Постанова
від 02.10.2015 по справі 804/14634/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2015 р. 18 год. 35 хв.Справа № 804/14634/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя - Юрков Е.О.

суддів: Гончарова І.А., Боженко Н.В .

при секретарі - Мединській А.О.

за за участю: представники позивача - Концов Д.В., Чемезова Н.В.

представник відповідача - Борисенко А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Дніпропетровської міської організація партії «Відродження» до Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області про визнання протиправною постанови її скасування, встановлення факту та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

30 вересня 2015 року о 23 год 55 хв. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Дніпропетровської міської організація партії «Відродження» до Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області у якому позивач з урахуванням заяви про зміну (уточнення) позовних вимог просить:

- визнати протиправною і нечинною Постанову Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 30 вересня 2015 року про відмову в реєстрації кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови ОСОБА_4 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження»;

- скасувати Постанову Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 30 вересня 2015 року про відмову в реєстрації кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови ОСОБА_4 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження»;

- зобов'язати Дніпропетровську міську виборчу комісію Дніпропетровської області зареєструвати кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови ОСОБА_4 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» відповідно до Рішення зборів Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» про висування кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови ОСОБА_4 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» від 21 вересня 2015 року;

- встановити факт грубого порушення Дніпропетровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області Закону України «Про місцеві вибори», який полягає у безпідставній відмові в реєстрації кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови ОСОБА_4 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження».

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2015 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 11 год. 30 хв. 02 жовтня 2015 року. Також, зазначеною ухвалою суду було зобов'язано відповідача по справі надати копію оскаржуваної Постанови Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 30 вересня 2015 року про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Дніпропетровської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року висунутих від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження».

В обґрунтування позову позивач зазначив, що з підстав п.2 ч.1 ст.46; ч.2, 4 ст.43; п.9 ч.1, ст.40, ч. 1, 4 ст. 44 Закону України «Про місцеві вибори», у зв'язку з відсутністю повного пакету документів передбачених Законом України «Про місцеві вибори» для реєстрації ОСОБА_4 кандидатом на посаду Дніпропетровського міського голови, а саме: документа про внесення грошової застави, передбаченого частиною 1 статті 44 Закону України «Про місцеві вибори», 30.09.2015р. Дніпропетровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області була прийнята постанова № 71 «Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року ОСОБА_4, висунутого Дніпропетровською міською організацією партії «Відродження». Позивач вважає, що постанова прийнята необґрунтовано, оскільки 28.09.2015р. був поданий повний перелік документів для реєстрації ОСОБА_4 кандидатом на посаду Дніпропетровського міського голови, зокрема квитанцію про сплату грошової застави від 24.09.2015 року та лист від ПАТ КБ «Приватбанк» від 28.09.2015 року, яким зазначено «вважати вірним найменування платника: Дніпропетровська обласна організація Партія «Відродження», отже оскаржувана постанова є протиправною та підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили позов задовольнити.

Представник відповідача заперечував проти задоволення адміністративного позову, просив відмовити у його задоволенні та пояснив, що постановою Дніпропетровської міської виборчої комісії від 30 вересня 2015 року на законних підставах було відмовлено позивачу в реєстрації ОСОБА_4 кандидатом на посаду Дніпропетровського міського голови, тому що грошову заставу було внесено не місцевою організацією партиї, яка висунула кандидата на посаду міського голови ОСОБА_4, а фізичною особою ОСОБА_5

Вислухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Постановою Центральної виборчої комісії України № 209 від 29 серпня 2015 року оголошено з 5 вересня 2015 року початок виборчого процесу чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, призначених згідно з пунктом 1 Постанови Верховної Ради України від 17 липня 2015 року № 645-VIII «Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році».

Рішенням зборів Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» про висування кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови від 21.09.2015р., погодженого Президією Політичної ради Партії «Відродження» Першим заступником голови партії «Відродження» затверджено висування ОСОБА_4 кандидатом на посаду Дніпропетровського міського голови.

28.09.2015 року Дніпропетровською міською організацією партії «Відродження» до Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області був поданий перелік документів для реєстрації ОСОБА_4 кандидатом на посаду Дніпропетровського міського голови на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року.

За фактом прийняття документів Дніпропетровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області була видана довідка про прийняття документів від 28 вересня 2015 року .

Як вбачається з довідки «Про прийняття документів Дніпропетровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області» від 28 вересня 2015 року до заяви позивач додав такі документи:

1. заява про реєстрацію кандидата на посаду міського голови від 28.09.2015 року;

2. копія свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії;

3. копія рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах;

4. рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висунення кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії;

5.заява особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду міського голови від цієї місцевої організації партії про згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;

6. автобіографія кандидата на посаду міського голови;

7. декларація про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кандидата на посаду міського голови;

8. 4 фотографії кандидата, розміром 4X6 сантиметрів;

9. платіжний документ про внесення грошової застави, також особою, що прийняла документи, вказано про отримання Довідки з Приватбанку від 28.09.2015р. №20.10. 0.0/7-20150928/3305;

10. ксерокопія першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання кандидата на посаду міського голови.

30 вересня 2015 року відповідачем винесено постанову № 71 «Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року ОСОБА_4 висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження», якою вирішено:

- відмовити ОСОБА_4, якого висунуто Дніпропетровською міською

організацією партії «Відродження» в реєстрації кандидатом на посаду Дніпропетровського міського голови на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільського, селищних міських голів 25 жовтня 2015 року;

- повернути грошову заставу;

- копію цієї постанови вручити представнику Дніпропетровської міської організації

партії «Відродження»;

- постанову оприлюднити шляхом вивішування на інформаційному стенді

Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області.

Згідно вказаної постанови, підставою для відмови позивачу в реєстрації кандидатом на посаду Дніпропетровського міського голови було відсутність повного пакету документів передбачених Законом для реєстрації ОСОБА_4 кандидатом на посаду Дніпропетровського міського голови, а саме: документа про внесення грошової застави (п.9,ч.1, ст. 40 Закону № 595-VІІІ), передбаченого частиною 1 статті 44 Закону № 595-VІІІ про те, що грошова застава вноситься місцевою організацією партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови, або організацією відповідної політичної партії вищого рівня, після початку виборчого процесу та до подання документів територіальній виборчій комісії для реєстрації кандидатів у безготівковому порядку на спеціальний рахунок відповідної територіальної виборчої комісії.

Частиною 1 статті 38 Конституції України визначено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі - місцеві вибори) регулюються Конституцією України, Законом України «Про місцеві вибори» (Закон № 595-VІІІ) та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Відповідно до ч.1 ст. 40 Закону № 595-VІІІ відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, висунутого місцевою організацією партії, за умови подання до комісії таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної партії вищого рівня;

2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу;

3) копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії;

4) рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від цієї місцевої організації партії, яке повинне бути підписане керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а у разі висування місцевою організацією партії кандидата на посаду міського голови - також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується підписом керівника та печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

5) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від цієї місцевої організації партії та про згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;

6) автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, що обов'язково повинна містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

7) декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости відповідно до статті 45 цього Закону;

8) чотирьох фотографій кандидата розміром 4 x 6 сантиметрів;

9) документа про внесення грошової застави (у випадках, передбачених статтею 44 цього Закону).

Згідно із ч. 2 ст. 43 Закону №595-VІІІ, подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости закінчується за 24 дні до дня голосування.

Подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, висунутого місцевою організацією партії, здійснюється представником місцевої організації партії, уповноваженим на це довіреністю від неї, а кандидатів, висунутих шляхом самовисування, - ними особисто.

Прийом документів здійснюється головою, заступником голови, секретарем або іншим визначеним комісією членом виборчої комісії.

Згідно ч. 3 ст. 43 Закону №595-VІІІ особі, яка подала до відповідної територіальної виборчої комісії зазначені у частинах першій, другій статті 40 цього Закону документи, видається довідка із зазначенням дати і часу прийняття документів та переліку прийнятих документів.

Відповідно до ч. 4 ст. 43 Закону №595-VІІІ, територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости та доданих до неї необхідних документів, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидата або про відмову в його реєстрації.

Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої організації партії, від якої висунуто кандидата, відповідному кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови, старости або його довіреній особі.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону №595-VІІІ територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі:

1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;

2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;

3) припинення громадянства України особи;

4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону;

6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».

Згідно ч. 2 ст. 46 Закону №595-VІІІ рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення видається особі, яка відповідно до частини четвертої статті 41, частини другої статті 42, частини другої статті 43 цього Закону подавала документи для реєстрації кандидата (кандидатів) в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, або кандидату особисто у строки, визначені частиною дев'ятою статті 41, частиною четвертою статті 42, частиною четвертою статті 43 цього Закону.

Як вбачається із оскаржуваної постанови, підставою для відмови у реєстрації позивача кандидатом на посаду міського голови є відсутність повного пакету документів.

Так, судом встановлено, що згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ОСОБА_5 є керівником Дніпропетровської обласної організації партії «Відродження».

Матеріалами справи підтверджено, що 24.09.2015р. ОСОБА_5, який є керівником Дніпропетровської обласної організації партії «Відродження» було здійснено платіж у розмірі 38307,00 грн. на адресу Дніпропетровської міської виборчої комісії за призначенням - внесення грошової застави місцевої організації партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови через ч/з ОСОБА_5 Відродження ДООП 26511554, про що свідчить квитанція 0.0.439634876.1 від 24.09.2015р.

Листом від 28.09.2015р. № 20.1.0.0.0/7-20150928/3305 ПАТ КБ «Приватбанк» було повідомлено Дніпропетровську міську виборчу комісію про те, що 24.09.2015р. прийнятий платіж в сумі 38307,00 грн. від ОСОБА_5 за наступними реквізитами: р/р 37324003009649, МФО 805012, ОКПО 33974490, отримувач: Дніпропетровська міська виборча комісія, призначення платежу: грошова застава місцевої організації партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови через ч/з ОСОБА_5 Відродження ДООП 26511554. У зв'язку з невірно зазначеними реквізитами, за вказаним платежем вірним вважати найменування платника: Дніпропетровська обласна організація партія «Відродження» (ОКПО 26511554).

Суд зауважує, що відповідно до ч. 6 ст. 43 Закону №595-VІІІ помилки і неточності, виявлені в поданих кандидатами на реєстрацію документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.

Отже, колегія суддів доходить думки про те, що в даному випадку в наявному платіжному документі, що підтверджує внесення грошової застави від імені Дніпропетровської обласної організації партії «Відродження», ПАТ КБ «Приватбанк» було невірно вказано реквізити, про що останнім повідомлено Дніпропетровську міську виборчу комісію.

За вказаних обставин, суд доходить думки про хибність твердження відповідача про відсутність повного пакету документів, а саме - платіжного документу про внесення грошової застави.

Вказане свідчить про форму оформлення ПАТ КБ «Приватбанк» реквізитів, що в свою чергу не може свідчити про відсутність такого документу.

Таким чином, враховуючи наявність платіжного документу про внесення грошової застави, колегія суддів не погоджується з твердженням відповідача про відсутність повного пакету документів, передбачених Законом для реєстрації ОСОБА_4 кандидатом на посаду Дніпропетровського міського голови, а саме: документа про внесення грошової застави, оскільки згідно Довідки, позивачем було надано весь перелік документів передбачених ч. 1 ст. 40 Закону №№595-VІІІ.

На підставі викладеного суд приходить до висновку про протиправність постанови Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 30 вересня 2015 року № 71 «Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року ОСОБА_4 висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження»» та необхідності її скасування.

Стосовно вимоги позивача визнати нечинною Постанову № 71 «Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року ОСОБА_4 висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження»» суд зазначає, що вимоги про визнання акта владного органу недійсним або неправомірним тощо є різними словесними формами вираження одного й того самого способу захисту порушеного права позивача, а саме визнання акта протиправним.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання Дніпропетровську міську виборчу комісію Дніпропетровської області зареєструвати кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови ОСОБА_4 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» відповідно до Рішення зборів Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» про висування кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови ОСОБА_4 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» від 21 вересня 2015 року, суд зазначає наступне.

Так, реєстрація кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, висунутого місцевою організацією партії є виключною компетенцією відповідача, отже суд не вправі своєю компетенцією підміняти компетенцію Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області та прямо вказувати відповідачу на те, яке саме рішення має бути прийнятим за розглядом заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

У відповідності по пункту 10.3 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 7 від 20.05.2013р. «Про судове рішення в адміністративній справі», у разі визнання судом неправомірними дій чи бездіяльності відповідача суд може зобов'язати його вчинити чи утриматися від вчинення певних дій у спосіб, визначений чинним законодавством, яким може бути захищено/відновлено порушене право. Суд може ухвалити постанову про зобов'язання відповідача прийняти рішення певного змісту, за винятком випадків, коли суб'єкт владних повноважень під час адміністративних процедур відповідно до закону приймає рішення на основі адміністративного розсуду.

На підставі вищезазначеного позовні вимоги про зобов'язання Дніпропетровську міську виборчу комісію Дніпропетровської області зареєструвати кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови ОСОБА_4 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» відповідно до Рішення зборів Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» про висування кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови ОСОБА_4 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» від 21 вересня 2015 року суд визнає такими, що не підлягають задоволенню.

Однак, зважаючи на неправильне застосування Дніпропетровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області положень ст.ст. 40, 46 Закону України «Про місцеві вибори», колегія суддів вважає за необхідне зобов'язати Дніпропетровську міську виборчу комісію Дніпропетровської області повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови ОСОБА_4 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» та прийняти рішення, передбачене частиною 4 статті 43 Закону України «Про місцеві вибори».

Щодо позовної вимоги - встановити факт грубого порушення Дніпропетровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області Закону України «Про місцеві вибори», який полягає у безпідставній відмові в реєстрації кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови ОСОБА_4 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» слід зазначити наступне.

Позивач пов'язує грубе порушення Закону України «Про місцеві вибори» з боку відповідача безпосередньо з прийняттям ним постанови № 71 від 30.09.2015р.

З цього приводу суд виходить з наступного, що голосування за прийняття відповідної постанови, її оформлення та підписання є не дією, а волевиявленням членів комісії та засвідченням прийняття певного рішення, яке й оскаржується позивачем.

Визначаючи спосіб поновлення порушених прав та законних інтересів суб'єктів виборчого процесу, суд виходить з того, що відповідно до ч. 10 ст. 99 Закону України «Про місцеві вибори», якою встановлено, що порядок прийняття рішення судом за результатами розгляду позовної заяви, вимоги до рішення суду та порядок набрання законної сили рішенням суду встановлюється Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно із ч. 1 ст. 177 КАС України суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше передбачене законом рішення, колегія суддів вважає, що скасування оскарженої постанови та зобов'язання Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області повторно розглянути подані позивачем документи та прийняти відповідне рішення у повній мірі відновлюватиме порушене право позивача та усуне усі наслідки виявлених у судовому засіданні порушень.

Таким чином, вищевказана позовна вимога Дніпропетровської міської організація партії «Відродження» про встановлення факту грубого порушення Дніпропетровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області Закону України «Про місцеві вибори» суд вважає необґрунтованою.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст.ст.69-70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування, суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги.

Частина 1 статті 71 КАС України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Частиною 9 ст. 172 КАС України визначено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

З матеріадів справи вбачається, що позивачем при зверненні до Дніпропетровського окружного адміністративного суду не було сплачено судовий збір у відповідності до Закону України «Про судовий збір».

Частиною 1 ст.4 Закону України «Про судовий збір» визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно зі ст. 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2015 рік» від 28.12.2014р. № 80-VIII, установлено, що у 2015 році мінімальна заробітна плата становить: у місячному розмірі: з 1 січня - 1218 гривень.

Відповідно до п.п.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою 1 розмір мінімальної заробітної плати, що складає 1218 грн.

Частиною 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Так, з позову вбачається, що позивачем заявлено чотири вимоги немайнового характеру.

Таким чином, підлягає стягненню з позивача судовий збір за подання до суду адміністративного позову немайнового характеру з врахуванням часткового задоволення адміністративного позову в розмірі 1218 грн. х 2 = 2 436 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2-10, 11, 12, 71, 86, 160, 161, 162, 163,167, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Дніпропетровської міської організація партії «Відродження» до Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області про визнання протиправною постанови її скасування, встановлення факту та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати Постанову Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 30 вересня 2015 року № 71 «Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року ОСОБА_4 висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження»».

Зобов'язати Дніпропетровську міську виборчу комісію Дніпропетровської області повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидата на посаду Дніпропетровського міського голови ОСОБА_4 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року висунутого від Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» та прийняти рішення, передбачене частиною 4 статті 43 Закону України «Про місцеві вибори».

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Дніпропетровської міської організації партії «Відродження» судовий збір за подання до Дніпропетровського окружного адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру в розмірі 2 436 грн. за наступними реквізитами: отримувач: УДКСУ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області, код ЄДРПОУ (отримувача) 37989253, рахунок: 31210206784008, Банк: ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код бюджетної класифікації доходів: 22030001.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги до суду першої інстанції у дводенний строк з дня її проголошення у відповідності до вимог ч.5 ст.177 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції згідно до вимог ч.3 ст.177 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Судді: Е.О. Юрков І.А. Гончарова Н.В. Боженко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51888096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/14634/15

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Нагорна Л.М.

Ухвала від 05.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Нагорна Л.М.

Постанова від 02.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 02.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 01.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні