Ухвала
від 08.10.2015 по справі 823/5063/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 823/5063/15 Головуючий у 1-й інстанції: Бабич А.М. Суддя-доповідач: Мєзєнцев Є.І.

У Х В А Л А

Іменем України

08 жовтня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Старової Н.Е., Файдюка В.В., при секретарі - Войтковській Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" у м. Черкаси Черкаської області на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2015 року у справі за адміністративним позовом територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" у м. Черкаси Черкаської області до Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів, про визнання незаконними та скасування рішень і зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Територіальна організація Політичної партії "Опозиційний блок" у м. Черкаси Черкаської області звернулася до суду з адміністративним позовом до Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів, про:

- визнання незаконною та скасування постанови Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області від 27.09.2015 №25 про відмову у реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради від 23.09.2015, включених до виборчого списку Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів;

- визнання незаконною та скасування постанови Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області від 27.09.2015 №26 про реєстрацію кандидатів у депутати Черкаської міської ради на виборах 25 жовтня 2015 року;

- зобов'язання Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області у строк не пізніше наступного дня за днем набрання рішенням суду законної сили розглянути документи Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів, подані для реєстрації осіб, включених до виборчого списку Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів кандидатами у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради та міського голови 25 жовтня 2015 року, та в межах повноважень з дотриманням встановленого Законом строку прийняти відповідне рішення і оприлюднити його.

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2015 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Позивач в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги та апеляційну скаргу, просив скасувати рішення суду першої інстанції та задовольнити позов.

Відповідач до судового засідання не з'явився, надіслав електронний лист з клопотанням про розгляд справи за його відсутності, пояснення щодо суті спору не надав.

Третя особа без самостійних вимог просила відмовити у задоволенні апеляційної скарги.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що 24.09.2015 до Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області звернулася уповноважена особа від Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів з пакетом документів щодо реєстрації кандидатами в депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради на місцевих виборах, які відбудуться 25 жовтня 2015 року.

27.09.2015 постановою Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області №25 «Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Черкаської міської ради від 23.09.2015, включених до виборчого списку Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів» було відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі на чергових виборах депутатів Черкаської міської ради 25 жовтня 2015 року, згідно додатку №1, а саме кандидатів: ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15

Постановою Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області №26 від 27.09.2015 «Про реєстрацію кандидатів в депутати Черкаської міської ради на виборах 25 жовтня 2015 року» було зареєстровано кандидатів в депутати в багатомандатному виборчому окрузі на чергових виборах депутатів Черкаської міської ради 25 жовтня 2015 року, згідно додатку №1, які включені до виборчого списку Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду, зазначивши, що за наслідками розгляду пакету документів Черкаської міської організації Партії Вільних Демократів, поданих для реєстрації осіб, включених до виборчого списку зазначеної партії, кандидатами у депутати Черкаської міської ради, відповідач мав прийняти одне рішення відносно загального списку цих осіб, та відмовити у реєстрації кандидатами всім сорока трьом особам, зазначеним у виборчому списку.

Так, основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначає Закон України від 14 липня 2015 року №595-VIII "Про місцеві вибори" (далі - Закон).

Відповідно до п.п. 5, 7 ч. 2 ст. 25 Закону виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна територіальна виборча комісія, зокрема, реєструє кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної обласної, районної ради, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій політичних партій, представників, уповноважених осіб місцевих організацій партій - суб'єктів відповідного виборчого процесу, видає їм посвідчення; повідомляє населення про зареєстрованих кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій партій.

Згідно з ч. 14 ст. 27 Закону рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії і набирає чинності з моменту його прийняття.

Відповідно до ч. 15 ст. 27 Закону рішення виборчої комісії вивішується на стенді офіційних матеріалів комісії для загального ознайомлення не пізніше ранку наступного дня після дня його прийняття, а прийняте напередодні дня голосування (дня повторного голосування), у день голосування (день повторного голосування) та під час встановлення результатів голосування (результатів повторного голосування) - не пізніше ніж через чотири години після завершення засідання виборчої комісії.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.

Представник місцевої організації партії, уповноважений на підставі довіреності від місцевої організації партії, подає для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі документи, передбачені частиною першою статті 38 цього Закону (ч. 4 ст. 41 Закону).

Територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати (ч. 9 ст. 41 Закону).

За приписами ч. 1 ст. 46 Закону територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі:

1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;

2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;

3) припинення громадянства України особи;

4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону;

6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення видається особі, яка відповідно до частини четвертої статті 41, частини другої статті 42, частини другої статті 43 цього Закону подавала документи для реєстрації кандидата (кандидатів) в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, або кандидату особисто у строки, визначені частиною дев'ятою статті 41, частиною четвертою статті 42, частиною четвертою статті 43 цього Закону (ч. 2 ст. 26 Закону).

Відповідно до абз. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Право громадян вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування передбачено ч. 1 ст. 38 Конституції України.

За наведеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації кандидатів у депутати місцевих рад приймається відповідною виборчою комісією за наслідками розгляду поданого пакету документів кожного кандидата окремо, а не усіх кандидатів, включених до виборчого списку політичної партії, адже право фізичної особи бути обраним є індивідуальним і відповідна виборча комісія має розглянути документи та з'ясувати можливі обставини, що перешкоджають певній фізичній особі у такому праві.

Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

За правилами ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 160, 165, 172-179 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" у м. Черкаси Черкаської області залишити без задоволення, а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Є.І. Мєзєнцев

суддя Н.Е.Старова

суддя В.В.Файдюк

Головуючий суддя Мєзєнцев Є.І.

Судді: Старова Н.Е.

Файдюк В.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52123878
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/5063/15

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Постанова від 04.10.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 02.10.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні