Копія
Справа № 822/5841/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇН
03 жовтня 2015 року 18:00м. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів - Ковальчук О.К. (головуючий), суддів - Ніколайчука М.Є. , Данилюк У.Т. , розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" третя особа на стороні позивача ОСОБА_1 до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області про скасування постанови та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ :
Кам'янець-Подільська міська партійна організація Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області, в якому просить скасувати постанову Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області №52 від 30.09.2015 року про відмову у реєстрації ОСОБА_1, включеного до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, та зобов'язати Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області.
Вважає незаконною постанову Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області № 52 від 30.09.2015 року про відмову в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області в багатомандатному виборчому окрузі, оскільки позивачем для реєстрації подані всі документи, передбачені ст.38 Закону України "Про місцеві вибори".
Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав до суду клопотання, в якому просить розглянути справу за його відсутності, позовні вимоги задоволити в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання також не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, подав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності. У заяві зазначив, що проти позову заперечує, в задоволені позовних вимог просить відмовити.
Третя особа на стороні позивача в судове засідання не з'явилась, про розгляд справи повідомлена належним чином.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Згідно ч. 1 ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З урахуванням приписів ч.1 ст.41 та ч.4 ст.128 КАС України, у зв"язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, розгляд справи здійснювався за відсутності сторін без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити частково з урахуванням наведеного нижче.
Суд встановив, що постановою від 30 вересня 2015 року № 52 "Про відмову в реєстрації кандидата в депутати" Кам'янець-Подільська міська виборча комісія Хмельницької області (відповідач), розглянувши заяву та інші подані позивачем документи відмовила у реєстрації ОСОБА_1, включеного до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина", кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області на підставі п.2 ч.1 ст.46 Закону України "Про місцеві вибори" оскільки в автобіографії ОСОБА_1 відсутні відомості про дату складання автобіографії, наявність або відсутність представницького мандату та громадську роботу. Згідно висновку комісії поданий документ не є автобіографією в розумінні Закону.
Зазначену постанову позивач оскаржив до суду.
Досліджуючи правомірність спірної постанови суд враховує наведене нижче.
Основні засади, організації і порядок проведення виборів депутатів обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост регулює Закон України «Про місцеві вибори» від 14 липня 2015 року N 595-VIII (далі - Закон N 595-VIII).
В силу ч.2 ст. 9 Закону N 595-VII депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України.
Право висування кандидатів належить громадянам України, які мають право голосу. Це право реалізується громадянами України відповідно через обласні, районні, міські, районні у містах організації політичних партій або шляхом самовисування відповідно до цього Закону (ч.1 ст.10 Закону N 595-VII).
За змістом ч.5 ст.25 Закону N 595-VII повноваження щодо реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів міської ради, включених до виборчого списку кандидатів, у депутати місцевої організації партії, належать міським територіальним виборчим комісіям.
Умови реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі визначає ст.38 Закону N 595-VII.
Частиною 1 ст.38 Закону N 595-VII передбачено, що відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня;
2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу;
3) копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії;
4) рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, яке повинне бути підписане керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується підписом керівника та печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
5) виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, підписаного керівником місцевої організації партії, засвідченого печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;
6) заяв осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу (крім першого кандидата у такому списку, який згоди бути кандидатом у депутати по територіальному виборчому округу не надає) та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;
7) автобіографій осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, що обов'язково повинні містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;
8) декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації партії, відповідно до статті 45 цього Закону;
9) по чотири фотографії осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, розміром 4 х 6 сантиметрів;
10) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 44 цього Закону. До зазначених у цій частині документів додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати відповідної місцевої організації партії.
В силу ч.1 ст. 41 Закону N 595-VII в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією.
Підстави для відмови в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости визначені ст.46 Закону N 595-VII.
За змістом п. 2 ч.1 ст. 46 Закону N 595-VII, який слугував підставою для прийняття спірної постанови №52 від 30.09.2015 року, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом.
Суд встановив, що до заяви про реєстрацію ОСОБА_1, включеного до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина", кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, позивач подав всі, документи, перелік яких визначений ст.38 Закону N 595-VII. Вказане підтверджується довідкою Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області № 72 від 28.09.2015 року.
Відтак, у відповідача не було підстав для відмови позивачу у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради на підставі п. 2 ч.1 ст. 46 Закону N 595-VII.
Не зазначення ним у поданій автобіографії відомостей про дату складання автобіографії, наявність або відсутність представницького мандату та громадську роботу не може слугувати підставою для відмови у реєстрації кандидатом у депутати, оскільки не свідчить про її недійсність.
Зазначене узгоджується з правовою позицією Європейського суду з прав людини, викладеній у рішенні "Краснов та Скуратов проти Росії" від 19.07.2007 року, де визначається поняття " надмірного формалізму" коли в документі відсутня якась назва або реквізит і це вважається органом влади не помилкою (неточністю), а відсутністю самого документу. Таким чином, Європейський суд з прав людини вважає хибною таку практику у зв'язку з відсутністю розумного співвідношення пропорційності між застосованим заходом і законною мірою.
Отже, відсутність в автобіографії певних відомостей, передбачених Законом N 595-VII, на думку суду, не має наслідком позбавлення особи можливості брати участь у виборах.
Частиною 2 ст. 41 Закону N 595-VII передбачено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.
У відповідності до вказаної норми, встановивши, що подана автобіографія ОСОБА_1 містить не всі відомості, відповідач зобов"язаний був надати позивачу можливість виправити зазначені недоліки, а не приймати рішення про відмову у реєстрації.
Отже, суд вважає, що у відповідача були відсутні підстави для відмови в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради.
Таким чином, спірна постанова є протиправною та підлягає скасуванню, а позовні вимоги в цій частині такими, що підлягають до задоволення.
Щодо позовних вимог про зобов'язання відповідача зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.5 ст.25 Закону N 595-VII повноваження щодо реєстрації кандидатів у депутати відповідно міської, районної у місті ради, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій політичних партій, належать міській виборчій комісії. Такі повноваження є дискреційними та пов'язуються з вчиненням міською виборчою комісією сукупності дій, які знаходяться поза межами перевірки судом у цій справі, а тому суд не може зобов'язати його вчинити вищевказані дії.
Тому, прийняття рішення про реєстрацію третьої особи кандидатом у депутати відноситься до виключної компетенції відповідача як колегіального органу.
Суд також враховує, що внаслідок вищезазначеного порушення подана заява з відповідними документами не була відповідачем розглянута згідно чинного законодавства. Відтак, з метою захисту порушеного права позивача необхідно зобов'язати Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області повторно розглянути подану заяву з доданими документами про реєстрацію ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, включеного до виборчого списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" .
Таким чином, позовні вимоги підлягають до задоволення частково.
Враховуючи викладене, керуючись Законом України "Про місцеві вибори", ст.ст. 162-168 172 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ :
адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати постанову Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області від 30.09.2015 року № 52 "Про відмову в реєстрації кандидата в депутати".
Зобов'язати Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області повторно розглянути документи, подані для реєстрації кандидата в депутати ОСОБА_1, включеного до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради .
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку ч. 3 статті 177КАС України .
Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/О.К. Ковальчук М.Є. Ніколайчук У.Т. Данилюк "Згідно з оригіналом" Суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2015 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51889043 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні