Постанова
від 04.10.2015 по справі 805/4635/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 жовтня 2015 р. Справа № 805/4635/15-а

Приміщення суду за адресою: 84122, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Давиденко Т.В.

суддів Аканова О.О., Кошкош О.О.

при секретарі судового засідання Маковецькій О.О.

за участю представників сторін:

від позивача - Воробйова К.О. - довір. від 28.09.2015 року б/н

від відповідача - Гетьман А.О. - довір. від 03.10.2015 року б/н

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву Краматорської міської організації політичної партії «Громада і Закон»

до відповідача Краматорської міської виборчої комісії Донецької області

про визнання протиправною та скасування постанови, зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Краматорська міська організація політичної партії «Громада і Закон» звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Краматорської міської виборчої комісії Донецької області про:

- визнання протиправною та скасування постанови від 01.10.2015 року № 50 «Про відмову в реєстрації виборчого списку кандидатів у депутати до Краматорської міської ради по багатомандатному виборчому округу Краматорської міської організації політичної партії «Громада і Закон» на чергових виборах депутатів місцевих рад, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року;

- зобов'язання зареєструвати кандидатів у депутати Краматорської міської ради від Краматорської міської організації політичної партії «Громада і Закон» на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, які відбудуться 25 жовтня 2015 року.

Доводи позовної заяви обґрунтовує тим, що, як вважає позивач, приймаючи постанову, яка оскаржується, відповідач діяв з перевищенням повноважень та не у спосіб, визначений чинним законодавством, а саме з порушенням ч. 12 ст. 41, ст. 46 Закону України «Про місцеві вибори».

Зазначає, що надані позивачем документи для реєстрації кандидатів у багатомандатному виборчому окрузі у повному обсязі відповідають вимогам Закону України «Про місцеві вибори».

Вказує на те, що Центральна виборча комісія, включивши політичну партію «Громада і Закон» до списку партій, місцеві осередки якої приймають участь у місцевих виборах, хоча і вказавши на деякі недоліки наданих документів, не приймала рішення про недопущення партії до виборів.

Наполягає на тому, що міська виборча комісія не має повноважень оцінювати документи і рішення партій, які не входять до переліку документів, що надані саме до міської комісії для реєстрації виборчого списку.

Враховуючи наведене, просить позовну заяву задовольнити у повному обсязі.

В запереченнях на позовну заяву відповідач вказав на її безпідставність та зазначив, що постанова, яка оскаржується, прийнята в межах повноважень та у спосіб, визначений законами та Конституцією України.

Вказує на те, що документи позивача надані з порушенням вимог ст. 36 Закону України «Про місцеві вибори», тому місцева виборча комісія правомірно прийняла рішення про відмову в їх прийнятті на підставі ст. 46 зазначеного Закону.

Виходячи з вищезазначеного, просить в задоволенні позовної заяви відмовити в повному обсязі.

Представник позивача у судовому засіданні доводи позовної заяви підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти доводів позовної заяви заперечував та зазначив, що постанова, яка оскаржується, винесена в межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством.

Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, заперечень, заслухавши представників сторін, суд встановив.

Краматорська міська організація політичної партії «Громада і Закон» зареєстрована як структурне утворення політичної партії Краматорським управлінням юстиції Донецької області 18.06.2015 року № 124 (а.с. 12).

30.09.2015 року Краматорською міською організацією політичної партії «Громада і Закон» надала до Краматорської міської виборчої комісії Донецької області документи для реєстрації кандидатів у депутати Краматорської міської ради Донецької області в багатомандатному виборчому окрузі на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних та місцевих голів, які відбудуться 25 жовтня 2015 року.

01.10.2015 року Краматорською міською виборчою комісією Донецької області прийнята постанова № 50 «Про відмову в реєстрації виборчого списку кандидатів у депутати до Краматорської міської ради по багатомандатному виборчому округу Краматорської міської організації політичної партії «Громада і Закон» на чергових виборах депутатів місцевих рад, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року.

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, позивач вважає неправомірним висновок відповідача щодо відмови в реєстрації виборчого списку кандидатів Краматорської міської організації політичної партії «Громада і Закон»на чергових виборах депутатів місцевих рад, селищних, міських голів 25.10.2015 року».

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що задоволенню не підлягає, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 92 Конституції України виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.

Організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі - місцеві вибори) регулюються Конституцією України, Законом України «Про місцеві вибори» та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є, зокрема, виборча комісія; місцева організація партії, яка висунула кандидата (кандидатів) для участі у відповідних місцевих виборах.

Тобто, позивач та відповідач у справі є суб'єктами виборчого процесу.

Як вбачається з позовної заяви, вона містить, в тому числі, вимогу про визнання протиправною та скасування постанови від 01.10.2015 року № 50 про відмову в реєстрації виборчого списку кандидатів Краматорської міської організації політичної партії «Громада і Закон»на чергових виборах депутатів місцевих рад, селищних, міських голів 25.10.2015 року».

Згідно вищезазначеної постанови Краматорська міська виборча комісія Донецької області при розгляді поданих на реєстрацію документів виявлені обставини, які супере чать загальному порядку висування кандидатів місцевою організацією партії, наведеним у ст. 36 Закону України «Про місцеві вибори» та умовам реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі, наведеним у ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори».

Відповідно до ст. 36 Закону України «Про місцеві вибори» Висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови, старости місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Закону, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових та/або позачергових, перших виборах, прийнятого після початку виборчого процесу відповідних чергових та/або позачергових, перших виборів. У разі прийняття політичною партією рішення про участь її місцевих організацій у виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад, виборах міських голів у такому рішенні також зазначаються найменування центрального керівного органу партії, який погоджуватиме рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії відповідно до пункту 4 частини першої статті 38 та пункту 4 частини першої статті 40 цього Закону, а також прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) керівників партії, уповноважених посвідчувати своїм підписом копії рішень зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії відповідно до пункту 4 частини першої статті 38 та пункту 4 частини першої статті 40 цього Закону.

Копія рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних виборах, засвідчена підписом керівника та печаткою партії разом з копіями свідоцтва про реєстрацію партії та її статуту, засвідченими безоплатно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, після оголошення про початок виборчого процесу, не пізніш як за 35 днів до дня голосування подається до Центральної виборчої комісії.

Центральна виборча комісія не пізніш як за 34 дні до дня голосування оприлюднює перелік політичних партій, якими прийнято рішення про участь їх місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, на своєму офіційному веб-сайті.

Згідно постанови Центральної виборчої комісії від 20 вересня 2015 року № 352 «Про Перелік політичних партій, якими прийняте рішення про участь їхніх місцевих організацій у чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, перших виборах депутатів рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, мі ських голів 25 жовтня 2015 року», у якої зазначене про подання до ЦВК у встановленній За коном строк документів 132 політичних партій, які відповідають вимогам закону.

Разом з тим, документи 10 політичних партій, що надійшли до Центральної виборчої комісії, подані з порушенням встановлених вимог Закону.

Зокрема, до ЦВК 10 вересня 2015 року ПП «ГРОМАДА І ЗАКОН» на порушення частини першої статі 36 Закону не надані копії свідоцтва та статут, засвідчені центральним ор ганом виконавчої влади, що реалізує держану політику у сфері реєстрації (легалізації) об'єднань громадян; рішення прийняте до початку виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2015 року; у витягу із протоколу не зазначений центральний керівний орган політичної партії, який погоджуватиме рішення зборів (конференції) місцевих організацій полі тичної партії про висування кандидатів.

Крім того, Політичною партією «ГРОМАДА І ЗА КОН» наданий витяг від 09.09.2015 року з протоколу першого З'їзду цієї партії від 15.08.2015 року, в якому, замість зазначеного згідно з вимогами Закону про участь її місцевих організа цій у місцевих виборах 25 жовтня 2015 вказане таке: "Вирішили: Прийняти участь місцевим організаціям Політичної партії «ГРОМАДА І ЗАКОН» у реалізації Закону України «Про міс цеві вибори», призначені на 25.10.2015 р.

20.09.2015 року ЦВК оприлюднила Перелік політичних партій, якими прийняте рішення про участь міс цевих організацій у чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, перших виборах депутатів рад об'єднанних территориальних громад та відповідних сільських селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року за формою, затвердженною постано вою ЦВК від 20.09.2015 року № 352, вказавши щодо Політичної партії «ГРОМАДА І ЗА КОН» про всі виявлені в поданих нею документах недоліки.

Згідно постанови ЦВК від 23.09.2015 року № 362 «Про Роз'яснення щодо застосування деяких положень Закону України «Про місцеві вибори» під час реєстрації кандидатів у депу тати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатів у депутати обласних, район них, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови та старости села, селища, висунутих місцевими організаціями по літичних партій на чергових, позачергових та перших місцевих виборах», роз'яснено що однією з підстав для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутих місцевою організацією партії на чергових, позачерго вих та перших місцевих виборах, передбаченою пунктом 1 частини першої статті 46 Закону, є порушення порядку висування кандидатів у вигляді недотримання відповідною партією вимог, установлених частиною першою статті 36 Закону, а саме, якщо:

- така партія не подала в установлений Законом строк до Центральної виборчої комісії разом із копією рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних виборах копій свідоцтва про реєстрацію партії та її статуту, засвідчених центра льним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації (легаліза ції) об'єднань громадян, після оголошення про початок виборчого процесу;

- така партія подала у встановлений Законом строк копію рішення вищого керівного ор гану партії про участь її місцевих організацій у відповідних виборах, не засвідчену печаткою партії;

- у рішенні партії про участь її місцевих організацій у відповідних виборах, копія якого відповідно до вимог Закону подається партією до Центральної виборчої комісії, відсутні відо мості щодо:

1) найменування центрального керівного органу партії, який погоджуватиме рішення збо рів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії відповідно до пункту 4 частини пер шої статті 3 8 та пункту 4 частини першої статті 40 Закону;

2) прізвища, власного імені (усіх власних імен) та по батькові (за наявності) керівників партії, уповноважених посвідчувати своїм підписом копії рішень зборів (конференції) місце вої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського го лови від місцевої організації партії відповідно до пункту 4 частини першої статті 38 та пункту 4 частини першої статті 40 Закону.

Тобто, виключний перелік підстав для відмови в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости визначено частиною першою статті 46 Закону України «Про місцеві вибори».

Згідно пункту 1 частини першої цієї статті Закону, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним.

Отже, Законом встановлено, що підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати і кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости є, зокрема, порушення встановленого цим Законом порядку його висування.

Диспозиція зазначеної норми є відкритою і не вказує на те, які саме порушення (окрім перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним) порядку висування кандидата є підставою для відмови в його реєстрації.

Системний аналіз зазначеної норми свідчить на користь висновку, що підставою для відмови у реєстрації кандидата є будь-які порушення встановленого Законом України «Про місцеві вибори» порядку його висування.

Стаття 36 цього Закону структурно є складовою частиною Розділу VI, яким визначається порядок висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.

Частина перша вказаної правової норми встановлює певні правила висування кандидатів місцевою організацією партії, невід'ємною частиною якого є попереднє подання партією до Комісії у встановлений строк копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії разом з копіями свідоцтва про реєстрацію партії та її статуту, засвідченими безоплатно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації (легалізації) об'єднань громадян. При цьому, відповідне рішення керівного органу партії має містити найменування центрального керівного органу партії, який погоджуватиме рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії, а також прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) керівників партії, уповноважених посвідчувати своїм підписом копії рішень зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії відповідно до пункту 4 частини першої статті 38 та пункту 4 частини першої статті 40 цього Закону.

Крім зазначеного, колегія суддів враховує, що постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 27.09.2015 року у справі № 875/35/15 відмовлено в задоволені позовної заяви Політична партія «ГРОМАДА І ЗАКОН» до Центральної виборчої комісії про:- визнання незаконною постанови Центральної виборчої комісії від 20.09.2015 року № 352 «Про Перелік політичних партій, якими прийнято рішення про участь їхніх місцевих організацій у чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, перших виборах депутатів рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року» в частині № 50 цього Переліку щодо висловлення зауважень до поданих Політичною партією документів; - визнання незаконним пункту 5 Додатку до постанови Центральної виборчої комісії № 362 від 23 вересня 2015 року «Про Роз'яснення щодо застосування деяких положень Закону України «Про місцеві вибори» під час реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатів у депутати обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови та старости села, селища, висунутих місцевими організаціями політичних партій на чергових, позачергових та перших місцевих виборах» .

Враховуючи наведене, колегія суддів дійшла висновку, що постанова від 01.10.2015 року № 50 «Про відмову в реєстрації виборчого списку кандидатів у депутати до Краматорської міської ради по багатомандатному виборчому округу Краматорської міської організації політичної партії «Громада і Закон» на чергових виборах депутатів місцевих рад, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року прийнята на підставі та в межах повноважень, передбачених чинним законодавством, не суперечить положенням статті 46 Закону України «Про місцеві вибори», тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи, при поданні позовної заяви позивачем не було надано доказів сплати судового збору.

Статтею 4 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Частиною 3 статті 6 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Ставки судового збору встановлюються у таких розмірах за подання юридичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру встановлюється ставка судового збору - 1 розмір мінімальної заробітної плати.

Водночас, мінімальна заробітна плата станом на 1 січня 2015 року визначена у розмірі 1218 грн.

Як вбачається із матеріалів справи позивач Краматорська міська організація політичної партії «Громада і Закон» не є юридичною особою, а є структурним утворенням політичної партії «Громада і Закон», яка є юридичною особою, код ЄДРПОУ 37054025.

Таким чином, зважаючи на те, що у матеріалах справи відсутній документ, що підтверджує сплату позивачем судового збору, про існування випадків, коли його не належить сплачувати, останнім доказів не надано, а тому суд приходить до висновку про необхідність стягнення з Політичної партії «Громада і Закон» за кожну не задоволену немайнову вимогу судового збору у розмірі 1218 грн., а всього : 2436 грн. = (1218 х 2 немайнові позовні вимоги) на користь Державного бюджету України, як того вимагає ч.2 ст. 4 Закон України «Про судовий збір».

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України «Про місцеві вибори», Закону України «Про судовий збір», ст. 2, ст. 7- 15, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 122-154, ст. 158-163, ст. 167, ст. 172, ст. 177, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Краматорської міської організації політичної партії «Громада і Закон» до Краматорської міської виборчої комісії Донецької області про визнання протиправною та скасування постанови від 01.10.2015 року № 50 «Про відмову в реєстрації виборчого списку кандидатів у депутати до Краматорської міської ради по багатомандатному виборчому округу Краматорської міської організації політичної партії «Громада і Закон» на чергових виборах депутатів місцевих рад, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, зобов'язання зареєструвати кандидатів у депутати Краматорської міської ради від Краматорської міської організації політичної партії «Громада і Закон» на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, які відбудуться 25 жовтня 2015 року - відмовити повністю.

Стягнути з Політичної партії «Громада і Закон» (код ЄДРПОУ 37054025, юридична адреса: м. Київ, вул. Володимирська, 42, кімн. 17) на користь Державного бюджету України (отримувач: Слов'янське УК/м.Слов'янськ/22030001, р/р 31214206784075 в ГУДКУ у Донецькій області, МФО банку 834016, код ЄДРПОУ №37803368) судовий збір в сумі 2436 грн.

Постанова суду може бути оскаржена у апеляційному порядку у дводенний строк з дня її проголошення до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанова виготовлена у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 04.10.2015 року.

Головуючий суддя Давиденко Т.В.

Судді Аканов О.О. Кошкош О.О.

Дата ухвалення рішення04.10.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51888629
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4635/15-а

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 04.10.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 03.10.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні