ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 жовтня 2015 року справа № 823/5052/15
м. Черкаси
23 год. 05 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Мишенка В.В.,
суддів: Бабич А.М., Гаврилюка В.О.,
при секретарі судового засідання - Гордієнку Ю.П.,
за участю сторін:
представника позивача - Цимбал С.І. (за довіреністю),
представника відповідача - Бордунос Л.І. (за довіреністю);
третіх осіб:
ОСОБА_3 - (особисто),
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Черкаської міської територіальної організації Політичної партії «ДемАльянс» (Демократичний альянс) до Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області, треті особи - ОСОБА_3, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 про визнання протиправними дій, скасування рішення і зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулась Черкаська міська територіальна організація Політичної партії «ДемАльянс» (Демократичний альянс) (далі - позивач) до Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області (далі - відповідач), в якій, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить:
1) визнати протиправною та скасувати постанову відповідача від 29.09.2015 № 37 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до виборчого списку Черкаської міської територіальної організації Політичної партії «ДемАльянс» (Демократичний альянс) в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради 25.10.2015;
2) зобов'язати відповідача розглянути документи та зареєструвати кандидатами у депутати: ОСОБА_3, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від Черкаської міської територіальної організації Політичної партії "ДемАльянс" (Демократичний альянс), з урахуванням виправлення упущень та неточностей в них.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на безпідставність прийняття спірної постанови, оскільки, на його думку, 28.09.2015 року до відповідача були подані всі необхідні документи, передбачені ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори» для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі на виборах депутатів Черкаської міської ради 25.10.2015, що підтверджується відповідною довідкою Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області. Крім того зазначив, що помилки та неточності, виявлені відповідачем в поданих на реєстрацію документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.
Відповідач проти позову заперечував на тій підставі, що під час розгляду прийнятих документів на реєстрацію кандидатами у депутати за виборчим списком позивача встановлено ненадання обов'язкових відомостей окремими особами з цього списку в заявах та автобіографіях, у зв'язку з чим вирішено відмовити їм у такій реєстрації.
Третя особа підтримала позовні вимоги та просила їх задовольнити.
Заслухавши пояснення, доводи осіб, що брали участь у справі, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з огляду на таке.
Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначає Закон України від 14 липня 2015 року №595-VIII "Про місцеві вибори" (далі - Закон).
Суд встановив, що 28.09.2015 до відповідача звернулася уповноважена позивачем особа з пакетом документів щодо реєстрації кандидатами в депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради на місцевих виборах, які відбудуться 25 жовтня 2015 року, осіб, включених до виборчого списку позивача. Частину з них було зареєстровано, а відносно ОСОБА_3, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 відповідач прийняв на засіданні оскаржувану постанову від 29.09.2015 № 37 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до виборчого списку Черкаської міської територіальної організації партії "ДемАльянсу (Демократичний альянс)" в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради 25.10.2015.
Повноваження районної територіальної виборчої комісії реєструвати кандидатів у депутати районної ради, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій політичних партій, представників, уповноважених осіб місцевих організацій партій - суб'єктів відповідного виборчого процесу, видавати їм посвідчення та повідомляти населення про зареєстрованих кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій партій, зазначені в пунктах 5, 7 ч. 2 ст. 25 Закону.
Порядок реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі визначений у ст. 41 Закону. Зокрема, кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.
Представник місцевої організації партії, уповноважений на підставі довіреності від місцевої організації партії, подає для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі документи, передбачені частиною першою статті 38 цього Закону. Територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати.
Умовою реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, є отримання визначених ч. 1 ст. 38 Закону документів.
Згідно з ч.11 ст.41 Закону у разі реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі відповідна територіальна виборча комісія у триденний строк з дня прийняття рішення про реєстрацію видає представнику місцевої організації партії, від якої висунуто кандидатів, посвідчення кандидатів у депутати за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.
Суд встановив, що згідно довідки від 28.09.2015 № 5 Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області о 15 год. 30 хв. останньою від Черкаської міської територіальної організації Політичної партії «ДемАльянс» (Демократичний альянс) прийнято відносно кожного з вищевказаних осіб пакет документів, що повністю відповідав за обсягом вказаній нормі Закону.
Підставою для прийняття оскаржуваної постанови відповідача стало те, що в порушення п. 6 ч. 1 ст. 38 Закону в заявах осіб, включених до виборчого списку позивача не міститься номеру територіального виборчого округу, на якому особа, включена до виборчого округу, дає згоду балотуватися кандидатом, а саме: ОСОБА_5, ОСОБА_9, ОСОБА_11
Окрім того, відповідачем зазначено, що в автобіографіях осіб, включених до виборчого списку позивача, в порушення п. 7 ч. 1 ст. 38 Закону, не містяться відомості, які є обов'язковими:
- у ОСОБА_3 - наявність чи відсутність представницького мандата;
- у ОСОБА_5 - наявність чи відсутність представницького мандата
- у ОСОБА_7 - наявність чи відсутність представницького мандата, контактного телефону;
- у ОСОБА_6 - наявність чи відсутність представницького мандата, контактного телефону;
- у ОСОБА_8 - наявність чи відсутність представницького мандата, а також автобіографія не підписана;
- у ОСОБА_10 - наявність чи відсутність представницького мандата, відомостей про партійність, відомості про громадську роботу;
- у ОСОБА_11 - наявність чи відсутність представницького мандата, склад сім'ї, про наявність чи відсутність судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину.
Проаналізувавши вимоги до заяв та автобіографії, викладені в підп. 6, 7 ч.1 ст.38 Закону, суд дійшов висновку про обґрунтованість твердження відповідача, що закон вимагає вказувати відомості про: згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу (крім першого кандидата у такому списку, який згоди бути кандидатом у депутати по територіальному виборчому округу не надає); склад сім'ї, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину; громадську роботу особи (в тому числі на виборних посадах).
Суд погоджується з доводами відповідача про те, що відсутність такої інформації не є допущеною технічною опискою або допущеною помилкою. Разом з тим, на переконання суду, це є упущенням, що може бути усунено та не дає права на цій підставі відмовляти у реєстрації кандидата в депутати.
Суд погоджується з доводами позивача, що незазначення вказаних вдомостей може розцінюватися як неточність відомостей.
Помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, відповідно до ч. 12 ст. 41 Закону підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.
Механізму усунення такого недоліку документа, як не зазначення окремих обов'язкових відомостей, в Законі конкретно не висвітлено. Разом з цим, він не є синонімом "відсутності документа". Враховуючи, що єдино можливе рішення виборчої комісії після розгляду пакету документів, як зазначено вище, реєстрація або відмова в реєстрації кандидатом у депутати, суд взяв до уваги, що частина перша ст. 46 Закону визначає вичерпний перелік підстав, за наявності яких рішення про відмову в реєстрації кандидатом в депутати може вважатися правомірним. Зокрема:
1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;
2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;
3) припинення громадянства України особи;
4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;
5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону;
6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогамЗакону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".
Отже серед вказаного переліку відсутня така підстава, як відсутність в наданих документах обов'язкових відомостей.
Суд погоджується з твердженням представника позивача, що заяви кандидатів та автобіографію можливо було доповнити інформацією про відсутність таких фактів, зважаючи на вимоги ч.1 ст.46 Закону. Тому суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваної постанови щодо відмови у реєстрації кандидатами у депутати всіх вищезгаданих осіб та необхідність її скасування.
Щодо решти позовних вимог суд врахував таке.
Суду не надано доказів вчинення відповідачем дій для з'ясування можливої наявності інших перешкод для реєстрації кандидатів у депутати. Водночас суд в межах заявлених позовних вимог самостійно не має на це повноважень.
Прийняття відповідачем рішення про реєстрацію кандидатами у депутати вказаних осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від Черкаської міської територіальної організації Політичної партії «ДемАльянс» (Демократичний альянс), і видання посвідчення кандидатів у депутати за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, є його дискреційними повноваженнями, а отже задоволенню не підлягає.
Оскільки відсутність документів передбачених ст. 38 Закону, не встановлено, суд дійшов висновку зобов'язати відповідача їх розглянути з урахуванням виправлення упущень та неточностей та в межах повноважень з дотриманням встановленого Законом строку прийняти відповідне рішення і оприлюднити у встановлений законом спосіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
За таких обставин, суд дійшов висновку стягнути з відповідача на користь Черкаської міської територіальної організації Політичної партії «ДемАльянс» (Демократичний альянс) судовий збір у сумі 609 грн.
Керуючись ст.ст.2-12, 87-98, 159-167, 172, 177 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Черкаської міської територіальної організації Політичної партії «ДемАльянс» (Демократичний альянс) задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати постанову Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області від 29.09.2015 № 37 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до виборчого списку Черкаської міської територіальної організації партії «ДемАльянс (Демократичний Альянс)» в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради 25 жовтня 2015 року.
Зобов'язати Черкаську міську виборчу комісію Черкаської області розглянути документи щодо реєстрації кандидатами у депутати ОСОБА_3, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від Черкаської міської територіальної організації Політичної партії "ДемАльянс" (Демократичний альянс), з урахуванням виправлення упущень та неточностей в них та в межах повноважень з дотриманням встановленого Законом строку прийняти відповідне рішення і оприлюднити у встановлений законом спосіб.
У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області (ідентифікаційний код 33978651) на користь Черкаської обласної організації політичної партії «ДемАльянс (Демократичний Альянс)» (ідентифікаційний код 38089588) судовий збір в сумі 609 грн. (шістсот дев'ять гривень 00 коп.).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, що може бути подана у Київський апеляційний адміністративний суд через Черкаський окружний адміністративний суд у дводенний строк з часу її проголошення.
Копії постанови направити особам, що брали участь у справі, та Центральній виборчій комісії.
Головуючий суддя В.В. Мишенко
Судді А.М. Бабич
В.О. Гаврилюк
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2015 |
Оприлюднено | 12.10.2015 |
Номер документу | 51988491 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Мишенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні