенням Фонтанської сільської ради №367-V від 08.08.2008 року СТ «Пограничник» затверджені списки громадян - членів товариства, затверджені назви вулиць та номера ділянок і закріплені номери земельних ділянок за кожним громадянином - членом товариства та надано дозвіл на розробку містобудівного обґрунтування розміщення садівничого товариства (а.с. 48).
Приписами ст. 22 України (від 18.12.1990 року), визначено, що право власності або право користування наданою земельною ділянкою виникає після встановлення землевпорядними організаціями меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує це право. Приступати до використання земельної ділянки, в тому числі на умовах оренди, до встановлення меж цієї ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує право власності або право користування землею, забороняється.
Відповідно до ч1 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Рішення господарського суду Одеської області від 21.11.2008 року по справі № 12/21-08-4343 за позовом СТ «Пограничник» до Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області, Фонтанської сільської ради про визнання права користування земельною ділянкою та зобов'язання укласти договір оренди земельної ділянки, позов задоволено частково. Визнано за СТ «Пограничник» (67571, Одеська область, Комінтернівський район, с. Фонтанка, вул. Одеська, 134, код ЄДРПОУ 35845741) право користування земельною ділянкою загальною площею 13,7 га, розташованою між селами Олександрівка та Вапнярка Комінтернівського району області на схилах Аджаликського лиману. В решті позову відмовлено (а.с. 29-30).
Також з матеріалів справи вбачається, що Комінтернівська районна державна адміністрація Одеської області зверталась до суду з позовом до СТ «Пограничник» про заборону використання земельної ділянки, площею 13,7 га, розташовану між селами Олександрівка та Вапнярка Комінтернівського району області на схилах Великого Аджаликського лиману. Рішенням господарського суду Одеської області від 28.05.2012 року (а.с. 34-35), залишеним без змін постановою Одеського апеляційного господарського суду від 09.08.2012 року (а.с. 36-40) та постановою Вищого господарського суду України від 02.11.2012 року (а.с. 41-44), у задоволенні вказаного позову Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області було відмовлено.
Отже відповідно до ст. 72 КАС України, обставини, встановлені зазначеним рішенням не потребують додаткового доказування.
Розпорядженням Комінтернівської районної державної адміністрації №560/А-2009 від 02.04.2009 року, СТ «Пограничник» дозволено розробку містобудівного обґрунтування розміщення садівничого товариства на площі орієнтовано 13,70 га за межами населеного пункту на території Фонтанської сільської ради в Комінтернівському районі Одеської області (а.с 49).
25.08.2011 року рішенням Фонтанської сільської ради №176-VI у відповідності до п.4 Прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ст.ст. 24,26,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» затверджено містобудівне обґрунтування розміщення СТ «Пограничник» за межами населеного пункту на території Фонтанської сільської ради (а.с. 53).
З матеріалів адміністративної справи вбачається, що як на час видачі Комінтернівською РДА оскаржуваного позивачем розпорядження від 05.10.2011 року № 1891/А-2012, так і до теперішнього часу СТ «Пограничник» не оформило у встановленому порядку право користування земельною ділянкою площею 13,7 га.
Приписами ст. ст. 125 ЗК України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст. 126 ЗК України (від 25.10.2001року зі змінами) право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Однак до суду не надано доказів, щодо прийняття в подальшому відповідними органами державної влади, рішень щодо передачі у користування СТ «Пограничник» чи позивачу земельної ділянки. Також не надані докази реєстрації земельної ділянки, площею 13,7 га на території Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області у державному земельному кадастрі за СТ «Пограничник» та реєстрації земельної ділянки площею 0,06 га для ведення садівництва із земель СТ «Пограничник» на території Форнтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області за позивачем. А ні СТ «Пограничник», а ні позивач не отримували відповідного державного акту про право власності чи користування спірної земельної ділянки та він не був зареєстрований у Державному земельному кадастрі, також не встановлювалися землевпорядними організаціями межі земельної ділянки в натурі в зв'язку із чим, у позивача не виникло відповідно до закону право користування спірною земельною ділянкою. Зазначене свідчить про те, що СТ «Пограничник» не було реалізовано право користування земельною ділянкою площею 13,7 га розташованою між селами Олександрівка та Вапнярка Комінтернівського району області на схилах Великого Аджаликського лиману.
З досліджених письмових доказів а саме з довідки СТ «Пограничник» № 570 від 14.01.2012 року (а.с. 14) вбачається, що земельна ділянка АДРЕСА_1 загальною площею 0,06 га в СТ «Пограничник» садового масиву Вапнярський» на території Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, одержана ОСОБА_1, в користування згідно рішення № 108 Фонтанської сільської ради від 17.12.1992 року та перереєстрована рішенням загальних зборів від 23.06.2008 року, протокол № 3.
ОСОБА_1, є членом садівничого товариства «Пограничник», що підтверджено членською книжкою садовода НОМЕР_1 (а.с. 11) та рішенням загальних зборів садового товариства «Пограничник» від 23.06.2008 року за позивачем закріплено земельну ділянку загальною площею 0,06 га по АДРЕСА_1 (а.с. 12).
08.08.2008 року рішенням Фонтанської сільської ради № 367-V, затверджено ОСОБА_1, в якості члена СТ «Пограничник» та закріплено за ОСОБА_1, ділянку АДРЕСА_1 (а.с. 13).
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 116 ЗК України від 25.10.2001 року (зі змінами), громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону (ч.1). Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч.2).
В 2014 році згідно ст. 118 ЗК України, позивач вирішив реалізувати своє права на безоплатну приватизацію земельної ділянки.
Статтею 118 частиною 6 ЗК України визначено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства)….
Наказом Головного управління Держземагенства в Одеській області від 16.06.2014 року № 15-461/14-14-СГ , за наслідками розгляду наданих матеріалів надано дозвіл ОСОБА_1, на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення садівництва орієнтованою площею 0,06 га, за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які не надані у власність чи користування в АДРЕСА_1, на території Фонтанської сільської ради, Комінтернівського району, Одеської області (за межами населеного пункту) (а.с. 17).
ДП «Одеським науково-дослідним та проектним інститутом землеустрою» розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1, у власність для ведення садівництва за адресою: в АДРЕСА_1, на території Фонтанської сільської ради, Комінтернівського району, Одеської області (за межами населеного пункту) (а.с. 18).
В подальшому 12.09.2014 року за наслідками розгляду проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1, у власність для ведення садівництва, управлінням Держземагенства у Комінтернівському районі Одеської області складено висновок № 1445-В (а.с. 19), яким відмовлено в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1, у власність для ведення садівництва за адресою: в АДРЕСА_1, на території Фонтанської сільської ради, Комінтернівського району, Одеської області (за межами населеного пункту), оскільки в акті приймання-передачі межових наків на збереження не зазначена дата підписання та відповідно до листа Комінтернівської районної державної адміністрації від 08.09.2014 року а № 1314/02-17/07/02/2000 на земельну ділянку, зазначену на плановому картографічному матеріалі, що відводиться у власність гр.. ОСОБА_1, надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення садівництва іншій особі на підставі розпорядження Комінтернівської районної державної адміністрації від 05.10.2012 року за № 1891/А-2012 ( а.с. 19-20).
23.09.2014 року позивач звернувся до Комінтернівської районної державної адміністрації з інформаційним запитом на отримання інформації та 23.09.2014 року отримав копію розпорядження Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області №1891/А-2012 від 05.10.2012 року «Про надання громадянці України ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення садівництва на території Фонтанської сільської ради» (а.с.22).
В адміністративному позові позивач зазначає, що оскаржуване розпорядження прийняте без урахування вимог ст. 2 ч.3 КАС України.
Однак надаючи оцінку оскарженому розпорядженню враховуючи положення ч.3 ст.2 КАС України, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість прийняття 05.10.2012 року відповідачем розпорядження № 1891/А-2012
03 жовтня 2012 року ОСОБА_2 у відповідності до ст. ст. 22, 116,118, 121 ЗК України подала до Комінтернівської районної державної адміністрації заяву з додатками (копії паспорту, ідентифікаційного коду та викопіювання (а.с. 80-82)) про розгляд питання про передачу їй безоплатно у власність земельної ділянки орієнтованою площею 0,06 га для ведення садівництва на території Фонтанської сільської ради (за межами населеного пункту), Комінтернівського району, Одеської області (а.с. 79).
Приписами ст.13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», визначено, що до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань: … використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля;…
Відповідно до положень ст. 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Згідно положень ч. 3 ст. 122 та п. 12 Перехідних положень ЗК України, районні державні адміністрації передають земельні ділянки на їх території із земель державної власності у власність або у користування за межами населених пунктів для: а) сільськогосподарського використання; б) ведення водного господарства, крім випадків, передбачених частиною сьомою цієї статті; в) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо) з урахуванням вимог частини шостої цієї статті, крім випадків, визначених частиною сьомою цієї статті.
Отже враховуючи приписи чинного законодавства суд дійшов висновку, що саме відповідач - Комінтернівська районна державна адміністрація є уповноваженим та компетентним органом державної виконавчої влади, якому надано право розпорядження земельною ділянкою, загальною площею 0,06 га, для передачі її у власність третій особі у справі, для ведення садівництва.
Відповідно до ч.7 ст.118 ЗК України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Заява громадянки ОСОБА_2, від 03.10.2012 року (а.с.79) та додані до неї копії: паспорту, ідентифікаційного коду та викопіювання з плану земель Фонтанської сільської ради (а/с.80-84) відповідають вимогам ч.6 ст. 118 ЗК України. Заява ОСОБА_2, від 03.10.2012 року з додатками розглянута у термін відповідно до ч.7 ст. 118 ЗК України та за наслідками розгляду заяви прийнято розпорядження №1891/А-2012.
Під час розгляду справи, судом не встановлено наявності підстав за яких би відповідач міг відмови ОСОБА_2 у надані дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, передбачених ст. 118 ЗК України.
Таким чином, винесення відповідачем оскаржуваного розпорядження від 05.10.2012 року № 1891/А-2012 «Про надання громадянці України ОСОБА_2, дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 0,06 га у власність для ведення садівництва на території Фонтанської сільської ради (за межами населеного пункту) Комінтернівського району Одеської області» відповідало повноваженням відповідача та прийняте за наявності відповідних підстав заяви особи яка має намір отримати земельну ділянку у власність та відповідних графічних матеріалів, у зв'язку із чим, таке розпорядження суб'єкту владних повноважень відповідає приписам чинного законодавства, а отже, в задоволенні позовних вимог про визнання його протиправним та про скасування слід відмовити .
Посилання позивача на те, що ОСОБА_2, не мала правових підстав, визначених для вирішення питання щодо отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки оскільки при зверненні до Комінтернівської райдержадміністрації Одеської області вона не перебувала у складі членів СТ «Пограничник», та їй не надавалась цим товариством у користування земельна ділянка, тобто третя особа не була користувачем вказаної земельної ділянки, є необґрунтованими та безпідставними.
За приписами ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, дослідивши наявні у справі докази та проаналізувавши матеріали справи, суд приходить до висновку про те, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 128, 158-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області, про визнання протиправним та скасування розпорядження №1891/А-2012 від 05 жовтня 2012 року «Про надання громадянці України ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 0,06 га у власність для ведення садівництва на території Фонтанської сільської ради (за межами населеного пункту) Комінтернівського району Одеської області» - відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України.
Суддя Вовченко O.A.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2015 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51855090 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Вовченко О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні