Ухвала
від 29.09.2015 по справі 822/2374/14
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 вересня 2015 року м. Київ К/800/51354/14

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів :

Головуючого Кошіля В.В.

Суддів Борисенко І.В.

Моторного О.А.

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області

на постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 23.09.2014

та постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 04.07.2014

у справі № 822/2374/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Євро»

до Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Укр-Євро» звернулось до суду, з урахуванням зміни позовних вимог, з позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області № 0003762203 від 19.06.2014.

Поставною Хмельницького окружного адміністративного суду від 04.07.2014 адміністративний позов задоволено; скасовано спірне податкове повідомлення-рішення, з мотивів протиправності його прийняття; стягнуто з Державного бюджету на користь ТОВ «Укр-Євро» судовий збір у розмірі 1 827 грн. шляхом списання з рахунків Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області.

Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 23.09.2014 постанову суду першої інстанції змінено шляхом виключення з абзацу третього резолютивної частини постанови слів «шляхом списання з рахунків Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницької області», в решті рішення суду першої інстанції - залишено без змін.

В касаційній скарзі відповідач просить скасувати постанови судів першої та апеляційної інстанцій; прийняти нову постанову про відмову в задоволені позовних вимог, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Позивач в запереченнях на касаційну скаргу просить залишити її без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін, як такі, що прийняті у відповідності до норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що за результатами проведеної камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ «Укр-Євро» за лютий 2014 року, складено акт № 162/22-09-22-03/30743156 від 18.04.2014, в якому зафіксовано порушення: п. 187.1 ст. 187, п. п. 200.1, 200.2 ст. 200, п. 10 підр. 2 р. ХХ п. 23 підрозділу 2 розділу ХХ Прикінцевих положень Податкового кодексу України , внаслідок чого занижено рядок 25.1 декларації з ПДВ « 0110» за лютий 2014 року, суму ПДВ яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду та сплачується до загального/спеціального фонду державного бюджету на 66 193 грн.

19.06.2014 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003762203 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 82 741 грн., в т.ч.: 66 193 грн. основного платежу та 16 548 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

В ході перевірки, податковим органом встановлено, що в період з 01.01 по 17.02.2014 позивачем здійснювались операції постачання відходів та брухту чорних металів, обсяг яких був включений позивачем до рядку 5 декларації з податку на додану вартість «операції, які звільнені від оподаткування», в той час як такі операції, на думку податкового органу, у вказаний період підлягали оподаткуванню за ставкою 20%.

Відповідно до п. 23 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, тимчасово до 1 січня 2014 року від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів та деревини товарних позицій 4401, 4403, 4404 згідно з УКТ ЗЕД (крім брикетів та гранул товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 4401 30 90 00). Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України. Операції з вивезення в митному режимі експорту товарів, зазначених у цьому пункті, звільняються від оподаткування податком на додану вартість.

Таким чином, операції з постачання відходів та брухту чорних і кольорових металів звільняються від оподаткування податком на додану вартість за наявності їх в переліку, який повинен затверджуватись Кабінетом Міністрів України.

На виконання зазначеної норми закону Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 12.01.2011 № 15 «Про затвердження переліку відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2014 року, звільняються від обкладення податком на додану вартість».

Законом України від 19.12.2013 № 713-VІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України зазначено, що у розділі ХХ «Перехідні положення»: в абзаці першому пункту 23 цифри та слова « 1 січня 2014 року» замінити цифрами та словами « 1 січня 2015 року», а після слів та цифр «(крім брикетів та гранул товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 4401 30 90 00)» доповнити словами та цифрами «а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД».

Пункт, у якому було зазначено, що перелік таких відходів та брухту чорних та кольорових металів затверджується Кабінетом Міністрів України, не змінювався.

Відповідно до ч. 3 зазначеного Закону доручено Кабінету Міністрів України протягом двох місяців з дня набрання чинності цим Законом: привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити перегляд та приведення відповідними центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Отже, на момент постачання металобрухту, що охоплений періодом з 01.01 по 17.02.2014, діяла норма податкового законодавства, відповідно до якої тимчасово до 1 січня 2015 року від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів.

З метою приведення нормативно-правових актів у відповідність із Законом № 713 Кабінет Міністрів України постановою від 05.02.2014 № 43 вніс зміни до постанови № 15 «Про затвердження переліків відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2014 року, звільняються від обкладення податком на додану вартість», згідно з якими продовжено дію зазначених переліків до 01.01.2015.

Постанова № 43 набрала чинності з дня її офіційного опублікування (газета «Урядовий кур'єр» № 31) 18.02.2014.

В спірному періоді діяла норма Закону, яка чітко визначала, що тимчасово до 1 січня 2015 року від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів та деревини товарних позицій 4401, 4403, 4404 згідно з УКТ ЗЕД (крім брикетів та гранул товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 4401 30 90 00).

Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України (ч. 2 ст. 113 Конституції України).

У випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу, тому норми Податкового кодексу України мають вищу юридичну силу, ніж норми постанов Кабінету Міністрів України, які розвивають чи деталізують окремі положення Податкового кодексу України.

Таким чином, відсутність переліку відходів та брухту чорних і кольорових металів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України, в період з 01.01 по 17.02.2014 за умови наявності норми Податкового кодексу України, що регулює питання звільнення від оподаткування операцій з постачання зазначених товарів в той самий період, не дає підстав вважати вказані операції такими, що підлягають оподаткуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Враховуючи межі перегляду та з огляду на те, що судом першої інстанції обґрунтовано зроблено висновок про задоволення позовних вимог, що підтверджено також судом апеляційної інстанції, однак неправомірно визначено спосіб стягнення судового збору, в результаті чого судом апеляційної інстанції внесено зміни в рішення суду першої інстанції щодо стягнення судового збору, то суд касаційної інстанції вважає за необхідне залишити без змін постанову апеляційного адміністративного суду.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області відхилити.

Постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 23.09.2014 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України у випадках, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

Головуючий В.В. Кошіль Судді І.В. Борисенко О.А. Моторний

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення29.09.2015
Оприлюднено09.10.2015
Номер документу52078878
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/2374/14

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Постанова від 04.07.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Постанова від 23.09.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 13.06.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні