ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Токарева М.С.
Суддя-доповідач:Шевчук С.М.
УХВАЛА
іменем України
"07" жовтня 2015 р. Справа № 806/4919/15
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Шевчук С.М.
суддів: Майора Г.І.
Одемчука Є.В.,
при секретарі Витрикузі В.П. ,
за участю сторін: представника третьої особи- Славяніна М.О.; представників позивача- Осипчук Я.М., Ковальчука О.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Олевської районної організації політичної партії "Об'єднання "Самопоміч" на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "04" жовтня 2015 р. у справі за позовом Олевської районної організації народно-демократичної партії до Олевської районної виборчої комісії Житомирської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача- Олевська районна організація політичної партії "Об'єднання "Самопоміч" про скасування постанови, зобов'язання вчинити дії ,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 04.10.2015року адміністративний позов Олевської районної організації народно-демократичної партії задоволено частково.
Визнано протиправною та скасовано постанову Олевської районної виборчої комісії Житомирської області № 7 від 01.10.2015 в частині відмови в реєстрації кандидатів в депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Олевської районної ради Житомирської області від Олевської районної організації народно-демократичної партії.
Зобов'язано Олевську районну виборчу комісію Житомирської області повторно розглянути питання щодо реєстрації кандидатів в депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Олевської районної ради Житомирської області від Олевської районної організації народно-демократичної партії на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, відповідно до виборчого списку.
В решті позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції Олевська районна організація політичної партії "Об'єднання "Самопоміч" звернулася з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення яким відмовити у задоволенні позову.
В обґрунтування апеляційної скарги вказує, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, судове рішення прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а зокрема зазначає, що позовну заяву від імені позивача подано особою, яка не має повноважень на ведення справи. Окрім того вказує, що позивачем не дотримано вимоги положень Закону України "Про місцеві вибори" в частині гендерної квоти у представницьких органах влади та в частині ненадання документу про оплату застави позивачем, що є підставою для відмови у реєстрації кандидатів у депутати на багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів обласних, районних, міських, районних у містах рад.
Заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 30.09.2015року Олевська районна організація народно-демократичної партії звернулась до Олевської районної виборчої комісії Житомирської області щодо реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Олевської районної ради.
Постановою № 7 від 01.10.2015року Олевська РВК на підставі п. 1 ч. 1 ст. 46 Закону України "Про місцеві вибори" відмовила Олевській районній організації народно-демократичної партії у реєстрації кандидатів в депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Олевської районної ради Житомирської області.
1.Стосовно доводів апеляційної скарги щодо подання позовної заяви від імені позивача не уповноваженою особою, то колегією суддів враховано таке.
Положеннями ст. 178 КАС України передбачено випадки здійснення представництва у справах, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму, без додаткового уповноваження. Документом, що підтверджує повноваження таких представників, є відповідне посвідчення, видане в порядку, встановленому законом про вибори чи референдум.
У всіх інших випадках стосовно справ, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму, представництво здійснюється за загальними правилами, встановленими ст.ст. 56 - 61 КАС України .
Згідно з частиною 1-3 ст. 56 КАС України, сторона, а також третя особа в адміністративній справі можуть брати участь в адміністративному процесі особисто і (або) через представника. Представником може бути фізична особа, яка відповідно до частини другої статті 48 цього Кодексу має адміністративну процесуальну дієздатність. Представники беруть участь в адміністративному процесі на основі договору або закону.
Відповідно до положень ст. 58 КАС України повноваження представників, які беруть участь в адміністративному процесі на основі договору, на здійснення представництва в суді повинні бути підтверджені довіреністю. Довіреності від імені органу, підприємства, установи, організації видаються за підписом керівника або іншої уповноваженої на те законом, положенням, статутом особи і засвідчуються печаткою цього органу, підприємства, установи, організації (ч.1, 3 названої статті).
Повноваження представника позивача- Ковальчука Олександра Станіславовича на здійснення представництва Олевської районної організації народно-демократичної партії в адміністративному суді, з усіма правами, які надаються законом позивачу, відповідачу, суб'єкту виборчого процесу, з правом подавати та підписувати заяви, в тому числі позовні заяви підтверджено оригіналом довіреності від 02.10.2015року, термін дії якої один рік (а.с. 26). Довіреність підписана законним представником -головою Олевської районної організації народно-демократичної партії Осипчуком Я.М. та скріплена печаткою Олевської районної партійної організації народно-демократичної партії (за ідентифікаційним номером 24707276).
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців серії АД №690163 за ідентифікаційним номером № 24707276 зареєстровано Олевську районну організацію народно-демократичної партії.
Під час розгляду апеляційної скарги, голова Олевської районної організації народно-демократичної партії Осипчук Я.М. пояснив, що очолювана ним районна організація партії здійснює свою діяльність починаючи з 1997року саме з печаткою на якій нанесено: "Олевська районна партійна організація народно-демократичної партії, ідентифікаційний номер 24707276)". Така печатка належить партії і всі документи від імені партії скріплюються відтиском названої печатки.
Водночас, голова Олевської районної організації народно-демократичної партії Осипчук Я.М. зазначив, що поданий адміністративний позов представником Ковальчук О.С. є таким, що поданий від імені та в інтересах партії, а Ковальчук О.С. є уповноваженим представником партії.
З огляду на зазначені обставини та враховуючи, що печатка якою скріплено довіреність Ковальчука Олександра Станіславовича містить ідентифікаційний номер -24707276, який належить Олевській районній організації народно-демократичної партії, а сама печатка за повідомленням законного представника позивача належить партії та використовується нею впродовж тривалого періоду, колегія суддів приходить до висновку, що на момент звернення до суду з даним адміністративним позовом та на час розгляду справи в суді першої та апеляційної інстанції Ковальчук О.С. є уповноваженою особою на представництво інтересів позивача та підписання і подання від його імені позовної заяви.
За наведених положень законодавства, наявних у справі доказів та пояснень сторін колегія суддів відхиляє доводи апеляційної скарги щодо подання позовної заяви від імені позивача не уповноваженою особою.
2. Щодо доводів апеляційної скарги з приводу правомірності прийнятої відповідачем постанови №7 від 01.10.2015року про відмову Олевській районній організації народно-демократичної партії у реєстрації кандидатів в депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Олевської районної ради Житомирської області з підстав не дотримання вимог п.1 ч.1 ст. 46 Закону України "Про місцеві вибори" в частині недотримання гендерної квоти у представницьких органах влади, то колегією суддів враховано таке.
Положення щодо гендерної квоти закріплено у абз. 2 ч. 3 ст. 4 розділу І (Загальні положення) Закону України "Про місцеві вибори", який передбачає, що представництво осіб однієї статі у виборчих списках кандидатів у депутати місцевих рад у багатомандатних виборчих округах має становити не менше 30 відсотків загальної кількості кандидатів у виборчому списку.
Вичерпний перелік підстав для відмови в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища, висунутих на місцевих виборах, у тому числі місцевою організацією партії, встановлено частиною першою статті 46 названого Закону.
Так, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 46 Закону України "Про місцеві вибори" (на підставі якого відповідачем прийнято спірну постанову), територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата , в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним.
Порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатів у депутати обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних, рад (далі - кандидати в депутати), кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища регламентовано розділом VI названого Закону та зокрема ст. 35-37 названого розділу.
Дослідивши положення названого розділу VI (Висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости) Закону України "Про місцеві вибори", колегією суддів встановлено, що положення даного розділу (в тому рахунку і ст. 35-46) як і положення ст. 4 розділу 1 названого закону не містить положень щодо можливості відмови територіальною виборчою комісією у реєстрації кандидатів у разі недотримання партією гендерної квоти при укладанні виборчих списків кандидатів.
3. Стосовно доводів апеляційної скарги з приводу того, що позивачем не дотримано вимог положень Закону України "Про місцеві вибори" в частині ненадання документу позивачем про оплату застави, що є підставою для відмови у реєстрації кандидатів у депутати на багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів обласних, районних, міських, районних у містах рад, то ненадання документів або надання у неповному обсязі є підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації кандидатів в депутати з підстав передачених п. 2 ч.1 ст. 46 Закону України "Про місцеві вибори".
Водночас, як слідує із змісту оскаржуваної постанови №7 від 01.10.2015року, відповідач відмовив позивачу у реєстрації з підстав передачених п.1 ч.1 ст. 46 Закону України "Про місцеві вибори", а зокрема порядку висування кандидатів в депутати, що передбачений ст.ст. 35-37 названого Закону.
Таким чином, відповідачем не приймалось рішення щодо відмови позивачу у реєстрації з підстав відсутності документів, передбачених Законом України "Про місцеві вибори".
Щодо обставин, викладених у протоколі засідання Олевської районої виборчої комісії Житомирської області від 01.10.2015року, про порушення позивачем ст. 44 Закону "Про місцеві вибори", то зазначені обставини не були підставою для винесення оскаржуваної постанови.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Олевської районної організації політичної партії "Об'єднання "Самопоміч" залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "04" жовтня 2015 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя С.М. Шевчук
судді: Г.І. Майор
Є.В.Одемчук
Повний текст cудового рішення виготовлено "07" жовтня 2015 р.
Роздруковано та надіслано:р.л.п.
1- в справу:
2 - позивачу/позивачам: Олевська районна організація народно-демократичної партії вул.Центральна,66,с.Кам'янка,Олевський район,Житомирська область,11001
3- відповідачу/відповідачам: Олевська районна виборча комісія Житомирської області вул.Свято-Миколаївська,4,м.Олевськ,Житомирська область,11001
4-третій особі: Олевська районна організація політичної партії "Об'єднання "Самопоміч" - вул.Гетьмана Виговського,34,м.Олевськ,Житомирська область,11001,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2015 |
Оприлюднено | 15.10.2015 |
Номер документу | 52149829 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Шевчук С.М.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні