Постанова
від 10.10.2015 по справі 822/5889/15
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 822/5889/15

Головуючий у 1-й інстанції: Ковальчук А.М.

Суддя-доповідач: Совгира Д. І.

10 жовтня 2015 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Совгири Д. І.

суддів: Курка О. П. Білоуса О.В.

за участю:

секретаря судового засідання: Коваль К.В.,

представника позивача: не з'явився,

представника відповідача: Маркова О.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 06 жовтня 2015 року у справі за адміністративним позовом Регіональної організації політичної партії "Опозиційний блок" в Хмельницькій області до Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області про скасування постанови та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області про скасування постанови та зобов'язання вчинити дії.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 06 жовтня 2015 року адміністративний позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з даною постановою суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити.

В судове засідання представник позивача не з'явився про причини неявки суду не повідомив, хоча про час та дату розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи..

Представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та просив суд задовольнити її.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, який прибув в судове засідання, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення у даній справі в межах апеляційної скарги у відповідності до частини 1 статті 195 КАС України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій визначені статтею 172 КАС України.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що 30.09.2015 позивач як суб'єкт виборчого процесу для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Чемеровецької районної ради Хмельницької області, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Територіальної організації політичної партії "Опозиційний блок" у Чемеровецькому районі Хмельницької області, звернувся до Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області.

Постановою Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області №13 від 01 жовтня 2015 року відмовлено в реєстрації кандидатів в депутати до Чемеровецької районної ради Хмельницької області включених до виборчого списку Територіальної організації політичної партії "Опозиційний блок" у Чемеровецькому районі Хмельницької області в зв'язку із порушенням порядку висування кандидатів в депутати, а саме: неповідомлення належним чином Чемеровецьку районну виборчу комісію Хмельницької області про проведення зборів (конференції) Територіальною організацією політичної партії "Опозиційний блок" у Чемеровецькому районі Хмельницької області з метою висування кандидатів у депутати Чемеровецької районної ради Хмельницької області.

Розглядаючи даний позов суд першої інстанції дійшов висновку про те, що відповідач не правомірно та з порушенням норм чинного законодавства України прийняв оскаржувану постанову № 13 від 01 жовтня 2010 року "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Чемеровецької районної ради Хмельницької області". Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Постановою Центральної виборчої комісії від 29 серпня 2015 року № 209 оголошено з 05 вересня 2015 року початок виборчого процесу чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, призначених згідно з пунктом 1 постанови Верховної Ради України від 17 липня 2015 року № 645-УІІІ "Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році".

Особливості проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначає Закон України "Про місцеві вибори" (далі - Закон).

При цьому, порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатів у депутати обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних, рад (далі - кандидати в депутати), кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища регламентовано розділом VI Закону.

Відповідно до частини 2 статті 35 Закону право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, в тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради реалізується виборцями у відповідних багатомандатних виборчих округах через місцеві організації партій у порядку, передбаченому цим Законом.

Згідно з частиною 3 статті 35 Закону місцева організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна місцева (республіканська в Автономній Республіці Крим, обласна, районна, міська, районна у місті) організація партії зареєстрована в установленому законом порядку, з урахуванням обмежень частини другої статті 12 цього Закону.

Пунктом 1 частини 3 статті 36 Закону передбачено, що районна організація партії може висунути виборчий список кандидатів у депутати відповідної районної ради, міської ради міста районного значення, що входить до складу цього району згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм (із закріпленням не більше ніж по одному кандидату в депутати у територіальному виборчому окрузі по виборах депутатів відповідної районної ради, міської ради міста районного значення, що входить до складу цього району згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм).

Загальний порядок висування кандидатів місцевою організацією партії врегульовано статтею 37 Закону України "Про місцеві вбори", частиною 1 якої передбачено, що висування кандидатів місцевою організацією партії проводиться на зборах (конференціях) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом партії.

Рішення зборів (конференції) про висування кандидатів у депутати від місцевої організації партії підписується керівником місцевої організації партії та скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня (частина 4 статті 37 Закону).

Про дату, час і місце проведення зборів (конференції) з метою висування кандидатів місцева організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів (конференції). На таких зборах (конференції) мають право бути присутніми члени відповідної територіальної виборчої комісії (частина 5 статті 37 Закону).

Як встановлено судом апеляційної інстанції, в матеріалах справи міститься повідомлення від 22 вересня 2015 року, яке адресоване Чемеровецькій районній виборчій комісії Хмельницької області, відповідно до якого Територіальна організація політична партія "Опозиційний блок" у Чемеровецькому районі Хмельницької області повідомляє, що 23 вересня 2015 року в смт. Чемеривці Хмельницької області по вул. Центральна, 25, 18 відбудуться Збори з метою висування кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Чемеровецької районної ради Хмельницької області.

Однак, колегія суддів звертає увагу на те, що вказане повідомлення не свідчить про направлення на адресу відповідача саме письмового повідомлення про дату, час і місце проведення конференції, а відтак воно не може бути належним доказом, який би підтверджував факт надіслання відповідачу відповідного повідомлення. Крім того, з вказаного повідомлення не видно чи дійсно воно було відправлено на адресу відповідача, і ким воно було отримано. Доказів про отримання вказаного повідомлення Чемеровецькою районною виборчою комісію Хмельницької області суду не надано.

Також, колегія суддів апеляційної інстанції зауважує, що відповідно до довідки виданої Чемеровецькою районною виборчою комісію Хмельницької області голові територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" ОСОБА_3, про те що ним відповідно до вимог Закону України "Про місцеві вибори" подано до Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області 30 вересня 2015 року о 12:30 год. для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Чемеровецької районної ради Хмельницької області усі передбачені ст. 38 Закону України "Про місцеві вибори" документи, зокрема п. 9 повідомлення для КП "Редакція районної газети Нове Життя" про проведення конференції з висування кандидатів у депутати Чемеровецької районної ради Хмельницької області. Вказана довідка підписана головою Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області О.П. Марків. Оригінал вказаної довідки оглянуту судом апеляційної інстанції під час слухання справи.

Крім того, в матеріалах справи міститься ще одна довідка з ідентичним змістом, однак зазначено ще один пункт, а саме п. 10 повідомлення для Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області про проведення конференції з висування кандидатів у депутати Чемеровецької районної ради Хмельницької області.

Як пояснив представника відповідача в судовому засіданні, який являється головою Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області, що вищезазначену довідку ним не видавалось та не підписувалась. Зокрема зауважив, що в 22 вересня 2015 року ним було здійснено виїзд до м. Хмельницький в Хмельницьку обласну державну адміністрацію, а тому ніякого повідомлення про дату, час і місце проведення конференції територіальною організацію Політичної партії "Опозиційний блок" не міг отримати.

Також суд апеляційної інстанції ставиться критично до показів свідків, які допитувались судом першої інстанції, оскільки як пояснив представник відповідача, що він їх ніколи не бачив у приміщенні Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області та відношення до Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області ніякого не мають.

Більше того, вищенаведені свідки, допитані в суді першої інстанції, не змогли пояснити конкретно обставин, при яких, та де, вони були присутні при повідомленні 22 вересня 2015 року членів Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області.

А тому враховуючи вищезазначене, колегія суддів апеляційної інстанції приходить до висновки, що покази свідків ОСОБА_3, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 являються надуманими та вигаданими, а тому в розумінні ст. 70 КАС України вказані свідчення не являються належними та допустимими доказами у справі, тому судом до уваги не беруться.

Більше того, колегія суддів зважає на те, що положення частини 5 статті 37 Закону є імперативними, які прямо вказують на правила поведінки. З аналізу цієї норми слідує, що обов'язок повідомити у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів (конференції) вважається виконаним саме з моменту отримання останньою такого повідомлення та кореспондує праву членів виборчої комісії прийняти участь у проведенні такої конференції (чи зборів).

Тобто, лише направлення такого повідомлення, на переконання суду, не є дотриманням вимог порядку висування кандидатів місцевою організацією політичної партії.

Відповідно до частини 1 статті 38 Закону відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання документів, перелік яких наведений у цій статті.

Вичерпний перелік підстав, за наявності яких територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, визначений статтею 46 Закону України "Про місцеві вибори" та включає:

1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;

2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;

3) припинення громадянства України особи;

4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону;

6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Відтак, неповідомлення територіальну виборчу комісію про дату, час і місце проведення конференції є порушенням встановленого Законом порядку висування кандидата, а відповідно і підставою для відмови у реєстрації такого кандидата у депутати.

Щодо доводів позивача про те, що відсутність повідомлення Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області про дату, час і місце проведення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії не є підставою для відмови у реєстрації кандидатів в депутати у багатомандатному виборчому окрузі, то пунктом 1 частини 1 статті 46 Закону такі доводи спростовуються.

Враховуючи наведене, колегія суддів апеляційної інстанції приходить до висновку, що відповідач правомірно прийняв постанову № 13 від 01 жовтня 2010 року Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Чемеровецької районної ради Хмельницької області", оскільки в порушення порядку висування кандидатів у депутати відповідача не повідомлено про дату, час та місце проведення конференції, чим порушено право членів виборчої комісії прийняти участь у проведенні конференції.

Поряд з тим, судом апеляційної інстанції встановлено, що при поданні апеляційної скарги відповідачем частково сплачено судовий збір відповідно до квитанції №14ZA57222 від 08 жовтня 2015 року в сумі 1340 грн.

Згідно з частиною 9 статті 172 КАС України, у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.ч.1, 3 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно до ч.6 статті 94 КАС України якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції або Верховний Суд України, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Згідно з статтею 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду встановлюється ставка 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви (в редакції Закону, що діяла на момент подання апеляційної скарги).

Відповідно до ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

В силу пункту 3 частини 1 статті 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції має право скасувати її та прийняти нову постанову суду.

З огляду на викладене, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 3 ч. 1 ст. 202 КАС України, суд апеляційної інстанції, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції, вирішив скасувати її та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову, з підстав невідповідності висновків суду обставинам справи.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області задовольнити повністю.

Постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 06 жовтня 2015 року у справі за адміністративним позовом Регіональної організації політичної партії "Опозиційний блок" в Хмельницькій області до Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області про скасування постанови та зобов'язання вчинити дії скасувати та прийняти нову постанову.

У задоволені адміністративного позову відмовити.

Присудити з Регіональної організації політичної партії "Опозиційний блок" в Хмельницькій області за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 2 679 (дві тисячі шістсот сімдесят дев'ять ) грн. 60 коп. за такими реквізитами: Одержувач УК у м. Вінниці (м. Вінниця), код платежу 22030001; Код ЄДРПОУ: 38054707; Банк: ГУ ДКСУ у Вінницькій області; МФО: 802015; р/р: 31212206781002 за подання апеляційної скарги до Вінницького апеляційного адміністративного суду.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Чемеровецької районної виборчої комісії Хмельницької області 1 340 (одна тисяча триста сорок) 00 грн. судових витрат (судовий збір).

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та є остаточною відповідно до ст.177 КАС України.

Головуючий Совгира Д. І.

Судді Білоус О.В.

Курко О. П.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52152052
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/5889/15

Постанова від 10.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Постанова від 06.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні