Ухвала
від 07.10.2015 по справі 822/5835/15
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 822/5835/15

Головуючий у 1-й інстанції: Шевчук О.П.

Суддя-доповідач: Кузьмишин В.М.

07 жовтня 2015 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Кузьмишина В.М.

суддів: Боровицького О. А. Сушка О.О. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2015 року у справі за адміністративним позовом Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи", третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_2 до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області про визнання протиправною, скасування постанови та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

Кам'янець-Подільська міська організація Політичної партії "За конкретні справи" 02 жовтня 2015 року звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області про визнання протиправною, скасування постанови №23 від 30 вересня 2015 року та зобов'язання вчинити дії.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2015 року даний позов задоволено частково.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позову.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений завчасно та належним чином.

Представник позивача та третя особа подали заяви про розгляд справи за їх відсутності у порядку письмового провадження.

В судове засідання до суду апеляційної інстанції сторони не прибули, хоча про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, що у відповідності до вимог частини 8 статті 177 КАС України, не перешкоджає апеляційному розгляду.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними у матеріалах справи письмовими доказами, надавши їм оцінку, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що 28 вересня 2015 року, уповноваженим представником позивача відповідачу подано передбачені ч.1 ст.38 Закону України "Про місцеві вибори"№595-VIII документи на реєстрацію кандидатів у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області від Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи", що підтверджується наявною в матеріалах справи копією виданої відповідачем довідки №65 від 28 вересня 2015 року, із зазначенням дати (28 вересня 2015 року), часу (о 10 год. 01 хв.) прийняття документів та переліку прийнятих документів.

Вказана довідка серед переліку отриманих документів містить запис і про отримані автобіографії кандидатів у депутати у кількості 37 штук, які були висунуті згідно виборчого списку позивача, серед яких і автобіографія ОСОБА_2.

Постановою Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області №23 від 30 вересня 2015 року "Про відмову у реєстрації кандидата у депутати" (далі - постанова №23 від 30 вересня 2015 року), відмовлено у реєстрації ОСОБА_2 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області в багатомандатному виборчому окрузі, що включена до списку Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи" на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року на підставі відсутності відомостей, що повинні бути обов'язково зазначені в автобіографії кандидата у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, а саме: наявності або відсутності представницького мандату та відомостей про громадську роботу, що є порушенням п.7 ч.1 ст.38 Закону України "Про місцеві вибори" №595-VIII від 14 липня 2015 року (далі - Закон №595-VIII), в зв'язку з чим відповідач дійшов висновку, що поданий позивачем документ не є автобіографією ОСОБА_2 в розумінні Закону України "Про місцеві вибори".

Не погоджуючись із даною постановою позивач оскаржив її до суду.

Задовольняючи позов частково суд першої інстанції виходив із того, що у відповідача відсутні підстави для відмови в реєстрації ОСОБА_2 кандидатом у депутати до Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, в зв'язку з чим, оскаржувана постанова відповідача №23 від 30 вересня 2015 року є протиправною, а тому підлягає скасуванню.

Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Частиною 1 ст.20 Закону №595-VIII передбачено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Згідно п.1.9. Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, затверджено постановою Центральної виборчої комісії України №228 від 05 вересня 2015 року, Виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, Закону України "Про місцеві вибори", інших законів України.

За змістом ч.1 ст.41 Закону №595-VIII, кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону №595-VIII, відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня;

2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу;

3) копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії;

4) рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, яке повинне бути підписане керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується підписом керівника та печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

5) виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, підписаного керівником місцевої організації партії, засвідченого печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

6) заяв осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу (крім першого кандидата у такому списку, який згоди бути кандидатом у депутати по територіальному виборчому округу не надає) та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;

7) автобіографій осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, що обов'язково повинні містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

8) декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації партії, відповідно до статті 45 цього Закону;

9) по чотири фотографії осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, розміром 4 х 6 сантиметрів;

10) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 44 цього Закону.

До зазначених у цій частині документів додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати відповідної місцевої організації партії.

Судом першої інстанції правильно встановлено, що на виконання вимог вищезазначеної норми, 28 вересня 2015 року, уповноваженим представником позивача відповідачу подано передбачені ч.1 ст.38 Закону №595-VIII документи на реєстрацію кандидатів у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області від Кам'янець-Подільської міської організації Політичної партії "За конкретні справи", що підтверджується наявною в матеріалах справи копією виданої відповідачем довідки №65 від 28 вересня 2015 року, із зазначенням дати (28 вересня 2015 року), часу (о 10 год. 01 хв.) прийняття документів та переліку прийнятих документів.

Вказана довідка серед переліку отриманих документів містить запис і про отримані автобіографії кандидатів у депутати у кількості 37 штук, які були висунуті згідно виборчого списку позивача, серед яких і автобіографія ОСОБА_2.

Даний факт не заперечується і самим відповідачем, що відображено у тексті оскаржуваної постанови №23 від 30 вересня 2015 року.

За змістом п.2 ч.1 ст.46 Закону №595-VIII, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, зокрема, в разі відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом.

Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що відсутність в документі певного складового елементу, передбаченого Законом №595-VIII, не слід вважати відсутністю самого документа для цілей цього Закону, що може мати наслідком позбавлення особи можливості приймати участь у виборах, адже така позиція суб'єкта владних повноважень не відповідає як буквальному змісту Закону №595-VIII, так і розумному співвідношенню пропорційності між застосованим заходом і метою, на яку такий захід спрямований.

Інший підхід до розгляду документів, поданих для реєстрації кандидатом у депутати міської ради, був би виявом надмірного формалізму, на недопустимості якого неодноразово наголошував Європейський суд з прав людини під час розгляду справ, пов'язаних із виборчим процесом, щодо інших країни, зокрема, в рішенні "Краснов та Скуратов проти Росії" від 19 липня 2007 року.

Згідно вказаної вище норми п.2 ч.1 ст.46 Закону №595-VIII, правовою підставою для відмови в реєстрації кандидата у депутати може бути лише відсутність (неподання) автобіографії, а не оформлення такого документу із деякими порушеннями п.7 ч.1 ст.38 Закону №595-VIII, які підлягають виправленню відповідно до ч.12 ст.41 Закону №595-VIII.

За таких обставин, відсутність вказівки на наявність чи відсутність представницького мандата та відомостей про громадську роботу в поданій автобіографії необхідно розцінювати як виявлену неточність.

Таким чином, доводи апеляційної скарги про відсутність автобіографії ОСОБА_2 серед поданих 28 вересня 2015 року позивачем документів на реєстрацію кандидатів у депутати до Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області не відповідають дійсності та спростовуються дослідженими доказами.

З врахуванням наведеного, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження під час її розгляду, а відтак, відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом також встановлено, що при поданні апеляційної скарги відповідачем не сплачено судовий збір.

Згідно пп.2 п.3 ч.2 ст.4 Закону за подання апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду розмір ставки судового збору складає 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

Відповідно до статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання адміністративного позову немайнового характеру суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем сплачується судовій збір у розмірі 1 розмір мінімальної заробітної плати.

Згідно з частиною 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Враховуючи, що між сторонами виник не майновий спір та позивачем було заявлено дві вимоги апелянту необхідно було сплатити 2679,6 грн.

Згідно з ч.9 ст.172 КАС України, у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.ч.1, 3 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, в зв'язку з відмовою у задоволенні апеляційної скарги відповідача на користь Державного бюджету України необхідно стягнути 2769,6 грн.

При цьому, слід зазначити, що судовий збір за подання апеляційної скарги має справлятись за наступними реквізитами:

ОДЕРЖУВАЧ: УК у м. Вінниці (м. Вінниця), код платежу 22030001;

Код ЄДРПОУ: 38054707;

Банк: ГУ ДКСУ у Вінницькій області;

МФО: 802015.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2015 року - без змін.

Стягнути з Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області (Майдан Відродження, 1, м. Кам'янець-Подільський, Хмельницька область, 32300, код ЄДРПОУ 37180722) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 2679 (дві тисячі шістсот сімдесят дев'ять) грн. 60 коп. за наступними реквізитами: ОДЕРЖУВАЧ: УК у м. Вінниці (м. Вінниця), код платежу 22030001, Код ЄДРПОУ: 38054707, Банк: ГУ ДКСУ у Вінницькій області, МФО: 802015.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий Кузьмишин Віталій Миколайович

Судді Боровицький Олександр Андрійович

Сушко Олег Олександрович

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52119339
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/5835/15

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Постанова від 03.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 02.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні