ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
01 жовтня 2015 року 16:05 № 826/22721/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Федорчука А.Б. при секретарі судового засідання Грабовському В.А., розглянувши у судовому засіданні подання
за заявоюДержавної податкової інспекції у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Новаклін» про зупинення видаткових операцій
за участю представників сторін:
від заявника : Старощук С.В., Мазурок Д.А.
від відповідача: Омельченко Д.В., Константинов О.Г.
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва 29.09.2015 р. о 14:30 надійшло подання Державної податкової інспекції у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Новаклін» про зупинення видаткових операцій ТОВ «Новаклін» (код 38589959) шляхом накладення адміністративного арешту на кошти платника, що знаходяться на рахунках: № 26000052713254 в Печерська філія ПАТ КБ «ПриватБанк» МФО 300711 (українська гривня); № 26056052709557 в Печерська філія ПАТ КБ «ПриватБанк» МФО 300711 (українська гривня); № 26007011005072 в ПАТ «БТА Банк» МФО 321723 (українська гривня). № 26001011568742 в ПАТ «Укрсоцбанк»» МФО 300023 (українська гривня); № 26045052700857 в Печерська філія ПАТ КБ «ПриватБанк» МФО 300711 (українська гривня); № 26000533985000 в ПАТ «Укрсоцбанк»» МФО 351005 (українська гривня).
В обґрунтування подання позивач зазначає, що співробітниками податкового органу здійснено виїзд з метою проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Новаклін» за адресою: м. Київ, вул. Виборзька, 104, офіс 327, проте, в допуску до проведення перевірки та наданні документів було відмовлено директором Товариства. Оскільки платник податків безпідставно не допустив посадових осіб Податкового органу до проведення виїзної позапланової перевірки за наявності законних підстав для її проведення, податковим органом правомірно та обґрунтовано застосування адміністративного арешту майна платника податків.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав подання у повному обсязі та просив суд задовольнити вимоги.
Відповідач у судове засідання з'явився, проти позову заперечує в повному обсязі.
В обґрунтування заперечень Відповідач зазначає, що станом ним 30.09.2015 року подано до Окружного адміністративного суду міста Києва позов про визнання протиправним дії Державної податкової інспекції у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві та винесення Наказу від 22.09.2015 р. №1803.
Відповідно до п. 2 ч. 8 ст. 183 3 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд подання відбувається за участю органу доходів і зборів, що його вніс, та платника податків, стосовно якого його внесено.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується подання, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва зазначає, -
На податковому обліку в Державній податковій інспекції у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві перебуває Товариство з обмеженою відповідальністю «Новаклін», як платник податків.
Як вбачається з матеріалів справи, Податковим органом на адресу ТОВ «Новаклін» було надіслано Запити: від 11.12.2014 року №3925/10/26-57-22-03-22, від 23.09.2015 року №1 та від 28.09.2015 року №2 про надання належним чином засвідчених копій документів по взаємовідносинам з наступними контрагентами: ТОВ «Еліт Технолоджи» (код за ЄДРПОУ 39247411), ТОВ «Артрауд» (код за ЄДРПОУ 39219206), ТОВ «Глобалхолдинг» (код за ЄДРПОУ 38956428), ТОВ «АПБС» (код за ЄДРПОУ 39165182) та ТОВ «Доміра» (код за ЄДРПОУ 39098189), ПП «Комерцбуд-Д (код за ЄДРПОУ 39065657).
Відповідачем на адресу Податкового органу були надіслані відповіді про відмову в наданні первинної документації.
Податковим органом винесено Наказ від 22.09.2015 № 1803 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Новаклін» (код ЄДРПОУ 38589959) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах із ТОВ «Еліт Технолоджи» (код за ЄДРПОУ 39247411) за період з вересень - жовтень 2014 року, ТОВ «Артрауд» (код за ЄДРПОУ 39219206) за вересень 2014 року, ТОВ «Глобалхолдинг» (код за ЄДРПОУ 38956428), ТОВ «АПБС» (код за ЄДРПОУ 39165182) та ТОВ «Доміра» (код за ЄДРПОУ 39098189) за період з жовтень-листопад 2014 року, ПП «Комерцбуд-Д (код за ЄДРПОУ 39065657) за період з 01.07.2014р. - 31.08.2014 р. та виписано направлення на проведення перевірки від 22.09.2015 р. за №1804/22-04П та №1805/22-04П.
Співробітниками податкового органу здійснено вихід за адресою: м. Київ, вул. Виборзька, 104, офіс 327, проте, директором та головним бухгалтером ТОВ «Новаклін» було відмовлено в допуску співробітників Податкового органу до перевірки, хоча копії наказу та направлення отримано посадовими особами ТОВ «Новаклін».
В зв'язку з не допуском до перевірки співробітниками Податкового органу було складено Акт про відмову в допуску у проведенні перевірки від 28.09.2015 року №291/26-57-22-04 о 15 год. 45 хв., Акт про не допуск перевіряючих до документальної виїзної позапланової перевірки від 25.09.2015 року №290/26-57-22-04 та Акт про не допуск перевіряючих до документальної виїзної позапланової перевірки від 23.09.2015 року.
Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про обґрунтування подання, виходячи з наступного.
Згідно з пп.75.1, ст.75 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій). Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок. Не є предметом документальної планової перевірки питання трансфертного ціноутворення, визначені статтею 39 цього Кодексу. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу. Документальною невиїзною позаплановою електронною перевіркою за заявою платника податків (далі - електронна перевірка) вважається перевірка, що проводиться на підставі заяви, поданої платником податків з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до пункту 77.2 статті 77 цього Кодексу, до контролюючого органу, в якому він перебуває на податковому обліку. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки, але не раніше офіційного повідомлення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, про запровадження проведення такої перевірки для відповідних платників податків: які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності; суб'єктів господарювання мікро-, малого; середнього підприємництва; інших платників податків. Форма заяви, порядок її подання, прийняття рішення про проведення електронної перевірки встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
У відповідності пп. 78.1.1 п.78. 1 ст. 78 Кодексу, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно п.94.1 ст.94 Кодексу адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Підпунктом 94.2.3 пункту 94.2 статті 94 Кодексу передбачено, що арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин: платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Положеннями Кодексу передбачено дві обставини, за наявності яких може застосовуватися арешт майна платника податків: платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення; платник податків відмовляється від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Положеннями п.81.1 ст.81 Кодексу встановлено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, документів, визначених цим положенням.
Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.
При пред'явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.
Згідно правової позиції Вищого адміністративного суду України, викладеної в ухвалі від 15 вересня 2014 року (№К/800/55020/13) поняття відмови від проведення перевірки і поняття відмови від допуску до проведення перевірки мають самостійний правовий зміст, а тому повинні розглядатися як нетотожні поняття. Тому, є підстави вважати, що приписи пп.94.2.3 п.94.2 ст.94 Кодексу поширюються на випадки застосування арешту майна платника податків у разі: або відмови від проведення документальної перевірки, або недопуску посадових контролюючого органу до перевірки будь-якого виду, якщо для такої перевірки передбачено застосування процедури допуску.
Отже, арешт активів можна застосувати, як у разі відмови від допуску до документальної перевірки, так і в разі відмови від допуску посадових осіб контролюючого органу до іншого виду перевірки.
Так, посадовими особами Податкового органу до початку проведення перевірки пред'явлено Товариству Наказ від 22.09.2015 року №1803 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Новаклін» (код ЄДРПОУ 38589959)», як підставу для проведення перевірки, направлення на перевірку від 22.09.2015 р. за №1804/22-04П та №1805/22-04П та пред'явлено службові посвідчення.
Вищезазначені документи містять передбачені законом реквізити.
Відповідачем відмовлялося від допуску посадових осіб Податкового органу до перевірки, що підтверджується вищезазначеними Актами.
Отже, Відповідач від допуску до перевірки відмовився, про що посадовими особами контролюючого органу складено відповідний акт про відмову платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленнях на перевірку, що відповідно вимог п.81.1 ст.81 Кодексу є підставою для початку проведення такої перевірки.
Однак, посадових осіб Податкового органу до проведення перевірки допущено не було, про що також 28.09.2015 року складено відповідний акт №291/26-57-22-04 о 15 год. 45 хв.
Крім того, в матеріалах справи містяться Акти про ненадання документів до документальної позовної виїзної перевірки від 25.09.2015 року.
Судом не береться до уваги посилання Відповідача, що до Окружного адміністративного суду міста Києва 30.09.2015 року подано адміністративний позов про скасування Наказу від 22.09.2015 року №1803, оскільки в матеріалах справи відсутня Ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва про відкриття провадження у справі.
Суд звертає увагу, що станом на час прийняття судом рішення по суті подання від представників ні заявника, ні платника податків не надійшло будь-яких доказів щодо вчинення ТОВ «Новаклін» (код ЄДРПОУ 38589959) дій по допуску співробітників податкового органу до перевірки та надання документів на вимогу Податкового органу.
Відповідно до ч. 5 ст. 183-3 КАС України, якщо із поданих до суду матеріалів вбачається спір про право, то суд ухвалою відмовляє у прийнятті подання, проте, в матеріалах справи відсутні докази про наявність спору про право.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність підстав та, як наслідок, необхідність підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків, застосованого рішенням про арешт.
Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. (ч.1) В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. (ч.2) Якщо особа, яка бере участь у справі, не може самостійно надати докази, то вона повинна зазначити причини, через які ці докази не можуть бути надані, та повідомити, де вони знаходяться чи можуть знаходитися. Суд сприяє в реалізації цього обов'язку і витребовує необхідні докази. Про витребування доказів або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу. Ухвала суду про відмову у витребуванні доказів окремо не оскаржується. Заперечення проти неї може бути включене до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за наслідками розгляду справи. (ч.3) Суд може збирати докази з власної ініціативи. (ч.5) Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів. (ч.6 ст.71 КАС України).
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку, що подання Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Новаклін» про накладення арешту на грошові кошти є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158-163, 183 3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Подання Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві - задовольнити повністю.
2. Зупинити видаткові операції ТОВ «Новаклін» (код 38589959) шляхом накладення адміністративного арешту на кошти платника, що знаходяться на рахунках: № 26000052713254 в Печерська філія ПАТ КБ «ПриватБаяк» МФО 300711 (українська гривня); № 26056052709557 в Печерська філія ПАТ КБ «ПриватБанк» МФО 300711 (українська гривня); № 26007011005072 в ПАТ «БТА Банк» МФО 321723 (українська гривня). № 26001011568742 в ПАТ «Укрсоцбанк»» МФО 300023 (українська гривня); № 26045052700857 в Печерська філія ПАТ КБ «ПриватБанк» МФО 300711 (українська гривня); № 26000533985000 в ПАТ «Укрсоцбанк»» МФО 351005 (українська гривня).
3. Постанову звернути до негайного виконання.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2015 |
Оприлюднено | 12.10.2015 |
Номер документу | 51988734 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні