ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 жовтня 2015 року № 826/12719/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку письмового провадження справу
за позовом Державного підприємства "Центрально-Західна компанія "Вуглеторфреструктуризація" до Управління Пенсійного Фонду України в Святошинському районі міста Києва про скасування рішення, ВСТАНОВИВ:
Позовні вимоги заявлені про визнання нечинним та скасування рішення №334 від 11.06.15 р. про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі, донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного Фонду.
Листом від 08.04.15 р. №34 Державне підприємство "Вуглеторфреструктуризація" звернулося до Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва з заявою про проведення перевірки за 2008 р. у зв'язку з неподанням до перевірки від 27.03.15 р. документів за 2008 р. та у зв'язку з припиненням діяльності юридичної особи та наданням довідки про відсутність заборгованості.
Згідно направлення від 04.06.15 р. №126, наказу від 03.06.15 р. №84, відповідно до Законів України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з 04.06.15 р. по 13.06.15 р. проведено позапланову перевірку Державного підприємства "Вуглеторфреструктуризація" з питань правильності нарахування, обчислення та сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України, та достовірністю відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, про що складено акт від 11.06.15 р. №129.
Згідно акту встановлено завищення загальної суми виплат, на які нараховуються страхові внески у звітності за 01.2008 про ЗО ОСОБА_1 відповідно до розрахунково-платіжних відомостей за відповідний період за рахунок матеріальної допомоги на поховання згідно наказу від 09.01.08 р. №4к на 1244 грн., завищення загальної суми виплат, з яких утримуються страхові внески у звітності за 01.2008 у розмірі 1244 грн. та відхилення по нарахуванню та утриманню страхових внесків у звітності за 01.2008 за рахунок матеріальної допомоги на поховання згідно наказу від 09.01.08 р. №4к на суму 437, 89 грн.
Згідно висновків акту перевірки сума простроченої заборгованості (недоїмки) зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування становить 19 814, 3 грн.; порушення п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", в результаті чого зменшено страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 437, 89 грн., у тому числі, за періодами: 01.08 413, 01 грн. - 33,2%, 24, 88 грн. - 2%; станом на 10.06.15 р. відповідно до картки особового рахунку прострочена заборгованість (недоїмка) зі сплати страхових внесків становить 5 859, 2 грн.
За результатами перевірки Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва винесено рішення №334 від 11.06.15 р. про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі, донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного Фонду, яким на підставі п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" застосовано до підприємства штраф у розмірі 344, 28 грн. та нараховано пеню в розмірі 3161, 25 грн. за період з 20.01.11 р. по 04.01.12 р.
Позивач - Державне підприємство "Вуглеторфреструктуризація" - вважає вказане рішення незаконним та просить його скасувати з таких підстав.
Позивач зазначає, що згідно п. 6 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" за результатами перевірки складається акт, тоді як в даному випадку він відсутній, що позбавило позивача можливості з ним ознайомитися та надати свої зауваження.
У позивача відсутня інформація про підстави нарахування санкцій та визначення їх розміру.
Відповідач - Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.
Рішення №334 від 11.06.15 р. прийняте згідно п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" за донарахування своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків, за що передбачена фінансова санкція у розмірі 5% зазначених сум за кожний повний або неповний місяць, за який донараховано ці суми.
Також відповідачем подано клопотання про пропущення строків, згідно якого відповідач посилається на пропуск позивачем десятиденного строку на оскарження рішення, передбаченого аб. 3 ч. 13 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", оскільки позов подано 30.06.15 р.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.
Згідно матеріалів справи (конверту з відбитком поштового штемпеля) позов подано до суду 25.06.15 р., тоді як оскаржуване рішення прийняте 11.06.15 р.
Вказане свідчить про дотримання позивачем як десятиденного строку на оскарження рішення, передбаченого аб. 3 ч. 13 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", так і місячного строку, передбаченого ч. 5 ст. 99 КАС України.
Згідно аб. 6 ч. 7 р. VIII Прикінцеві та перехідні положення "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
В даному випадку згідно оскаржуваного рішення застосовано до підприємства штраф у розмірі 344, 28 грн. та нараховано пеню в розмірі 3161, 25 грн. за період з 20.01.11 р. по 04.01.12 р.
При чому, згідно акту перевірки не зрозуміло, яким чином і за яке порушення нараховано штраф та пеню за вказаний період, оскільки перевірка проводилася щодо документів за 2008 р.
Крім того, згідно аб. 6 ч. 7 р. VIII Прикінцеві та перехідні положення "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" його положення стосуються недоїмки та штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, тоді як даному випадку мова йде про період після 1 січня 2011 року.
Згідно наданого відповідачем акту перевірку своєчасності, достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування компанії "Вуглеторфреструктуризація" за період з 22.10.02 р. по 28.01.08 р. від 28.01.08 р. №91 визначено суму простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 19 814, 3 грн.
З цього суд робить висновок, що зазначена у акті перевірки від 11.06.15 р. №129 прострочена заборгованість у розмірі 19 814, 3 грн. фактично перенесена з акту від 28.01.08 р. №91.
Проте, у суду відсутні підстави для висновку про те, що штраф у розмірі 344, 28 грн. та пеня в розмірі 3161, 25 грн. нараховані за вказану недоїмку у розмірі 19 814, 3 грн.
Згідно п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції станом до набрання чинності Законом України № 2464-VI від 08.07.10 р.) виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: 2) за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Застосований розмір штрафу у розмірі 344, 28 грн. та пеня в розмірі 3161, 25 грн. не відповідають вказаній нормі.
Також вони не відповідають п. ч. 9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", на який посилається відповідач у відзиві (за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначених сум за кожний повний або неповний місяць, за який донараховано ці суми).
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
В даному випадку оскаржуване рішення цим вимогам не відповідає, оскільки відсутні підстави для висновку про його обґрунтованість за відсутності розрахунку застосованих санкцій та їх підстав.
Виходячи з системного аналізу наведених норм права та обставин справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що підлягає задоволенню.
Оскільки судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись статтями 98, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення №334 від 11.06.15 р. Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі, донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного Фонду.
3 Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства "Вуглеторфреструктуризація" (код ЄДРПОУ 32112705) 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп. судового збору.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя М.А. Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2015 |
Оприлюднено | 15.10.2015 |
Номер документу | 52150919 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні