Постанова
від 03.10.2015 по справі 822/5867/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/5867/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2015 року 19:30 год.м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів - Петричкович А.І. (головуючий), суддів - Блонського В.К. , Ковальчук О.К. , розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області про скасування постанови та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ :

02 жовтня 2015 року позивач звернувся до суду з позовом без реєстраційного номера та дати в якому, з урахуванням заяви від 03.10.2015 року про виправлення описки, просить: 1) скасувати постанову відповідача № 58 від 30 вересня 2015 року про відмову в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, який включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2015 року; 2) зобов'язати відповідача зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, який включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2015 року.

Сторони до суду не з'явились, хоч належно були повідомлені про час та місце розгляду справи, однак їх представники надали суду заяви в яких просять справу вирішити без їх участі.

Відповідно до ч.1 ст. 41, ч.6 ст. 128 КАС України, у випадку неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі під час судового розгляду повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не відбувається, а розгляд справи проводиться в письмовому провадженні.

Суд, дослідивши докази по справі, прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Копією дубліката свідоцтва про реєстрацію структурного утворення політичної партії від 18 травня 2000 року № 101 стверджено реєстрацію Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" Хмельницької області (стор. 8 справи).

Згідно постанови Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області від 30 вересня 2015 року № 58 про відмову в реєстрації кандидата в депутати, Кам'янець-Подільська міська виборча комісія Хмельницької області, розглянувши питання "Розгляд питання про реєстрацію кандидатів у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області" встановила, що в автобіографії ОСОБА_1 відсутні відомості, що обов'язково повинні бути зазначені в автобіографії кандидата в депутати, а саме: відсутні відомості про наявність або відсутність представницького мандату, що є порушенням п.7 ч.1 ст.38 Законом України "Про місцеві вибори". За таких обставин комісія прийшла до висновку, що поданий документ не є автобіографією ОСОБА_1 в розумінні Закону України "Про місцеві вибори". Також вказано, що не зазначення в автобіографії таких обов'язкових реквізитів не може вважатись помилкою чи неточністю в розумінні ч.12 ст.41 Закону України "Про місцеві вибори", оскільки такі вимоги прямо передбачені Законом та є обов'язком особи, яка подає документи щодо реєстрації кандидатом у депутати. Враховуючи викладене, комісією відмовлено у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом в депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області в багатомандатному виборчому окрузі, що включений до виборчого списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року (стор. 7 справи).

У частині 1 ст.38 Закону України № 595-VIII від 14.07.2015 року "Про місцеві вибори" (далі - Закон №595-VIII) визначено перелік документів, які подаються територіальній виборчій комісії, яка реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії.

Відповідно до ч.9 ст.41 Закону №595-VIII, Територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої організації партії, від якої висунуті кандидати в депутати.

Згідно частин 1 - 2 ст.46 Закону №595-VIII, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі:

1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;

2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;

3) припинення громадянства України особи;

4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону;

6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави відмови.

В оскаржуваній постанові відповідачем констатовано відсутність відомостей про наявність чи відсутність представницького мандата в автобіографії ОСОБА_1, що дало комісії зробити висновок про не подачу усіх необхідних для реєстрації документів, а саме автобіографії кандидата в депутати.

Суд дає критичну оцінку цьому висновку відповідача, так як відсутність в документі певного складового елементу, передбаченого Законом, не можна вважати відсутністю самого документа, який фактично є.

На думку суду, такий підхід відповідача до розгляду документів, поданих для реєстрації кандидатом у депутати міської ради, є виявом надмірного формалізму, на недопустимості якого неодноразово наголошував Європейський суд з прав людини під час розгляду справ, пов'язаних із виборчим процесом, щодо інших країни, зокрема, в рішенні "Краснов та Скуратов проти Росії" від 19 липня 2007 року.

Частиною 1 ст.71 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно ч.1 ст.177 КАС України суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше передбачене законом рішення.

Таким чином, суд приходить до висновку, що Кам'янець-Подільська міська виборча комісія Хмельницької області проявила надмірний формалізм при прийнятті оскаржуваної постанови, адже в даному випадку відсутність відомостей про наявність чи відсутність представницького мандата в поданій автобіографії слід розцінювати як виявлену неточність. Також, суд вважає, що не повинен підміняти відповідача, який у межах своєї компетенції, відповідно до встановлених у цій справі обставин і закону, повинен повторно розглянути документи подані позивачем щодо ОСОБА_1, тому 2-га позовна вимога не задовольняється, а приймається інше рішення з метою захисту порушеного права позивача.

На підставі викладеного, керуючись Законом України "Про місцеві вибори" і ст.ст. 4-15, 70-71, 86, 99, 122, 158-163, 172, 177 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити частково.

Скасувати постанову Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області від 30.09.2015 року № 58 "Про відмову в реєстрації кандидата в депутати", визнавши її протиправною.

Зобов'язати Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області повторно розглянути документи подані для реєстрації кандидата у депутати Кам'янець-Подільської міської ради по багатомандатному виборчому окрузі ОСОБА_1, що включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" з урахуванням встановлених у суді обставин.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути з Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області (код ЄДРПОУ 37180722) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) гривень.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.

Постанова набирає законної сили в порядку ч. 3 статті 177 КАС України.

Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/А.І. Петричкович В.К. Блонський О.К. Ковальчук "Згідно з оригіналом" Суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу51988365
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/5867/15

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Постанова від 03.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 03.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні