Постанова
від 25.12.2015 по справі 826/11796/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/11796/15 Головуючий у 1-й інстанції: Кузьменко В.А.

Суддя-доповідач: Федотов І.В.

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 грудня 2015 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Федотова І.В.,

суддів: Ісаєнко Ю.А. та Оксененка О.М.,

за участю секретаря Полякової А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в приміщенні суду, апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 жовтня 2015 року у справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві до Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області третя особа Ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю "КСП Трейдінг" ОСОБА_2 про скасування запису, -

ВСТАНОВИЛА:

Державна податкова інспекція у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (далі - позивач, ДПІ у Шевченківському районі) звернулася до суду з позовом до Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області (далі - відповідач) про відміну (скасування) запису Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області від 17 січня 2014 року №14171120007002001 про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "КСП Трейдінг" (код ЄДРПОУ 38201858) у результаті перетворення.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 жовтня 2015 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з таким судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову про задоволення позову, вважаючи, що судом неповно з'ясовано обставини справи та неправильно застосовано норми матеріального і процесуального права.

В судове засідання сторони не з'явились, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, у зв'язку із чим, колегія суддів, на підставі ч. 6 ст. 12, ч. 1 ст. 41, ч. 4 ст. 196 КАС України розглядає справу за їх відсутності без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Згідно з п.3 ч.1 ст. 198, ч.1 ст. 202 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення, зокрема, є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Як встановлено судом першої інстанції, 17 січня 2014 року Стрийським міськрайонним управлінням юстиції Львівської області внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис №14171120007002001 щодо державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "КСП Трейдінг" (далі - ТОВ "КСП Трейдінг").

Вважаючи, що запис від 17 січня 2014 року №14171120007002001 прийнято передчасно з грубим порушенням частини сімнадцятої статті 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки перед припиненням ТОВ "КСП Трейдінг" не зареєстровано правонаступника товариства, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що статтею 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" чітко не встановлено, що державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється в результаті перетворення та державна реєстрація новоутвореної юридичної особи, до якої переходять права та обов'язки попередньої, здійснюється в один день, а державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється без державної реєстрації юридичної особи - правонаступника - не допускається. Крім того зазначив, що позивачем не надано до суду доказів внесення запису про припинення ТОВ "КСП Трейдінг" саме шляхом перетворення.

Разом з тим, колегія суддів не може погодитися з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Так, з метою повного та всебічного розгляду справи, відповідно до ст. 11 КАС України, ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 01.12.2015 року витребувано у Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області копію реєстраційної справи відносно ТОВ КСП Трейдінг .

З матеріалів реєстраційної справи колегією суддів встановлено, що 03 січня 2013 року учасником ТОВ КСП Трейдінг ОСОБА_2 було прийнято рішення № 03/01-14 від 03.01.2013 р. про припинення товариства шляхом його перетворення в Приватне Акціонерне Товариство КСП ТРЕЙДІНГ- ЗАХІД .

03.01.2013 року рішенням учасника ТОВ КСП Трейдінг ОСОБА_2 № 03/01-14 від 03.01.2013 р. було затверджено передавальний акт, всіх активів і пасивів приватному акціонерному товариству КСП ТРЕЙДІНГ- ЗАХІД .

03 січня 2014 року Голова комісії з припинення ТОВ КСП Трейдінг ОСОБА_2 звернулася до державного реєстратора Стрийського міськрайонного управління юстиції про із пакетом документів для вчинення державної реєстрації припинення ТОВ КСП Трейдінг в результаті перетворення.

17.01.2014 р. державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис № 14171120007002001 про припинення ТОВ КСП Трейдінг за рішенням засновників.

Разом з тим, на день вчинення цього запису правонаступник ТОВ КСП Трейдінг - ПрАТ КСП ТРЕЙДІНГ- ЗАХІД як юридична особа зареєстровано не було.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходить з наступного.

Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України, Цивільним кодексом України ( далі - ЦК України ) та Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ( далі - Закон № 755-IV ).

Так, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У п. 1 ст. 4 Закону № 755-IV закріплено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно з ч. 1 ст. 17 Закону № 755-IV Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до ст. 33 Закону № 755-IV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

У ч. 1 ст. 34 Закону № 755-IV визначено, що для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.

Частиною 1 статті 35 Закону № 755-IV передбачено, що державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.

Згідно з ч. 1, 3, 8, 9, 17 ст. 37 Закону № 755-IV для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинна подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення; підписаний головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірник оригіналу передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, чи розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу, або їх нотаріально засвідчені копії; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; документ про узгодження плану реорганізації з органом доходів і зборів (за наявності податкового боргу); довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

У разі державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення документи, які передбачені абзацами четвертим - сьомим частини першої цієї статті, державному реєстратору не подаються.

Прийом документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, здійснюється відповідно до вимог частин п'ятої - шостої статті 36 цього Закону. Документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, приймаються згідно з описом.

Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи подані не у повному обсязі; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону; передавальний акт або розподільчий баланс не відповідає вимогам, які встановлені частиною четвертою цієї статті; документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті; в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи, що припиняється, містяться відомості про те, що вона є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи; не скасовано реєстрацію всіх випусків акцій, якщо юридична особа, що припиняється, є акціонерним товариством; від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, і воно не відкликане; не зазначені та не підтверджені особистим підписом голови комісії з припинення або уповноваженою ним особою відомості, передбачені частиною другою цієї статті.

Перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення.

Відповідно до ч. 3 ст. 107 ЦК України передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

Підписані головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджені учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірники передавального акта та розподільчого балансу передаються в орган, який здійснює державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, за місцем її державної реєстрації, а також в орган, який здійснює державну реєстрацію юридичної особи - правонаступника, за місцем її державної реєстрації.

Отже, законодавством регламентовано чітку та послідовну процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації (перетворення), який складається з трьох етапів: 1) внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ( далі - ЄДР ) запису про рішення засновників (учасників) щодо припинення юридичної особи; 2) проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом перетворення; 3) проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її перетворення (реорганізації).

При цьому, порушення зазначеного порядку державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації (перетворення) виключає достатні та необхідні правові підстави для вчинення державним реєстратором такої реєстраційної дії.

Аналогічний правовий підхід викладено в постанові Вищого адміністративного суду України від 12 лютого 2015 року у справі № 826/17434/13-а.

Колегія суддів звертає увагу на те, що підставою для державної реєстрації припинення ТОВ "КСП Трейдінг" було перетворення зазначеної юридичної особи у ПрАТ КСП ТРЕЙДІНГ- ЗАХІД , однак, станом на день внесення державним реєстратором до ЄДР запису від 17 січня 2014 року №14171120007002001 ПрАТ КСП ТРЕЙДІНГ- ЗАХІД зареєстровано як юридична особа не було і фактично не існувало, а отже, державним реєстратором при здійсненні такої реєстраційної дії було порушено процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення та, відповідно, вимоги чинного законодавства, зокрема ст.ст. 33, 34, 35, 37 Закону № 755-IV.

З огляду на це, колегія суддів приходить до висновку щодо наявності достатніх та необхідних правових підстав для скасування запису від 17 січня 2014 року №14171120007002001про державну реєстрацію припинення юридичної особи - ТОВ КСП Трейдінг .

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції неповно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з порушенням норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, тому воно підлягає скасуванню з ухваленням нової постанови про задоволення позову.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, колегія суддів,

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 жовтня 2015 року скасувати та ухвалити нову постанову, якою адміністративний позов Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві до Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області третя особа: Ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю "КСП Трейдінг" ОСОБА_2 про скасування запису - задовольнити.

Запис Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області від 17 січня 2014 року №14171120007002001 про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "КСП Трейдінг" (код ЄДРПОУ 38201858) у результаті перетворення скасувати.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя:

Судді:

Головуючий суддя Федотов І.В.

Судді: Оксененко О.М.

Ісаєнко Ю.А.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2015
Оприлюднено05.01.2016
Номер документу54772322
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11796/15

Ухвала від 25.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Постанова від 25.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 01.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Постанова від 05.10.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні