ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2а-277/11
Головуючий у 1-й інстанції: Бруховський Є.Б.
Суддя-доповідач:ОСОБА_1
ПОСТАНОВА
іменем України
"06" лютого 2012 р. м. Житомир
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Франовської К.С.
суддів: Кузьменко Л.В.
ОСОБА_2,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Народицької райдержадміністрації Житомирської області на постанову Народицького районного суду Житомирської області від "13" травня 2011 р. у справі за позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Народицької райдержадміністрації Житомирської області про визнання бездіяльності протиправною і зобов'язання вчинити дії ,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Народицького районного суду Житомирської області від 13 травня 2011 року позов ОСОБА_4 задоволено частково.
Визнано дії ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Народицької райдержадміністрації Житомирської області щодо ОСОБА_4 коштів, передбачених ст.ст.37, 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", у фіксованому розмірі - протиправними.
Зобов'язано ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Народицької райдержадміністрації Житомирської області здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_4 доплати до заробітної плати, передбаченої ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі двох мінімальних заробітних плат за період з 25.05.2008року по 31.07.2008року та допомоги у зв'язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва, передбаченої ст.37 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"у розмірі 50% від мінімальної заробітної плати, з урахуванням отриманих коштів за вказаний період.
В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказану постанову та відмовити в задоволенні позову.
На підставі ст. 197 КАС України апеляційний розгляд справи проводиться в порядку письмового провадження
Позивач звернувся до суду із позовом як потерпілий від наслідків Чорнобильської катастрофи 2-ї категорії, що проживає та працює у зоні безумовного (обов'язкового) відселення та отримує допомогу у зв’язку із обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та підвищення до заробітної плати, передбачені ст.ст.37,39 Закону №796-ХІІ, але у розмірі, встановленому постановою КМ України від 26.07.1996 р. № 836.
Відповідно до ст.37 Закону України від 28.02.1991р. №796-XII "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин громадянам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення, виплачується щомісячна грошова допомога у зв'язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства у зоні безумовного (обов'язкового) відселення - 50% мінімальної заробітної плати.
Згідно частини 3 цієї ж статті ця допомога виплачується щомісячно органами праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації.
Згідно ст.39 вищевказаного Закону громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення провадиться доплата в таких розмірах - які проживають у зоні безумовного (обов'язкового) відселення - підвищуються на три мінімальні заробітні плати.
Постановою №836 від 26.07.1996р. "Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", всупереч Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", встановлено конкретні розміри доплат в твердій грошовій сумі.
При цьому, визначаючи базову величину, з якої розраховується сума допомоги згідно зі ст.ст.37,39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в чинній редакції (із змінами, внесеними згідно із Законом України від 01.07.1992р. №2532-12, у редакції Закону України від 06.06.1996р. №230/96-ВР), відповідачам слід керуватися розміром мінімальної заробітної плати, а не сумою, передбаченою Постановою Кабінету Міністрів України "Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 26.07.1996 року №836.
Виходячи із засад пріоритетності законів над підзаконними нормативними актами при вирішенні спору в частині того, яка сума підлягає стягненню з відповідачів за визначений позивачем період, застосуванню підлягає саме статті 37 та 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", а не постанова Кабінету Міністрів України від 26 липня 1996 року №836 "Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2005 року №936 "Про затвердження Порядку використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" виплата щомісячної грошової допомоги громадянам, які проживають на території зон радіоактивного забруднення, у зв'язку із обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства відповідно до ч.1 ст.37 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", проводиться управліннями праці та соціального захисту населення районних (міських) адміністрацій за місцем реєстрації громадян.
Таким чином, обов'язок проводити нарахування та виплату доплати, передбачену ст.37 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", відноситься до відання органів праці та соціального захисту населення. Отже ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Народицької райдержадміністрації Житомирської області є належним відповідачем у справі.
Проте, суд першої інстанції, помилково задовольнив позовні вимоги щодо зобов'язання відповідача провести перерахунок та виплату ОСОБА_4 доплати до заробітної плати, передбаченої ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі двох мінімальних заробітних плат, як громадянину, який працює в зоні гарантованого добровільного відселення, оскільки з матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_4 працює в ДП "Народицький спецлісгосп", що знаходиться в смт. Народичі, яке відповідно до Постанови КМ УРСР від 23.07.1991 року №106 відноситься до зони безумовного (обов'язкового) відселення.
Таким чином, постанова суду в частині зобов'язання відповідача провести перерахунок та виплату ОСОБА_4 доплати до заробітної плати, передбаченої ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі двох мінімальних заробітних за період з 25.05.2008року по 31.07.2008року підлягає скасуванню з прийняттям в цій частині нової постанови про зобов'язання відповідача провести перерахунок та виплату ОСОБА_4 доплати до заробітної плати, передбаченої ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в зоні безумовного (обов'язкового) відселення в розмірі трьох мінімальних заробітних за період з 25.05.2008року по 31.07.2008року.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 202, 205, 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Народицької райдержадміністрації Житомирської області залишити без задоволення.
Постанову Народицького районного суду Житомирської області від 13 травня 2011 року в частині зобов'язання ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Народицької райдержадміністрації Житомирської області провести перерахунок та виплату ОСОБА_4 доплати до заробітної плати, передбаченої ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі двох мінімальних заробітних плат за період з 25.05.2008року по 31.07.2008року скасувати та прийняти в цій частині нову постанову, якою зобов'язати відповідача провести перерахунок та виплату ОСОБА_4 доплати до заробітної плати, передбаченої ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі трьох мінімальних заробітних плат за період з 25.05.2008року по 31.07.2008року.
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя К.С. Франовська
судді: ОСОБА_5 ОСОБА_2
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
2 - позивачу ОСОБА_4 вул. Леніна 149,смт. Народичі,Народицький район, Житомирська область,11400
3- відповідачу ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Народицької райдержадміністрації Житомирської області вул.Леніна, 136,смт.Народичі,Народицький район, Житомирська область,11400
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2012 |
Оприлюднено | 09.10.2015 |
Номер документу | 51980035 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Франовська К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні