ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬН ИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майда н Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79 -58-82
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"15" січня 2007 р. Справа №16/452- нА
За позовом Приватного під приємця ОСОБА_1 м. Славута
до Управління Пенсійного ф онду України в Славутському районі та місті Славута
Хмельницької області м. Сла вута
про визнання протиправною дію Управління Пенсійного ф онду України в
Славутському районі та м. Сл авута стосовно вимоги про сп лати боргу в сумі
251,52грн за 1-й квартал 2005 року;
зобов'язання скасувати та відізвати вимогу про сплату боргу.
Суддя Магера В.В. Секретар судово го засідання Степчук Т.А.
Представники сторін:
Від позивача - ОСОБА_2- за довіреністю від 24.11.2006 р.
Від відповідача - Полуд няк А.Г. - за довір. № 1068/07 від 11.1 0.2006 р.
Постанова приймається 15.0 1.2007 р., оскільки в судовому засі данні 21.12.2006 р. оголошувалася пер ерва.
Ухвалою суду від 28.11.2006 р. пору шено провадження у справі та призначено попереднє судове засідання по справі на 12.12.2006 р. С торони належним чином повідо млені про час та місце розгля ду справи. Ухвалою суду від 12.12. 2006 р. судовий розгляд справи пр изначено на 21.12.2006 р. В судовому з асіданні 21.12.2006 р. оголошено пере рву до 15.01.2007 р.
Суть спору: Позивач у п озовній заяві просить визн ати протиправною дію Управлі ння Пенсійного фонду України в Славутському районі та м. Сл авута стосовно вимоги про сп лату боргу в сумі 251,52 грн. за 1-й к вартал 2005 р. та зобов' язати с касувати та відізвати вимогу про сплату боргу. При цьому по зивач посилається на те , що ви мога про сплату боргу з посил анням на ст. 106 Закону України „ Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування ” є такою, що не відповідає ді ючому законодавству у сфері підприємницької діяльності до СПД , які застосовують спро щену систему оподаткування.
Представником позивача на дано виступ у якому зазначен о, що Закон України № 3583 - є закон ом, що регулює конкретну ситу ацію в правовому полі держав и і є спеціальним Законом раз ової дії, який має вищий юриди чний статус порівняно з діюч ою правовою базою України, як а регулює правовідносини УПФ України і підприємців-фізич них осіб стосовно сплати фік сованого внеску до Пенсійног о фонду (83 грн. 84 коп.) щомісячно з а період з 01.01.05 до 31.03.05р.
Зазначає, що відповідач неп равомірно упереджено, або по милково плутає терміни (а зві дси і зобов'язання підприємц ів) “страхові внески до Пенсі йного фонду”, що передбачені п.п. 4 п. 8 Прикінцевих положень Закону України № 1058-ІУ від 09.07.2003р . “Про загальнообов' язкове Державне пенсійне страхуван ня” у вигляді “фіксованого р озміру” (42% мінімальної заробі тної плати) з “розміром мінім ального страхового внеску”, що був передбачений для фізи чних осіб-підприємців Законо м України № 2285-IV від 23.12.2004р. (83 грн.84 к оп.). Але “мінімальний страхов ий внесок”, що передбачався д о сплати в період з 01.01.2005р. до 31.03.05р . був скасований, як обов'язков ий до сплати ст. 1 Закону Украї ни № 3583-IV... Суми внесків до Пенсі йного фонду України, Фонду со ціального страхування з тимч асової втрати працездатност і, Фонду соціального страхув ання на випадок безробіття с уб'єктів господарської діяль ності, які застосовують особ ливі умові оподаткування, об ліку та звітності, які були сп лачені ними в складі податкі в згідно з чинним законодавс твом України протягом 2004 року - І кварталу 2005 року, але не були зараховані на їх особові рах унки в цих фондах у зв'язку з з астосуванням Державним казн ачейством України норм діючо го на той час Закону України “ Про Державний бюджет України на 2005 рік" № 2285-ІУ від 23.12.2004 року, не в важати заборгованістю”. А зв ідси і не може виникати зобов 'язань про сплату “мінімальн ого страхового внеску” в роз мірі 83 грн. 84 коп. кожним підпри ємцем - фізичною особою за себ е в примусовому порядку на пе рший рівень - солідарної сист еми загальнообов'язкового де ржавного пенсійного страхув ання, як системи пенсійного з абезпечення України, який пл атіж є обов'язковим для загал ьної системи оподаткування ( підприємців, що не застосову ють спрощену систему оподатк ування). До підприємців (спрощ енців), що обрали особливий сп осіб оподаткування (єдиний п одаток, фіксований патент, сп еціальний патент) за вказани й період з 01.01.2005р. до 31.03.2005р. не пови нні бути застосовані положен ня ст. 106 Закону України № 1058-ІУ в ід 09.07.2003р. та п. 8 Інструкції 21-1 від 19.12.2003 року про стягаення недоїм ки, так як її не може бути післ я оприлюднення в “Урядовому Кур' єрові” № 71 від 14.04.2006 року За кону України № 3583-ГУ, де в ст. 2 (як у ігнорує УПФУ у Славутськом у районі та м.Славута) вказано “... Донарахування та фінансов і (штрафні) санкції до суб' єк тів господарської діяльност і, які застосовують особливі умови оподаткування, обліку та звітності, щодо сум фактич но сплачених внесків у 2004 році -1 кварталі 2005 року, не застосов уються”.
Тобто, на думку позивача, за боргованість (недоїмка), про я ку йде мова у запереченні на с удовий позов УПФУ в Славутсь кому районі та м. Славута в сум і 251 грн. 52 коп. не є дійсною після 14.04.2006 року (після оприлюднення в ЗМІ Закону № 3583-ІУ як такий, що вступив в силу).
Сама ж вимога “Про сплату бо ргу” № 270 від 26.04.2006 р. є перевищенн ям своїх службових повноваже нь головою УПФУ в Славутсько му районі та м. Славута Піво варчук Р.В. та грубим поруше нням чинного законодавства У країни.
Крім того позивач посилаєт ься на витяг з Постанови Вищо го Господарського Суду Украї ни по справі № 28/228-04-4611 від 04.03.2005 року , де враховано та доведено всі ма інстанціями господарськи х судів про дію нормативно-пр авової бази, яка регулює відн осини Пенсійного Фонду Украї ни і суб'єктами господарсько ї діяльності - приватними під приємцями.
Підприємець в обов'язковом у порядку сплачує "Фіксовани й платіж" за себе та найманих п рацівників у складі єдиного податку фіксованого патенту та спеціального патенту (42% су ми спрощеного платежу) та в об ов'язковому порядку за найма ного працівника доплачує різ ницю між сумою мінімального розміру страхового внеску (щ о затверджується щорічно в З аконі Україні “Про бюджет” в ід суми мінімальної заробітн ої плати (32%) та вираховується с плачена сума у вигляді фіксо ваного платежу згідно вимог Закону Україні № 1058.
Позивач здійснювала та зді йснює підприємницьку діяльн ість без найманих працівникі в та не залучає до своєї діяль ності членів своєї сім'ї і є “з астрахованою особою”, яка сп лачує у складі єдиного подат ку до Пенсійного фонду Украї ни на свій особовий рахунок (42 % ставки єдиного податку) і нія к не підпадає під ознаки “стр ахувальника”.
Відповідачем надані зап еречення на позов, в яких в казується, що позивач зареєс трована як фізична особа - під приємець виконавчим комітет ом Славутської міської ради Хмельницької області ( свідо цтво про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця с ерії В00 № НОМЕР_3) та перебу ває на обліку в управлінні Пе нсійного фонду України в Сла вутському районі та місті Сл авута як особа , яка обрала осо бливий спосіб оподаткування - єдиний податок, реєстраційн ий номер НОМЕР_4
Ст.5 Закону України “Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування” №1058 - IV в ід 09.07.2003 року (надалі - Закон № 1058 - IV ) визначено, що тільки цим Зако ном регулюються відносини, щ о виникають між суб'єктами си стеми загальнообов' язково го державного пенсійного стр ахування. Дія інших норматив но-правових актів може пошир юватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не с уперечить зазначеному Закон у.
Згідно п.3 ст.11 Закону №1058-IV пози вач є особою, яка підлягає заг альнообов' язковому держав ному пенсійному страхуванню , а у відповідності до п.5 ст.14 та п.1 ст.15 вищевказаного Закону є страхувальником та платнико м страхових внесків до солід арної системи загальнообов' язкового державного пенсійн ого страхування. Відповідно до п.п. 4,6 п. 2 ст.17 Закону № 1058-IV від 09.07 .2003 року позивач як страхуваль ник - фізична особа - суб'єкт пі дприємницької діяльності зо бов' язаний подавати та пода в звітність територіальному органу Пенсійного фонду Укр аїни у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсій ним фондом, а також зобов' яз аний нараховувати, обчислюва ти і сплачувати в установлен і строки та в повному обсязі страхові внески.
П.3,4 та 6 ст.18 названого Закону передбачено, що страхові вне ски є цільовим загальнообов' язковим платежем, який справ ляється на всій території Ук раїни в порядку, встановлено му цим Законом. Страхові внес ки не включаються до складу п одатків, інших обов'язкових п латежів, що складають систем у оподаткування. На ці внески не поширюється податкове за конодавство. Законодавством не можуть встановлюватись п ільги з нарахування та сплат и страхових внесків або звіл ьнення від їх сплати.
Відповідно до п.п.4 п.8 Прикінц евих положень Закону № 1058 - IV від 09.07.2003 року, фізичні особи - суб ' єкти підприємницької діял ьності , які обрали особливий спосіб оподаткування (фі ксований податок, єдиний под аток) на період дії законодав чих актів з питань особливог о способу оподаткування спла чують страхові внески у поря дку, визначеному цим Законом у фіксованому розмірі.
Ст.45 Закону України “Про дер жавний бюджет України на 2005 рі к” № 2285- IV від 23.12.2004 року встановле но фіксований розмір страхов их внесків на загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування для фізичних осіб - су б'єктів підприємницької діял ьності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксо ваний податок, єдиний подато к), та членів сімей зазначених фізичних осіб, які беруть уча сть у провадженні ними підпр иємницької діяльності , у роз мірі мінімального страховог о внеску, визначеного Законо м України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування”.
Законом України “Про внесе ння змін до Закону України "Пр о державний бюджет України н а 2005 рік” та деяких інших закон одавчих актів” № 2505 - IV від 25.03.2005 ро ку визначено, що сплата та зар ахування до бюджетів і держа вних цільових фондів сум єди ного податку для суб'єктів ма лого підприємництва та фіксо ваного податку здійснюється в порядку та на умовах , які ді яли до 01.01.2005 року. Зазначена нор ма набрала чинності з 31.03.2005 року .
За період з 01.01.2005 по 30.03.2005 року ви щезазначені особи , які обрал и особливий спосіб оподаткув ання, відповідно до ст.45 Закон у України “Про державний бюд жет України на 2005 рік” № 2285- IV від 23.12.2004 року (редакція якого була чинна до 31.03.2005 року) зобов' язан і сплатити до Пенсійного фон ду України фіксований розмір страхових внесків за січень , лютий та 30 днів березня 2005 р. із розрахунку 83грн.84коп. на місяц ь (передбачений законодавств ом розмір мінімального страх ового внеску в 1 кварталі 2005 р оку) оскільки єдиний подато к для суб' єктів малого підп риємництва в повному обсязі зараховувався до загального фонду відповідного місцевог о бюджету, а страхові внески н а загальнообов'язкове держав не соціальне та пенсійне стр ахування платники єдиного по датку зобов'язані сплачувати в порядку та на умовах, визнач ених спеціальним законодавс твом з питань справляння так их внесків (в даному випадку з гідно Закону України “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування” №1058-IV в ід 09.07.2003 року). Остаточний розра хунок мав бути здійснений до 01.04.2006 року.
Позивач подала звітність д о УПФ в Славутському районі т а м.Славута 31.03.2006 р. (копія додаєт ься) відповідно до п.11.12. та згід но додатку 26 Інструкції про по рядок обчислення і сплати ст рахувальниками та застрахов аними особами внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування до Пен сійного фонду України затвер дженої Постановою правління Пенсійного фонду України 19.12.20 03 р. за № 21-1 та зареєстрованої в М Ю України 16.01.04 р. за № 64/8663 (надалі І нструкція № 21-1), однак страхува льник внесків не сплатив. Гра ничний термін сплати фіксова ного страхового внеску 31 бере зня року наступного за звітн им. Таким чином з 01.04.2006 року за по зивачем виникла заборговані сть зі сплати страхових внес ків на загальнообов' язкове державне пенсійне страхува ння (недоїмка).
Порядок стягнення недоїмк и передбачений ст.106 Закону №1058 - IV від 09.07.2003 року та п.8 Інструкції № 21-1 від 19.12.2003 року.
Відповідно до ч.3 ст. 106 Закону у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у в имозі про сплату боргу, страх увальник узгоджує її з орган ами Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги з орган ами Пенсійного фонду має пра во на оскарження вимоги в суд овому порядку.
Про оскарження вимоги тери торіального органу позивач з заявою про узгодження вимо ги про сплату боргу до УПФ в Сл авутському районі та м.Славу та не зверталася, документів , які свідчили б про неправиль ність обчисленої суми недоїм ки, зазначеної у вимозі про сп лату боргу не надала, тому вим ога є узгодженою та скасуван ню не підлягає.
УПФ в Славутському районі т а м.Славута при виставленні в имоги про сплату боргу донар ахування сум внесків та нара хування фінансових санкцій н е проводилось, тому тверджен ня позивача про неправомірні сть дій управління не відпов ідає дійсності.
Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни № 3583 від 16.03.2006 р. “Про виріше ння питання щодо заборговано сті суб'єктів господарської діяльності, які застосовують особливі умови оподаткуванн я, обліку та звітності, у зв'яз ку з не перерозподілом Держа вним казначейством України ч астини податків до Пенсійног о фонду України, Фонду соціал ьного страхування з тимчас ової втрати працездатності Фонду соціального страхуван ня на випадок безробіття про тягом 2004 -1 кварталу 2005 року” сум и внесків до Пенсійного фонд у України суб'єктів господар ської діяльності, які застос овують особливі умови оподат кування, обліку та звітності , які були сплачені ними в скла ді податків згідно з чинним з аконодавством України протя гом 2004 -1 кварталу 2005 року, але не б ули зараховані на їх особові рахунки в фондах соціальног о страхування у зв'язку з заст осуванням Державним казначе йством України норм діючого на той час Закону України "Про державний бюджет України на 2005 рік" від 23.12.2004 року № 2285- IV не вваж аються заборгованістю. У зв'я зку з цим УПФ у Славутському р айоні та м.Славута позивачу н а підставі даних Славутської ОДПІ було зменшено заборгов аність на суму сплаченого не ю єдиного податку в І -му кварт алі 2005 р.(акт про розрахунок нал ежних до сплати сум фіксован ого розміру страхового внеск у з врахуванням частини єдин ого податку № 65 від 10.10.2006 р. додає ться). Таким чином станом на 12.12 .2006 року заборгованість грома дянки ОСОБА_1 зі сплати ст рахових внесків на загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування становить 163 грн. 32 коп.
Враховуючи вищенаведене, У ПФ в Славутському районі та м . Славута просить у задоволен ні позову приватного підприє мця ОСОБА_1 про визнання протиправною дію Управління Пенсійного фонду України в С лавутському районі та м. Слав ута стосовно вимоги про спла ту боргу в сумі 251,52 грн. за 1-й ква ртал 2005 р. та про зобов' язання скасувати та відізвати вимо гу про сплату боргу відмовит и.
Розглянувши подані стор онами документи і матеріали, заслухавши пояснення предс тавників сторін, з' ясувавш и фактичні обставини, на яки х ґрунтується позовна вимог а і заперечення проти позов у, дослідивши докази, встанов лено наступне:
Приватний підприємець О СОБА_1 зареєстрована як суб ' єкт підприємницької діяль ності-фізична особа, що підтв ерджується Свідоцтвом про де ржавну реєстрацію НОМЕР_2 від 07.10.2002 р. та є платником єдино го податку, відповідно до Сві доцтва про сплату єдиного по датку.
Відповідно до листа Славут ської ОДПІ № 14015 від 21.12.2006 р., що нап равлений Управлінню ПФУ в Сл авутському районі та м. Славу та, позивачем сплачено єдини й податок в загальній сумі 210,00 грн. за період з 01.01.2005 р. по 31.03.2005 р.
За 2005р. позивачем поданий зві т про нарахування та сплату с уми страхових внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування, який о триманий відповідачем 31.03.05 р. т а згідно якого зазначено фік сований розмір страхового вн еску за січень - 83,84 грн., лютий - 83,84 грн. та березень - 83,84 грн., вс ього - 251, 52 грн.
26.04.2006 р. відповідачем виставл ено позивачу вимогу №Ф-270 про с плату боргу на суму недоїмки в розмірі 251,52 грн.
10.10.2006 р. відповідачем складен о акт № 65, яким визначено фікс ований розмір внеску, що нале жить сплатити позивачу як рі зницю між фіксованим розміро м страхового внеску, зазначе ного позивачем у поданому до відповідача звіті (251,52 грн.), та частиною єдиного податку, сп лаченого до бюджету (210 грн.). Фі ксований розмір внеску який належить до сплати - 163,32 грн.
Відповідно до поданого Упр авлінням Пенсійного фонду Ук раїни в Славутському районі та місті Славута розрахунку, позивачем, станом на 21.12.2006 р. фа ктично сплачено в складі єди ного податку протягом першог о кварталу 2005 р. - 88,20 грн., а залиш ок несплачених сум внесків п о фіксованій ставці складає 160,62 грн.
Позивач, вважаючи дану вимо гу такою, що прийнята з поруше нням вимог чинного законодав ства, просить її скасувати, а д ії Пенсійного фонду визнати протиправними.
Досліджуючи надані сторон ами докази, аналізуючи навед ені міркування та заперече ння, оцінюючи їх в сукупност і, судом враховується насту пне:
Відносини, що виникають мі ж суб' єктами системи загаль нообов' язкового державног о пенсійного страхування рег улюються Законом України “Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування” № 1058-IV від 09.07.2003 р.(надалі Закону), яки й набрав чинності з 01.01.2004 р. Норм ами ст. 5 вказаного Закону вста новлено, що визначення платн иків страхових внесків, поря док нарахування, обчислення і сплати страхових внесків, п орядок нарахування, обчислен ня і сплати страхових внескі в регулюються виключно цим З аконом.
Згідно п.5 ст.14 та п.1 ст.15 Закону страхувальниками та платник ами страхових внесків є фізи чні особи - суб'єкти підприє мницької діяльності, у тому ч ислі ті, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксо ваний податок, єдиний подато к, фіксований сільськогоспод арський податок, придбали сп еціальний торговий патент), т а члени сімей зазначених фіз ичних осіб, які беруть участь у провадженні ними підприєм ницької діяльності.
Зазначене свідчить про те, що не зважаючи на те, що згідно Указу Президента “Про спрощ ену систему оподаткування, о бліку та звітності суб' єкті в малого підприємництва” №727 п озивач обрав особливий спосі б оподаткування та перейшов на спрощену систему оподатку вання шляхом сплати єдиного податку, на нього стосовно сп лати страхових внесків поши рюється дія Закону України “ Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування ” . Крім того, не приймаються до уваги доводи позивача про те, що він не повинен сплачува ти страхові внески згідно За кону в силу дії Указу Президе нта “Про спрощену систему оп одаткування, обліку та звітн ості суб' єктів малого підпр иємництва” та Закону України „Про державну підтримку мал ого підприємництва”, оскільк и згідно з п.15 Прикінцевих пол ожень Закону України “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування” пер едбачено, що до відносин у сф ері загальнообов' язкового державного пенсійного страх ування до приведення законод авства України у відповідні сть з цим Законом, дані нормат ивно - правові акти застосову ються в частині, що не супереч ать цьому Закону.
Крім того, Указ Президента У країни “Про спрощену систему оподаткування, обліку та зві тності суб'єктів малого підп риємництва” регулює податко ві правовідносини, суб' єкти підприємницької діяльності , які обрали спрощену систему оподаткування, згідно Указу звільнені від сплати збору н а обов' язкове держане пенсі йне страхування, а не від спла ти страхових внесків. Однак, збір на обов' язкове державн е пенсійне страхування - це платіж, який ст. 14 Закону Украї ни “Про систему оподаткуван ня” віднесено до загальнодер жавних податків і зборів, спл ачується в порядку, передбач еному Законом України “Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами”. Натомість з гідно ст.18 Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування” с трахові внески є цільовим за гальнообов' язковим платеж ем, який справляється на всій території України в порядку , встановленому цим Законом, в они не включаються до складу податків, інших обов' язков их платежів, що складають сис тему оподаткування, на ці вне ски не поширюється податкове законодавство.
Враховуючи вищезазначене, позивач виступає платником страхових внесків до солідар ної системи загальнообов' я зкового державного пенсійно го страхування.
Пунктом 6 ч. 2 ст. 17 Закону перед бачено, що страхувальники зо бов' язані нараховувати, обч ислювати і сплачувати у вста новлений строк та в повному о бсязі страхові внески.
Відповідно до п.п.4 п.8 Прикінц евих положень Закону фізичн і особи - суб' єкти підприєм ницької діяльності, які обра ли особливий спосіб оподатку вання (фіксований податок, єд иний податок), на період дії за конодавчих актів з питань ос обливого оподаткування спла чують страхові внески у поря дку, визначеному цим Законом у фіксованому розмірі.
За період з 01.01.05 р. по 30.03.05 р. ст .45 Закону України „Про Державн ий бюджет України на 2005р.” вст ановлено фіксований розмір с трахових внесків на загально обов' язкове державне пенсі йне страхування для фізичних осіб - суб' єктів підприємни цької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткува ння (фіксований, єдиний подат ок), та членів сімей зазначени х осіб, які беруть участь у про вадженні ними підприємницьк ої діяльності, у розмірі міні мального страхового внеску, визначеного Законом України “Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування ”. Відповідно до ст. 1 даного З акону мінімальний страховий внесок - це сума коштів, що виз начається як добуток мінімал ьного розміру заробітної пла ти на розмір страхового внес ку, встановлених законом на д ень отримання заробітної пла ти (доходу). За перший квартал 2005р. розмір мінімального стра хового внеску становить 83,84 гр н. за один календарний місяць .
Судом враховується, що вико нуючи вимоги даного Закону, п озивачем самостійно поданий до відповідача розрахунок с уми страхових внесків за пер ше півріччя 2005р., згідно якого с амостійно визначив фіксован ий розмір страхового внеску за січень - 83,84 грн., лютий - 83,84 грн. та березень - 83,84 грн. Гран ичний термін сплати позиваче м фіксованого страхового вне ску настав 31.03.06 р. Зазначеним п озивач добровільно узгодив суму свого зобов' язання .
Станом на 01.04.2006 р., за позивачем рахується заборгованість по сплаті страхових внесків в с умі 251,52 грн., тому відповідачем відповідно до ст.106 Закону та п .8 Інструкції направлено пози вачу вимогу про сплату боргу від 26.04.2006 р. № Ф-270 на суму недоїмк и в розмірі 251,52 грн.
Однак, відповідно до Указу П резидента України “Про спро щену систему оподаткування , обліку та звітності суб' єк тів малого підприємництва” п озивач сплачував у 2005р. єдиний податок, 42 % якого спрямовуют ься до Пенсійного фонду Укра їни .
Як вбачається із листа Слав утської ОДПІ позивачем сплач ено єдиного податку за 1 квар тал 2005 р. в сумі 210,00 грн., з яких ві дповідно 88,20 грн. (по 29,4 грн. за міс яць) складають внески до Пенс ійного фонду України. При цьо му, відповідачем виставлена вимога на суму недоїмки без в рахування сплаченої частини страхових внесків у складі є диного податку.
Заперечення відповідача п ро те, що вимога виставлена на всю суму існуючого боргу, оск ільки згідно Закону України „Про Державний бюджет Україн и на 2005 рік” єдиний податок дл я суб' єктів малого підприєм ництва в повному обсязі зара ховувався до загального фонд у місцевого бюджету і не пост упили до ПФУ, не приймаються с удом до уваги з огляду на поло ження Закону України „Про ви рішення питання щодо заборго ваності суб' єктів підприєм ницької діяльності, які заст осовують особливі умови опод аткування, обліку та звітнос ті у зв' язку з не перерозпод ілом Державним казначейство м України частини податків д о Пенсійного Фонду України, Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності, Фонду соціального страхування на випадок безр обіття протягом 2004р.- першого к варталу 2005р.” У ст.1 даного Зако ну визначено, що суми внескі в до Пенсійного фонду Україн и, Фонду соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності, Фонду соціально го страхування на випадок бе зробіття суб'єктів господарс ької діяльності, які застосо вують особливі умови оподатк ування, обліку та звітності, я кі були сплачені ними в склад і податків згідно з чинним за конодавством України протяг ом 2004 р. - I кварталу 2005 р., але не бул и зараховані на їх особові ра хунки в цих фондах у зв' язку з застосуванням Державним к азначейством України норм ді ючого на той час Закону Украї ни “Про Державний бюджет Укр аїни на 2005 рік” від 23 грудня 2004 р., не вважаються заборгованіст ю.
При цьому судом не приймаю ться доводи позивача про від сутність заборгованості по сплаті страхових внесків, ос кільки відповідно до ст. 2 цьог о Закону донарахування та ф інансові (штрафні) санкції до суб'єктів господарської ді яльності, які застосовують особливі умови оподаткува ння, обліку та звітності що до сум фактично сплачених в несків у 2004 р.- I кварталі 2005 р., н е застосовуються, оскільки п озивачем не було проведено д онарахування сум страхових в несків сплачених позивачем у 1 кв. 2005р. у складі єдиного пода тку та які не поступили на рах унки ПФ України та не були при йняті рішення про нарахуванн я відповідних штрафних санкц ій за їх не сплату. Натомість п озивач не володіючи даними щ одо сплати позивачем частини страхових внесків у складі є диного податку, не зменшив у к артці особового рахунку плат ника недоїмку на цю суму стра хових внесків.
Оскільки сума внесків, спла чена позивачем у складі єдин ого податку, в розмірі 88,20 грн. н е є простроченою заборгован істю (недоїмкою), вона відпові дно не повинна включатись до вимоги про сплату боргу.
Тому, не зважаючи на те, що ві дповідач станом на 01.04.2006 р. не во лодів даними про сплату відп овідачем частини страхових в несків у складі єдиного пода тку у зв' язку з тим, що у дани й період єдиний податок зара ховувався у повному обсязі д о загального фонду місцевого бюджету, заборгованість від повідача згідно наявних в ма теріалах справи доказів стан овила 163,32 грн., як різниця між ф іксованим розміром страхово го внеску, який належало відп овідачу сплатити за Законом та поданим розрахунком та су мою, сплаченою у складі єдино го податку.
За таких обставин суд вважа є, що позовні вимоги щодо визн ання протиправною дії Управл іння Пенсійного фонду Україн и в Славутському районі та м. С лавута стосовно вимоги про с плату боргу в сумі 251,52 грн. за 1-й квартал 2005 р. та зобов' язання скасувати та відізвати вимо гу про сплату боргу підлягаю ть задоволенню частково, а са ме в частині скасування вимо ги від 26.04.2006 р. №Ф-270 на суму 88,20 грн. Дії відповідача в частині ви ставлення позивачу спірної в имоги на суму 88,20 грн. судом виз наються протиправними.
У решті позову у зв' язк у з безпідставністю належить відмовити.
Згідно ч. 3 ст. 94 КАСУ судові ви трати, здійснені позивачем (3,4 0 грн. держмита згідно квитан ції № 18501/з51 від 27.11.06 та 80,45 грн. витр ат, пов' язані з прибуттям до суду згідно квитків на автоб ус від 12.12.2006 р. № №011669, 040194, від 21.12.2006 р. № № 011740, 499518, від 15.01.2007 р. № 011511), присуджую ться йому відповідно до задо волених вимог, а зважаючи на немайновий характер спору, с уд вважає за необхідне прису дження їх в половинному розм ірі. Між тим, позивачу не підл ягають відшкодуванню витра ти пов' язані з наданням інф ормаційно-консультаційних п ослуг з питань підприємницьк ої діяльності..., а також захис ту інтересів громадян в орга нах державної влади судових органах, відповідно до уклад еної угоди № 10 від 27.11.2006 р., оскіль ки позивачем не надано доказ ів що підтверджують отриманн я його представником винагор оди за надані послуги та ці ви моги заявлено без урахування вимог Постанови Кабінету Мі ністрів України №590 від 27.04.2006 р. З гідно ч.1 ст. 94 цього Кодексу док ументально підтверджені суд ові витрати присуджуються з Державного бюджету Україн и.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104,105, 158-163, 1 62, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінце ві та перехідні положення” К одексу адміністративного су дочинства України, СУД -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Приватного підпр иємця ОСОБА_5, м. Славута до Управління Пенсійного фонду України в Славутськом у районі та місті Славута, м. С лавута про визнання про типравною дії Управління Пен сійного фонду України в Слав утському районі та м. Славута стосовно вимоги про сплату б оргу в сумі 251,52 грн. за 1-й кварта л 2005 р. зобов' язання скасува ти та відізвати вимогу про сп лату боргу задовольнити част ково.
Скасувати вимогу Управлін ня Пенсійного фонду України в Славутському районі та міс ті Славута № Ф-270 від 26.04.2006 р. частк ово, а саме в частині нарахува ння позивачу 88,20 грн. Дії Управл іння Пенсійного фонду Україн и в Славутському районі та мі сті Славута в частині вистав лення позивачу спірної вимог и на суму 88,20 грн. визнати проти правними.
В решті позову відмовити.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь фізич ної особи - підприємця ОСОБ А_5, АДРЕСА_1 ідент. код Н ОМЕР_1) відшкодування судов ого збору в розмірі 1,70 грн. (одн а гривня 70 коп.), відшкодування витрат, пов' язаних з прибу ттям до суду в розмірі 40,23 грн. ( сорок гривень 23 коп.).
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторон и та інші особи, які беруть уча сть у справі мають право оска ржити в апеляційному порядку Постанову повністю або част ково. Заява про апеляційне ос карження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апе ляційна скарга подається про тягом 20 днів після подання зая ви про апеляційне оскарження . Подається до Житомирського апеляційного господарськог о суду через суд першої інста нції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАС У набирає законної сили післ я закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо таку заяву не було по дано. Якщо було подано заяву п ро апеляційне оскарження, ал е апеляційна скарга не була п одана у строк, постанова або у хвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У ра зі подання апеляційної скарг и судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Суддя В.В. Магера
Постанова оформлена і підписана 19.01.2007р.
Віддрук. 3 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу,
3 - відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2007 |
Оприлюднено | 20.04.2010 |
Номер документу | 5208548 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Магера В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні