КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 жовтня 2015 року 810/4903/15
Колегія суддів Київського окружного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Басая О.В., судді - Волкова А.С., судді - Скрипки І.М.,
при секретарі судового засідання Короташ О.Б.,
за участю:
представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3,
представника відповідача - ОСОБА_4,
представників третьої сторони - Васильківська районна в Київській області партія "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" - ОСОБА_6, ОСОБА_7,
представника третьої сторони - Васильківська районна партійна організація Аграрної партії України - ОСОБА_8,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Васильківської районної організації політичної партії "Українське об'єднання патріотів "УКРОП" до Васильківської районної виборчої комісії Київської області, треті особи - Васильківська районна в Київській області партія "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та Васильківська районна партійна організація Аграрної партії України, про визнання протиправною бездіяльності та визнання протиправною і скасування постанови,
в с т а н о в и л а:
06 жовтня 2015 року о 21 год. 32 хв. до Київського окружного адміністративного суду звернулась Васильківська районна організація політичної партії "Українське об'єднання патріотів "УКРОП" (далі - позивач) з позовом до Васильківської районної виборчої комісії Київської області (далі - відповідач), треті особи - Васильківська районна в Київській області партія "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" (далі - третя особа-1) та Васильківська районна партійна організація Аграрної партії України (далі - третя особа-2), в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Васильківської районної виборчої комісії Київської області щодо неприйняття постанови про відмову в реєстрації кандидатів у депутати до Васильківської районної ради Київської області від Васильківської районної в Київській області партії "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та від Васильківської районної партійної організації Аграрної партії України у зв'язку з порушенням порядку висування кандидатів у депутати до Васильківської районної ради Київської області;
- визнати протиправною та скасувати постанову Васильківської районної виборчої комісії Київської області "Про реєстрацію кандидатів у депутати до Васильківської районної ради" від 1 жовтня 2015 року в частині реєстрації кандидатів у депутати до Васильківської районної ради Київської області від Васильківської районної в Київській області партії "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та від Васильківської районної партійної організації Аграрної партії України.
В обґрунтування позовних вимог представники позивача зазначили, що 1 жовтня 2015 року Васильківською районною виборчою комісією Київської області прийнято постанову "Про реєстрацію кандидатів у депутати до Васильківської районної ради", згідно з якою зареєстровано кандидатів у депутати Васильківської районної ради Київської області від Васильківської районної в Київській області партії "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та від Васильківської районної партійної організації Аграрної партії України. На думку представників позивача, зазначена постанова прийнята виборчою комісією незаконно, з грубим порушенням норм виборчого законодавства у зв'язку з тим, що Васильківська районна в Київській області партія "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та Васильківська районна партійна організація Аграрної партії України порушили встановлений статтею 37 Закону України "Про місцеві вибори" порядок висування кандидатів у депутати Васильківської районної ради Київської області та не повідомили виборчу комісію про дату, час, місце проведення зборів (конференцій), на якій були висунуті кандидати у депутати Васильківської районної ради від цих місцевих організацій партій.
Представники позивача вважають, що Васильківська районна виборча комісія Київської області зобов'язана виконати вимоги пункту 1 частини першої статті 46 Закону України "Про місцеві вибори" та відмовити в реєстрації кандидатів у депутати Васильківської районної ради Київської області від Васильківської районної в Київській області партії "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та від Васильківської районної партійної організації Аграрної партії України.
Відповідач позову не визнав. Представник відповідача у судовому засіданні в обґрунтування заперечень проти позову зазначив, що Васильківська районна в Київській області партія "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та Васильківська районна партійна організація Аграрної партії України повідомляли у письмовій формі Васильківську районну виборчу комісію Київської області про дату, час, місце проведення зборів з висування кандидатів у депутати до Васильківської районної ради, представники виборчої комісії були присутні на таких зборах, а копії повідомлень наявні у матеріалах виборчої документації цих місцевих організацій партій. Представник виборчої комісії визнав вказані позивачами факти порушення порядку ведення діловодства у виборчій комісії, що виявились, зокрема, у незабезпеченні реєстрації повідомлень цих суб'єктів виборчого процесу про проведення зборів (конференцій) з висування кандидатів у депутати Васильківської районної ради у журналі вхідної кореспонденції виборчої комісії. Однак, на думку представника відповідача, ці недоліки в організації роботи виборчої комісії не доказують факту порушення Васильківською районною в Київській області партією "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та Васильківською районною партійною організацією Аграрної партії України порядку висування кандидатів у депутати Васильківської районної ради.
Представник третьої особи - Васильківська районна в Київській області партія "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" взяв участь у справі на стороні відповідача та просив суд у задоволенні позову відмовити. Цей представник стверджував, що його партійна організація дотрималась вимог закону щодо порядку висування кандидатів та своєчасно повідомила виборчу комісію про дату, час, місце проведення зборів з висування кандидатів у депутати Васильківської районної ради Київської області. У той же час, представник наголосив на тому, що позов є безпідставним, адже факти порушення прав позивача відсутні, а пред'явлення позову має на меті позбавити прав на участь у виборчому процесі інших суб'єктів і за рахунок цього одержати перевагу на виборах.
Представник третьої особи - Васильківської районної партійної організації Аграрної партії України взяв участь у справі на стороні відповідача та просив суд у задоволенні позову відмовити. Цей представник стверджував, що його партійна організація дотрималась вимог закону щодо порядку висування кандидатів та своєчасно повідомила виборчу комісію про дату, час, місце проведення конференції з висування кандидатів у депутати Васильківської районної ради Київської області. На його думку, дії позивача з пред'явлення позову, що розглядається у даній справі, спрямовані на порушення прав інших суб'єктів виборчого процесу та усунення їх від виборів.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.
1 вересня 2015 року Васильківська районна виборча комісія прийняла постанову «Про реєстрацію кандидатів у депутати до Васильківської районної ради», згідно з якою виборча комісія зареєструвала кандидатів у депутати до Васильківської районної ради від Васильківської районної організації політичної партії "Українське об'єднання патріотів "УКРОП", Васильківської районної в Київській області партії "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та Васильківської районної партійної організації Аграрної партії України.
Суд під час судового розгляду на підставі пояснень представників сторін встановив, що при прийнятті постанови про реєстрацію кандидатів у депутати від зазначених місцевих організацій політичних партій комісія дійшла висновків, що пакети документів, подані вказаними суб'єктами виборчого процесу для реєстрації кандидатів у депутати Васильківської районної ради, оформлені належним чином, що стало підставою для реєстрації осіб, перелічених у списках, кандидатами у депутати до Васильківської районної ради у багатомандатному виборчому окрузі. При прийнятті постанови жоден з членів виборчої комісії окремих думок не виклав.
У подальшому позивач при ознайомленні з журналом вхідної кореспонденції Васильківської районної виборчої комісії встановив, що в ньому відсутні відомості про надходження і реєстрацію повідомлень від Васильківської районної в Київській області партії "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та Васильківської районної партійної організації Аграрної партії України про дату, час, місце проведення зборів (конференцій) з висування кандидатів у депутати.
На підставі цих даних позивач дійшов висновку, що Васильківська районна в Київській області партія "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та Васильківська районна партійна організація Аграрної партії України порушили вимоги статті 37 Закону України "Про місцеві вибори" щодо порядку висування кандидатів у депутати і не повідомили виборчу комісію про дату, час, місце проведення зборів (конференцій). Виборча комісія не взяла ці факти до уваги і незаконно зареєструвала кандидатів у депутати до Васильківської районної ради від цих суб'єктів.
Крім того, позивач вважає, що це свідчить про існування дискримінації у виборчому процесії по відношенню до Васильківської районної організації політичної партії "Українське об'єднання патріотів "УКРОП", оскільки, на його думку, виборча комісія застосувала різний підхід до перевірки пакетів виборчої документації, поданих його політичною силою, та Васильківською районною в Київській області партією "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" і Васильківською районною партійною організацією Аграрної партії України.
Однак, як пояснили представники позивача, із заявами чи скаргами щодо виявлених порушень до виборчої комісії у порядку, передбаченому Законом України «Про місцеві вибори», вони не звертались, а обрали спосіб захисту порушеного права шляхом звернення до суду з позовом про скасування реєстрації кандидатів у депутати від конкуруючих політичних сил.
З оглянутого у судовому засіданні журналу вхідної кореспонденції Васильківської районної виборчої комісії вбачається відсутність у ньому записів про реєстрацію повідомлень Васильківської районної в Київській області партії "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та Васильківської районної партійної організації Аграрної партії України про дату, час, місце проведення зборів (конференцій) з висування кандидатів у депутати.
Під час судового розгляду представник Васильківської районної виборчої комісії визнав, що при заповненні журналу вхідної кореспонденції діловод комісії порушив встановлені Центральною виборчою комісією вимоги щодо ведення діловодства. Як пояснив представник, повідомлення про дату, час, місце проведення зборів (конференцій) від Васильківської районної в Київській області партії "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та Васильківської районної партійної організації Аграрної партії України вчасно надійшли до виборчої комісії і містяться у виборчій документації цих суб'єктів виборчого процесу. Відсутність записів про реєстрацію повідомлень у журналі вхідної кореспонденції не свідчить про порушення порядку висування кандидатів у депутати цими політичними силами.
Суд встановив, що збори Васильківської районної в Київській області партії "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" з висування кандидатів у депутати до Васильківської районної ради відбулись 21 вересня 2015 року у місті Василькові, а повідомлення про дату, час, місце проведення зборів було отримано 20.09.2015 ОСОБА_9 (у минулому - голова Васильківської РВК), копія повідомлення наявна у виборчій документації та долучена до матеріалів справи.
Збори Васильківської районної партійної організації Аграрної партії України з висування кандидатів у депутати до Васильківської районної ради відбулись 24 вересня 2015 року в смт. Дослідницьке Васильківського району Київської області, а повідомлення про дату, час, місце проведення зборів, що наявне у виборчій документації, датоване 22 вересні 2015 року (долучено до матеріалів справи).
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_9 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначено Законом України від 14.07.2015 № 595-VIII "Про місцеві вибори" (далі - Закон № 595-VIII).
Відповідно до частини першої статті 37 вказаного Закону висування кандидатів місцевою організацією партії проводиться на зборах (конференціях) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом партії.
Про дату, час і місце проведення зборів (конференції) з метою висування кандидатів місцева організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів (конференції). На таких зборах (конференції) мають право бути присутніми члени відповідної територіальної виборчої комісії (ч. 5 ст. 37 Закону № 595-VIII).
Перелік документів, за наявності яких відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної ОСОБА_9 Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, передбачений статтею 38 Закону № 595-VIII.
З аналізу положень статті 38 Закону № 595-VIII убачається, що повідомлення про дату, час і місце проведення зборів (конференції) не входить до переліку документів, які необхідні для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів місцевих рад.
Наявність або відсутність такого повідомлення не є умовою реєстрації кандидатів у депутати від місцевої організації партії.
У справі, що розглядалась, суд встановив, що Васильківська районна в Київській області партія "ОСОБА_5 Порошенка "Солідарність" та Васильківська районна партійна організація Аграрної партії України повідомили Васильківську районну виборчу комісію про дату, час і місце проведення зборів, відповідні повідомлення досліджені судом, їх копії додані до матеріалів справи.
Суд зазначає, що відсутність записів про реєстрацію таких повідомлень у журналі вхідної кореспонденції виборчої комісії жодним чином не доводить фактів порушення порядку висування кандидатів у депутати вказаними місцевими організаціями партій, а лише свідчить про порушення порядку ведення діловодства.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає.
Відповідно до частини дев'ятої статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України в разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Статтею 4 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, розмір судового збору становить 1 розмір мінімальної заробітної плати (1218,00 грн.)
Згідно з частиною третьою статті 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Позивач пред'явив позов, який складається з двох позовних вимог немайнового характеру, судовий збір за подання позовної заяви не сплатив.
Враховуючи викладене, судовий збір у сумі 2436,00 грн. підлягає стягненню з юридичної особи позивача - політичної партії (щодо діяльності Васильківської районної організації політичної партії "Українське об'єднання патріотів "УКРОП" як місцевого осередку) до Державного бюджету України.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 - 163, 172, 175, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и л а:
У задоволені адміністративного позову - відмовити.
Стягнути з Політичної партії "Українське об'єднання патріотів "УКРОП" (ідентифікаційний код ЄДРПОУ - 39949818; адреса місцезнаходження - 01004, АДРЕСА_1) до Державного бюджету України (отримувач коштів: Київський окружний адміністративний суд, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37955989; банк отримувача - ГУ ДКСУ у Київській області; код банку отримувача (МФО) - 821018; рахунок отримувача - 31213206784001; код класифікації доходів бюджету - 22030001, символ звітності "206") судовий збір у сумі 2436 (дві тисячі чотириста тридцять шість) гривень.
Постанова відповідно до частини третьої статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.
Згідно з частиною п'ятою статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду у дводенний строк з дня її проголошення.
Головуючий суддя Басай О.В.
Суддя Волков А.С.
Суддя Скрипка І.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2015 |
Оприлюднено | 15.10.2015 |
Номер документу | 52137180 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Басай О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні