Ухвала
від 08.10.2015 по справі 810/4829/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 810/4829/15 Головуючий у 1-й інстанції: Дудін С.О.

(судді Кушнова А.О., Терлецька О.О.) Суддя-доповідач: Карпушова О.В.

У Х В А Л А

Іменем України

08 жовтня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Епель О.В., Кобаля М.І., секретар судового засідання Мотиль В.І., за участю сторін: представників позивача Володкевича А.П.,Казанської Л.М., представників відповідача Поліщук І.А., Купрієнка В.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Києво-Святошинської районної виборчої комісії Київської області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2015 р. у справі за адміністративним позовом Києво-Святошинської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» до Києво-Святошинської районної виборчої комісії Київської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

02.10.2015р. до Київського окружного адміністративного суду надійшов позов Києво-Святошинської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» до Києво-Святошинської районної виборчої комісії Київської області про визнання протиправними та скасування постанов Києво-Святошинської районної виборчої комісії № 27 від 01.10.2015 «Про відмову в реєстрації кандидата у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області, висунутого Києво-Святошинською районною партійною організацією «НАШ КРАЙ», № 28 від 01.10.2015 «Про відмову в реєстрації кандидата у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області, висунутого Києво-Святошинською районною партійною організацією політичної партії «НАШ КРАЙ» та № 29 від 01.10.2015 «Про відмову в реєстрації кандидата у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області, висунутого Києво- Святошинською районною партійною організацією політичної партії «НАШ КРАЙ»; про зобов'язання Києво-Святошинську районну виборчу комісію Київської області зареєструвати кандидатами у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області у багатомандатному виборчому окрузі, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Києво-Святошинської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» осіб: ОСОБА_8, ОСОБА_6 та ОСОБА_7.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що подані документи і матеріали щодо реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Києво-Святошинської районної ради Київської області відповідають вимогам виборчого законодавства України, а помилки і неточності, виявлені в документах підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 04.10.2015 р. позовні вимоги задоволено: визнано протиправними та скасовано постанови Києво-Святошинської районної виборчої комісії № 27 від 01.10.2015 «Про відмову в реєстрації кандидата у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області, висунутого Києво-Святошинською районною партійною організацією «НАШ КРАЙ», № 28 від 01.10.2015 «Про відмову в реєстрації кандидата у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області, висунутого Києво-Святошинської районною партійною організацією політичної партії «НАШ КРАЙ» та № 29 від 01.10.2015 «Про відмову в реєстрації кандидата у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області, висунутого Києво-Святошинською районною партійною організацією політичної партії «НАШ КРАЙ»; зобов'язано Києво-Святошинську районну виборчу комісію Київської області зареєструвати ОСОБА_8, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 кандидатами у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області у багатомандатному виборчому окрузі, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Києво-Святошинської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ».

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не доведено правомірність прийнятих постанов, оскільки відмінності відомостей щодо місця проживання особи, які зазначені у поданих документах від тих даних, які вказані в паспорті, не належить до переліку підстав для відмови в реєстрації кандидата у депутати в розумінні ст.46 Закону України «Про місцеві вибори». Крім того, суд першої інстанції зазначив, що помилка щодо номеру територіального виборчого округу, що була вказана у заяві ОСОБА_7 не є підставою для відмови у реєстрації вищевказаної особи кандидатом у депутати за умови подання всіх документів, яка мала бути усунена в порядку частини 12 статті 41 Закону №595.

Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Київського окружного адміністративного суду від 04.10.2015 р. як таку, що прийнято з порушенням норм матеріального права, та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволені позовних вимог.

Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що відповідач діяв відповідно до норм Закону України «Про місцеві вибори» та Закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні». Апелянт зазначив, що судом першої інстанції не вірно встановлені обставини справи, позивачу надавався строк для усунення недоліків документів, проте, недоліки поданих документів не були усунуті у повному обсязі. Крім того, апелянт наполягає, що подані документи не відповідали вимогам Закону України «Про місцеві вибори», отже, підставою для прийняття спірних постанов стало неподання позивачем передбачених цим Законом документів для реєстрації кандидатів.

В судовому засіданні представники відповідача підтримали доводи апеляційної скарги, представники позивача заперечували проти задоволення апеляційної скарги.

Інші сторони в судове засідання не з'явилися, про час, дату та місце слухання справи повідомлялися належним чином.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що Постановою Верховної Ради України від 17.07.2015 №645-VІІІ призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на 25 жовтня 2015 року.

17.09.2015 р. на III з'їзді політичної партії «НАШ КРАЙ» було прийнято рішення про участь місцевих організацій політичної партії «НАШ КРАЙ» у місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року (а.с.56).

30.09.2015 до Києво-Святошинської районної виборчої комісії Київської області уповноваженим представником Києво-Святошинської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» Оліфер Т.С. подано документи для реєстрації кандидатів у депутати Києво-Святошинської районної Ради, в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, що підтверджено довідкою про перелік документів, прийнятих від позивача.

Зокрема, позивачем були подані документи відносно осіб: ОСОБА_6; ОСОБА_7 та ОСОБА_8 (а.с.63-93).

01.10.2015р. відповідачем прийнята постанова № 27 від 01.10.2015 «Про відмову в реєстрації кандидата у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області, висунутого Києво-Святошинською районною партійною організацією «НАШ КРАЙ», якою було відмовлено у реєстрації кандидата у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області ОСОБА_6. У вказані постанові зазначено, що комісією при вивченні документів виявлено грубе порушення вимог ст.38 Закону України «Про місцеві вибори», а саме анкетні дані (місце проживання) кандидата у депутати ОСОБА_6 зазначені у Рішенні зборів та виборчому списку Києво-Святошинської районної партійної організації політичної парті «Наш край» не відповідають анкетним даним (місцю проживання) зазначеному у копії паспорта ОСОБА_6 (а.с. 10)

Також, 01.10.2015р. відповідачем прийнято постанову № 29 від 01.10.2015 «Про відмову в реєстрації кандидата у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області, висунутого Києво-Святошинською районною партійною організацією політичної партії «НАШ КРАЙ», якою будо відмовлено у реєстрації кандидата у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області ОСОБА_8. У вказаній постанові також зазначено, що комісією при вивченні документів виявлено грубе порушення вимог ст.38 Закону України «Про місцеві вибори», а саме анкетні дані (місце проживання) кандидата у депутати ОСОБА_8 зазначені у Рішенні зборів та виборчому списку Києво-Святошинської районної партійної організації політичної парті «Наш край» не відповідають анкетним даним (місцю проживання) зазначеному у копії паспорта ОСОБА_8(а.с. 15).

Того ж дня відповідачем була прийнята постанова № 28 від 01.10.2015 «Про відмову в реєстрації кандидата у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області, висунутого Києво-Святошинською районною партійною організацією політичної партії «НАШ КРАЙ», якою було відмовлено у реєстрації кандидата у депутати Києво-Святошинської районної ради Київської області ОСОБА_7. У даній постанові зазначено, що комісією при вивченні документів виявлено грубе порушення вимог ст.38 Закону України «Про місцеві вибори», а саме відсутність, передбаченої п.6 ч.1 ст. 38 цього Закону заяви ОСОБА_7 про згоду балотуватися кандидатом у депутати від місцевої організації політичної партії «Наш край» і бути кандидатом у депутати по територіальному виборчому округу № 1 (а.с.13).

Вказані обставини підтверджені відповідними доказами.

Відповідно до ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про місцеві вибори» (надалі Закон № 595) визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

Статтею 38 Закону № 595 визначені умови реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі.

Частиною 1 цієї статті встановлено, що відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня;

2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу;

3) копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії;

4) рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, яке повинне бути підписане керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується підписом керівника та печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

5) виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, підписаного керівником місцевої організації партії, засвідченого печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

6) заяв осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу (крім першого кандидата у такому списку, який згоди бути кандидатом у депутати по територіальному виборчому округу не надає) та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;

7) автобіографій осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, що обов'язково повинні містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

8) декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації партії, відповідно до статті 45 цього Закону;

9) по чотири фотографії осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, розміром 4 x 6 сантиметрів;

10) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 44 цього Закону.

Частиною 2 ст. 38 Закону України № 595 встановлено, що у рішенні зборів (конференції) місцевої організації партії, передбаченому пунктом 4 частини першої цієї статті, зазначаються: відомості про осіб, висунутих кандидатами у депутати (прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, громадянство, освіта, партійність, посада, місце роботи (заняття), місце проживання), номер територіального виборчого округу, за яким закріплюється кандидат (у разі такого закріплення), дата його прийняття.

Крім того, постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2015 року № 166 «Про форму виборчого списку кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті ради, висунутих місцевою організацією політичної партії в багатомандатному виборчому окрузі» затверджено форму виборчого списку кандидата.

Стаття 41 Закону № 595 визначає порядок реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі.

Відповідно до ч.12 ст. 41 Закону № 595 помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документів, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

Частиною 1 статті 46 Закону № 595 встановлений вичерпний перелік обставин коли територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.

З матеріалів справи вбачається, що позивач подав відповідачу Рішення зборів Києво-Святошинської районної партійної організації політичної партії «Наш край» про висування кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Києво-Святошинської районної ради Київської області (а.с.50) та Список кандидатів у депутати від Києво-Святошинської районної партійної організації політичної партії «Наш край» (а.с.103) в яких зазначено дані кандидатів: під № 2 - ОСОБА_8, місце проживання: АДРЕСА_3; під № 32 - ОСОБА_6, місце проживання АДРЕСА_4; під № 22 - ОСОБА_7, номер територіального виборчого округу за яким закріплена 1.

Згідно паспорта ОСОБА_8, його місце реєстрації - АДРЕСА_1 (а.с.84).

При цьому, ОСОБА_8 склав і позивачем були подані документи: заява про згоду балотуватися (а.с.72), автобіографія (а.с.73) і декларація (а.с.74), в яких ОСОБА_8 власноруч зазначив дві адреси: місце реєстрації АДРЕСА_1 і місце його фактичного проживання АДРЕСА_3.

Згідно паспорта ОСОБА_6, його місце реєстрації - АДРЕСА_2 (а.с.71).

При цьому, ОСОБА_6 склав і позивачем були подані документи ОСОБА_6, в яких особа власноруч зазначила дві адреси: заява про згоду балотуватися (а.с.63), автобіографія (а.с.64) і декларація (а.с.65), а саме місце його реєстрації АДРЕСА_2 і місце його проживання АДРЕСА_4.

Враховуючи наведені документи та вимоги вищезназначених норм закону, колегія суддів вважає, що подані документи складені відповідно до вимог виборчого законодавства України і підстав у відповідача для відмови у реєстрації кандидатів не було. Відповідно до ч.2 ст.38 Закону № 595 та постанови Центральної виборчої комісії від 10.08.2015 р. № 166 позивач вірно зазначив в Рішенні зборів та у Списку кандидатів саме місця фактичного проживання висунутих осіб.

Таким чином, правильним є висновок суду першої інстанції, що відмінності відомостей щодо місця проживання особи, які зазначені у поданих документах від тих даних, які вказані в паспорті, не належить до переліку підстав для відмови в реєстрації кандидата у депутати в розумінні ст.46 Закону України «Про місцеві вибори».

Щодо правомірності прийнятої постанови № 28 від 01.10.2015 відносно ОСОБА_7 колегія суддів зазначає наступне.

Згідно Рішення зборів Києво-Святошинської районної партійної організації політичної партії «Наш край» про висування кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Києво-Святошинської районної ради Київської області та Списку кандидатів у депутати від Києво-Святошинської районної партійної організації політичної партії «Наш край» ОСОБА_7 закріплена за 1 номером територіального виборчого округу. Проте, у заяві ОСОБА_7 про згоду балотуватися зазначено номер 17 (а.с.85).

В даному випадку, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що невірне зазначення номеру округу є помилкою, оскільки із поданих документів вбачається, що ОСОБА_7 все ж була закріплена за 1 номером територіального виборчого округу.

Таким чином, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції, що помилка в номері територіального виборчого округу в заяві ОСОБА_7 не може бути підставою для відмови у реєстрації її кандидатом у депутати, оскільки така помилка могла бути усунена в порядку частини 12 статті 41 Закону №595.

Отже, доводи апелянта не заслуговують уваги, вони не спростовують вірних висновків суду першої інстанції.

На підставі вищезазначеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому підстав для скасування постанови не вбачається.

Керуючись статтями 172, 177, 179, 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Києво-Святошинської районної виборчої комісії Київської області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2015 р., залишити без задоволення.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2015 р. у справі за адміністративним позовом Києво-Святошинської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» до Києво-Святошинської районної виборчої комісії Київської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, залишити без змін.

Відповідно до ч.9 ст.176 КАС України судове рішення суду апеляційної інстанції є остаточним.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

О.В. Епель

М.І. Кобаль

.

Головуючий суддя Карпушова О.В.

Судді: Епель О.В.

Кобаль М.І.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52123964
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4829/15

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Постанова від 04.10.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 03.10.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні