Постанова
від 05.10.2015 по справі 804/14739/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2015 р. 20 год. 30 хв.Справа № 804/14739/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Тулянцевої І.В.,

суддів Озерянської С.І.,

Власенко Д.О.,

при секретарі Ломідзе Д.Г.,

за участю представників:

позивача Чорного Г.Г., Кінебаса О.М.,

відповідача Бабенко М.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Магдалинівської районної організації Партія «Відродження» до Магдалинівської районої виборчої комісії Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

03.10.2015 р. о 17:15 год. Магдалинівська районна організація Партії «Відродження» (далі - позивач) звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Магдалинівської районої виборчої комісії Дніпропетровської області (далі - відповідач) в якому просить:

- визнати протиправною постанову Магдалинівської районої виборчої комісії від 01 жовтня 2015 року №10 «Про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів районної ради» в частині відмови Магдалинівській районній організації партії «Відродження» в реєстрації кандидатів у депутати Магдалинівської районної ради;

- скасувати постанову Магдалинівської районої виборчої комісії від 01 жовтня 2015 року №10 «Про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів районної ради» в частині відмови Магдалинівській районній організації партії «Відродження» в реєстрації кандидатів у депутати Магдалинівської районної ради;

- зобов'язати Магдалинівську районну виборчу комісію Дніпропетровської області зареєструвати кандидатів в депутати (35 осіб) на чергових місцевих виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутих Магдалинівською районно організацією Партії «Відродження» відповідно до рішення зборів Магдалинівської районної організації Партії «Відродження» від 21 вересня 2015 року.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що 29.09.2015 року в межах, встановлених Законом України «Про місцеві вибори» строків, Магдалинівська районна організація Партії «Відродження» подала до Магдалинівської районної виборчої комісії Дніпропетровської області заяву про реєстрацію кандидатів у депутати (35 осіб) на чергових місцевих виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року висунутих Магдалинівською районною організацією Партія «Відродження» відповідно до рішення зборів Магдалинівської районної організації Партії «Відродження» від 21 вересня 2015 року. До заяви було подано всі документи, передбачені ч. 1 ст. 38 Законом України «Про місцеві вибори», в тому числі і платіжний документ про внесення грошової застави. Однак, 01.10.2015 року Магдалинівською районною виборчою комісією Дніпропетровської області було прийнято постанову №10 «Про реєстрацію кандидатів депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах народних депутатів районної ради» в частині відмови Магдалинівській районній організації партії «Відродження» в реєстрації кандидатів у депутати Магдалинівської районної ради. Підставою для відмови в реєстрації зазначено про необхідність подання документа про внесення грошової застави. Вважають, що постанова в частині відмови Магдалинівській районній організації партії «Відродження» в реєстрації кандидатів у депутати Магдалинівської районної ради винесена відповідачем протиправно та підлягає скасуванню, оскільки з боку Магдалинівської районної організацією Партія «Відродження» були виконані всі вимоги ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори» щодо надання повного пакету документів, необхідних для реєстрації кандидатів в депутати Магдалинівської районної ради від Магдалинівської районної організації Партія «Відродження», в тому числі і документ про внесення грошової застави, що підтверджується Довідкою про прийняття документів від 29.09.2015 р., складаної відповідальною особою Магдалинівської районної виборчої комісії Дніпропетровської області.

Ухвалою суду від 04.10.2015 р. о 11-25 год. у справі відкрито провадження.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили позов задовольнити із викладених у ньому підстав.

Відповідач - Магдалинівська районна виборча комісія Дніпропетровської області проти задоволення позову заперечував. Представник відповідача в судовому засіданні зазначив, що постановою Магдалинівської районної виборчої комісії Дніпропетровської області від 01.10.2015 року №10 «Про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах народних депутатів районної ради» Магдалинівській районній організації партії «Відродження» правомірно було відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Магдалинівської районної ради Дніпропетровської області у багатомандатному виборчому окрузі № 15 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, оскільки грошову заставу, в супереч вимогам ст. 44 Закону України «Про місцеві вибори», було внесено не місцевою організацією партії, яка висунула виборчий список кандидатів чи організацією відповідної політичної партії вищого рівня, а фізичною особою - ОСОБА_5, що підтверджується квитанцією № 0.0.440288780.1 від 28.09.2015 р. за таких обставин, вважають, що рішення відповідача прийнято у відповідності до норм ст. 46 Закону України «Про місцеві вибори» і підстави для задоволення позову відсутні.

Вивчивши доводи позову та заперечень, заслухавши думку представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини на яких грунтується позов, оцінивши за правилами ст. 86 КАС України докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судова колегія при винесенні постанови виходить з наступних підстав та мотивів.

Постановою Центральної виборчої комісії України № 209 від 29 серпня 2015 року оголошено з 5 вересня 2015 року початок виборчого процессу чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, призначених згідно з пунктом 1 Постанови Верховної Ради України від 17.07.2015 року № 645 - VIII «Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році».

Судовим розглядом справи встановлено, що позивач 29.09.2015 року звернувся до Магдалинівської районної виборчої комісії Дніпропетровської області із заявою щодо реєстрації кандидатів в депутати Магдалинівської районної ради у багатомандатному виборчому окрузі на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутих Магдалинівською районною організацією Партія «Відродження» відповідно до рішення зборів Магдалинівської районної організації Партії «Відродження» від 21 вересня 2015 року.

29.09.2015 р. о 11-43 год. відповідальною особою Магдалинівської районної виборчої комісії Дніпропетровської області було складено Довідку про прийняття документів від Магдалинівської районної організації Партія «Відродження» щодо реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі.

Як вбачається з Довідки від 29.09.2015 р., до заяви про реєстрацію кандидатів у депутати позивачем також були надані:

- копія свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії;

- копія рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідчена підписом керівника та печаткою партії;

- заяви осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу та згду на оприлюднення біографічних відомостей;

- автобіографія осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії;

- декларація про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації партії;

- 4 фоторгафії від кожного кандидата включеного до виборчого списку у депутати місцевої організації партії, розміром 4х6 сантиметрів;

- платіжний документ про внесення грошової застави (оригінал);

- ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати відповідної місцевої організації партії.

01.10.2015 року Магдалинівською районною виборчою комісією Дніпропетровської області було прийнято постанову №10 «Про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах народних депутатів районної ради» якою Магдалинівській районній організації партії «Відродження» було відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Магдалинівської районної ради, висунутих Магдалинівською районною організацією партії «Відродження» відповідно до рішення зборів Магдалинівської районної організації партії «Відродження» від 21.09.2015 року.

За змістом зазначеної постанови, підставами для відмови позивачу в реєстрації кандидатів в депутати Магдалинівської районної ради в багатомандатному виборчому окрузі № 15 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутих Магдалинівською районною організацією партії «Відродження» слугував той факт, що позивачем надано неповний пакет документів.

Так, з оскаржуваної постанови від 01.10.2015 року № 10 вбачається, що відповідачем на засіданні комісії було встановлено, що відсутній «Документ про внесення грошової застави (п. 9 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про місцеві вибори»), передбаченого ч.1 ст. 44 Закону України «Про місцеві вибори» про те, що грошова застава вноситься місцевою організацією партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови, або організацією політичної партії вищого рівня, після початку виборчого процесу та до подання документів територіальній виборчій комісії для реєстрації кандидатів у безготівковому порядку на спеціальний рахунок відповідної територіальної комісії», у зв'язку із чим, Магдалинівській районній організації партії «Відродження» і було відмовлено в реєстрації кандидатів від партії та повернуто квитанцію 0.0.440288780.1 від 28.09.2015.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість вказаних дій відповідача щодо відмови позивачу в реєстрації кандидатів в депутати Магдалинівської районної ради, висунутих Магдалинівською районною організацією партії «Відродження» та оскаржуваного рішення відповідача на відповідність вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України, проаналізувавши положення законодавчих актів, якими врегульовані спірні правовідносини, колегія суддів при винесенні рішення виходить з наступного.

Правовідносини з приводу реєстрації кандидатів в депутати місцевих рад в багатомандатному виборчому окрузі врегульовані Законом України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 р. № 595 - VIII (далі - Закон України № 595 - VIII).

Відповідно до положень ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори» встановлено, що відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня;

2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу;

3) копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії;

4) рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, яке повинне бути підписане керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується підписом керівника та печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

5) виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, підписаного керівником місцевої організації партії, засвідченого печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

6) заяв осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу (крім першого кандидата у такому списку, який згоди бути кандидатом у депутати по територіальному виборчому округу не надає) та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;

7) автобіографій осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, що обов'язково повинні містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

8) декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації партії, відповідно до статті 45 цього Закону;

9) по чотири фотографії осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, розміром 4 х 6 сантиметрів;

10) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 44 цього Закону.

До зазначених у цій частині документів додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати відповідної місцевої організації партії.

Відповідно до ч. 1 ст. 44 Закону України № 595 - VIII, грошова застава вноситься місцевою організацією партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду міського голови, або організацією відповідної політичної партії вищого рівня, а також особою, яка висувається кандидатом на посаду міського голови шляхом самовисування, після початку виборчого процесу та до подання документів територіальній виборчій комісії для реєстрації кандидатів у безготівковому порядку на спеціальний рахунок відповідної територіальної виборчої комісії у розмірі, що є пропорційним до кількості виборців відповідних області, району, міста, району в місті та визначається: 1) для кандидата на посаду міського голови - з розрахунку 4 розміри місячної мінімальної заробітної плати на кожні 100 тисяч виборців відповідного одномандатного виборчого округу; 2) для виборчого списку кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті ради, висунутого у багатомандатному виборчому окрузі, - з розрахунку 4 розміри місячної мінімальної заробітної плати на кожні 100 тисяч виборців відповідного багатомандатного виборчого округу.

Частиною 9 ст. 41 Законом України «Про місцеві вибори» встановлено, що територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої організації партії, від якої висунуті кандидати в депутати.

Згідно з частинами 1 і 2 ст. 46 Закону України «Про місцеві вибори», територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в тому числі у разі відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом. Рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення видається особі, яка відповідно до частини четвертої статті 41, частини другої статті 42, частини другої статті 43 цього Закону подавала документи для реєстрації кандидата (кандидатів) в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, або кандидату особисто у строки, визначені частиною дев'ятою статті 41, частиною четвертою статті 42, частиною четвертою статті 43 цього Закону.

З наданих до суду документів та пояснень представника відповідача судом встановлено, що фактичною підставою для відмови в реєстрації кандидатів в депутати Магдалинівської районної ради Дніпропетровської області від Магдалинівської районної організації партії «Відродження» слугував той факт, що грошову заставу в розмірі 1245,00 грн. було внесено не місцевою організацією партії, яка висунула кандидатів в депутати і не політичною партією вищого рівня, як це передбачено ст. 44 Закону України «Про місцеві вибори», а фізичною особою - ОСОБА_5, що підтверджується квитанцією ПАО КБ «ПриватБанк» № 0.0.440288780.1 від 25.09.2015 р.

Судом встановлено, що згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 05.10.2015 року, керівником Дніпропетровської обласної організації партії «Відродження» являється - ОСОБА_5.

Матеріалами справи підтверджено, що 25.09.2015 року ОСОБА_5, який є керівником Дніпропетровської обласної організації партії «Відродження» через ПАО КБ «ПриватБанк» було здійснено платіж у розмірі 1245,00 грн. на адресу Магдалинівської районної виборчої комісії з призначенням платежу - грошова застава місцевої організації політичної партії через ОСОБА_5, Відродження, ДООП, про що свідчить квитанція ПАО КБ «ПриватБанк» №0.0.440288780.1 від 25.09.2015 р.

Листом від 29.09.2015 р. № Е.D.D/0.0.0.0/2-11432 ПАО КБ «ПриватБанк» було повідомлено Магдалинівську районну виборчу комісію Дніпропетровської області про те, що 25.09.2015 року прийнятий платіж в сумі 1245,00 грн. за наступними реквізитами: р/р 37328171006633; МФО 805012; ОКПО 33826342; «отримувач» - Магдалинівська районна виборча комісія; «призначення платежу» - грошова застава місцевої організації політичної партії через ОСОБА_5, Відродження ДООП, у зв'язку в невірно указаними реквізитами, просять вважати найменування платника - Дніпропетровська обласна організація Партія «Відродження» (ОКПО 26511554).

Тобто, судом встановлено, що в графі «Призначення платежу» в квитанції ПАО КБ «ПриватБанк» №0.0.440288780.1 від 25.09.2015 р. назва Дніпропетровської обласної організації Партії «Відродження» була зазначена в скороченому вигляді - Відродження, ДООП, що не спростовує факту перерахування грошових коштів на адресу відповідача.

Суд також зауважує, що відповідно до ч. 12 ст. 40 Закону України «Про місцеві вибори», помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів в депутати.

Як вбачається з оскаржуваної постанови, зауважень з боку відповідача щодо не зарахування коштів на спеціальний рахунок відповідної територіальної комісії, встановлено не було.

Суд також зазначає, що відповідно до п. 4.1. Постанови Національного Банку України «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» від 21.01.2004 р. № 22, безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.

За таких обставин, суд не приймає до уваги твердження відповідача з приводу того, що перерахування грошових коштів повинно було бути здійснено в безготівковому порядку і безпосередньо місцевою організацією партії, яка висунула кандидатів в депутати, або політичною партією вищого рівня, оскільки керівником Дніпропетровською обласною організацією Партії «Відродження» ОСОБА_5 перерахування грошової застави здійснено в безготівковому порядку, що підтверджується квитанцією ПАО КБ «ПриватБанк» №0.0.440288780.1 від 25.09.2015 р. Крім того, як керівник Дніпропетровської обласної організації Партії «Відродження», ОСОБА_5 мав право здійснювати представництво інтересів обласної організації партії в будь - яких відносинах, в тому числі і в питаннях щодо подання до банківських установ грошових коштів для перерахування грошової застави у відповідності до норм ст. 44 Закону України «Про місцеві вибори».

Таким чином, судова колегія вважає, що позивачем було виконано вимоги ст. 44 Закону України «Про місцеві вибори» щодо сплати грошової застави, у зв'язку із чим, висновки відповідача щодо відсутності документу, що підтверджує внесення грошової застави Магдалинівською районною організацією партії «Відродження», є безпідставними.

Суд також звертає увагу на ту обставину, що з тексту оскаржуваної постанови вбачається, що вказуючи на порушення з боку Магдалинівської районної організації партії «Відродження» норм Закону України «Про місцеві вибори» щодо подання повного пакету документів, відповідачем застосовані норми Закону, які до даних правовідносин не відносяться, оскільки п. 9 ч. 1 ст. 40 Закону регулюють умови реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости. Магдалинівською районною організацією партії «Відродження» до Магдалинівської районої виборчої комісії Дніпропетровської області подавались документи щодо реєстрації кандидатів в депутати Магдалинівської районної ради в багатомандатному виборчому окрузі на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутих Магдалинівською районною організацією партії «Відродження», умови реєстрації яких унормовані приписами ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори», що свідчить про формальний підхід з боку відповідача при розгляді колегіальним органом питання щодо реєстрації кандидатів від партії та винесення рішення з цього приводу.

З урахуванням наведеного, судова колегія вважає, що постанова Магдалинівської районої виборчої комісії Дніпропетровської області від 01 жовтня 2015 року №10 «Про реєстрацію кандидатів депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах народних депутатів районної ради» в частині відмови Магдалинівській районній організації партії «Відродження» в реєстрації кандидатів у депутати Магдалинівської районної ради, є протиправною та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання Магдалинівської районної виборчої комісії Дніпропетровської області зареєструвати кандидатів в депутати (35 осіб) на чергових місцевих виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року висунутих Магдалинівською районно організацією Партія «Відродження» відповідно до рішення зборів Магдалинівської районної організації Партії «Відродження» від 21 вересня 2015 року, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 8 ст. 99 Закону України «Про місцеві вибори», у разі визнання судом рішення відповідної виборчої комісії протиправним, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, установлення підсумків і результатів голосування, встановлення результатів виборів, рішення з цього питання приймається виборчою комісією, рішення якої було визнане протиправним, або виборчою комісією вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює рішення, визнане судом протиправним, крім випадку, коли рішення було скасовано з формальних підстав.

Визначаючи спосіб поновлення порушених прав та законних інтересів суб'єктів виборчого процесу, суд виходить з того, що відповідно до ч. 10 ст. 99 Закону України «Про місцеві вибори», якою встановлено, що порядок прийняття рішення судом за результатами розгляду позовної заяви, вимоги до рішення суду та порядок набрання законної сили рішенням суду встановлюється Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно із ч. 1 ст. 177 КАС України суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше передбачене законом рішення.

У відповідності по пункту 10.3 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 7 від 20.05.2013р. «Про судове рішення в адміністративній справі», у разі визнання судом неправомірними дій чи бездіяльності відповідача суд може зобов'язати його вчинити чи утриматися від вчинення певних дій у спосіб, визначений чинним законодавством, яким може бути захищено/відновлено порушене право. Суд може ухвалити постанову про зобов'язання відповідача прийняти рішення певного змісту, за винятком випадків, коли суб'єкт владних повноважень під час адміністративних процедур відповідно до закону приймає рішення на основі адміністративного розсуду.

З урахуванням наведеного, судова колегія вважає, що скасування оскарженої постанови та зобов'язання Магдалинівської районної виборчої комісії Дніпропетровської області зареєструвати кандидатів у депутати (35 особи) на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2015 року, висунутих Магдалинівською районною організацією Партії «Відродження» відповідно до рішення зборів Магдалинівської районної організації Партії «Відродження» від 21 вересня 2015 року у повній мірі відновлюватиме порушене право позивача та усуне усі наслідки виявлених у судовому засіданні порушень.

Згідно ст.ст.69-70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування, суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги.

Частина 1 статті 71 КАС України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст. 71 КАС України також встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

В ході розгляду справи відповідачем не було надано до суду належних та допустимих доказів, які б свідчили про правомірність прийняття оскаржуваного рішення, у зв'язку із чим, суд вважає, що позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Частиною 9 ст. 172 КАС України визначено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем при зверненні до Дніпропетровського окружного адміністративного суду не було сплачено судовий збір у відповідності до Закону України «Про судовий збір».

Частиною 1 ст.4 Закону України «Про судовий збір» визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно зі ст. 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2015 рік» від 28.12.2014р. № 80-VIII, установлено, що у 2015 році мінімальна заробітна плата становить: у місячному розмірі: з 1 січня - 1218 гривень.

Відповідно до п.п.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою 1 розмір мінімальної заробітної плати, що складає 1218 грн.

Частиною 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Так, з позову вбачається, що позивачем заявлено три вимоги немайнового характеру. Таким чином, при поданні до суду адміністративного позову позивач повинен був сплатити судовий збір в розмірі 3654,00 грн. (1218,00 грн. х 3 = 3654,00 грн.).

Відповідно до положень ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки, у відповідності до положень ч. 9 ст. 172 КАС України, позовна заява Магдалинівської районної організації Партія «Відродження» була прийнята до розгляду судом без сплати судового збору, судові витрати позивачу не присуджуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2-10, 11, 12, 71, 86, 160, 161, 162, 163,167, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Магдалинівської районної організації Партія «Відродження» до Магдалинівської районої виборчої комісії Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправною та скасувати постанову Магдалинівської районої виборчої комісії Дніпропетровської області від 01 жовтня 2015 року №10 «Про реєстрацію кандидатів депутати в багатомандатному виборчому окрузі № 15 по виборах народних депутатів районної ради» в частині відмови Магдалинівській районній організації партії «Відродження» в реєстрації кандидатів у депутати Магдалинівської районної ради (35 особи) на чергових місцевих виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутих Магдалинівською районною організацією Партія «Відродження» відповідно до рішення зборів Магдалинівської районної організації Партії «Відродження» від 21 вересня 2015 року.

Зобов'язати Магдалинівську районну виборчу комісію Дніпропетровської області зареєструвати кандидатів у депутати (35 особи) в багатомандатному виборчому окрузі №15 на чергових виборах у депутати Магдалинівської районної ради на чергових місцевих виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, висунутих Магдалинівською районною організацією Партія «Відродження» відповідно до рішення зборів Магдалинівської районної організації Партії «Відродження» від 21 вересня 2015 року.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги до суду першої інстанції у дводенний строк з дня її проголошення у відповідності до вимог ч.5 ст.177 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції згідно до вимог ч.3 ст.177 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Судді І.В. Тулянцева С.І.Озерянська Д.О.Власенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу52024024
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/14739/15

Ухвала від 15.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Постанова від 05.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 04.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні