Постанова
від 04.10.2015 по справі 815/5951/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5951/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2015 року Одеський окружний адміністративний суд колегією у складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

суддів Бойко О.Я.,

Катаєвої Е.В.

за участю секретаря Бобровської О.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за позовом Одеської обласної організації Партія «Відродження» до Одеської обласної виборчої комісії про визнання протиправними та скасування постанов Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, якими відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Одеської обласної ради ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28; зобов'язання Одеської обласної виборчої комісії на найближчому своєму засіданні зареєструвати кандидатів в Одеську обласну раду, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Одеської обласної організації Партії «Відродження» ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_29, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28 , -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду та просить визнати протиправними та скасувати постанови Одеської обласної виборчої комісії, якими відмовлено в реєстрації кандидатів у депутатів у депутати Одеської обласної ради. Також позивач просить зобов'язати Одеську обласну виборчу комісію на найближчому своєму засіданні зареєструвати кандидатів в Одеську обласну раду, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Одеської обласної організації Партії «Відродження» ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_29, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 26 вересня 2015 року позивачем до Обласної виборчої комісії подані документи про реєстрацію кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, які включені до виборчого списку кандидатів у депутати Одеської обласної організації Партії «Відродження», що підтверджується довідкою Одеської обласної виборчої комісії від 26.09.2015 року №77/03. 29 вересня 2015 року Одеською обласною виборчою комісією винесено 27 постанов про відмову в реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, які включені до виборчого списку кандидатів у депутати Одеської обласної організації Партії «Відродження», з тих підстав що автобіографії кандидатів не відповідають вимогам ч. 1 ст. 38 ЗУ «Про місцеві вибори», тому такий документ вважається відсутнім, а також з тих підстав, що у деяких кандидатів відсутні заяви про згоду балотуватися кандидатом в депутати від Одеської обласної організації Партія «Відродження». Так, позивач вважає, що постанови Одеської обласної територіальної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки всі необхідні документи для реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, які включені до виборчого списку кандидатів у депутати Одеської обласної організації Партії «Відродження» подані позивачем в повному обсязі.

Представники позивача в судовому засіданні позов підтримали, просили його задовольнити в повному обсязі.

Представники відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечували, в обґрунтування заперечень зазначили, що 29 вересня 2015 року Одеська обласна виборча комісія щодо помилок і неточностей, допущених Одеською обласною організацією Партії «Відродження» надала уповноваженому представнику позивача Лист-повідомлення за вих. № 18, яким повідомила Позивача про виявлені помилки і недоліки щодо документів 31 (тридцяти однієї) особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати Одеської обласної організації Партії «Відродження», що підлягають виправленню. В той же день, уповноваженим представником Позивача, до Одеської обласної виборчої комісії надано супровідний лист із додатками за вих. № 21-09/15 від 29 вересня 2015 року, яким Позивачем виправлено недоліки, виявлені Відповідачем щодо документів 31(тридцяти однієї) особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати Одеської обласної організації Партії «Відродження». Проте, уповноважений представник позивача надав до Одеської обласної виборчої комісії не тільки ті документи, які вимагались комісією на підставі Листа-повідомлення за вих. № 18, а й інші документи, що повторній подачі не підлягають.

Також представники відповідача зазначають, що всупереч вимог пункту 6 частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеві вибори», Позивачем було надано заяви ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_29, ОСОБА_8, ОСОБА_13, ОСОБА_18, ОСОБА_28 про їх згоду балотуватись кандидатами у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради, зміст яких не відповідав змісту Рішення Конференції Одеської обласної організації партії «Відродження» про висування кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради, тому, Одеською обласною виборчою комісією, при розгляді вищезазначених заяв та вирішенні питання про відмову в реєстрації кандидатом у депутати відповідним особам, висунутих кандидатами в депутати Одеської обласної ради, було враховано вказану невідповідність, і, в свою чергу, такі документи, також не вважались Одеською обласною виборчою комісією належними заявами осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, про згоду балотуватись кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв`язку з участю у місцевих виборах.

Також представники відповідача зазначають, що відсутність обов`язкових відомостей в автобіографії кандидата в депутати не може визнаватись помилкою або неточністю, які можуть бути виправлені в порядку, передбаченому ч.6 ст. 42 Закону, оскільки автобіографія повинна містити обов`язкові відомості.

За таких підстав представники відповідача вказують, що Одеська обласна виборча комісія при прийнятті постанов, що оскаржуються, керувалась виключно нормами Закону України «Про місцеві вибори» та просять в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_29, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28 до судового засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - ОСОБА_13 в судовому засіданні підтримав правову позицію позивача.

Вивчивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_13, дослідивши та проаналізувавши надані сторонами докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

Постановою Центральної виборчої комісії від 29 серпня 2015 року № 209 було оголошено з 5 вересня 2015 року початок виборчого процесу чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, призначених згідно з пунктом 1 Постанови Верховної Ради України від 17 липня 2015 року № 645-УІІІ "Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році".

Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначає Закон України "Про місцеві вибори" (надалі - Закон).

Відповідно до частин першої та другої ст. 35 Закону висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости розпочинається за 34 дні до дня голосування. Право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, в тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради реалізується виборцями у відповідних багатомандатних виборчих округах через місцеві організації партій у порядку, передбаченому цим Законом.

Відповідно п. 5) ч.2 ст.25 Закону України "Про місцеві вибори" обласна виборча комісія здійснює такі повноваження: реєструє кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної обласної, районної ради, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій політичних партій, представників, уповноважених осіб місцевих організацій партій - суб'єктів відповідного виборчого процесу, видає їм посвідчення.

Згідно статті 38 Закону України «Про місцеві вибори» відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів: 1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня; 2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу;3) копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії; 4) рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, яке повинне бути підписане керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується підписом керівника та печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається); 5) виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, підписаного керівником місцевої організації партії, засвідченого печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді; 6) заяв осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу (крім першого кандидата у такому списку, який згоди бути кандидатом у депутати по територіальному виборчому округу не надає) та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах; 7) автобіографій осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, що обов'язково повинні містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину; 8) декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації партії, відповідно до статті 45 цього Закону; 9) по чотири фотографії осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, розміром 4 х 6 сантиметрів; 10) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 44 цього Закону. До зазначених у цій частині документів додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати відповідної місцевої організації партії. У рішенні зборів (конференції) місцевої організації партії, передбаченому пунктом 4 частини першої цієї статті, зазначаються: відомості про осіб, висунутих кандидатами у депутати (прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, громадянство, освіта, партійність, посада, місце роботи (заняття), місце проживання), номер територіального виборчого округу, за яким закріплюється кандидат (у разі такого закріплення), дата його прийняття.

Судом встановлено, що 26 вересня 2015 року позивачем до Обласної виборчої комісії подані документи про реєстрацію кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, які включені до виборчого списку кандидатів у депутати Одеської обласної організації Партії «Відродження».

Відповідно до довідки від 26 вересня 2015 року №77/03, виданої Одеською обласною виборчою комісією, Одеською обласною організацією Партія «Відродження» до Одеської обласної виборчої комісії подані та прийняті комісією документи на 870 аркушах, в тому числі заява про реєстрацію кандидатів у депутати на 1 аркуші; копія свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії на 1 аркуші; копія рішення вищого керівного органу партії на 1 аркуші; рішення конференції місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати на 10 аркушах; виборчий список кандидатів у депутати на 11 аркушах; заяви осіб про згоду балотуватися та на оприлюднення біографічних відомостей кандидатів у депутати 8а 85 аркушах; автобіографії осіб, включених до виборчого списку на 119 аркушах; декларації про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру на 469 аркушах; фотографії осіб - загалом 340 шт.; документ про внесення грошової застави на 1 аркуші; ксерокопії першої, другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання на 172 аркушах та СД -диск.

Одеська обласна виборча комісія 29 вересня 2015 року № 18 поінформувала Одеську обласну організацію Партію «Відродження» про те, що розглянувши вказані документи, Одеська обласна виборча комісія виявила, що в поданих документах мають місце помилки і неточності, а саме: 1) ОСОБА_3: помилка у фамілії у Виборчому списку кандидатів у депутати (далі за текстом - Список) та рішенні Конференції Одеської обласної організації партії "Відродження" про висування кандидатів у депутати (далі за текстом - Рішення про висування); 2) ОСОБА_31: не вірно зазначена дата народження у Списку та Рішенні про висування; 3) ОСОБА_32: у автобіографії зазначені неточні відомості про освіту; 4) ОСОБА_5: не вірно зазначена дата народження Списку та Рішенні про висування; 5) ОСОБА_33: в декларації не має відомостей про сина; 6) ОСОБА_7: у заяві про згоду балотуватись недолік у назві місцевої організації партії; 7) ОСОБА_34: не співпадають у документах відомості по посаді та місці роботи; 8) ОСОБА_9: в декларації не зазначені відомості про сина; 9) ОСОБА_11: на заяві про згоду балотуватись виправлена дата подання; 10) ОСОБА_12: в заяві про згоду балотуватись відсутній контактний телефон; 11) ОСОБА_35: помилки в заяві про згоду балотуватись у назві у назві місцевої організації партії; 12) ОСОБА_36: у поданих документах адреса місця

проживання зазначена не відповідно до відомостей, зазначених у паспорті громадянина України; 13) ОСОБА_37: в декларації не зазначені відомості про доньку; 14) ОСОБА_38: повністю зазначити місце роботи; 15) ОСОБА_39: в декларації не має відомостей про доньку; 16) ОСОБА_40: автобіографія без підпису. У поданих документах адреса місця проживання зазначена не відповідно до відомостей, зазначених у паспорті громадянина України. 17) ОСОБА_41: на заяві про згоду балотуватись відсутня дата її складання; 18) ОСОБА_42: в декларації не має відомостей про доньку і сина 19) ОСОБА_43: в декларації не має відомостей про доньку і сина; 20) ОСОБА_19: на заяві про згоду балотуватись виправлена дата подання; 21) ОСОБА_44: у документах відрізняється місце проживання від відомостей, зазначених у паспорті громадянина України. Вказати повністю місце роботи; 22) ОСОБА_20: Невірна адреса в документах; 23) ОСОБА_45: В заяві про згоду балотуватись неповна назва виборчої комісії. Автобіографія написана для інших виборів від кандидата в іншу раду; 24) ОСОБА_46: у виборчому списку та рішенні про висування неправильно зазначено ім'я; 25) ОСОБА_23: в заяві про згоду балотуватись помилка у по - батькові; 26) ОСОБА_47: в заяві про згоду балотуватись не має контактного телефону; 27) ОСОБА_25: в заяві про згоду балотуватись не має контактного телефону. В декларації не має. відомостей про двох синів; 28) ОСОБА_48: в декларації не має відомостей про доньку; 29) ОСОБА_26: В декларації не має відомостей про доньку; 30) ОСОБА_49: В декларації не має відомостей про доньку. Відомості про освіту у Списку та Рішенні про висування не відповідають відомостям про освіту, зазначеним у автобіографії; 31) ОСОБА_50: В заяві про згоду балотуватись не має контактного телефону. У виборчому списку та рішенні про висування невірні відомості про посаду та місце роботи.

Також в цьому листі Одеська обласна виборча комісія повідомила позивачу, що відповідно до ч. 12 ст. 41 Закону України «Про місцеві вибори» помилки та неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню.

Щодо наявності будь-яких інших помилок і неточностей Одеська обласна виборча комісія позивача не повідомляла.

Того ж дня, 29 вересня 2015 року, Одеська обласна виборча комісія прийняла від представника Одеської обласної організації Партія «Відродження» пакет документів з уточненими відомостями та видала довідку про прийняття документів № 98 від 29 вересня 2015 року.

За результатами розгляду документів про реєстрацію кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, які включені до виборчого списку кандидатів у депутати Одеської обласної організації Партії «Відродження», поданих позивачем до Одеської обласної виборчої комісії, комісією прийнято 27 постанов.

А саме постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 21, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_2. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність заяви про його згоду балотуватися кандидатом у депутати від Одеської обласної організації Партія «Відродження» та відсутність в автобіографії відомостей щодо освіти.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 22, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_3. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність заяви про його згоду балотуватися кандидатом у депутати від Одеської обласної організації Партія «Відродження» та відсутність в автобіографії відомостей щодо громадської роботи, наявності чи відсутності представницького мандата, контактного телефону, місця проживання, партійності, наявності чи відсутності судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 23, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_29. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність заяви про її згоду балотуватися кандидатом у депутати від Одеської обласної організації Партія «Відродження» і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах. А також, від кандидата ОСОБА_29 не було надано її автобіографії та декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання майнового характеру, ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 24, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_5. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи, наявності чи відсутності представницького мандату.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 25, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_6. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи, місця проживання.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 26, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_7. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 27, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_8. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність заяви про його згоду балотуватися кандидатом у депутати від Одеської обласної організації Партія «Відродження».

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 28, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_9. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо контактного телефону, місця проживання.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 29, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_10. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи, наявності чи відсутності представницького мандату.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 30, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_11. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 31, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_12. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 32, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_13. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність заяви про його згоду балотуватися кандидатом у депутати від Одеської обласної організації Партія «Відродження».

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 33, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_14. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи, контактного телефону, наявності чи відсутності представницького мандату.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 34, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_15. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 35, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_16. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо наявності чи відсутності представницького мандату.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 36, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_17. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи, місця проживання.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 37, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_18. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність заяви про її згоду балотуватися кандидатом у депутати від Одеської обласної організації Партія «Відродження» та автобіографія не містить відомостей щодо наявності чи відсутності представницького мандату.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 38, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_19. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо місця проживання, контактного телефону.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 39, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_20. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 40, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_21. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 41, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_22. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 42, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_23. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 43, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_24. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 44, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_25. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 45, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_26. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 46, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_27. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність відомостей в автобіографії щодо громадської роботи.

Постанова Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 47, якою відмовлено в реєстрації кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради ОСОБА_28. Як вбачається з цієї постанови підставою для відмови у реєстрації депутата є відсутність заяви про її згоду балотуватися кандидатом у депутати від Одеської обласної організації Партія «Відродження».

Судом встановлено, що ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_8, ОСОБА_13, ОСОБА_18, ОСОБА_28 подавались до Одеської обласної виборчої комісії заяви про їх згоду балотуватися кандидатом у депутати, проте ці заяви містили певні невідповідності.

Також, як вбачається з матеріалів справи, та пояснень представника позивача в рішенні конференції Одеської обласної організації партії «Відродження» про висування кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради від 22 вересня 2015 року та у виборчому списку кандидатів у депутати Одеської обласної ради, висунутих Одеською обласною організацією партії «Відродження» у багатомандатному виборчому окрузі на конференції цієї організації політичної партії, що відбулася 22 вересня 2015 року від 22.02.2015 року допущена описка, а саме по-батькові кандидата ОСОБА_4, замість «ОСОБА_4», зазначено «ОСОБА_4».

При цьому судом встановлено, що Одеська обласна виборча комісія позивачу щодо виявлення комісією відсутності відомостей в поданих позивачем автобіографіях та наявних у заявах ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_8, ОСОБА_13, ОСОБА_18, ОСОБА_28 про згоду балотуватись кандидатом у депутати невідповідностей, про які відповідач зазначив в постановах, що оскаржуються позивачем, не повідомляла.

Доводи представника відповідача про те, що відсутність цих відомостей в автобіографіях та невідповідностей в поданих заявах про згоду балотуватись кандидатом в депутати була розцінена відповідачем як відсутність цих документів, суд вважає необґрунтованими, оскільки приписами Закону не передбачено, що помилкове не зазначення якихось даних у цих документах має наслідком визнання цього документу не поданим.

При цьому доводи відповідача щодо неможливості в межах строку, визначеного Законом надання позивачем, у разі виявлення ним помилок, описок, неточностей з метою їх документів, суд також вважає необґрунтованими, оскільки ч. 12 ст. 41 Закону чітко визначено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

Проте Одеська обласна виборча комісія своєчасно не повідомила позивача про виявлені нею помилки і неточності в документах, поданих представником Одеської обласної організації Партія «Відродження», які стали підставою для винесення постанов, які оскаржуються, чим позбавила позивача можливості усунути ці недоліки.

Згідно ч. 1 ст. 46 Закону територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі: 1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним; 2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом; 3) припинення громадянства України особи; 4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину; 5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону; 6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Таким чином, перелік підстав для відмови у реєстрації є вичерпним, та цей перелік не містить підстав щодо можливості відмови у реєстрації за наявності помилок і неточностей, виявлених у поданих кандидатами на реєстрацію документів.

В той же час, відповідно до ч. 12 ст. 41 Закону України «Про місцеві вибори» помилки і неточності, виявлені у поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

Крім цього суд звертає увагу на відсутність законодавчого визначення понять «помилка» і «неточність», що накладає на орган, який застосовує Закон, в тому числі і Одеську обласну виборчу комісію, обов`язок зрозумілого тлумачення з метою уникнення необґрунтованого формалізму, яким може знівелюватися саме право бути учасником виборчих перегонів.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов до висновку що зазначені постанови винесені Одеською обласною виборчою комісією необґрунтовано, без урахування усіх обставин, які мали значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані ці рішення, а тому позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування постанов Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, якими відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Одеської обласної ради ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_29, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Що стосується позовних вимог про зобов'язання Одеської обласної виборчої комісії на найближчому своєму засіданні зареєструвати кандидатів в Одеську обласну раду, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Одеської обласної організації Партії «Відродження», слід зазначити наступне.

З огляду на положення КАС України щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.

Отже, адміністративний суд у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, виконуючи завдання адміністративного судочинства щодо перевірки відповідності їх прийняття (вчинення), передбаченим частиною третьою ст. 2 КАС України, критеріям, не втручається та не може втручатися у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.

З урахуванням зазначеного, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позову в цій частині.

Відповідно до частини першої статті 177 КАС України суд, установивши порушення законодавства про вибори, визначає у рішенні спосіб захисту порушеного права, а також порядок усунення усіх наслідків порушень відповідно до закону або приймає інше передбачене законом рішення.

З урахуванням наведеного, суд вважає, що способом захисту порушеного права позивача має бути зобов`язання Одеської обласної виборчої комісії повторно розглянути заяву Одеської обласної організації партії «Відродження» про реєстрацію кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Одеської обласної організації партії «Відродження».

Керуючись ст. ст. 94, 158-163, 172, 175, 177, 179 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати постанови Одеської обласної виборчої комісії від 29 вересня 2015 року № 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, якими відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Одеської обласної ради ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28.

Зобов`язати Одеську обласну виборчу комісію повторно розглянути заяву Одеської обласної організації партії «Відродження» про реєстрацію кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Одеської обласної ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Одеської обласної організації партії «Відродження».

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд в порядку та в строки, встановлені ст. 177 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 177 КАС України.

Головуючий суддя О.А. Левчук

Судді О.Я. Бойко

Е.В. Катаєва

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу51987178
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5951/15

Постанова від 03.11.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Постанова від 04.10.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 03.10.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 03.10.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні