Ухвала
від 21.09.2015 по справі 813/7811/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 вересня 2015 р. Справа № 876/1809/15

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ільчишин Н.В.,

суддів Пліша М.А., Глушко І.В.,

за участю секретаря судового засідання Омеляновська Л.В.,

представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника відповідача ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Міндоходів Львівської області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.01.2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Гербера» до Головного управління Міндоходів Львівської області про скасування рішення, розпорядження,-

ВСТАНОВИВ:

ТзОВ «Гербера» 17.11.2014 року звернулося до суду з позовом до Головного управління Міндоходів Львівської області з вимогами скасувати рішення про застосування фінансових санкцій від 23.10.2014 року №88/2100/20823525 та скасувати розпорядження про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями від 23.10.2014 року №375.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.01.2015 року позов задоволено.

Не погодившись із рішенням суду першої інстанції Головне управління Міндоходів Львівської області подало апеляційну скаргу. В якій посилається на порушення судом норм матеріального та процесуального права, а тому просить постанову скасувати та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 09.09.2014 року серії ЛВ№244605, старшим лейтенантом Личаківсього районного відділу міліції дільничним ОСОБА_4 у присутності понятих ОСОБА_5 та ОСОБА_6 зафіксовано факт вчинення адміністративного правопорушення по вул. Зеленій, 1 у м. Львові, а саме, реалізацію особою ОСОБА_7, того ж дня о 14:05 год. пляшки слабоалкогольного напою «Бренді Кола» особі, яка не досягла 18 років громадянці ОСОБА_8

30.09.2014 року Адміністративною комісією Підгайчиківської сільської ради Золочівського району Львівської області прийнято постанову №1, якою, за здійснення продажу слабоалкогольних напоїв особі, яка не досягла 18 років, на ОСОБА_7 накладено адміністративне стягнення - штраф у розмірі 510 грн. Доказів оскарження винесеної постанови суду не надано.

23.10.2014 року Головним управлінням Міндоходів у Львівській області прийнято рішення про застосування фінансових санкцій №88/2100/20823525, відповідно до якого за порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме, за здійснення реалізації слабоалкогольних напоїв особі, яка не досягла 18 років, до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гербера» рішенням від 23.10.2014 року №88/2100/20823525 застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 6 800 грн., яке надіслана на адресу позивача згідно супровідного листа від 23.10.2014 року вих. №25073/10/13-01-2102-11/1945. Не погодившись із винесеним рішенням, позивач звернувся в суд з позовом щодо скасування останнього.

Відповідно до статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року № 481/95-ВР (далі Закон України № 481/95-ВР) забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років. Продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів зобов'язаний отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні напої, слабоалкогольні напої, вина столові або тютюнові вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку.

Відповідальність посадових осіб і громадян за порушення норм Закону № 481/95-ВР щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами передбачена статтею 17 цього Закону.

Відповідно до абзацу 9 частини 2 статті 17 Закону № 481/95-ВР до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у разі порушення вимог статті 15-3 цього Закону - 6800 гривень.

Згідно з частиною 3 статті 17 Закону № 481/95-ВР рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами доходів і зборів та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

Відповідно до частини 5 статті 17 Закону № 481/95-ВР дії органів, які мають право контролю за реалізацією норм цього Закону, можуть бути оскаржені в місячний термін у судовому порядку, а у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

З долучених матеріалів справи судом встановлено, що 09.09.2014 року, близько 14:05год. у продуктовому магазині, що знаходиться за адресою вул. Зелена, 1 у м. Львові, дільничим Личаківського РВ старшим лейтенантом міліції ОСОБА_9 зафіксовано вчинення громадянкою ОСОБА_7 адміністративного правопорушення передбачене ч. 2 ст. 156 КУпАП, а саме, продаж пляшки слабоалкогольного напою «Бренді кола» особі, яка не досягла 18 років, громадянці ОСОБА_8 За вчинене правопорушення на особу ОСОБА_7 накладено штраф у розмірі 510 грн., а до позивача, як суб'єкта підприємницької діяльності рішенням Головного управління Міндоходів Львівської області застосовано фінансові санкції у розмірі 6 800 грн. Однак, як вбачається з матеріалів справи, при винесенні оскаржуваного рішення контролюючим органом не враховано ту обставину, що за адресою вул. Зелена, 1 у м. Львові згідно ОСОБА_10 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Серії АА №563498 05.09.1994 року зареєстровано юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю «Гербера», а згідно ОСОБА_10 АА559712 11.10.2005 року проведено державну реєстрацію фізичної особи - підприємця ОСОБА_1.

До матеріалів справи долучено також Договір оренди частини нежитлового приміщення від 31.12.2011 року укладений між ТзОВ «Гербера» (орендодавець) в особі ОСОБА_11 з однієї сторони та ФОП ОСОБА_1 (орендар) з іншої сторони, предметом якого є строкове платне володіння та користування частиною нежитлового приміщення, що розташоване за адресою: м. Львів, вул. Зелена, 1 площею 25 м.кв.

Згідно даних про основний вид економічної діяльності наведених у ОСОБА_10 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, і ТзОВ «Гербера» і ФОП ОСОБА_1 наділені правом здійснювати роздрібну торгівлю в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами , напоями та тютюновими виробами.

Окрім того, Суд звертає увагу відповідача, на те, що згідно штатного розкладу по ТзОВ «Гербера» станом на 01.06.2012 року, кількість працівників штату налічує трьох осіб, а саме, директора - ОСОБА_1, бухгалтера ОСОБА_11 та продавця ОСОБА_2.

А тому, ОСОБА_7 не перебувала на момент вчинення нею адміністративного правопорушення у трудових відносинах з позивачем, що в свою чергу спростовує наявність обставин, які б свідчили про порушення позивачем зазначених у Рішенні про застосування фінансових санкцій від 23.10.2014 року вимог п. 2.ч 1 ст. 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Також, судом першої інстанції встановлено, що згідно трудового договору між працівником і фізичною особою від 10.11.2009 року укладеного між ФОП ОСОБА_1Б.(з одного боку) та ОСОБА_7 (з іншого боку) про покладення на ОСОБА_7 обов'язків продавця, місцем виконання якого є м. Львів, вул. Зелена, 1. Доказом виконання укладеного договору, зокрема, є копії трудової книжки ОСОБА_7 з внесеними відомостями про прийом на роботу.

Положеннями ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 11.07.2005 року (з наступними змінами та доповненнями, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані: 1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; 2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції; 3) застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування; 4) щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій. Книга обліку розрахункових операцій - прошнурована і належним чином зареєстрована в органах доходів і зборів книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).

Також відповідно до долучених копій книги обліку розрахункових операцій, в якій на реєстраторах розрахункових операцій надруковані фіксальні звітні чеки, з яких вбачається, що 09.09.2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Гербера» не реалізовувало слабоалкогольного напою «Бренді Кола». Відповідачем, щодо спростування зазначених обставини до суду доказів не подано.

Досліджені під час розгляду справи докази та встановлені фактичні обставини свідчать про неправомірність винесення оскаржуваного рішення про застосування фінансових санкцій.

Враховуючи вищенаведене колегія суддів дійшла до висновку, що Рішення про застосування щодо позивача фінансових санкцій від 23.10.2014 року №88/2100/20823525 у розмірі 6 800 грн. підлягає скасуванню, а позовні вимоги підлягають задоволенню.

Суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, що відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Міндоходів Львівської області - залишити без задоволення.

Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.01.2015 року у справі №813/7811/14 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили, а в разі складення такої в порядку ч.3 ст. 160 КАС України, протягом того ж строку з часу складення в повному обсязі.

Головуючий Н.В. Ільчишин

Судді М.А. Пліш

ОСОБА_12

Повний текст ухвали виготовлено 23.09.2015 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52124485
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/7811/14

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 16.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 21.09.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 13.02.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Н.В.

Постанова від 15.01.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 15.01.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні