Постанова
від 05.10.2015 по справі 826/11796/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

05 жовтня 2015 року 08:05 справа №826/11796/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., за участю секретаря Калужського Д.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомДержавної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві доСтрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області третя особаЛіквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю "КСП Трейдінг" Павелко Оксана Мирославівна проскасування запису ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Державна податкова інспекція у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (далі по тексту - позивач, ДПІ у Шевченківському районі) звернулася з адміністративним позовом до Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області (далі по тексту - відповідач), в якому просить: відмінити (скасувати) запис Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області від 17 січня 2014 року №14171120007002001 про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "КСП Трейдінг" (код ЄДРПОУ 38201858) у результаті перетворення.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 червня 2015 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/11891/15.

В судовому засіданні 13 серпня 2015 року представник позивача позовні вимоги підтримав, відповідач та третя особа свого представника не направили.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи неприбуття представників відповідача та третьої особи та положення частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, беручи до уваги відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд ухвалив перейти до розгляду справи в письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

17 січня 2014 року Стрийським міськрайонним управлінням юстиції Львівської області внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис №14171120007002001 щодо державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "КСП Трейдінг" (далі по тексту - ТОВ "КСП Трейдінг").

Позивач вважає, що запис від 17 січня 2014 року №14171120007002001 прийнято передчасно з грубим порушенням частини сімнадцятої статті 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки перед припиненням ТОВ "КСП Трейдінг" не зареєстровано правонаступника товариства.

Відповідач проти позову заперечив в повному обсязі, посилаючись на відсутність у державного реєстратора підстав для відмови у проведенні державної реєстрації припинення.

Окружний адміністративний суд міста Києва, виходячи зі змісту пред'явлених позовних вимог, звертає увагу на наступне.

ТОВ "КСП Трейдінг" зареєстроване Стрийським міськрайонним управлінням юстиції Львівської області 26 квітня 2012 року №10741020000042361 та взяте на податковий облік ДПІ у Шевченківському районі 03 травня 2012 року №44231. Ідентифікаційний номер - 38201858. Місцезнаходження: 82400, Львівська область, місто Стрий, вул. Виговського, буд. 2, кв. 62.

Позивач стверджує, що 31 жовтня 2013 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи про припинення ТОВ "КСП Трейдінг" (код ЄДРПОУ 38201858) шляхом реорганізації (перетворення).

17 січня 2014 року Стрийським міськрайонним управлінням юстиції Львівської області внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис від 17 січня 2014 року № 14171120007002001 щодо державної реєстрації припинення ТОВ "КСП Трейдінг" (код ЄДРПОУ 38201858) у результаті перетворення.

ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у місті Києві зазначає, що станом на момент звернення позивача до суду з адміністративним позовом, відомостей про реєстрацію правонаступника ТОВ "КСП Трейдінг" до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців не внесено, що на думку позивача свідчить про вчинення дій направлених на уникнення податкової перевірки та встановлення в її результаті порушення норм податкового законодавства України.

З посиланням на пункт 102.1. статті 102 та підпункт 78.1.7. пункту 78.1. статті 78 Податкового кодексу України позивач вважає, що лише після проведення перевірки платника податку, можливе його припинення без державної реєстрації правонаступника такої юридичної особи.

Відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців, відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців, скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Окружний адміністративний суд міста Києва не погоджується з позовними вимогами ДПІ у Шевченківському районі та вважає їх необґрунтованими, виходячи з наступних мотивів.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до вимог статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Частинами першою та другою статті 34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи. У випадках, встановлених законом, крім документів, що передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних державних органів на припинення юридичної особи.

Відповідно до положень частини першої статті 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису. Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації. Відомості про дату публікації повідомлення, яке містить інформацію про строк заявлення вимог кредиторів щодо юридичної особи, що припиняється, надаються органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України не пізніше наступного дня з дати публікації такого повідомлення.

Статтею 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або вповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не пізніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинна подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення;

- підписаний головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірник оригіналу передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, чи розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу, або їх нотаріально засвідчені копії;

- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;

- документ про узгодження плану реорганізації з органом доходів і зборів (за наявності податкового боргу);

- довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;

- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Відповідно до частини третьої статті 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення документи, які передбачені абзацами четвертим - сьомим частини першої цієї статті, державному реєстратору не подаються.

Згідно із частиною сьомою статті 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, якщо вони не передбачені цією статтею.

З наведеного вбачається, що перелік документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи є вичерпним.

У запереченні на адміністративний позов ДПІ у Шевченківському районі відповідач зазначив, що державна реєстрація припинення в результаті перетворення ТОВ "КСП Трейдінг" проведено у повній відповідності з вимогами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", як наслідок, у державного реєстратора не було підстав для відмови у проведенні державної реєстрації припинення.

Слід зазначити, що статтею 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" чітко не встановлено, що державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється в результаті перетворення та державна реєстрація новоутвореної юридичної особи, до якої переходять права та обов'язки попередньої, здійснюється в один день, а державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється без державної реєстрації юридичної особи - правонаступника - не допускається.

З огляду на те, що позивачем не доведено наявності жодної підстави для не реєстрації припинення ТОВ "КСП Трейдінг" внаслідок перетворення, передбаченої Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", Окружний адміністративний суд міста Києва приходить до висновку, що підстави для задоволення позову відсутні.

Окрім того, суд вважає за необхідне зазначити, що позивачем не надано до суду доказів внесення запису про припинення ТОВ "КСП Трейдінг" саме шляхом перетворення.

Наданий позивачем на вимогу суду витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно ТОВ "КСП Трейдінг" від 16 вересня 2015 року містить інформацію про те, що 17 січня 2014 року припинено ТОВ "КСП Трейдінг" за рішенням засновників без зазначення про припинення шляхом перетворення.

Таким чином, посилання позивача на порушення порядку припинення юридичної особи шляхом перетворення без реєстрації правонаступника матеріалами справи не підтверджується.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, матеріали справи не підтверджують, що оскаржуваний запис внесено із порушенням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у свою чергу позивачем не доведено обставин, на яких ґрунтуються його вимоги, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ДПІ у Шевченківському районі не підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Державній податковій інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.10.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу51988866
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11796/15

Ухвала від 25.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Постанова від 25.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 01.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Постанова від 05.10.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні