Постанова
від 23.09.2015 по справі 808/5680/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2015 року 14 год. 50 хв. Справа № 808/5680/15 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Каракуші С.М.

за участю секретаря Рибакової М.В..

представника позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу

за позовом: Управління Пенсійного фонду України в Веселівському районі Запорізької області

до: Товариства з обмеженою відповідальністю «Корал»

про: стягнення витрат на виплату та доставку пільгових пенсій

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Веселівському районі Запорізької області (далі - позивач або УПФУ в Веселівському районі Запорізької області) звернулось з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Корал» (далі - відповідача або ТОВ «Корал») про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 2181 грн. 30 коп.

Представник позивача в судовому засіданні вимоги адміністративного позову підтримала у повному обсязі та надала пояснення аналогічні викладеним у позові.

Представник відповідача, який про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, в судове засідання не прибув, про причини неприбуття представника відповідач не повідомив, у зв'язку з чим, відповідно до приписів частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу розглянуто без участі представника відповідача.

Представником відповідача подані заперечення проти позову, у яких останній посилаючись на те, що посада тракториста-машиніста у сфері сільськогосподарського виробництва відсутня у списку №2, ТОВ «Корал» не проводило будь-яких атестацій робочих місць, вказує на відсутність у позивача підстав для призначення робітникам пенсії на пільгових умовах за списком №2 та відповідно вимагати відшкодовування на виплату та доставку ним пенсій.

Вислухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ «Корал» є платником збору на обов'язкове пенсійне страхування відповідно до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 № 400, а також платником страхових внесків відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV.

Статтею 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» визначено, що платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Згідно з наданого позивачем розрахунку щодо відшкодування пільгових пенсій, сума заборгованості зі сплати фактичних витрат на виплату і доставку пенсій за період червень-липень 2015 року, призначених на пільгових умовах громадянам ОСОБА_2, ОСОБА_3 - становить 2181 грн. 30 коп.

Відповідно до вимог статей 1, 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та пункту 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», усі підприємства, незалежно від форми власності та господарювання, галузевої належності та виду діяльності повинні відшкодовувати витрати пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Матеріалами справи встановлено, що громадянину ОСОБА_2 на підставі протоколу від 04.02.2015 № 119194 з 16.11.2014 призначена і виплачується пенсія на пільгових умовах з 16.11.2014. ОСОБА_2 працював на ТОВ «Корал» на роботах, які згідно законодавства дають йому право на пенсію на пільгових умовах 8 років 0,67 місяців, що підтверджується довідкою, що уточнює особливий характер роботи або умови праці, необхідні для призначення пільгової пенсії. Частка сплати відповідача у відшкодуванні витрат на виплату і доставку пенсії зазначеному пенсіонеру становить 40,27%. Тобто загальна сума до відшкодування за червень-липень 2015 року становить 983 грн. 70 коп.

Громадянину ОСОБА_3 згідно розпорядження № 119277 від 24.02.2015 з 17.12.2014 призначена і виплачується пенсія на пільгових умовах. ОСОБА_3 працював на ТОВ «Корал» на роботах, які згідно законодавства дають йому право на пенсію на пільгових умовах 10 років 4,07 місяців, що підтверджується довідкою, що уточнює особливий характер роботи або умови праці, необхідні для призначення пільгової пенсії від 2014 року. Частка сплати відповідача у відшкодуванні витрат на виплату і доставку пенсії зазначеному пенсіонеру становить 51,69%. Тобто загальна сума до відшкодування за червень-липень 2015 року становить 1197 грн. 60 коп.

Відповідно до пункту 1 статті 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» об'єктом оподаткування є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Статтею 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» визначені категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах. До 17.02.2000 вказана стаття, крім визначення категорій працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах, регулювала порядок внесення підприємствами та організаціями плати до Пенсійного фонду, що покривала витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Законом України «Про внесення змін до деяких законів України» від 17.02.2000 норму що регулювала дане питання у статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» виключено та врегульовано порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій шляхом введення окремого виду збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у Закон України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», яким передбачено, що платники збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, передбачені пунктом 1 цього Закону, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у 100% розмірі від об'єкта оподаткування, яким є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Цей порядок компенсації витрат Пенсійного фонду України не змінився в зв'язку з набранням чинності Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV з 01.01.2004.

Пунктом «в» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» передбачено, що на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи:

в) трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - чоловіки після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 30 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі.

За відсутності стажу роботи, встановленого абзацом першим цього пункту, у період до 1 квітня 2024 року пенсія за віком на пільгових умовах призначається за наявності стажу роботи:

з 1 квітня 2015 року по 31 березня 2016 року - не менше 25 років 6 місяців;

з 1 квітня 2016 року по 31 березня 2017 року - не менше 26 років;

з 1 квітня 2017 року по 31 березня 2018 року - не менше 26 років 6 місяців;

з 1 квітня 2018 року по 31 березня 2019 року - не менше 27 років;

з 1 квітня 2019 року по 31 березня 2020 року - не менше 27 років 6 місяців;

з 1 квітня 2020 року по 31 березня 2021 року - не менше 28 років;

з 1 квітня 2021 року по 31 березня 2022 року - не менше 28 років 6 місяців;

з 1 квітня 2022 року по 31 березня 2023 року - не менше 29 років;

з 1 квітня 2023 року по 31 березня 2024 року - не менше 29 років 6 місяців;

Розмір сум і порядок відшкодування вказаних витрат Пенсійному фонду України врегульований розділом 6 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України» від 19.12.2003 № 21-1.

Відповідно до пункту 6.4 Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Пункт 6.5 визначає, що розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії. Тобто, на органи Пенсійного фонду України покладено обов'язок визначати розмір відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Пунктом 6.8 зазначено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та інше), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин.

Пунктом 6.9 встановлено, що у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї Інструкції для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.

Розмір виплачених пенсій підтверджується довідками УПФУ в Веселівському районі Запорізької області про розмір виплачених пенсій, розрахунками фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій (Додаток № 6 до Інструкції), карткою особового рахунку по відповідачу.

Посилання відповідача на те, що УПФУ в Веселівському районі Запорізької області не мало підстав призначати пенсію ОСОБА_2 та ОСОБА_4 за списком № 2 у зв'язку з тим, що посада тракториста-машиніста у сфері сільськогосподарського виробництва відсутня у списку №2 та ТОВ «Корал» не проводив атестацію робочого місця, суд вважає необґрунтованими, оскільки матеріали справи не містять доказів оскарження чи скасування протоколів (розпоряджень) про призначення пенсій за віком на пільгових умовах вказаним робітникам.

Крім того, згідно положень статей 1, 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» та статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», суб'єкти підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи повинні відшкодовувати органам Пенсійного фонду витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 цього Закону. Об'єктом оподаткування є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», тобто всі пільгові пенсії, визначені вказаними пунктами.

Згідно із статтею 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», на обов'язкове державне пенсійне страхування зокрема встановлюються ставки збору в таких розмірах: 100% від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом 4 пункту 1 статті 2 цього Закону.

У зв'язку з викладеним, суд приходить до висновку, що відповідачем в порушення вимог Законів України «Про пенсійне забезпечення», «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», не відшкодовано в повному обсязі суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, нарахованої і виплаченої органами Пенсійного фонду за червень-липень 2015 року зазначеним пенсіонерам, а отже позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Відповідно до приписів частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 158, 161-163, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Корал» (код ЄДРПОУ 23878248) на користь Управління Пенсійного фонду України в Веселівському районі Запорізької області (код ЄДРПОУ 20508605, р/р 25602301001090 в Запорізькому обласному управлінні АТ «Державний ощадний банк України», МФО 313957) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах згідно пункту «в» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», за період червень-липень 2015 року у розмірі 2181 (дві тисячі сто вісімдесят одна) грн. 30 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя С.М. Каракуша

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51888741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/5680/15

Ухвала від 05.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Постанова від 23.09.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Ухвала від 28.08.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Постанова від 23.09.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні