Постанова
від 28.09.2015 по справі 818/3344/15
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 вересня 2015 р. справа №818/3344/15

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Павлічек В.О.

за участю секретаря судового засідання - Кохан Т.І.

представника відповідача - Савченко В.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/3344/15

за позовом Глухівського міськрайонного центру зайнятості

до Сумської митниці ДФС

про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

Глухівський міськрайонний центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом до Сумської митниці ДФС про стягнення коштів в сумі 7155,49 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що 18.09.2014 р. до Глухівського міськрайцентру зайнятості за пошуком роботи звернулася ОСОБА_2, яка 16.09.2014 р. була звільнена з посади державного інспектора митного поста "Бачівськ" Сумської митниці відповідно п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України. У зв'язку з відсутністю підходящої роботи 18.09.2014 р., на підставі особистої заяви, згідно ст.43 Закону України "Про зайнятість населення", їй було надано статус безробітної. ОСОБА_2 знаходилася на обліку в центрі зайнятості та отримувала допомогу по безробіттю. Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 21.01.2015 року ОСОБА_2 була поновлена на роботі в Сумській митниці. Позивач зазначив, що у зв'язку з порушенням Сумською митницею вимог законодавства про працю та зайнятість населення (що виявилось у незаконному звільненні ОСОБА_2), Сумська митниця повинна відшкодувати службі зайнятості 7155 грн. 49 коп., виплаченого безробітній ОСОБА_2 матеріального забезпечення.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи без його участі (а.с.28).

Представник відповідача Савченко В.А. в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог та просив відмовити у їх задоволенні.

Заслухавши доводи представника відповідача та дослідивши письмові матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що наказом Сумської митниці Міндоходів від 15.09.2014 року №394-о ОСОБА_2 була звільнена з посади державного інспектора митного поста "Бачівськ" Сумської митниці відповідно до п.1 ст. 40 Кодексу законів про працю України у зв"язку зі змінами в організації виробництва і праці Сумської митниці, скороченням штату та чисельності працівників митниці.

18.09.2014 р. ОСОБА_2 звернулася із заявою до Глухівського міськрайонного центру зайнятості із заявою про надання статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю (а.с.6-8).

Глухівським міськрайонним центром зайнятості було проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про зайнятість населення", за результатами якого складений акт від 01.07.2015 року №66 (а.с. 9).

Вказаною перевіркою встановлено, що під час перебування на обліку безробітна ОСОБА_2 звернулася до суду з позовом про поновлення її на роботі у зв"язку з незаконним звільненням. Рішенням Сумською окружного адміністративного суду від 21.01.2015року ОСОБА_2 поновлена на займаній посаді державного інспектора митного поста "Бачівськ" Сумської митниці. Під час перебування на обліку в центрі зайнятості, ОСОБА_2 отримала допомогу по безробіттю в сумі 7155 грн. 49 коп. (а.с. 9).

Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.

Основним законодавчим актом, що регулює порядок виплати допомоги по безробіттю, є Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (далі - Закон).

За приписами частини 1 статті 22 Закону, право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Частиною 2 вказаної статті передбачено, що застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування мають страховий стаж менше шести місяців або звільнені з останнього місця роботи з підстав, передбачених статтею 37, пунктами 3, 4, 7 і 8 статті 40, статтями 41 і 45 Кодексу законів про працю України, особи, зазначені у частині другій статті 6 цього Закону, мають право на допомогу по безробіттю у мінімальному розмірі.

Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону передбачено, що виплата допомоги по безробіттю припиняється, зокрема, у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду.

Згідно ч. 4 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" із роботодавця утримуються: сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду; незаконно виплачена безробітному сума забезпечення у разі неповідомлення про його прийняття на роботу; незаконно отримана сума допомоги по частковому безробіттю.

Також, питання виплати допомоги по безробіттю врегульовано Порядком надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України №307 від 20.11.2000року (далі - Порядок), п.п. 1.1, 1.2 якого передбачено, що цей Порядок визначає механізм призначення, виплати допомоги по безробіттю, у т. ч. одноразової для організації безробітними підприємницької діяльності, та обчислення страхового стажу. Допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітними підприємницької діяльності надається застрахованим та незастрахованим особам, визнаним у встановленому порядку безробітними.

Пунктом 2.2 Порядку передбачено, що втратою роботи з незалежних від застрахованих осіб обставин вважається припинення трудового договору відповідно до статті 36 (пункти 1, 2, 3), статті 38 (у разі неможливості продовження роботи, а також невиконання власником або уповноваженим ним органом законодавства про працю, умов колективного чи трудового договору), статті 39, статті 40 (пункти 1, 2, 5, 6) Кодексу законів про працю України, а для військовослужбовців, зазначених у пункті 2.1 цього Порядку, - звільнення зі служби з поважних причин без права на пенсію (у зв'язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів, за станом здоров'я, у зв'язку із закінченням строку контракту, систематичним невиконанням умов контракту командуванням, через сімейні обставини або з інших поважних причин відповідно до законодавства про військовий обов'язок і військову службу).

З матеріалів справи вбачається, що постановою Сумською окружного адміністративного суду від 21.01.2015року, яка залишена без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 12.05.2015 року, задоволений адміністративний позов ОСОБА_2 про скасування наказу Сумської митниці Міндоходів від 15 вересня 2014 року № 394-о щодо її звільнення з посади державного інспектора митного поста "Бачівськ" Сумської митниці Міндоходів; поновлення на посаді державного інспектора митного поста "Бачівськ" Сумської митниці Міндоходів та стягнення з Сумської митниці Міндоходів середнього заробітку за час вимушеного прогулу в розмірі 15004,80 грн.

Отже, що на підставі рішення суду, ОСОБА_2 поновлена на посаді у зв'язку з незаконним звільненням, що відповідно до положень діючого законодавства є підставою для стягнення з роботодавця суми виплаченої допомоги по безробіттю.

За приписами ч. 1 ст. 53 Закону України "Про зайнятість населення" посадові особи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, а також фізичні особи - підприємці, винні у порушенні законодавства про зайнятість населення, несуть відповідальність згідно із законодавством.

З довідки Глухівського МРЦЗ №1690 від 27.08.2015 року вбачається, що ОСОБА_2 за період з 18.09.2014 року по 29.01.2015 року отримала допомогу по безробіттю в сумі 7155 грн. 49 коп. (а.с.13).

Доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми відшкодування на день розгляду справи або ж спростовували доводи позивача суду не подано.

За наведених обставин та правових норм, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Глухівського міськрайонного центру зайнятості про стягнення з Сумської митниці ДФС боргу в сумі 7155,49 грн. підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Глухівського міськрайонного центру зайнятості до Сумської митниці Державної фіскальної служби про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з Сумської митниці Державної фіскальної служби (40020, м. Суми, вул. Воровського, 24, код ЄДРПОУ 39420037) на користь Глухівського міськрайонного центру зайнятості (41400, Сумська область, м. Глухів, вул. 70 років Жовтня, 6, код ЄДРПОУ 21112826) борг в сумі 7155,49 грн. (сім тисяч сто п"ятьдесят п"ять грн. 49 коп.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено 05 жовтня 2015 року.

Суддя (підпис) В.О. Павлічек

З оригіналом згідно

Суддя В.О. Павлічек

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу52035250
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/3344/15

Ухвала від 09.06.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 30.11.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 02.11.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Постанова від 28.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Постанова від 28.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 14.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні