Ржищевський міський суд Київської області
м. Ржищів, вул. Леніна, 87, 9230, (04573) 2-11-04
Справа № 2-а-228/10
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 листопада 2010 року Ржищівський міський суд Київської області в складі:
головуючого: судді Шумка В. А.
при секретарі; ОСОБА_1,
розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Ржищів адміністративну справу за позовом Ржищівського міського центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно одержаної допомоги по безробіттю, -
ВСТАНОВИВ:
Ржищівський міський центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2, в якому просить стягнути з відповідача 4807,85 грн. В обґрунтування позову позивач зазначив, що проведеною перевіркою додержання вимог чинного законодавства України "Про зайнятість населення", " Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття " встановлено, що гр. ОСОБА_2 був зареєстрований в Ржищівському міському центрі зайнятості як шукаючий роботу 12.06.2009 року. В заяві про надання статусу безробітного від 19.06.2009 року гр. ОСОБА_2 було зазначено, що в даний час не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності.
Наказом директора Ржищівського міського центру зайнятості від 19.06.2009 року № НТ 090619 йому було надано статус безробітного з призначенням допомоги по безробіттю з урахуванням страхового стажу відповідно до п. п. 1,3,4 ст. 22 , п. 1 ст. 23 ЗУ " Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та п.2.1 "Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності" строком на 360 днів ( з 19.06.2009 року по 13.06.2010 року.)
Під час проведення розслідування страхового випадку безробітного ОСОБА_2 було виявлено, що при реєстрації в центрі зайнятості він приховав той факт, що був зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності.
Відповідно до п."б" ч. 3 ст. 1 ЗУ «Про зайнятість населення» в Україні до зайнятого населення належать громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві.
Відповідно до п. 4 ст. 46 ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
З 01.09.2009 року виплату допомоги по безробіттю ОСОБА_2 було припинено.
Таким чином, безробітний ОСОБА_2 отримав допомогу по безробіттю незаконно за період з 19.06.2009 року по 31.08.2009 року в сумі 4807,85 грн.
ОСОБА_2 був під особистий підпис ознайомлений з наказом № 84-од від 25.08.2010 року, в якому йому було запропоновано протягом десяти днів повернути кошти на рахунок Ржищівського міського центру зайнятості. Кошти ним повернуті не були.
Позивач в судове засідання не прибув з поважних причин.
Відповідач в судовому засіданні позовні вимоги визнав, не заперечує проти стягнення з нього на користь Ржищівського міського центру зайнятості коштів в сумі 4807,85 грн.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне
значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив: відповідно до Положення про Ржищівський міський центр зайнятості, затвердженого директором обласного центру зайнятості від 08.12.1998 року, Ржищівський міський центр зайнятості є місцевим органом державної виконавчої влади та місцевим органом державної служби зайнятості і підпорядковується обласному центру зайнятості та місцевим органам державної виконавчої влади.
Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України «Про зайнятість населення», для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України (вищим органом виконавчої влади), створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що у Ржищівському міському центрі зайнятості з 19.06.2009 року, перебував на обліку ОСОБА_2 та йому було надано статус безробітного та призначено і розпочато виплату допомоги по безробіттю, 31.08.2009 року ОСОБА_2 знято з обліку і виплата допомоги по безробіттю припинена.
Відповідно до листа державного реєстратора № 02-06-45 від 11.08.2010 року встановлено, що ОСОБА_2 зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності з 14.10.2005 року та водночас з 19.06.2009 року по 31.08.2009 року перебував на обліку в Ржищівському центрі зайнятості як безробітний.
25.08 2010 року директором Ржищівського міського центру зайнятості прийнято наказ № 84 -од, про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю гр. ОСОБА_2 у період з 19.09.09 по 31.08.09 роки в сумі4807,85 грн. Вказаним наказом Ржищівським міським центром зайнятості було запропоновано відповідачу добровільно повернути кошти, з цим наказом гр. ОСОБА_2 ознайомлений під власний підпис. На час розгляду справи суму незаконно отриманих коштів відповідач ОСОБА_2 у добровільному порядку не сплатив.
Згідно п. 20 «Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних» затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України № 219 від 14.02.2007 року, зняття з обліку громадян, зареєстрованих державною службою зайнятості як таких, що шукають роботу, і безробітних відбувається з дня виявлення факту подання недостовірних даних, що мав місце під час одержання допомоги по безробіттю.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення», зайнятість - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що, як правило, приносить їм дохід у грошовій або іншій формі. Статтею 2 цього ж Закону встановлено, що безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Відповідно до п.1 ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі - страхування на випадок безробіття) - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Відповідач, перебуваючи на обліку в центрі зайнятості, порушив вимоги ч. 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» - не надав до центру зайнятості відомості про свою реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності. Згідно з ч. 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'яз кове державне соціальне страхування на випадок безробіття» - особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до абзацу 14 п. п. 1 п. 20 «Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 219 від 14.02.2007 року громадяни, зареєстровані як такі, що шукають роботу, та безробітні, знімаються з обліку з моменту виявлення факту подання недостовірних даних, що мав місце під час перебування особи на обліку як безробітної, або неповідомлення державної служби зайнятості про виїзд за межі України з метою працевлаштування чи провадження іншої діяльності, спрямованої на отримання прибутку.
Відповідач був попереджений, що в разі отримання допомоги по безробіттю незаконним шляхом (отримання заробітку, доходу, пенсії, проходження очного курсу навчання в навчальному закладу; приховування факту працевлаштування та в інших випадках) і відмови від добровільного повернення службі зайнятості суми незаконно отриманої допомоги по безробіттю, цю суму буде стягнено в судовому порядку.
Згідно ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Вивчивши матеріали справи, враховуючи те, що доказів погашення відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду цього спору не надав, суд встановив, що заборгованість ОСОБА_2 перед Ржищівським міським центром зайнятості складає 4807,85 грн.
Таким чином, виходячи з межі заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційних номер НОМЕР_1, зареєстрованого та проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, на користь Ржищівського міського центру зайнятості р/р 37172001002131, банк ГУДК в Київській області, МФО 821018, ЄДРПОУ 25668182, розміщеного за адресою: м. Ржищів, вул. Леніна,48-а, Київської області, незаконно отриману допомогу по безробіттю в сумі 4807 (чотири тисячі вісімсот сім) грн. 85 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Суддя:
Суд | Ржищівський міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2010 |
Оприлюднено | 12.10.2015 |
Номер документу | 52011038 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Орджонікідзевський міський суд Дніпропетровської області
Чаплицький В. В.
Адміністративне
Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області
Старжинська О. Є.
Адміністративне
Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області
Сеньков О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні