ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 жовтня 2015 року справа № 823/5063/15
19 год. 50 год. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Бабич А.М.,
суддів: Гаврилюка В.О., Мишенка В.В.,
за участю:
секретаря судового засідання - Шоколенко Т.М.,
представника позивача - Гричаненка О.М. (згідно з довіреністю),
представника відповідача - Бордунос Л.І. (згідно з довіреністю);
представника третьої особи на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору - Бивалькевич С.М. (згідно з довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" у м.Черкаси Черкаської області до Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області, третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору - Черкаська міська організація Партії Вільних Демократів, - про визнання незаконними та скасування рішень і зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
02.10.2015 у Черкаський окружний адміністративний суд з позовною заявою звернулась територіальна організація Політичної партії "Опозиційний блок" у м.Черкаси Черкаської області (далі - позивач) до Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області (далі - відповідач), в якій просила:
визнати незаконною та скасувати постанову відповідача від 27.09.2015 №25 про відмову у реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради від 23.09.2015, включених до виборчого списку Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів;
визнати незаконною та скасувати постанову відповідача від 27.09.2015 №26 про реєстрацію кандидатів у депутати Черкаської міської ради на виборах 25 жовтня 2015 року;
зобов'язати відповідача у строк не пізніше наступного дня за днем набрання рішенням суду законної сили розглянути документи Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів, подані для реєстрації осіб, включених до виборчого списку Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів кандидатами у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради та міського голови 25 жовтня 2015 року, та в межах повноважень з дотриманням встановленого Законом строку прийняти відповідне рішення і оприлюднити його.
Позов мотивовано тим, що за наслідками розгляду пакету документів Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів, поданих для реєстрації осіб, включених до виборчого списку зазначеної партії, кандидатами у депутати Черкаської міської ради, відповідач мав прийняти одне рішення відносно загального списку цих осіб. На думку позивача, наявність недоліків в автобіографіях окремих осіб зобов'язувала відповідача відмовити у реєстрації кандидатами всіх поданих осіб. Тому, просив задовольнити позов.
Відповідач та третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору проти позову заперечували на тій підставі, що нормами чинного законодавства передбачено розгляд документів та прийняття рішення щодо кожної особи окремо, а не щодо цілого списку. Тому, просили відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення, доводи та міркування осіб, що брали участь у справі, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначає Закон України від 14 липня 2015 року №595-VIII "Про місцеві вибори" (далі - Закон).
Повноваження районної територіальної виборчої комісії реєструвати кандидатів у депутати районної ради, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій політичних партій, представників, уповноважених осіб місцевих організацій партій - суб'єктів відповідного виборчого процесу, видавати їм посвідчення та повідомляти населення про зареєстрованих кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій партій, зазначені в пунктах 5, 7 ч.2 ст.25 Закону.
Згідно з ч.14 ст.27 Закону рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії і набирає чинності з моменту його прийняття. На підставі абзацу восьмого ч.15 цієї ж статті воно вивішується на стенді офіційних матеріалів комісії для загального ознайомлення не пізніше ранку наступного дня після дня його прийняття, а прийняте напередодні дня голосування (дня повторного голосування), у день голосування (день повторного голосування) та під час встановлення результатів голосування (результатів повторного голосування) - не пізніше ніж через чотири години після завершення засідання виборчої комісії.
Порядок реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі визначений у ст.41 Закону. Зокрема, кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.
Представник місцевої організації партії, уповноважений на підставі довіреності від місцевої організації партії, подає для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі документи, передбачені частиною першою статті 38 цього Закону. Територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати.
Суд встановив, що 24.09.2015 до відповідача звернулася уповноважена особа від Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів з пакетом документів щодо реєстрації кандидатами в депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради на місцевих виборах, які відбудуться 25 жовтня 2015 року, осіб, включених до виборчого списку зазначеної партії. Частину з них було зареєстровано оскаржуваною постановою від 27.09.2015 №26 згідно з додатком №1 до неї, а відносно ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16 відповідач прийняв оскаржувану постанову від 27.09.2015 №25 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради від 23.09.2015, включених до виборчого списку Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів".
Частиною 11 ст.41 Закону визначено обов'язок відповідної територіальної виборчої комісії у разі реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі у триденний строк з дня прийняття рішення про реєстрацію видає представнику місцевої організації партії, від якої висунуто кандидатів, посвідчення кандидатів у депутати за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.
Підстави для відмови у реєстрації кандидата в депутати встановлені частинами 1-2 ст.46 Закону. Зокрема, в разі:
1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;
2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;
3) припинення громадянства України особи;
4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;
5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону;
6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".
Рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення видається особі, яка відповідно до частини четвертої статті 41, частини другої статті 42, частини другої статті 43 цього Закону подавала документи для реєстрації кандидата (кандидатів) в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, або кандидату особисто у строки, визначені частиною дев'ятою статті 41, частиною четвертою статті 42, частиною четвертою статті 43 цього Закону.
Відповідно до абз.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Право громадян вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування передбачено ч.1 ст.38 Конституції України.
Із системного аналізу редакції вищевказаних норм суд дійшов висновку, що рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації кандидатів у депутати місцевих рад приймається відповідною виборчою комісією за наслідками розгляду поданого пакету документів кожного кандидата окремо, а не усіх кандидатів, включених до виборчого списку політичної партії. Право фізичної особи бути обраним є індивідуальним і відповідна виборча комісія має розглянути документи та з'ясувати можливі обставини, що перешкоджають певній фізичній особі у такому праві.
Враховуючи викладене, суд вважає заявлені позовні вимоги безпідставними.
Абз.2 ч.3 ст.6 Закону України від 08.07.2011 №3674-VI "Про судовий збір" встановлено, що у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру. Отже за заявлені 3 позовні вимоги розмір судового збору складає 3654,00грн.
Зважаючи на необґрунтованість заявлених позовних вимог, а також, що під час подання позовної заяви судовий збір позивачем не сплачувався, суд відповідно до ст.94 КАС України дійшов висновку стягнути з позивача на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 3654,00грн.
Керуючись ст.ст.2-12, 87-98, 159-167, 172, 177 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. У задоволенні адміністративного позову територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" у м.Черкаси Черкаської області про:
визнання незаконною та скасування постанови Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області від 27.09.2015 №25 про відмову у реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради від 23.09.2015, включених до виборчого списку Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів;
визнання незаконною та скасування постанови Черкаської міської виборчої комісії від 27.09.2015 №26 про реєстрацію кандидатів у депутати Черкаської міської ради на виборах 25 жовтня 2015 року;
зобов'язання Черкаську міську виборчу комісію у строк не пізніше наступного дня за днем набрання рішенням суду законної сили розглянути документи Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів, подані для реєстрації осіб, включених до виборчого списку Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів, кандидатами у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради та міського голови 25 жовтня 2015 року та в межах повноважень з дотриманням встановленого Законом строку прийняти відповідне рішення і оприлюднити його,
- відмовити повністю.
2. Стягнути з регіональної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в Черкаській області (код ЄДРПОУ 39880926) на користь Державного бюджету України судовий збір за подання цього позову в сумі 3654,00грн. (три тисячі шістсот п'ятдесят чотири гривні 00 коп.).
3. Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, що може бути подана у Київський апеляційний адміністративний суд через Черкаський окружний адміністративний суд у дводенний строк з часу її проголошення.
4. Копії постанови направити особам, які брали участь у справі, та Центральній виборчій комісії.
Головуючий суддя А.М. Бабич
Суддя В.В. Мишенко
Суддя В.О. Гаврилюк
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2015 |
Оприлюднено | 12.10.2015 |
Номер документу | 51988533 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні