Постанова
від 03.10.2015 по справі 822/5835/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/5835/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2015 року 16:10м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів - Шевчук О.П. (головуючий), суддів - Салюка П.І. , Петричковича А.І. , розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи" до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області про визнання протиправною, скасування постанови та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ :

Кам'янець-Подільська міська організація Політичної партії "За конкретні справи" 02 жовтня 2015 року о 14 год. 56 хв. звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом про визнання протиправною, скасування постанови №23 від 30 вересня 2015 року та зобов'язання вчинити дії, в якому просить: визнати протиправною та скасувати постанову Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області №23 від 30 вересня 2015 року про відмову у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області в багатомандатному виборчому окрузі, що включена до списку Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи" на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року; зобов'язати Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області в багатомандатному виборчому окрузі, що включений до виборчого списку Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи" на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що постановою Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області №23 від 30 вересня 2015 року "Про відмову у реєстрації кандидата у депутати" (далі - постанова №23 від 30 вересня 2015 року), відмовлено у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області в багатомандатному виборчому окрузі, що включена до списку Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи" на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року на підставі відсутності відомостей, що повинні бути обов'язково зазначені в автобіографії кандидата у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, а саме: наявності або відсутності представницького мандату та відомостей про громадську роботу, що є порушенням п.7 ч.1 ст.38 Закону України "Про місцеві вибори" №595-VIII від 14 липня 2015 року (далі - Закон №595-VIII), в зв'язку з чим відповідач дійшов висновку, що поданий позивачем документ не є автобіографією ОСОБА_1 в розумінні Закону України "Про місцеві вибори".

Також позивач вказує, що за ч.12 ст.41 Закону №595-VIII, помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати, в зв'язку з чим оскаржувана постанова №23 від 30 вересня 2015 року є протиправною та підлягає скасуванню.

Представник позивача, яка була належним чином повідомлена про дату, час та місце судового розгляду, в судове засідання не з'явилась, суду подала заяву про розгляд справи без її участі, в якій вказала, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить позов задовольнити з підстав, вказаних в позовній заяві.

Представник відповідача, який був належним чином повідомлений про розгляд справи, в судове засідання не з'явився, суду подав заяву про розгляд справи без його участі, в якій вказав, що позовні вимоги не визнає.

На підставі ч.4 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), справа розглянута в порядку письмового провадження.

Вивчивши доводи адміністративного позову, дослідивши докази, які наявні у матеріалах справи в їх взаємному зв'язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.

З норм ч.1 ст.94 Закону №595-VIII випливає, що суб'єкт виборчого процесу, в тому числі місцева організація політичної партії, кандидати від якої зареєстровані на відповідних місцевих виборах, може звернутися до суду в порядку, встановленому КАС України.

Згідно з ч.13 ст.94 Закону №595-VIII, позовні заяви, що стосуються призначення, підготовки і проведення місцевих виборів, розглядаються судом у порядку, встановленому КАС України.

Згідно з ч.1 ст.99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Відповідно до ч.4 ст.172 КАС України рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських (в тому числі міст Києва та Севастополя), районних у містах виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів; територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення виборів Президента України, народних депутатів України; обласних комісій з референдуму і комісії Автономної Республіки Крим з всеукраїнського референдуму, а також членів зазначених комісій оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії.

Кам'янець-Подільська міська виборча комісія Хмельницької області, рішення якої оскаржується позивачем, територіально знаходиться в Хмельницькій області, на яку поширюється юрисдикція Хмельницького окружного адміністративного суду.

Згідно з ч.6 тієї ж статті, позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п'ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Оскільки, постанова №23 винесена 30 вересня 2015 року, позивачем подано вказаний адміністративний позов із дотримання строків, що встановлені КАС України.

Частиною 1 ст.20 Закону №595-VIII передбачено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Згідно п.1.9. Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, затверджено постановою Центральної виборчої комісії України №228 від 05 вересня 2015 року, Виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, Закону України "Про місцеві вибори", інших законів України.

Згідно з ч.1 ст.41 Закону №595-VIII, кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону №595-VIII, відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня;

2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу;

3) копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії;

4) рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, яке повинне бути підписане керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується підписом керівника та печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

5) виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, підписаного керівником місцевої організації партії, засвідченого печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

6) заяв осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу (крім першого кандидата у такому списку, який згоди бути кандидатом у депутати по територіальному виборчому округу не надає) та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;

7) автобіографій осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, що обов'язково повинні містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

8) декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації партії, відповідно до статті 45 цього Закону;

9) по чотири фотографії осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, розміром 4 х 6 сантиметрів;

10) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 44 цього Закону.

До зазначених у цій частині документів додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати відповідної місцевої організації партії.

Суд встановив, що на виконання вимог вищезазначеної норми, 28 вересня 2015 року, уповноваженим представником позивача відповідачу подано передбачені ч.1 ст.38 Закону №595-VIII документи на реєстрацію кандидатів у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області від Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи", що підтверджується наявною в матеріалах справи копією виданої відповідачем довідки №65 від 28 вересня 2015 року, із зазначенням дати (28 вересня 2015 року), часу (о 10 год. 01 хв.) прийняття документів та переліку прийнятих документів, як того і вимагає ч.5 ст. 41 Закону №595-VIII.

Вказана довідка серед переліку отриманих документів містить запис і про отримані автобіографії кандидатів у депутати у кількості 37 штук, які були висунуті згідно виборчого списку позивача, серед яких і автобіографія ОСОБА_1.

Даний факт не заперечується і самим відповідачем, що відображено у тексті оскаржуваної постанови №23 від 30 вересня 2015 року.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.46 Закону №595-VIII, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, зокрема, в разі відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом.

Відсутність в документі певного складового елементу, передбаченого Законом №595-VIII, не слід вважати відсутністю самого документа для цілей цього Закону, що може мати наслідком позбавлення особи можливості приймати участь у виборах, адже така позиція суб'єкта владних повноважень не відповідає як буквальному змісту Закону №595-VIII, так і розумному співвідношенню пропорційності між застосованим заходом і метою, на яку такий захід спрямований.

Інший підхід до розгляду документів, поданих для реєстрації кандидатом у депутати міської ради, був би виявом надмірного формалізму, на недопустимості якого неодноразово наголошував Європейський суд з прав людини під час розгляду справ, пов'язаних із виборчим процесом, щодо інших країни, зокрема, в рішенні "Краснов та Скуратов проти Росії" від 19 липня 2007 року.

Отже, згідно вказаної вище норми п.2 ч.1 ст.46 Закону №595-VIII, правовою підставою для відмови в реєстрації кандидата у депутати може бути лише відсутність (неподання) автобіографії, а не оформлення такого документу із деякими порушеннями п.7 ч.1 ст.38 Закону №595-VIII, які підлягають виправленню відповідно до ч.12 ст.41 Закону №595-VIII.

Тому, суд вважає, що в даному випадку відсутність вказівки на наявність чи відсутність представницького мандата та відомостей про громадську роботу в поданій автобіографії необхідно розцінювати як виявлену неточність.

Таким чином, висновки відповідача про відсутність автобіографії ОСОБА_1 серед поданих 28 вересня 2015 року позивачем документів на реєстрацію кандидатів у депутати до Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області через недоліки у її оформленні, що і стало підставою для відмови у її реєстрації, не відповідають дійсності та спростовуються доказами, долученими до позовної заяви.

Такі висновки суду підтверджуються позицією Вищого адміністративного суду України висловленою в постановах: по справі №875/268/14 від 09.10.2014 року; по справі №875/205/14 від 06.10.2014 року; по справі №875/186/14 від 07.10.2014 року.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що у відповідача відсутні підстави для відмови в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати до Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, в зв'язку з чим, оскаржувана постанова відповідача №23 від 30 вересня 2015 року є протиправною, а тому її необхідно скасувати.

Оцінюючи позовну вимогу про зобов'язання Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області в багатомандатному виборчому окрузі, що включений до виборчого списку Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи" на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, суд вважає, що задоволення такої вимоги призведе до протиправного втручання суду в дискреційні повноваження Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області, передбачені статтею 41 Закону №595-VIII.

Однак, оскільки внаслідок вищезазначеного порушення подана позивачем заява з відповідними документами не була розглянута згідно чинного виборчого законодавства України, суд вважає, що з метою захисту порушеного права позивача необхідно зобов'язати Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області повторно розглянути подану Кам'янець-Подільською міською організацією політичної партії "За конкретні справи" заяву з доданими документами про реєстрацію ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області в багатомандатному виборчому окрузі, що включений до виборчого списку Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи" на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року.

Таким чином, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Згідно з ч.9 ст.172 КАС України, у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.ч.1, 3 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Відповідно до ст.4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору складає 1 розмір мінімальної заробітної плати. Згідно з ч.3 ст.6 вказаного Закону, у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Оплата судового збору за подання адміністративного позову до Хмельницького окружного адміністративного суду здійснюється на рахунок отримувача 31217206784002, отримувач: УК у м.Хмельницькому/м.Хмельницький/22030001, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38045529, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, код банку отримувача 815013, призначення платежу: *; 101; код за ЄДРПОУ платника юридичної особи, або реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи; судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи (організації) позивача), Хмельницький окружний адміністративний суд.

При поданні позовної заяви з двома позовними вимогами немайнового характеру позивачем не було сплачено судовий збір.

Таким чином, в зв'язку з частковим задоволенням позовних вимог з позивача та відповідача на користь Державного бюджету України необхідно стягнути по 1218,00 грн.

Керуючись ст.11, 71, 86, 94, 158-163, 172, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи" задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області №23 від 30 вересня 2015 року "Про відмову в реєстрації кандидата в депутати".

Зобов'язати Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області повторно розглянути подану Кам'янець-Подільською міською організацією політичної партії "За конкретні справи" заяву з доданими документами про реєстрацію ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області в багатомандатному виборчому окрузі, що включений до виборчого списку Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи" на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року.

В задоволенні інших позовних відмовити.

Присудити з Кам'янець-Подільської міської організації політичної партії "За конкретні справи" (ідентифікаційний код 39946028) на користь Державного бюджету України, судовий збір в розмірі 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн., зарахувавши за платіжними реквізитами для сплати судового збору Хмельницького окружного адміністративного суду.

Присудити з Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області (ідентифікаційний код 37180722) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн., зарахувавши за платіжними реквізитами для сплати судового збору Хмельницького окружного адміністративного суду.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/О.П. Шевчук П.І. Салюк А.І. Петричкович "Згідно з оригіналом" Суддя О.П. Шевчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51889072
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/5835/15

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Постанова від 03.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 02.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні