1.3.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 жовтня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1502/15
19 год. 05 хв.
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Шембелян В.С.,
суддів - Ковальової Т.І., Борзаниці С.В.,
за участі секретаря судового засідання - Олійник О.А.,
без участі сторін,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області, Голови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області Кравченко Наталії Іванівни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Лисичанська міська організація Партії "БЛОКУ ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ»" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
03 жовтня 2015 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_2 до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області, Голови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області Кравченко Наталії Іванівни, в якому позивач просить суд:
· визнати протиправною бездіяльність Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області щодо реєстрації ОСОБА_2 кандидатом на посаду депутата Лисичанської міської ради.
· встановити факт грубого порушення законодавства України про місцеві вибори з боку Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області стосовно залишення без розгляду та не видачі рішення про реєстрацію у відношенні ОСОБА_2
· встановити факт грубого порушення законодавства України про місцеві вибори з боку голови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської Кравченко Наталії Іванівни стосовно залишення без розгляду та не видачі рішення про реєстрацію у відношенні ОСОБА_2
· зобов'язати Лисичанську міську виборчу комісію Луганської області зареєструвати ОСОБА_2 кандидатом на посаду депутата Лисичанського міської ради у виборчому округу №1 (один) на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року та прийняти рішення, передбачене частиною 4 статті 43 Закону України « Про місцеві вибори».
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що 30 вересня 2015 року Лисичанська міська організація ПАРТІЇ «БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» подала до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області всі необхідні документи на реєстрацію виборчого списку із 32 (тридцяти двох) кандидатів в депутаті Лисичанської міської ради (згідно опису), у тому числі під №28 кандидата ОСОБА_2 по виборчому округу №1. 01 жовтня 2015 року Лисичанською міською виборчою комісією Луганської області прийнято постанову № 22 «Про реєстрацію кандидатів Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанська міська організація ПАРТІЇ «БЛОКУ ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» з Додатком №1 виборчого списку зареєстрованих кандидатів у кількості З0 (тридцять). У цьому Додатку відсутній як зареєстрований кандидат ОСОБА_2 по виборчому округу №1. Лисичанська міська виборча комісія не надала і відмовляється надавати ніякої Постанови про реєстрацію, або не реєстрацію кандидата ОСОБА_2 З такою бездіяльністю позивач не згоден, оскільки вважає, що залишати без розгляду заяву про реєстрацію (і скаргу) комісія не має права, а зобов'язана розглянути і прийняти одно з двох можливих рішень : або зареєструвати, або відмовити в реєстрації.
На підставі вищевикладеного, позивач просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Позивач в судове засідання не прибув, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, через канцелярію суду надав витребувані судом матеріали.
Від представника третьої особи на адресу суду електронною поштою надіслано заяву про підтримання позовних вимог та розгляд справи за відсутності повноважного представника.
Колегія суддів, що заслухала пояснення позивача, дослідила та розглянула докази у справі, встановила наступне.
На конференції Лисичанської міської організації ПАРТІЇ «БЛОКА ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» прийнято рішення про висунення кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Лисичанської міської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, та включення до виборчого списку кандидатів у депутати від Лисичанської міської організації ПАРТІЇ «БЛОКА ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» наступних осіб, зокрема, ОСОБА_2 (а.с.7-10).
Згідно з довідкою Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області від 30.09.2015 представником Лисичанської міської організація ПАРТІЇ «БЛОКА ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» до комісії подано такі документи: довіреність, квитанцію про грошову заставу № 12 від 29.09.2015, заяву про реєстрацію кандидатів у депутати, копію свідоцтва, рішення ХІІ з'їзду, рішення зборів (конференції), виборчий список, а також від 32 кандидатів заяви про згоду балотуватися, декларації, автобіографії, копії паспортів, по 4 фото 4х6, диск (а.с. 14).
01 жовтня 2015 року відбулося засідання Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області, до порядку денного якого включено питання про реєстрацію поданих документів від Лисичанської міської організації ПАРТІЇ «БЛОКА ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» для реєстрації кандидатами у депутати Лисичанської міської ради по багатомандатному виборчому округу.
Відповідно до протоколу № 6 засідання Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області від 01.10.2015 було запропоновано проголосувати за прийняття рішення про реєстрацію поданих документів кандидатів у депутати від Лисичанської міської організації ПАРТІЇ «БЛОКА ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» за виключенням ОСОБА_2 та ОСОБА_8. Голосували: "за" - 14 (чотирнадцять), "проти" - 0 (нуль), "утрималися" - 0 (нуль). Рішення прийняте (а.с.44-66).
Відповідно до протоколу № 7 засідання Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області від 01.10.2015 було запропоновано проголосувати за прийняття рішення про реєстрацію поданих документів кандидата у депутати від Лисичанської міської організації ПАРТІЇ «БЛОКУ ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» ОСОБА_5. Розглянувши заяву та додатків до неї комісія встановила, що у ОСОБА_5 були розбіжності у номері округу: в заяві ОСОБА_2 зазначив, що бажає балотуватися кандидатом у депутати по першому округу, а політична партія у своєму списку та рішенні зазначила, що ОСОБА_2 балотуватиметься у сьомому окрузі. Головою комісії на голосування було поставлено пропозицію зареєструвати ОСОБА_2 кандидатом в депутати Лисичанської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі. Голосували: "за" - 7 (сім), "проти" - 6 (шість), "утрималися" - 1 (один). Рішення не прийняте.
Після чого головою комісії Кравченко Н.І. запропоновано відмовити в реєстрації ОСОБА_2 кандидатом в депутати Лисичанської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі. Голосували: "за" - 5 (п'ять), "проти" - 7 (сім), "утрималися" - 2 (два). Рішення не прийняте.
Головою комісії Кравченко Н.І. повідомлено, що досі комісія не може прийняти рішення щодо реєстрації кандидатом ОСОБА_2, отже в котре запропоновано зареєструвати ОСОБА_2 кандидатом в депутати Лисичанської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі. Голосували: "за" - 7 (сім), "проти" - 5 (п'ять), "утрималися" - 2 (два). Рішення не прийняте.
Після чого головою комісії Кравченко Н.І., запропоновано відмовити в реєстрації ОСОБА_2 кандидатом в депутати Лисичанської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі. Голосували: "за" - 6 (шість), "проти" - 0 (нуль), "утрималися" - 0 (нуль), «відмовилися голосувати» - 8 (вісім). Рішення не прийняте. Засідання було закрите.
Згідно з Додатком № 1 до постанови Лисичанської міської виборчої комісії №22 від 01.10.2015 зареєстровано кандидатів у кількості 30 (тридцяти осіб). У додатку відсутній як зареєстрований кандидат ОСОБА_2 по виборчому округу №1 (а.с.18-20).
02 жовтня 2015 року о 10:40 год. громадянин ОСОБА_2 звернувся до Лисичанської міської виборчої комісії зі скаргою.за вх..№ 110 щодо ненадання постанови про реєстрацію, або не реєстрацію кандидата ОСОБА_2 (а.с.21).
02 жовтня 2015 року о 17:24 год. секретарем Лисичанської міської організація ПАРТІЇ «БЛОКА ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» ОСОБА_6 було зареєстровано скаргу № 118 на бездіяльність комісії і на відмову в ненаданні жодного документу Лисичанської міської виборчої комісії стосовно реєстрації, або відмови в реєстрації кандидата ОСОБА_2 (а.с. 22). У зв'язку з чим ОСОБА_6 було складено Акт про виявлення порушення Закону України «Про місцеві вибори», а саме про бездіяльність комісії, відмову і ненадання жодного документу по вищезазначеному питанню за своїм підписом, підписом одного виборця і члена комісії ОСОБА_7 (а.с.23).
Колегія суддів, що вирішує адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог, виходить з наступного.
Умови реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі визначені в статті 38 Закону України "Про місцеві вибори".
Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України "Про місцеві вибори" кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.
Згідно з частиною 9 статті 41 Закону України "Про місцеві вибори" територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати.
Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої організації партії, від якої висунуті кандидати в депутати.
Постановою Центральної виборчої комісії України від 05 вересня 2015 року № 228 затверджено Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів (далі - Порядок).
Згідно з пунктом 9.1 Порядку за результатами розгляду питання на засіданні виборчої комісії приймається рішення.
Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії (пункт 9.2 Порядку).
Відповідно до пункту 9.6 Порядку рішення виборчої комісії з питання порядку денного ухвалюється у формі постанови, яка оформлюється відповідно до пункту 9.7 та розділу 10 цього Порядку.
Пунктом 9.7 Порядку визначено, що постанова виборчої комісії повинна містити: найменування комісії; найменування рішення (постанова); час, дату та місце прийняття; порядковий номер; мотивувальну частину; нормативно-правове обґрунтування; резолютивну частину.
З аналізу вищевказаних норм слідує, що за наслідками розгляду питання про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі територіальна виборча комісія в обов'язковому порядку приймає одне з рішень: про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати.
В судовому засіданні встановлено, що відповідач на засіданнях 01.10.2015 неодноразово розглядав питання щодо прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації кандидата у депутати Лисичанської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, включеного до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації ПАРТІЇ «БЛОКА ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» із закріпленням ОСОБА_2 за відповідними територіальними виборчими округом, однак жодне із зазначених рішень не було прийняте через утримання від голосування частини членів комісії, у зв'язку з чим не визначалася більшість від складу комісії для прийняття конкретного рішення.
Однак, відповідач в порушення положень ч. 9 статті 41 Закону України "Про місцеві вибори" протягом передбаченого Законом часу не прийняв рішення як про реєстрацію кандидата ОСОБА_2 у депутати, так і про відмову в реєстрації кандидата ОСОБА_2, що вказує на протиправну бездіяльність відповідача при даних спірних правовідносинах внаслідок невиконання ним своїх прямих обов'язків, визначених вказаною нормою Закону.
Як установлено судом, документи для реєстрації кандидатів у депутати на місцевих виборах Лисичанська міська організація ПАРТІЇ «БЛОКУ ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» подала до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області своєчасно. Відповідно до заяви від 01.10.15 (а.с.16) було зазначено, що у поданому виборчому списку є технічна помилка, у зв'язку з чим було прийняте рішення, що ОСОБА_2 висувається кандидатом в депутати Лисичанської міської ради в окрузі №1.
Відповідач у визначений Законом України "Про місцеві вибори" строк не прийняв жодного рішення за наслідками розгляду поданих позивачем документів для реєстрації кандидат ОСОБА_2 у депутати, чим було порушено право позивача на участь у виборах, яке підлягає поновленню.
Оскільки в судовому засіданні встановлена бездіяльність відповідача щодо невиконання ним передбаченого ч. 9 статті 41 Закону України "Про місцеві вибори" обов'язку прийняття певного рішення, суд вважає на необхідне визначити належним ефективним способом захисту порушеного права позивача саме зобов'язання відповідача зареєструвати ОСОБА_2 кандидатом від Лисичанської міської організації Партії "БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ»" у депутати Лисичанської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі №1.
Що стосується позовних вимог про встановлення факту грубого порушення законодавства України про місцеві вибори з боку Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області, голови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області Кравченко Наталії Іванівни стосовно залишення без розгляду та не видачі рішення про реєстрацію у відношенні ОСОБА_2, суд зазначає таке.
З тексту позовної заяви колегією суддів встановлено, що, на думку позивача, грубим порушенням законодавства України про місцеві вибори з боку Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області та її голови Кравченко Наталії Іванівни є залишення без розгляду заяви ОСОБА_2 про реєстрацію, оформлене відповідним рішенням.
Однак, в судовому засіданні встановлено на підставі протоколів засідання комісії, що це питання не було залишено без розгляду, а навпаки кілька разів виносилося на голосування, а рішення фактично не було прийняте через не набрання необхідної кількості голосів.
Таким чином, суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_2 в цій частині.
Стосовно вимоги позивача в прохальній частині позову на зобов'язання прийняття відповідачем рішення за заявою відповідно до ч.4 ст.43 Закону України "Про місцеві вибори", суд зазначає, що таке посилання є помилковим, оскільки ст.43 Закону України "Про місцеві вибори" визначає порядок реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.
На підставі викладеного суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.
Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.
Відповідно до п.3) ч.3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" (в редакції, чинній з 01.09.2015) за подання адміністративного позову немайнового характеру фізичною особою сплачується судовий збір у розмірі 1% ціни позову, однак, не менше 0,4 мінімальної заробітної плати.
Згідно з ч. 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Станом на 01 січня 2015 року розмір мінімальної заробітної плати становив 1218,00 грн., 0,4 мінімальної заробітної плати дорівнює сумі 487,20 грн.
У даному позові позивачем заявлено чотири вимоги немайнового характеру.
При зверненні до суду з позовом судовий збір сплачено не було.
Згідно з частиною 9 статті 172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Таким чином, зазначена норма передбачає фактичне відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено (ч. 3 ст. 94 КАС України).
За результатами розгляду даного позову, з урахуванням часткового задоволення позовних вимог позивача, суд вважає за необхідне здійснити розподіл судових витрат (суми судового збору, що підлягала сплаті під час звернення до суду з даним адміністративним позовом) між сторонами, а саме:
- стягнути з позивача ОСОБА_2 (і.п.н. НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 974,40 грн. (дев'ятсот сімдесят чотири грн. сорок коп.) в дохід Державного бюджету України;
- стягнути з Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області судовий збір у сумі 974,40 грн. (дев'ятсот сімдесят чотири грн. сорок коп.) в дохід Державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160-165, 167, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_2 до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області, Голови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області Кравченко Наталії Іванівни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Лисичанська міська організація Партії "БЛОКА ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ»" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області, Голови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області Кравченко Наталії Іванівни, яка полягає в неприйнятті рішення щодо реєстрації кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі за виборчим списком від Лисичанської міської організації Партії "БЛОКА ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ»" ОСОБА_2.
Зобов'язати Лисичанську міську виборчу комісію Луганської області зареєструвати ОСОБА_2 кандидатом від Лисичанської міської організації Партії "БЛОКА ПЕТРА ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ»" у депутати Лисичанської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі №1.
В задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 про встановлення факту грубого порушення законодавства України про місцеві вибори з боку Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області, Голови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області Кравченко Наталії Іванівни стосовно залишення без розгляду та не видачі рішення про реєстрацію його кандидатом - відмовити.
Стягнути з ОСОБА_2 (і.п.н. НОМЕР_1 ) в дохід Державного бюджету України за банківськими реквізитами: отримувач коштів УК у м. Сєвєродонецьку /Луганський окр.адмін.суд 22030001; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37944909, банк отримувача (МФО) 804013, рахунок отримувача 31217206784080, код класифікації доходів бюджету 22030001 судовий збір у розмірі 974,40 грн. (дев'ятсот сімдесят чотири грн. сорок коп.).
Стягнути з Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області (ідентифікаційний код 33751987, адреса: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Гайдара, 78) за рахунок бюджетних асигнувань в дохід Державного бюджету України за банківськими реквізитами: отримувач коштів УК у м. Сєвєродонецьку /Луганський окр.адмін.суд 22030001; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37944909, банк отримувача (МФО) 804013, рахунок отримувача 31217206784080, код класифікації доходів бюджету 22030001, судовий збір у розмірі 974,40 грн. (дев'ятсот сімдесят чотири грн. сорок коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя В.С. Шембелян Суддя Суддя С.В. Борзаниця Т.І. Ковальова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2015 |
Оприлюднено | 12.10.2015 |
Номер документу | 52026356 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.С. Шембелян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні