Ухвала
від 30.09.2015 по справі 916/3581/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, пр. Шевченка, 29


УХВАЛА

підготовчого засідання суду

про порушення провадження у справі про банкрутство

"30" вересня 2015 р.Справа №916/3581/15

За заявою кредиторів: Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області (65104, м. Одеса, проспект Академіка Глушка, 17/2, код ЄДРПОУ 35882123) та Публічного акціонерного товариства „ЕнергомашспецтальВ» (84306, Донецька обл., м. Краматорск, код ЄДРПОУ 00210602 );

до Боржника : ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» ( 65114, м. Одеса, пр-т. Маршала ЖуковаАДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 35882123 );

про визнання боржника банкрутом.

Господарський суд Одеської області у складі:

судді - РОВИНСЬКОГО О.Ю.,

при секретарі судового засідання - Чітаковій В.О.

за участю представників сторін:

ПАТ „ЕнергомашспецтальВ» : ОСОБА_2 за довіреністю №17/31 від 25.06.2014р.;

від ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області: не з'явився, не зважаючи на те, що був повідомлений належним чином;

від Боржника: не з'явився, не зважаючи на те, що був повідомлений належним чином.

СУТЬ СПОРУ: 28.08.2015 р. ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області звернулось до господарського суду Одеської області із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» , в порядку передбаченому ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", оскільки останній неспроможний виконати свої грошові зобов'язання по сплаті заборгованості на загальну суму у розмірі 461 995 грн. 09 коп. протягом трьох місяців після настання встановленого строку їх сплати.

Автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення розпорядника майна на запит суду у порядку, визначеному п. 4.6 Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справі про банкрутство, затвердженого Постановою Пленуму Вищого господарського суду від 16.01.2013 р. № 1, погодженою Міністерством юстиції листом від 15.01.2013 р. № 13.2-20/120, для участі у справі про банкрутство ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» ( 65114, м. Одеса, пр-т. Маршала ЖуковаАДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 35882123 ) визначено кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_3, діючого на підставі свідоцтва Міністерства юстиції України про право на здіснення діяльності арбітражного керуючого ( розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора ) від 08.02.2013 р. за № 86, про що свідчить довідка щодо кандидатури арбітражного керуючого від 01.09.2015 р., оформлена відповідно до п. 4.11 Положення.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 01.09.2015 р. заяву ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про порушення провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» , прийнято до розгляду.

04.09.2015 р. до господарського суду Одеської області надійшла заява ( вх. № 3950/15 ) Публічного акціонерного товариства „ЕнергомашспецтальВ» про порушення провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» в порядку передбаченому ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", оскільки останній неспроможний виконати свої грошові зобов'язання по сплаті заборгованості на загальну суму у розмірі 1 198 654 грн. 09 коп. протягом трьох місяців після настання встановленого строку їх сплати.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 08.09.2015 р. заяву Публічного акціонерного товариства „ЕнергомашспецтальВ» прийнято до розгляду та приєднано до матеріалів справи №916/3581/15.

14.09.2015 р. до господарського суду Одеської області із заявою про надання згоди на призначення розпорядником у справі про банкрутство ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» ( вх. № 3-1518/15 ) звернулась визначений автоматизованою системою арбітражний керуючий ОСОБА_3

Також, з власної ініціативи до господарського суду Одеської області з заявою про участь у справі № 916/3581/15 про банкрутство ПП „АльгіяВ» у якості розпорядника майна звернулась арбітражний керуючий ОСОБА_4, діючий на підставі свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого ( розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора ) від 02.07.2013 р. № 1167.

Представники Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області та боржника у судове засідання, призначене на 30.09.2015р., не з'явились, про причини неявки суд не повідомили, витребувані судом документи не надали.

Як зазначено у третьому абзаці п.3.9.1. Постанови Пленуму ВГСУ № 18 від 26.12.2011р., в разі якщо ухвалу і було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Так, згідно наявних у матеріалах справи поштових повідомлень, з врахуванням вищевказаних роз'яснень, боржник та податковий орган належним чином повідомлені про дату, місце та час проведення підготовчого засідання суду.

Відповідно до п.2 ч.1 ст. 16 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» неявка у підготовче засідання сторін та представника державного органу з питань банкрутства, а також відсутність відзиву боржника не перешкоджають проведенню засідання.

Розглянувши у підготовчому засіданні суду матеріали заяви ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області та Публічного акціонерного товариства „ЕнергомашспецтальВ» про порушення провадження у справі про банкрутство ПП „АльгіяВ» та інші наявні матеріали справи, суд встановив:

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Згідно ч. 2 ст. 10 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» право на звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство мають боржник, кредитор.

Відповідно до ст.1 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» боржник - це суб'єкт підприємницької діяльності (юридична особа або фізична особа - підприємець), неспроможний виконати протягом трьох місяців свої грошові зобов'язання після настання встановленого строку їх виконання, які підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, та постановою про відкриття виконавчого провадження, якщо інше не передбачено цим Законом; кредитор - це юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.

Стаття 1 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» встановлює, що грошовим зобов'язанням є зобов'язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов'язань відносяться також зобов'язання щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов'язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов'язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях. До складу грошових зобов'язань боржника, в тому числі зобов'язань щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов'язання, які виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров'ю громадян, зобов'язання з виплати авторської винагороди, зобов'язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов'язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов'язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про порушення справи про банкрутство, якщо інше не встановлено цим Законом.

Згідно ст.1 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» неплатоспроможністю є неспроможність суб'єкта підприємницької діяльності виконати після настання встановленого строку грошові зобов'язання перед кредиторами не інакше, як через відновлення його платоспроможності.

Враховуючи вимоги ч.1 ст.16 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , суд здійснює перевірку обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, для цього у порядку ч. ч. 2, 3 цієї статті Закону господарський суд розглядає подані документи, заслуховує пояснення сторін, оцінює обґрунтованість заперечень боржника, а також вирішує інші питання, пов'язані з розглядом справи. Враховуючи те, що справа порушується за заявами кредиторів, господарський суд перевіряє обґрунтованість їх вимог, безспірність, вжиття заходів щодо примусового стягнення за цими вимогами в порядку виконавчого провадження.

Відповідно до ч.1 ст.7 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» щодо боржника застосовуються такі судові процедури банкрутства: розпорядження майном боржника; мирова угода; санація (відновлення платоспроможності) боржника; ліквідація банкрута.

Частиною 3 ст.7 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» передбачено, що залежно від категорії боржника, виду його діяльності та наявності у нього майна господарський суд застосовує загальний, спеціальний або спрощений порядок провадження у справі про банкрутство. Загальний порядок передбачає застосування процедури розпорядження майном з подальшим переходом до процедур санації, ліквідації або мирової угоди.

Відповідно до ч.3 ст. 10 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом. Безспірні вимоги кредиторів - грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з яким відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника. До складу цих вимог, у тому числі щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції.

Згідно з частиною першою ст. 1 Закону України „Про виконавче провадженняВ» у випадках, передбачених законом, рішення судів та інших органів щодо стягнення коштів виконуються органами доходів і зборів, банками та іншими фінансовими установами. Рішення зазначених органів можуть виконуватися відповідно до закону також іншими органами, установами, організаціями, посадовими особами та громадянами.

Відповідно до п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95-99 Податкового кодексу України.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до абзаці першого пункту 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Механізм виконання судових рішень про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу передбачений главою 12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління національного банку України від 21.01.2004 р. № 22 , який передбачає оформлення інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу. Відповідно до п. 12.4 зазначеної Інструкції, судове рішення, на підставі якого з платника податків стягуються кошти, до банку не подається. Натомість реквізити відповідного судового рішення зазначаються в самому інкасовому дорученні.

Абзацами другим та третім пункту 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Отже, виходячи з вищенаведеного, доказами в підтвердження безспірності грошових вимог ініціюючого кредитора - органу доходів і зборів ( ДФС ) є рішення суду про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу, що набрало законної сили, інкасові доручення для примусового стягнення коштів в дохід бюджету у рахунок погашення податкового боргу та докази вжиття відповідних заходів до отримання відповідної заборгованості за процедурою, визначеною Податковим кодексом України.

Таким чином, перебіг тримісячного строку, встановлений ч. 3 ст. 10 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» починається з моменту прийняття банком платника ( боржника ) інкасового доручення для примусового стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу, оформленого стягувачем ( контролюючим органом ) на підставі рішення, що набрало законної сили.

Зазначена правова позиція визначена в Постанові Вищого господарського суду України від 17.02.2015 р. по справі № 925/1941/14.

Заява ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області про порушення справи про банкрутство ПП „АльгіяВ» обґрунтована наступним.

Мотивуючи заявлені грошові вимоги ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області посилається на наявність непогашених грошових зобов'язань ПП „АльгіяВ» перед бюджетом на загальну суму у розмірі 461 995 грн. 09 коп., які утворились у зв'язку з несплатою боржником податку на додану вартість згідно податкових повідомлень-рішень від 09.04.2012 р. № НОМЕР_1 у сумі 320893 грн. 25 коп.; від 03.05.2012 р. № НОМЕР_2 на загальну суму у розмірі 159 507 грн. 00 коп.

У зв'язку з невиконанням ПП „АльгіяВ» , визначених грошових зобов'язань, ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом про стягнення з рахунків Боржника заборгованості у розмірі 462 863 грн. 66 коп.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 26.05.2014 р. по справі № 815/2414/14 адміністративний позов ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області про стягнення з ПП „АльгіяВ» заборгованості задоволено у повному обсязі, стягнуто з Боржника заборгованість у розмірі 462 863 грн. 66 коп. з вказаних у постанові відкритих рахунків у банках обслуговуючих боржника.

Підтверджуючи проведення ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області вжиття відповідних заходів до отримання заборгованості за процедурою, визначеною Податковим кодексом України, податковим органом до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство надано інкасові доручення, на виконання Постанови Одеського окружного адміністративного суду від 26.05.2014 р. по справі № 815/2414/14 : № 69 від 13.06.2014 р. АТ „ОСОБА_5 АвальВ» у сумі 231 431 грн. 83 коп.; № 118 від 19.08.2014 р. АТ „ОСОБА_5 АвальВ» у сумі 230 975 грн. 14 коп.

Відповідно до наданої до суду довідки ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області про відкриті ( закриті ) рахунки у фінансових установах за Боржником рахується відкриті банківські рахунки : ПАТ „УКРІНБАНКВ» ; АТ „ОСОБА_5 АвальВ» ; Казначейство України.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 16.09.2015 р. заявника - ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області серед іншого зобов'язано надати суду інкасове доручення (розпорядження ) одержане банком боржника про стягнення з рахунку ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» АТ „ОСОБА_6 АВАЛЬВ» у м. Києві № 26000111845, МФО 380805.

Однак, станом на дату проведення підготовчого засідання суду витребуваних доказів податковим органом не надано.

Отже, матеріали заяви про порушення провадження у справі про банкрутство ПП „АльгіяВ» не містять інкасових доручень направлених АТ „ОСОБА_6 АВАЛЬВ» для примусового стягнення коштів в дохід бюджету у рахунок погашення податкового боргу.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області не надано доказів вжиття відповідних заходів до отримання з ПП „АльгіяВ» заборгованості у розмірі 462 863 грн. 66 коп. згідно Постанови Одеського окружного адміністративного суду від 26.05.2014 р. по справі № 815/2414/14 за процедурою, визначеною Податковим кодексом України, а отже заявлена сума грошових вимог не є безспірною в розумінні положень Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

Враховуючи викладене, суд відмовляє ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області в порушенні провадження у справі про банкрутство ПП „АльгіяВ» підставі ч. 7 ст.16 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

Заява ПАТ „ЕнергомашспецтальВ» про порушення справи про банкрутство ПП „АльгіяВ» обґрунтована наступним.

Мотивуючи безспірність заявлених грошових вимог ПАТ „ЕнергомашспецтальВ» посилається на наявність непогашених грошових зобов'язань ПП „АльгіяВ» , які виникли на підставі

рішення господарського суду Донецької області від 13.09.2013 р. по справі №905/3751/13, яким ПП „АльгіяВ» відмовлено в задоволенні позовних вимог про стягнення з ПАТ „ЕнергомашспецтальВ» 310 880 грн. 36 коп. та стягнено на користь ПАТ „ЕнергомашспецтальВ» з ПП „АльгіяВ» 1 161 223 грн. 89 коп.; судові витрати покладені на ПП „АльгіяВ» . Також , вищевказаною постановою Вищого господарського суду України було стягнено з ПП „АльгіяВ» судовий збір в сумі 14 205 грн. 72 коп. у зв'язку з переглядом справи у касаційному порядку.

На виконання вказаного рішення судом були видані накази №905/3751/13 від 19.11.2014 р. про стягнення 1 161 223 грн. 89 коп. збитків, 23 224 грн. 48 коп. витрат по сплаті судового збору; №905/3751/13 від 19.11.2014 р. про стягнення 14 205 грн.72 коп. витрат понесених на сплату судового збору за перегляд справи в касаційному порядку.

19.12.2014 р. Головним державним виконавцем Першого Київського відділу ДВС Одеського міського управління юстиції, на підставі наказу господарського суду Запорізької області від 19.11.2014 р. № 905/3751/13 була винесена постанова про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження, постанова про відкриття виконавчого провадження ВП №45874986 про стягнення з ПП „АльгіяВ» на користь ПАТ „ЕнергомашспецтальВ» грошової суми у розмірі 1 184 448 грн. 37 коп., та постанова про відкриття виконавчого провадження ВП №48332010 від 05.01.2015 р. про стягнення з ПП „АльгіяВ» на користь ПАТ „ЕнергомашспецтальВ» грошової суми у розмірі 14 205 грн.72 коп.

Отже, дослідивши матеріали справи, суд встановив, що у зв'язку з непогашенням Боржником грошових зобов'язань перед ПАТ „ЕнергомашспецтальВ» , загальна безспірна заборгованість ПП „АльгіяВ» перед ПАТ „ЕнергомашспецтальВ» складає 1 198 654 грн. 09 коп.

Таким чином, безспірні вимоги кредитора до боржника складають 1 198 654 грн. 09 коп. та становлять більше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку.

Перевіривши обґрунтованість вимог ПАТ „ЕнергомашспецтальВ» , їх безспірність, вжиття заходів щодо примусового стягнення за цими вимогами в порядку виконавчого провадження, суд вважає за необхідне визнати вимоги ПАТ „ЕнергомашспецтальВ» до ПП „АльгіяВ» відповідно до положень ст. 1 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» у розмірі 1 198 654 грн. 09 коп.

Приймаючи до уваги викладене, суд встановив наявність підстав для порушення провадження у справі про банкрутство, передбачених ст.ст. 10, 16, 19, 22 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , введення мораторію на задоволення вимог кредиторів, введення процедури розпорядження майном та призначення розпорядника майна.

Так, відповідно до ч. 10 ст. 16 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» з метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, здійснюється офіційне оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Таке оголошення має містити повне найменування боржника, його поштову адресу, банківські реквізити, найменування та адресу господарського суду, номер справи, відомості про розпорядника майна, граничний строк подання заяв конкурсних кредиторів з вимогами до боржника.

Відповідно до п.2.2. Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство, затвердженого постановою пленуму Вищого господарського суду України №16 від 17.12.2013р., офіційному оприлюдненню підлягає, зокрема, оголошення про порушення справи про банкрутство.

З врахуванням вищезазначеного, господарський суд вважає за необхідне оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення справи про банкрутство ПП „АльгіяВ» , текст якого додається.

Відповідно до ч.1 ст.114 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Згідно ч.2 ст. 114 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором не можуть бути призначені арбітражні керуючі: які є заінтересованими у цій справі; які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня усунення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років; яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом; які мають конфлікт інтересів (особи, у яких виникає суперечність між власними чи їх близьких осіб майновими, немайновими інтересами та повноваженнями арбітражного керуючого). До призначення арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) особа повинна подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до жодної категорії вищезазначених осіб.

Враховуючи положення ст. 114 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» та те, що до господарського суду Одеської області з заявою про участь у справі № 916/3581/15 про банкрутство ПП „АльгіяВ» звернувся визначений автоматизованою системою арбітражний керуючий ОСОБА_3, заява арбітражного керуючого ОСОБА_4 не підлягає розгляду у судовому засіданні.

Розглянувши заяву арбітражного керуючого ОСОБА_3, суд встановив, що арбітражний керуючий ОСОБА_3 діє на підставі свідоцтва Міністерства юстиції України про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого ( розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора ) від 08.02.2013 р. № 86 ( Наказ Міністерства юстиції України від 25.01.2013 р. № 175/5 ); відповідальність арбітражного керуючого перед третіми особами застраховано договором добровільного страхування відповідальності професійної діяльності арбітражного керуючого ( розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора ) перед третіми особами від 17.02.2015 р. № 3340443. Згідно інформаційної довідки, арбітражний керуючий ОСОБА_3 за час провадження діяльності арбітражного керуючого порушень термінів подання інформації, передбаченої Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до державного органу з питань банкрутства, а також порушень термінів, визначених рішеннями господарських судів, і порушень законодавства не допускала; дисциплінарних проступків не вчиняла; дисциплінарні стягнення не застосовувались; судимості за вчинення корисливих злочинів та заборони суду займатися діяльністю арбітражного керуючого не має; не є заінтересованою особою у справі; не здійснювала раніше управління боржником відповідно до Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

Відповідно до п. 1 ст. 22 Закону (№2343-ХІІ) розпорядження майном - це система заходів щодо нагляду та контролю за управлінням і розпорядженням майном боржника з метою забезпечення збереження, ефективного використання майнових активів боржника, тощо, що потребує значного часу для належного виконання арбітражним керуючим повноваження розпорядника майном боржника.

Положення частини 9 статті 16 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» передбачають встановлення у підготовчому засіданні суду розміру оплати послуг розпорядника майном боржника та джерел її сплати.

Відповідно до ч.ч.1 ст. 115 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна визначається в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до порушення провадження у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати. Розмір грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна не може перевищувати п'яти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Право вимоги грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень розпорядника майна боржника. Сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.

Крім того, суд звертає увагу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області на те, що вимоги податкового органу до ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» можуть бути пред'явлені у справі у загальному порядку згідно ст.23 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

Керуючись ст.ст. 16, 18, 19, 22, 23, 114, 115 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , ст.ст. 64, 65, 86 Господарського процесуального кодексу України, суддя, -

У Х В А Л И В:

1. Відмовити Державній податковій інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області (65104, м. Одеса, проспект Академіка Глушка, 17/2, код ЄДРПОУ 35882123) у задоволенні заяви про порушення провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» ( 65114, м. Одеса, пр-т. Маршала ЖуковаАДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 35882123 ).

2. Порушити провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» (65114, м. Одеса, пр-т. Маршала ЖуковаАДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 35882123 ) за заявою Публічного акціонерного товариства „ЕнергомашспецтальВ» (84306, Донецька обл., м. Краматорск, код ЄДРПОУ 00210602 ).

3. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення справи про банкрутство ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» (65114, м. Одеса, пр-т. Маршала ЖуковаАДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 35882123 ), текст якого додається.

4. Визнати грошові вимоги Публічного акціонерного товариства „ЕнергомашспецтальВ» (84306, Донецька обл., м. Краматорск, код ЄДРПОУ 00210602 ) до ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» (65114, м. Одеса, пр-т. Маршала ЖуковаАДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 35882123 ) у розмірі 1 198 654 грн. 09 коп.

5. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів (зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію).

Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна н стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі звернення стягнення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах; забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій; не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій; зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію; не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов'язання, три проценти річних від простроченої суми тощо.

Мораторій на задоволення вимог кредиторів застосовується до вимог кредиторів щодо відшкодування збитків, що виникли через відмову боржника від виконання правочинів (договорів) у процедурі санації.

Дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю та життю громадян; на виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов'язують боржника вчинити певні дії чи утриматись від їх вчинення.

Дія мораторію не поширюється на задоволення вимог кредиторів у разі одночасного задоволення вимог кредиторів у процедурі розпорядження майном керуючим санацією згідно з планом санації або ліквідатором у ліквідаційній процедурі в порядку черговості, встановленому цим Законом.

Стягнення грошових коштів за вимогами кредиторів за зобов'язаннями, на які не поширюється дія мораторію, провадиться з рахунку боржника в установі банку. Контроль за такими стягненнями здійснює арбітражний керуючи (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор).

Звернення стягнення на майно боржника за вимогами, на які не поширюється дія мораторію, здійснюється виключно за ухвалою господарського суду, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство боржника.

6. Ввести процедуру розпорядження майном боржника ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» (65114, м. Одеса, пр-т. Маршала ЖуковаАДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 35882123 ).

7. Розпорядником майна ОСОБА_1 підприємства „АльгіяВ» (65114, м. Одеса, пр-т. Маршала ЖуковаАДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 35882123 ), призначити арбітражного керуючого ОСОБА_3 діючого на підставі свідоцтва Міністерства юстиції України про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого ( розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора ) від 08.02.2013 р. № 86; поштова адреса : 65049, м. Одеса, вул. Палубна, 9/4, тел. зв'язку : (097) 112-90-50; факс (048) 737-51-99; email: decheva@mail.ru.

8. Визначити грошову винагороду розпорядника майна арбітражного керуючого ОСОБА_3 у розмірі двох мінімальних заробітних плат, що складає 2 436 грн. 00 коп. за кожен місяць виконання повноважень розпорядника майна за рахунок кредитора, шляхом авансування суми на депозитний рахунок нотаріуса та виплати за кожен місяць виконання повноважень розпорядника майна, до дня першого засідання комітету кредиторів.

9. Під час процедури розпорядження майном боржнику дозволяється задовольняти лише ті вимоги кредиторів, на які згідно з частиною п'ятою цією статті не поширюється дія мораторію.

10. Органи управління боржника не мають права до припинення процедури розпорядження майном без згоди розпорядника майна приймати рішення про: реорганізацію (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) і ліквідацію боржника; створення юридичних осіб або про участь в інших юридичних особах; створення філій і представництв; виплату дивідендів; проведення боржником емісії цінних паперів; вихід зі складу учасників боржника юридичної особи, придбавання в акціонерів раніше випущених акцій боржника; участь боржника в об'єднаннях, асоціаціях, спілках, холдингових компаніях, промислово-фінансових групах чи інших об'єднаннях юридичних осіб.

11. Керівник або орган управління боржника виключно за погодженням з розпорядником майна вчиняють правочини (укладають договори) щодо: відчуження або обтяження нерухомого майна боржника, в тому числі його передачі в оренду, заставу, внесення зазначеного майна до статутного капіталу іншого підприємства або господарського товариства, розпорядження нерухомим майном боржника у будь-який інший спосіб; одержання та видачі позик (кредитів), надання поруки, гарантій, уступки вимоги, переведення боргу, а також передачі в довірче управління майна боржника; розпорядження у будь-який спосіб іншим майном боржника, балансова вартість якого становить понад один відсоток балансової вартості активів боржника, та укладення інших значних право чинів (договорів).

12. Заборонити власнику майна (органу уповноваженому управляти майном) боржника та боржнику приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати основні засоби та предмет застави.

13. Розпоряднику майна подати до суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів, не пізніше місяця та двадцяти днів після дати проведення підготовчого засідання суду, а саме не пізніше 21.11.2015 р.

14. Розпоряднику майна скласти реєстр майнових вимог кредиторів та подати до господарського суду не пізніше двох місяців та десяти днів після дати проведення підготовчого засідання суду, а саме не пізніше 11.12.2015 р.

15. Попереднє засідання суду має відбутися не пізніше двох місяців та десяти днів, а саме не пізніше 11.12.2015 р., а в разі великої кількості кредиторів - не пізніше трьох місяців після дати проведення підготовчого засідання суду.

16. Строк проведення розпорядником майна інвентаризації майна боржника, не більше двох місяців, а в разі значного обсягу майна - трьох місяців після дати проведення підготовчого засідання суду.

17. Копію ухвали надіслати : кредитору ПАТ „ЕнергомашспецтальВ» , боржнику ПП „АльгіяВ» , ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області, розпоряднику майна - арбітражному керуючому ОСОБА_3, Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, Першому Київському ВДВС Одеського МУЮ, Київському районному суду м.Одеси, Одеському окружному адміністративному суду.

Ухвала про порушення провадження у справі набирає законної сили з моменту її винесення згідно з ч.4 ст. 8, ч.13 ст. 16 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

Ухвала може бути оскаржена у порядку, встановленому ст. 91 Господарського процесуального кодексу України, ст. 8 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

Суддя О.Ю. Ровинський

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення30.09.2015
Оприлюднено09.10.2015
Номер документу51942314
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/3581/15

Ухвала від 22.08.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 06.07.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 16.05.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 20.04.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 28.03.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 09.03.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 16.02.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 26.01.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 22.12.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 24.11.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні