Постанова
від 05.10.2015 по справі 810/2543/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 810/2543/15 Головуючий у 1-й інстанції: Волков А.С.

Суддя-доповідач: Губська Л.В.

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 жовтня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Губської Л.В.,

Суддів Ісаєнко Ю.А.,

Оксененка О.М.,

при секретарі: Агаркові Б.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Голови комісії з реорганізації Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроінвестфінанс" Гуцуляка Ігора Васильовича на постанову Київського окружного адміністративного суду від 10 липня 2015 року в адміністративній справі за позовом Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області до Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області, третя особа - ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроінвестфінанс" Гуцуляк Ігор Васильович, про визнання дій неправомірними, визнання недійсним та скасування запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи,

ВСТАНОВИВ:

Білоцерківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області звернулась до суду з даним позовом, в якому просила визнати протиправними реєстраційні дії відповідача, а також визнати недійсним та скасувати запис в ЄДР від 12.12.2014 № 13481120012000718 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроінвестфінанс"шляхом його перетворення у Приватне акціонерне товариство "Дайлов Юніт".

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 10 липня 2015 року позов задоволено.

Не погодившись з таким рішенням, третя особа - Голова комісії з реорганізації Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроінвестфінанс" Гуцуляк Ігор Васильович- подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить постанову суду скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову.

Сторони в судове засідання не з'явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце апеляційного розгляду. Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, тому фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи та наведені у скарзі доводи, колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду дійшла до висновку про обґрунтованість апеляційної скарги з огляду на наступне.

Так, судом установлено і підтверджується матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Агроінвестфінанс" є юридичною особою (ідентифікаційний код 38357787), що зареєстрована 03.09.2012, як платник податків перебуває на податковому обліку в Білоцерківській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Київській області.

08.10.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області внесено запис про те, що ТОВ "Агроінвестфінанс" перебуває у стані припинення за рішенням засновників.

Рішенням загальних зборів учасників ТОВ "Агроінвестфінанс" було припинено Товариство шляхом його перетворення у Приватне акціонерне товариство "Дайлов Юніт" (протокол загальних зборів учасників ТОВ "Агроінвестфінанс" від 01.10.2014 № 01-10/14).

Відповідно до передавального акта від 11.12.2014, затвердженого протоколом загальних зборів учасників ТОВ "Агроінвестфінанс" від 11.12.2014 № 11-12/14, все майно, усі активи та пасиви ТОВ "Агроінвестфінанс" станом на 11.12.2014 року були передані Приватному акціонерному товариству "Дайлов Юніт".

12.12.2014 року голова комісії з припинення ТОВ "Агроінвестфінанс" Гуцуляк І.В. подав державному реєстратору Таращанського районного управління юстиції Київської області реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ "Агроінвестфінанс" внаслідок його перетворення. Згідно з даними реєстраційної картки правонаступником прав та обовязків юридичної особи, яка припиняється, визначено Приватне акціонерне товариство "Дайлов Юніт" (ідентифікаційний код юридичної особи 38357787).

12.12.2012 року державний реєстратор Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області зареєстрував факт припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроінвестфінанс" за рішенням засновників, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вчинено запис за № 13481120012000718, який є предметом цього позову.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, при цьому, виходив з того, щоза даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців правонаступник ТОВ -"Агроінвестфінанс" Приватне акціонерне товариство "Дайлов Юніт", як юридична особа не існує, за ідентифікаційним кодом 38357787 значиться ТОВ "Агроінвестфінанс", яке припинено, що свідчить про те, що фактично припинення юридичної особи ТОВ "Агроінвестфінанс" не відбулось, а передавальний акт є фіктивним, оскільки містить інформацію про обставини, яких у дійсності не відбувалось.

Колегія суддів не може погодитись з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб»єктів владних повноважень адміністративні суду перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несправедливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Так, нормативним актом, що регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року № 755-І V .

За положеннями вказаного Закону державною реєстрацією юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців є засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом , шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. (ч.1 ст.4).

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців визначений вказаним Законом та включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору для проведення державної реєстрації, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці, перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації.

Згідно із частиною 1 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Статтею 33 цього Закону визначено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відповідно до ст.37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинна подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:

-заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення;

- підписаний головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірник оригіналу передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, чи розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу, або їх нотаріально засвідчені копії;

- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;

- документ про узгодження плану реорганізації з органом доходів і зборів (за наявності податкового боргу);

- довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;

- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

У разі державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення документи, які передбачені абзацами четвертим - сьомим частини першої цієї статті, державному реєстратору не подаються.

Передавальний акт або розподільчий баланс повинен бути затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи. Нотаріальне засвідчення справжності підписів голови та членів комісії з припинення юридичної особи на передавальному акті або розподільчому балансі у такому разі не вимагається.

У разі проведення державної реєстрації припинення акціонерних товариств, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, додатково подається копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

У разі проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - емітента цінних паперів, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, додатково подається довідка відповідного органу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про відсутність нескасованих випусків цінних паперів цієї юридичної особи.

У разі якщо після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог юридичній особі не надані в установленому законом порядку органом доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України довідки про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів та/або єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування або рішення про відмову в їх видачі, голова комісії з припинення або уповноважена ним особа не раніше ніж через десять робочих днів з дня закінчення такого строку набуває право на подання державному реєстраторові документів, передбачених частинами першою - п'ятою статті 37 цього Закону, за винятком зазначених довідок, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення за принципом мовчазної згоди.

За наявності підстав, визначених абзацом першим цієї частини, державний реєстратор проводить державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення за принципом мовчазної згоди, про що вносить відповідний запис до Єдиного державного реєстру.

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення, якщо вони не передбачені цією статтею.

Згідно з ч.1 ст. 35 цього Закону, державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.

Як вбачається з матеріалів справи, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення ТОВ «Агроінвестфінанс» державному реєстратору було подано: реєстраційну картку про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації);передавальний акт та протокол Загальних зборів Учасників ТОВ«Агроінвестфінанс», яким затверджено передавальний акт.

Таким чином, державному реєстратору були надані всі передбачені Законом необхідні документи, на підставі яких ним правомірно було внесено запис до Єдиного державного реєстру про припинення ТОВ «АГРОІНВЕСТФІНАНС» в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб»єкта владних повноважень обов»язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Колегія суддів приходить до висновку, що відповідач, як суб»єкт владних повноважень, довів суду правомірність своїх дій, в той час, як позивач свої доводи належним чином не обґрунтував, при цьому, доводи апеляційної скарги спростовують висновки суду першої інстанції, який, ухвалюючи рішення, порушив норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Керуючись ст. ст.195,196,198,202,205,207 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Голови комісії з реорганізації Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроінвестфінанс" Гуцуляка Ігора Васильовича - задовольнити.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 10 липня 2015 року - скасувати.

Прийняти нову постанову, якою позов Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області до Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області, третя особа - ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроінвестфінанс" Гуцуляк Ігор Васильович, про визнання дій неправомірними, визнання недійсним та скасування запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, - залишити без задоволення.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий суддя: Л.В.Губська

Судді: Ю.А.Ісаєнко

О.М.Оксененко

Головуючий суддя Губська Л.В.

Судді: Оксененко О.М.

Ісаєнко Ю.А.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52142449
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2543/15

Ухвала від 27.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 14.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 05.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 17.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 17.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 10.07.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Волков А.С.

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Волков А.С.

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Волков А.С.

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Волков А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні