Постанова
від 04.10.2015 по справі 822/5842/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/5842/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2015 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів - Лабань Г.В. (головуючий), суддів - Петричковича А.І. , Данилюк У.Т. , розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" третя особа на стороні позивача ОСОБА_1 до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області про скасування постанови та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ :

Кам'янець-Подільська міська партійна організація Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", третя особа на стороні позивача - ОСОБА_1, звернулася до суду з позовом до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області в якому просить:

- скасувати постанову Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області від 30.09.2015 №49 Про відмову в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, який включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2015 року;

- зобов'язати Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області зареєструвати ОСОБА_1, кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, який включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2015 року.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 28.09.2015 Кам'янець-Подільською міською партійною організацією Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" було подано заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Кам'янець-Подільської міської ради, у т.ч. і ОСОБА_1

На засіданні Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії 30.09.2015 було прийнято постанову №49 про відмову в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом в депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області в багатомандатному виборчому окрузі, який включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2015 року.

Позивач вважає, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм діючого законодавства, чим порушено права, визначені в Конституції України. Наголошує увагу на тому, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати. Крім того, зазначив, що відповідно до Постанови ЦВК №1817 від 22.10.2012 року до повноважень дільничної виборчої комісії Законом не віднесено здійснення контролю за дотриманням порядку оформлення паспорта громадянина України.

У зв'язку з цим, вважає оскаржувану постанову неправомірною та такою, що прийнята з порушенням ч.12 ст.41, ст. 46 Закону України "Про місцеві вибори".

Сторони в судове засідання не з'явилися, про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи без його участі. Позов підтримує та просить задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача подав заяву про розгляд справи без його участі, проти позову заперечує, просить у задоволенні позову - відмовити.

Третя особа в судове засідання не з'явилася, про час, дату та місце розгляду справи повідомлена належним чином.

Відповідно до частини 6 статті 12, частини 1 статті 41, частини 6 статті 128 КАС України, у випадку неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі під час судового розгляду повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не відбувається, розгляд справи проводиться в письмовому провадженні.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог, враховуючи наступне.

Судом встановлено, що на засіданні Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії 30.09.2015 було прийнято постанову №49 про відмову в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом в депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області в багатомандатному виборчому окрузі, який включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2015 року.

Відмовляючи у реєстрації кандидата у депутати Кам'янець-Подільської міської ради, відповідач послався на ст.38, ч.12 ст. 41, п.2 ч.1 ст.46, ч.5 ст.25, ст.27 Закону України "Про місцеві вибори".

В оскаржуваній постанові відповідач вказав, що не зазначення в автобіографії таких обов'язкових реквізитів, як наявність або відсутність депутатського мандату не може вважатися помилкою чи неточністю в розумінні ч.12 ст.41 Закону України "Про місцеві вибори", оскільки ці вимоги прямо передбачені Законом і обов'язок їх внесення до автобіографії покладено на особу, яка подає документи щодо реєстрації кандидатом у депутати. У зв'язку з цим відповідачем зроблено висновок про не подання усіх необхідних для реєстрації документів, а саме - автобіографію.

Також зазначено, що копія документу подана Кам'янець-Подільською міською партійною організацією Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" не є копією сторінок паспорта громадянина України ОСОБА_1 в розумінні Положення про паспорт громадянина України, що затверджене Постановою ВРУ №2503-ХІІ від 26.06.1992 року "Про затвердження положень про паспорт громадянина України та про паспорт громадянина України для виїзду за кордон" та Закону України "Про місцеві вибори", а отже не подано усіх необхідних для реєстрації документів, а саме ксерокопії сторінок паспорта громадянина України ОСОБА_1

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, суд виходив з наступного.

Умови реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі визначені статтею 38 Закону України "Про місцеві вибори", де зазначено, що відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів обласної ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання відповідних документів, зокрема передбачених п.7 - автобіографій осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, що обов'язково повинні містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину.

Суд встановив, що до заяви про реєстрацію ОСОБА_1, який включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області позивач подав всі, документи, перелік яких визначений ст.38 Закону N 595-VII.

Не зазначення ним у поданій автобіографії відомостей про наявність або відсутність депутатського мандату не може слугувати підставою для відмови у реєстрації кандидатом у депутати, оскільки не свідчить про її недійсність.

Зазначене узгоджується з правовою позицією Європейського суду з прав людини, викладеній у рішенні "Краснов та Скуратов проти Росії" від 19.07.2007 року, де визначається поняття " надмірного формалізму" коли в документі відсутня якась назва або реквізит і це вважається органом влади не помилкою (неточністю), а відсутністю самого документу. Таким чином, Європейський суд з прав людини вважає хибною таку практику у зв'язку з відсутністю розумного співвідношення пропорційності між застосованим заходом і законною мірою.

Отже, відсутність в автобіографії певних відомостей, передбачених Законом N 595-VII, на думку суду, не може мати наслідком позбавлення особи можливості участі у виборах.

Частиною 2 ст. 41 Закону N 595-VII передбачено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

У відповідності до вказаної норми, встановивши, що подана автобіографія ОСОБА_1 містить не всі відомості, відповідач зобов'язаний був надати позивачу можливість виправити зазначені недоліки, а не приймати рішення про відмову у реєстрації.

Стосовно не подачі копії сторінок паспорта громадянина України, як підстави для відмови в реєстрації кандидата, суд приходить до наступних висновків.

У частині 1 ст.38 Закону України № 595-VIII від 14.07.2015 року "Про місцеві вибори" (далі - Закон №595-VIII) визначено перелік документів, які подаються територіальній виборчій комісії, яка реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії.

До зазначених у цій частині документів додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати відповідної місцевої організації партії.

Відповідно до ч.9 ст.41 Закону №595-VIII, Територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої організації партії, від якої висунуті кандидати в депутати.

Згідно частин 1 - 2 ст.46 Закону №595-VIII, Територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі:

1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;

2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;

3) припинення громадянства України особи;

4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону;

6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави відмови.

Пунктом 1 Положення про паспорт громадянина України, затвердженого постановою Верховної Ради України № 2503-XII від 26.06.1992 року (далі - Положення про паспорт) визначено, що Паспорт громадянина України є документом, що посвідчує особу власника та підтверджує громадянство України. Паспорт дійсний для укладання цивільно-правових угод, здійснення банківських операцій, оформлення доручень іншим особам для представництва перед третьою особою лише на території України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

Згідно п.8 Положення про паспорт, термін дії паспорта, виготовленого у вигляді паспортної книжечки, не обмежується. До паспортної книжечки при досягненні громадянином 25- і 45-річного віку вклеюються нові фотокартки, що відповідають його вікові. Паспорт, в якому не вклеєно таких фотокарток при досягненні його власником зазначеного віку, вважається недійсним.

Копією паспорта ОСОБА_1 НОМЕР_1, який видано 25 травня 2007 року Кам'нець-Подільським МВ УМВСУ в Хмельницькій області, стверджено його народження 17 червня 1990 року.

На третій сторінці паспорту 30 вересня 2015 року вклеєна фотографія ОСОБА_1

Тобто на момент винесення оскаржуваної постанови у відповідача були відсутні підстави для відмови в реєстрації кандидата через недійсність паспорту громадянина України ОСОБА_1

Суд звертає увагу на те, що відповідно до Постанови ЦВК №1817 від 22.10.2012 року до повноважень дільничної виборчої комісії Законом не віднесено здійснення контролю за дотриманням порядку оформлення паспорта громадянина України.

Відтак, у відповідача не було підстав для відмови позивачу у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради на підставі п. 2 ч.1 ст. 46 Закону N 595-VII.

Зважаючи на викладене, відповідач не довів обґрунтованість та правомірність прийнятого рішення, отже суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в частині, що стосується скасування постанови.

Стосовно позовної заяви щодо зобов'язання Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області зареєструвати ОСОБА_1, кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області суд зазначає наступне.

Прийняття рішення про реєстрацію третьої особи кандидатом у депутати відноситься до виключної компетенції відповідача як колегіального органу. У зв'язку із цим суд не може зобов'язати виборчу комісію зареєструвати кандидата в у депутати, оскільки це буде втручанням у повноваження державного органу, передбачені статтею 25 Закону.

Разом з тим, оскільки внаслідок вищезазначеного порушення подана заява з відповідними документами не була розглянута згідно чинного законодавства, суд вважає, що з метою захисту порушеного права позивача необхідно зобов'язати Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області повторно розглянути подану заяву з доданими документами про реєстрацію ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, включеного до виборчого списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" на місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2015 року.

Таким чином, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч.1,3 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Відповідно до ст.4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору складає 1 розмір мінімальної заробітної плати. Згідно з ч.3 ст.6 вказаного Закону, у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

При поданні позовної заяви з двома позовними вимогами немайнового характеру позивачем було сплачено судовий збір в розмірі 1218 грн., тобто як за одну вимогу немайнового характеру. Таким чином, в зв'язку з частковим задоволенням позовних вимог, з відповідача на користь державного бюджету слід стягнути 1218 грн.

Керуючись Законом України "Про місцеві вибори", положеннями Конституції України, ст.ст. 162-168 172 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний позов задовольнити частково.

Скасувати постанову Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області від 30.09.2015 №49 Про відмову в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, який включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2015 року

Зобов'язати Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області повторно розглянути документи, подані для реєстрації кандидата в депутати ОСОБА_1, включеного до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Присудити з Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області (код ЄДРПОУ 37180722) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн., зарахувавши за платіжними реквізитами для сплати судового збору Хмельницького окружного адміністративного суду.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом двох днів з моменту проголошення.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 177 КАС України.

Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/Г.В. Лабань А.І. Петричкович У.Т. Данилюк "Згідно з оригіналом" Суддя Г.В. Лабань

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу52035950
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/5842/15

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Постанова від 04.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 03.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні